Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 52 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Discussies rondom DVD-, BD- en UHD-releases

    Ik heb een aantal berichten uit de De Nederlandse Blu-ray Disc Release Lijst hier een eigen topic te geven. Het werd wat onoverzichtelijk voor Wedlock.
    Laten we hier zoveel mogelijk ontopic blijven. Dat verdient dit mooie topic wel!


    Nieuw topic!

    Discussies rondom DVD-, BD- en UHD-releases
    Plaats hier al je op of aanmerkingen op releases op DVD, Blu-ray Disc en UHD BD's.

    __________________________________________________ __________________________________________________ ______________________________________


    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVD Watcher Bekijk bericht
    Gooi Kappen maar uit je lijst, want die eikels van DFW hebben besloten hem alleen op DVD uit te brengen.

    Onderstaande mail is van Bol.com:

    Beste .......,

    Op donderdag 26 januari 2017 heb je bij ons de film 'KAPPEN' besteld onder bestelnummer .......

    Graag informeren we je over het volgende
    De producent van deze film heeft besloten om hem niet meer op Blu-ray uit te brengen. Wij zijn daarom helaas genoodzaakt je order te annuleren. Je ontvangt hier nog een bericht van. Onze excuses voor het ongemak.

    Alternatief
    We kunnen goed begrijpen dat je de film nog wel wilt zien. Gelukkig kan je de dvd hier reserveren.

    Ik heb ze gebeld en gezegd dat het onbegrijpelijk is, dat ze een film uitbrengen op een uitvinding van zo lang geleden, en niet meegaan met de tijd door het op fatsoenlijke kwaliteit (Blu-ray) uit te brengen.
    Precies dit dus en toen ik het las werd ik witheet van woede. Dit is gewoon niet normaal. Waarom wel op dvd? Blu ray zit meer toekomst in, ik zie de 1 na de ander gecancelled worden en deze 2 dagen voor release? Te belachelijk voor woorden. En ik ben het er dan ook niet mee eens. Ik kan je vertellen dat ik flink losga zo dadelijk want ik heb alle eerdere delen die op blu ray zijn uitgebracht ook en wil deze dus ook op blu ray. Geloof het maar zeker dat ik flink ga klagen want dit is gewoon geen stijl! Die gaan het echt weten daar. Ik ga toch gvd geen dvd kopen als ik de rest op blu ray heb? Bovendien wil ik 1 collectie en niet half blu ray en half dvd. Heb ik niks aan. En tis nog een NL uitgever ook. Wie gaat t dan uitbrengen? Buitenlandse uitgever zeker niet hoor en veel uit NL hebben we niet meer... Hier ga ik dus totaal niet mee akkoord... Tis gvd elke keer hetzelfde liedje en elke keer bij NL films. En waarom? Weet zeker dat ze er geen reden voor hebben!
    Laatst aangepast door Claudio Santulli : 22-04-2017 om 15:42 Reden: Introductie toegevoegd aan het nieuwe topic!

  2. #2

    Standaard

    Vind het ook niet kunnen dat DFW telkens vlak voor release de blu-ray canceled alsof ze er zin in hebben. (Vlaamse films) Dat ze eerst eens van tevoren beslissen: ja of nee. Nu moet je met een bang hart hopen dat er een blu-ray uitkomt van de film die je graag wilt. Zo hou ik m'n hart nog steeds vast voor Dode Hoek. Vraag me trouwens af hoelang ze bij DFW al weten dat ze geen blu-ray van Kappen gaan uitbrengen... kan toch niet dat ze deze week pas beslissen van laten we die cancelen. Lijkt me slechte communicatie naar buiten toe. Ik durf ervoor te wedden dat bol.com zelf heeft moeten vragen waar de blu-ray blijft...

    Ook belachelijk van bol.com is dat "alternatief", die dvd is géén alternatief...
    Laatst aangepast door WaymannDirector : 12-04-2017 om 18:31
    COLLECTIE: Film BD - 1959 / Film DVD - 1072 / TV Series BD - 326 / Tv-Series DVD - 365 / Films via Itunes - 76

  3. #3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door tranceguy Bekijk bericht
    Precies dit dus en toen ik het las werd ik witheet van woede. Dit is gewoon niet normaal. Waarom wel op dvd? Blu ray zit meer toekomst in, ik zie de 1 na de ander gecancelled worden en deze 2 dagen voor release? Te belachelijk voor woorden. En ik ben het er dan ook niet mee eens. Ik kan je vertellen dat ik flink losga zo dadelijk want ik heb alle eerdere delen die op blu ray zijn uitgebracht ook en wil deze dus ook op blu ray. Geloof het maar zeker dat ik flink ga klagen want dit is gewoon geen stijl! Die gaan het echt weten daar. Ik ga toch gvd geen dvd kopen als ik de rest op blu ray heb? Bovendien wil ik 1 collectie en niet half blu ray en half dvd. Heb ik niks aan. En tis nog een NL uitgever ook. Wie gaat t dan uitbrengen? Buitenlandse uitgever zeker niet hoor en veel uit NL hebben we niet meer... Hier ga ik dus totaal niet mee akkoord... Tis gvd elke keer hetzelfde liedje en elke keer bij NL films. En waarom? Weet zeker dat ze er geen reden voor hebben!
    Reden die ze ook opgaven: Gezien het aantal orders/bestelling van deze film hebben we besloten hem alleen op dvd uit te brengen. Ik vertelde dat ik het echt ongelofelijk vind, want de vorige films allemaal op Blu-ray, en dan heb je er ineens een DVD tussen staan. Ik vertelde ook dat ze toch al niet bekend staan om hun kwaliteit (zie Dick Maas box bijvoorbeeld), en dat ze met een DVD only release echt stappen in het verleden zetten. Het is 2017 zei ik, dus mensen willen goede kwaliteit, en geen kwaliteit van 20 jaar geleden. Met zulke acties zorg je er wel voor dat mensen gaan downloaden bijvoorbeeld ofzo. Ik stelde ook voor om bv dan een kleine hoeveelheid op Blu-ray te drukken, en het desnoods op aanvraag te kunnen laten bestellen, maar daar beginnen ze niet aan. Dit is echt onbegrijpelijk. wat een k u t maatschappij zeg, en dan ook nog eens zo kort op de release datum.

    @Tranceguy: Laat effe hun reactie weten op je mailtje

  4. #4

    Standaard

    Beste mensen,
    ik snap dat jullie boos en teleurgesteld zijn, maar laten we het wel in normale woorden verwoorden en niet gaan schelden.
    Daar schiet niemand wat mee op.
    Volgende berichten die scheldwoorden of beledigingen bevatten worden onherroepelijk en zonder melding vooraf verwijderd!
    Philadelphia Phillies: World Series Champions 2008, National League Champions 2009 & 2022 en National League East Champions 2010 & 2011

  5. #5

    Standaard

    95% vd bevolking prefereert dvd boven blu-ray. Mocht het omgekeerd zijn was er geen sprake meer van dvd.

    op het ogenblik dat blu-ray spelers betaalbaar werden had men productie van dvd moeten stopzetten.

    Met dit halfslachtige gedoe hebben ze hun eigen ruiten ingegooid. Net zoals sacd geflopt is: geen promo, strengere kopieerbeveiliging, gebruik van mindere transfers t.o.v. buitenland, kostprijs die jarenlang belachelijk hoog was,....

    Veel mensen weten niet eens wat een blu-ray is, en dat is echt geen grap.

  6. #6

    Standaard

    Zelfs Armin van Buuren hoorde ik bij 538 vanochtend de dvd benoemen als zijnde het medium waarop je een film kan kopen met extra materiaal. Dit ivt het feit dat hij ook veel extra materiaal maakt wat nooit in de uiteindelijke productie komt. Dat heb je met film wel, volgens Armin, want als je de dvd koopt zit al dat extra materiaal erbij. Ik bedoel maar, dvd blijft zo ingeburgerd en Bluray is helemaal geen term die in dat opzicht gebruikt wordt in algemene conversaties. Het is een niche, en 4K BD al helemaal. En daar moeten we niet zo spastisch over doen vind ik. Vind bovenstaande reacties dan ook totaal overtrokken en totaal niet realistisch.

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rogier Burghout Bekijk bericht
    Zelfs Armin van Buuren hoorde ik bij 538 vanochtend de dvd benoemen als zijnde het medium waarop je een film kan kopen met extra materiaal. Dit ivt het feit dat hij ook veel extra materiaal maakt wat nooit in de uiteindelijke productie komt. Dat heb je met film wel, volgens Armin, want als je de dvd koopt zit al dat extra materiaal erbij. Ik bedoel maar, dvd blijft zo ingeburgerd en Bluray is helemaal geen term die in dat opzicht gebruikt wordt in algemene conversaties. Het is een niche, en 4K BD al helemaal. En daar moeten we niet zo spastisch over doen vind ik. Vind bovenstaande reacties dan ook totaal overtrokken en totaal niet realistisch.
    Je zou zeker bij zijn soort muziek verwachten dat Blu-ray daarvoor het allerbeste is, gezien de kwaliteit van het beeld en geluid. We weten allemaal het verschil tussen beide soorten schijven. Ik denk dat ie zelf ook zou kiezen voor dvd, omdat ie dan het meeste zou verkopen. Maar zou ie echt voor kwaliteit kiezen????. Ik denk dat hij verkopen belangrijker vind dan kwaliteit.

    Maar het ging om de niet release van Kappen, door zulke acties krijg je de consument nog meer tegen je denk ik.

  8. #8

    Standaard

    Het is nu niet dat die "muziek" van Armin de moeite is om een blu-ray aan te spenderen, dat even terzijde.
    COLLECTIE: Film BD - 1959 / Film DVD - 1072 / TV Series BD - 326 / Tv-Series DVD - 365 / Films via Itunes - 76

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVD Watcher Bekijk bericht
    Je zou zeker bij zijn soort muziek verwachten dat Blu-ray daarvoor het allerbeste is, gezien de kwaliteit van het beeld en geluid. We weten allemaal het verschil tussen beide soorten schijven. Ik denk dat ie zelf ook zou kiezen voor dvd, omdat ie dan het meeste zou verkopen. Maar zou ie echt voor kwaliteit kiezen????. Ik denk dat hij verkopen belangrijker vind dan kwaliteit.

    Maar het ging om de niet release van Kappen, door zulke acties krijg je de consument nog meer tegen je denk ik.
    Je maakt het veel groter dan het is. Je moet het op jezelf betrekken, niet op 'de consument'.
    Wat Rogier ook probeert te zeggen (neem ik aan?). Het zal de consument worst wezen of het een DVD is of niet.
    Een enkeling wil uitsluitend Blu-ray (waaronder jijzelf). En die vinden dit soort acties niet leuk.
    Maar je moet jezelf niet verwarren met 'de consument' en er vanuit gaan dat iedereen zich hieraan zal storen. Dat zijn twee heel verschillende dingen.
    Philadelphia Phillies: World Series Champions 2008, National League Champions 2009 & 2022 en National League East Champions 2010 & 2011

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVD Watcher Bekijk bericht
    Je zou zeker bij zijn soort muziek verwachten dat Blu-ray daarvoor het allerbeste is, gezien de kwaliteit van het beeld en geluid. We weten allemaal het verschil tussen beide soorten schijven. Ik denk dat ie zelf ook zou kiezen voor dvd, omdat ie dan het meeste zou verkopen. Maar zou ie echt voor kwaliteit kiezen????. Ik denk dat hij verkopen belangrijker vind dan kwaliteit.

    Maar het ging om de niet release van Kappen, door zulke acties krijg je de consument nog meer tegen je denk ik.
    Nou, als je wel eens bij een show van Armin bent geweest dan weet je wel wat kwaliteit is hoor. Het kan je smaak zijn of niet maar je kan niet ontkennen dat deze man precies weet waar hij mee bezig is. En natuurlijk wil deze man ook geld verdienen, maar is dat een schande? En als hij dat via een dvd uitgave kan doen omdat daar de meeste potentiële vraag naar is dan gaat hij dat toch doen. Dat is toch logisch. En daarnaast, dvd is niet de belangrijkste drager voor zijn product. Het is bijverkoop. Maar als de grootste vraag bij een dvd uitgave ligt, dan zou ik dat toch ook doen. Er is niets mis met geld verdienen.

    Vwb de release van Kappen, dat is zo'n kleine titel dat echt niemand het verder door zal hebben hoor. En je hebt het over "de consument". Zoals Ludo al aangeeft, betrek het op jezelf want de algemene consument is echt niet meer met fysieke releases bezig. Die is bezig met Netflix, VOD of andere on-demand vormen. Die boeit het echt geen hol of DFW die ene film niet op BD uitbrengt of de andere BD verpest met alleen een DD track en een 1080i beeldtransfer. Wij als liefhebber kunnen ervan balen, maar de buitenwereld die wel eens een film of serie op TV of in de bios kijkt boeit het geen hol. Echt absoluut niet.

  11. #11

    Standaard

    Het is vervelend voor ons liefhebbers dat er geen blu-ray uitkomt van Kappen ! maar dat zal je steeds vaker gaan zien bij distributeurs als DFW en Eone gewoon omdat ze geen geld willen en/of kunnen investeren in een media dat bijna niks oplevert.
    Jammer ja maar wel realistisch.

    Nu graag weer terug op release nieuws en vragen in deze topic
    HT Gear : Samsung 75Q90R / Denon AVC-X6500R / Panasonic DP-UB9004 / AppleTV 4K 64GB

  12. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Wedlock Bekijk bericht
    Deze titel is ook komen te vervallen :

    19-05-2017 Storm : Letters Van Vuur (DFW Blu-Ray)
    Ze zijn weer goed bezig bij DFW .

    Jammer dat de film niet uitkomt op Blu-ray

  13. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Gamemaster Bekijk bericht
    Beschikbaar vanaf woensdag en gewoon te reserveren. Ik denk dat je verkeerd gekeken hebt en ik zie ook niet in waarom deze nu nog gecanceled zou worden.
    Volgens mij mankeert er niks aan mijn ogen: https://www.bol.com/nl/p/why-him/9200000073577903/

  14. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Wedlock Bekijk bericht
    Volgens een webshop komt Why Him op een latere datum in België uit dan in NL :

    Releasedatum Nederland: 19-04-2017
    Releasedatum België: 10-05-2017
    Dit klopt. Film komt deze week uit in nederland, niet in Belgie. Fox doet het wel vaker en gaan zelfs zo ver dat webshops verbieden deze zl te verzenden naar Belgie.
    COLLECTIE: Film BD - 1959 / Film DVD - 1072 / TV Series BD - 326 / Tv-Series DVD - 365 / Films via Itunes - 76

  15. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVD Watcher Bekijk bericht
    Volgens mij mankeert er niks aan mijn ogen: https://www.bol.com/nl/p/why-him/9200000073577903/


    Gewoon te reserveren en beschikbaar vanaf woensdag.

  16. #16

    Standaard

    Wanneer ik op de link klik, verschijn er 'Niet Leverbaar'.

  17. #17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door HaveHave Bekijk bericht
    Wanneer ik op de link klik, verschijn er 'Niet Leverbaar'.
    same here
    I Love My Sci-Fi

  18. #18

    Standaard

    Wel raar want als ik op de link klik kan ik hem gewoon bestellen/reserveren.....
    HT Gear : Samsung 75Q90R / Denon AVC-X6500R / Panasonic DP-UB9004 / AppleTV 4K 64GB

  19. #19

    Standaard

    Rechtsbovenin bij Bol staat locatie, als ie op NL staat dan is ie te bestellen staat ie op BE, dan is ie idd niet leverbaar.
    Three-Star Trader
    "We are now up against live, hostile targets. So, if Little Red Riding Hood should show up with a bazooka and a bad attitude, I expect you to chin the bitch!"
    My DVD Collection


  20. #20

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door HaveHave Bekijk bericht
    Wanneer ik op de link klik, verschijn er 'Niet Leverbaar'.
    Je kan ook proberen op eci. Wie weet versturen zij wel naar België (hun site zegt van wel) maar nu kan je vannuit België de film niet aankopen op bol.com.
    Laatst aangepast door WaymannDirector : 18-04-2017 om 09:31
    COLLECTIE: Film BD - 1959 / Film DVD - 1072 / TV Series BD - 326 / Tv-Series DVD - 365 / Films via Itunes - 76

  21. #21

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVD Watcher Bekijk bericht
    Volgens mij mankeert er niks aan mijn ogen: https://www.bol.com/nl/p/why-him/9200000073577903/
    Oordeel zelf: IMG_0589.jpg

  22. #22

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rogier Burghout Bekijk bericht
    Oordeel zelf: IMG_0589.jpg
    Het probleem hadden meerdere (zie hierboven), maar hoe dat zo kwam is nu duidelijk

  23. #23

    Standaard

    Ik heb Why Him besteld bij Eci. Maar kreeg net een mail dat m'n bestelling later komt. Al hebben ze de levertijd aangepast naar 2 werkdagen... dus benieuwd of ze hem deze week wel verzenden.
    COLLECTIE: Film BD - 1959 / Film DVD - 1072 / TV Series BD - 326 / Tv-Series DVD - 365 / Films via Itunes - 76

  24. #24

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door .:Quadran:. Bekijk bericht
    Nog geen nieuws over nieuw seizoen Twin Peaks?

    De ontbrekende Marvel Series? Toch onbegrijpelijk dat zelfs deze niet meer uitgebracht worden...
    waarom kunnen ze uk-versie dan geen ondertitels geven, of hebben ze liever dat we illegaal downloaden?
    Nu illegaal downloaden... Disney gaat ervan uit dat we deze series kijken via Netflix dus geen nood aan een release in hun opzicht.
    COLLECTIE: Film BD - 1959 / Film DVD - 1072 / TV Series BD - 326 / Tv-Series DVD - 365 / Films via Itunes - 76

  25. #25

    Standaard

    Niet alle marvel-series staan op netflix, toch?

Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •