De resultaten 1 tot 18 van 18 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Ervaringen met private lease?

    Ik heb gisteren een aanvraag gedaan voor private lease via de ANWB en Leaseplan. Ik heb gekozen voor een Ford fiesta, 5 deur, titanium uitvoering met 100pk. Ik rij zo'n 25000 kilometer per jaar. Het is voor twee jaar en ben inclusief alles behalve benzine €259 per maand kwijt. Dat leek me wel een goede deal, maar heb uiteraard nog bedenktijd.

    Wat zijn jullie ervaringen​ met private lease? Ik wil gaan leasen omdat ik veel kilometers afleg voor mijn werk, maar wil wel de zekerheid van een vast maandbedrag. Een auto van de zaak is op dit moment niet mogelijk.
    LG OLED55E6V || Anthem MRX 720 || OPPO UDP-203 || Sony PS4 || Nvidia Shield

  2. #2

    Standaard

    Ik zou eens bij Kassa of Radar kijken. Er zijn wat items geweest, vanwege schade bij inlevering, waar de klant voor onverwacht hoge kosten kwam te staan bij inlevering. Bij 25.000 kilometer is bijvoorbeeld steenslag te verwachten.
    Formerleewarmer (Five StarTrader) en (SafeTrader)

    LG OLED77G36LA, Marantz SR7015, OPPO 203 UHD, speakers: Xanadu, Apple TV 4K

  3. #3

    Standaard

    Hoi,

    ik rij al 6 jaar prive lease van noordlease

    zeer tevreden over, het kost wel wat ,maar voor mij de perfecte oplossing

    noorlease zit in groningen, dat is voor mij (tilburg best een rit)

    toen ik begon met leasen had ik geen buget voor een auto want ik had een week loon. Oor een uitzendbureau,en zij
    waren de enige die ook leaste aan uitzendkrachten
    ik rij een renault clio en deze kost mij 384€ per maand
    ik rij er 35000km per jaar mee
    ik heb een contract voor 4 jaat op basis van 33000km per jaar
    elk jaar moet ik een 2-3000 km bij betalen
    service is perfect moet ik zeggen, even bellen en het is geregeld
    een beurdje voor de auto kan ik in de buurt doen.
    LG OLED 77c8- MARANTZ SR8012-CM Stufe 1-Marantz MM8807 CM-APPLE TV4K-Zidoo uhd2000-HORIZON NEXT-AUDIOMAAT SOCET 9 Inlets-JL Audio F113 v2 -2x SONUS FABER VENERE 3.0-2x SONUS FABER SONETTO WALL 1xSONUS FABER SONETTO CENTER 2-2xKEF ci161-nas ds1512+-5x10TB-AUDIOQUEST HDMI/POWERCORD/OPTICAL en ETHERNET

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mark van L. Bekijk bericht
    Ik zou eens bij Kassa of Radar kijken. Er zijn wat items geweest, vanwege schade bij inlevering, waar de klant voor onverwacht hoge kosten kwam te staan bij inlevering. Bij 25.000 kilometer is bijvoorbeeld steenslag te verwachten.
    Tja, desnoods betaal ik bij het inleveren in 1x €300 eigen risico. Maakt me ook al niet veel uit. Dat is 1 maand extra. Ik ga niet elk mini ding laten maken. Maar ik zal sowieso eerst de kleine letters van het contract lezen voordat ik teken. Radar en kassa vind ik over het algemeen een stel Sensatiezoekers eerlijk gezegd.
    LG OLED55E6V || Anthem MRX 720 || OPPO UDP-203 || Sony PS4 || Nvidia Shield

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Michael Hamers Bekijk bericht
    Radar en kassa vind ik over het algemeen een stel Sensatiezoekers eerlijk gezegd.
    Klopt wel een beetje, Maar zie nog maar eens aandacht te krijgen met een genuanceerd verhaal. Kijkt er niemand meer....
    Formerleewarmer (Five StarTrader) en (SafeTrader)

    LG OLED77G36LA, Marantz SR7015, OPPO 203 UHD, speakers: Xanadu, Apple TV 4K

  6. #6

    Standaard

    Ik zou nooit private lease doen maar dan liever een goedkoper autootje kopen. Ik vind het veel te duur voor wat je krijgt, en dan moet je zelf ook nog eens de benzine betalen. Ik heb nu zakelijke lease en dat is top, maar ik heb zelf ook autootjes gekocht in het verleden. Private lease vind ik echt geldklopperij, plus het beperkt je ook erg icm bijv een hypotheek. En als ik jullie leasebedragen bekijk schrik ik daar erg van, wat een geld.

  7. #7

    Standaard

    Ik denk dat je inderdaad goed de kosten moet afwegen: zelf kopen of leasen, en betrek daar dan ook alles bij op basis van het recente verleden. Maar ik neem aan dat je dat al hebt gedaan. Zo goedkoop als zakelijke leaserijders autorijden, zal het wel niet worden. Wel een mooie, fijne auto overigens! Ga je veel plezier van hebben. Goede keuze!
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  8. #8

    Standaard

    €259 per maand voor een nieuwe auto inclusief verzekering, wegenbelasting, wegenwacht Europa, onderhoud, schade, 25000 km per jaar.... Nee dat is echt niet veel. Ik heb nu een auto die per maand ook geld kost. Onderaan de streep komt dat inclusief afschrijving op hetzelfde bedrag uit. Veel mensen vergeten afschrijving mee te rekenen.

    Daarnaast tikt onze huidige auto binnenkort de 220000 kilometer aan en dan kun je erop wachten dat de onkosten gaan oplopen. Ik wil niet weer een auto van dik tien jaar oud kopen en in 1x een hoop geld neertellen voor een auto van max 5 jaar oud, daar heb ik de centen nu niet voor.

    Gezien de situatie is private lease in elk geval voor nu de ideale oplossing en geldklopperij is in mijn ogen overdreven als je alles in je berekening meeneemt.

    Ik heb ook buiten dit forum aan meerdere mensen ervaringen gevraagd en die zijn over het algemeen zeer positief. Het is nog even afwachten en het contact goed doorlezen, maar feitelijk hebben we onze keus al gemaakt.

    Bedankt voor de reacties in elk geval!
    LG OLED55E6V || Anthem MRX 720 || OPPO UDP-203 || Sony PS4 || Nvidia Shield

  9. #9

    Standaard

    Tja, ik rij nu voor 277,- p/mnd een hele compleet uitgevoerde Skoda Octavia Combi zo uit de fabriek met echt alles erop en eraan. En dat is njiet het lease-tarief dat weet ik maar uiteindelijk gaat het erom wat het je kost. Voor de grootte auto die jij nu op het oog hebt vind ik het echt (te)veel geld, dat zou ik er prive nooit aan uitgeven. Mijn laatste prive auto was een Peugeot 308 en die was qua ruimte prima. Toen met 1 kleine al maar nu met 2 kleintjes was het ook te doen geweest. We hebben ook ooit naar private lease gegeken, maar dan hadden we wel voor een auto gaan met een wat vriendelijkere prijs/kwaliteit verhouding. En dan vallen merken als Ford bijvoorbeeld af (maar ook andere). Maar goed, je moet natuurlijk doen waar jij je goed bij voelt en zo te lezen doen jullie dat en is de keuze al gemaakt. In elk geval veel fijne en veilige kilometers toegewenst!

  10. #10

    Standaard

    Ik vind de kosten eigenlijk ook wel meevallen, maar het risico is wel dat je (meer) op de pof gaat leven.
    Het is net net als met telefoonabonnementen, die smartphone die je eigenlijk wilt hebben is als je hem los moet kopen wel erg aan de prijs dus nemen we een abonnement waarbij je het toestel bij in begrepen is.
    We maken ons zelf wijs dat we al die Giga Bites, sms en belminuten,die bij dat dure abonnement horen, ook nodig hebben.

    Ik heb zelf een 6 jaar oude fiesta waarmee ik gemiddeld 7000 KM per jaar rijd. Op maandbasis zit ik afgelopen jaren voor verzekering, belasting en onderhoud op 80 Euro, tel daarbij 50 Euro afschrijving en dan kom ik op 130 Euro per maand.
    Nu gebruik mijn auto ook erg bewust en maak voor woon werk gebruik van de fiets (2500 KM per jaar) en voor grote afstanden de trein (wat niet duur hoeft te zijn als je de aanbiedingen volgt, en met mijn 192 lengte heb ik eigenlijk ook geen zin om lange afstanden af te leggen in mijn oude fiesta)en met die lage KM gebruik van de auto vind ik wegwnwacht ook een beetje nutteloos.
    Als ik een privatelease zou hebben waarbij je enkel de benzine en eventueel parkeerkosten hoeft te rekenen zou ik veel vaker de auto nemen.
    Bij bezitters van zonnepanelen zie ik gelijkaardig gedrag, doordat die dingen op het dak toch wel stroom leveren wordt er veel minder bewust met electriciteit omgegeaan waardoor ze uiteindelijk duurder uit zijn.

    Nu zal dit niet echt een gevaar zijn voor het gemiddelde forumlid hier die wijs en vooral oud genoeg is, maar heel dat op de pof leven is wel een risico voor voornamelijk jongeren en mensen met een laag of onzeker inkomen.
    Ik zie nu kinderen van 14 jaar of mensen in de bijstand rondlopen met smartphones van 800 Euro,...zullen we over een aantal jaar ook jongeren van 18 jaar zien rondrijden in nieuwe auto's vam 20.000 Euro omdat ze het via privatelease kunnen betalen ?, maar in feite niet kunnen veroorloven !.

  11. #11

    Standaard

    Ben het met je relaas eens hoor. Maar ik kan tegenwoordig gelukkig de juiste afweging maken. Dat was twintig jaar geleden inderdaad wel anders. Nu ik de veertig toch steeds dichterbij zie komen heb ik die wilde onbezonnen heb allang verloren. Letterlijk en figuurlijk.
    LG OLED55E6V || Anthem MRX 720 || OPPO UDP-203 || Sony PS4 || Nvidia Shield

  12. #12

    Standaard

    Private lease is uiteraard altijd duurder dan zelf kopen, want zo'n bedrijf leeft niet van de lucht. Bovendien ben je geen eigenaar van je auto na afloop van het contract, terwijl je bij een gekochte auto deze gewoon kunt verkopen en meestal nog een aardig bedrag aan restwaarde overhoudt (zeker als je nieuw gekocht hebt) .Maar als je een vast maandbedrag wilt en het niet erg vindt dat je na afloop van het contract met lege handen staat is het natuurlijk prima. Het grootste risico met private lease is dat er in de looptijd van het contract iets verandert in je privé- of werksituatie, en dan zit je er wel aan vast.

    Ik heb zelf in mijn leven nog nooit een nieuwe auto gekocht, ik kocht vroeger oud tweedehands en de laatste tijd jong(er) tweedehands. Dan is het grootste deel van de afschrijving er al af, kun je jaren mee doorrijden, ook als je veel km's per jaar rijdt. Een vriend van mij heeft iets van drie jaar geleden een Volvo S60 diesel van 10 jaar oud ofzo gekocht voor iets van €6000, rijdt iedere dag 150 km woon-werk, nog nooit problemen met die auto gehad. Restwaarde nu is €2000 (350.000 km op de teller), dat is een afschrijving van €110 per maand (bij 45000 km per jaar), kom daar maar eens om met een een (bijna) nieuwe auto.

    Qua schade: mooi meeverzekerd bij lease natuurlijk, maar net als bij alle andere verzekeringen krijg je wel problemen als je daadwerkelijk (veel) schade claimt, uit de verzekering gegooid etc., contract ontbonden bij total loss en natuurlijk je schadevrije jaren kwijt (loopt tijdens lease ook gewoon door).

    Voor de (potentiële) huizenbezitters: private lease heet ook invloed op de hypotheek die je kunt krijgen.
    Laatst aangepast door Oakey : 23-04-2017 om 17:07

  13. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rogier Burghout Bekijk bericht
    Tja, ik rij nu voor 277,- p/mnd een hele compleet uitgevoerde Skoda Octavia Combi zo uit de fabriek met echt alles erop en eraan. En dat is njiet het lease-tarief dat weet ik maar uiteindelijk gaat het erom wat het je kost. Voor de grootte auto die jij nu op het oog hebt vind ik het echt (te)veel geld, dat zou ik er prive nooit aan uitgeven. Mijn laatste prive auto was een Peugeot 308 en die was qua ruimte prima. Toen met 1 kleine al maar nu met 2 kleintjes was het ook te doen geweest. We hebben ook ooit naar private lease gegeken, maar dan hadden we wel voor een auto gaan met een wat vriendelijkere prijs/kwaliteit verhouding. En dan vallen merken als Ford bijvoorbeeld af (maar ook andere). Maar goed, je moet natuurlijk doen waar jij je goed bij voelt en zo te lezen doen jullie dat en is de keuze al gemaakt. In elk geval veel fijne en veilige kilometers toegewenst!
    Grappig, dat je dat zegt. Ik ken bijna geen automerk met zo'n goede prijs-kwaliteitsverhouding als Ford. De Titanium-uitvoering die Michael op het oog heeft is de meest uitgebreide en complete versie. Dat moet je wel even in je oordeel meenemen (kun je ook niet weten). Voor een soortgelijk uitgeruste Polo ben je bij VW al gauw 3 tot 5.000 euro meer geld kwijt. Bij een merk als Volkswagen heb ik vaak het gevoel dat de prijs-kwaliteitsverhouding niet klopt. Maar dat is mijn mening.
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  14. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Oakey Bekijk bericht
    Private lease is uiteraard altijd duurder dan zelf kopen, want zo'n bedrijf leeft niet van de lucht. Bovendien ben je geen eigenaar van je auto na afloop van het contract, terwijl je bij een gekochte auto deze gewoon kunt verkopen en meestal nog een aardig bedrag aan restwaarde overhoudt (zeker als je nieuw gekocht hebt) .Maar als je een vast maandbedrag wilt en het niet erg vindt dat je na afloop van het contract met lege handen staat is het natuurlijk prima. Het grootste risico met private lease is dat er in de looptijd van het contract iets verandert in je privé- of werksituatie, en dan zit je er wel aan vast.
    Dat is ook precies de reden dat ik nu juist voor ANWB ga. Zij hanteren wel het beleid dat je onder bepaalde voorwaarden je contract stop kunt zetten bij zaken als werkloos raken of een scheiding of overlijden. Daarnaast is het 'maar' twee jaar. Ik hoop na die periode een leaseauto via mijn werk te kunnen krijgen, maar op dit moment is dat helaas nog niet mogelijk.
    LG OLED55E6V || Anthem MRX 720 || OPPO UDP-203 || Sony PS4 || Nvidia Shield

  15. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel Hoeve Bekijk bericht
    Grappig, dat je dat zegt. Ik ken bijna geen automerk met zo'n goede prijs-kwaliteitsverhouding als Ford. De Titanium-uitvoering die Michael op het oog heeft is de meest uitgebreide en complete versie. Dat moet je wel even in je oordeel meenemen (kun je ook niet weten). Voor een soortgelijk uitgeruste Polo ben je bij VW al gauw 3 tot 5.000 euro meer geld kwijt. Bij een merk als Volkswagen heb ik vaak het gevoel dat de prijs-kwaliteitsverhouding niet klopt. Maar dat is mijn mening.
    Ieder zn mening natuurlijk (ook over de compleetheid van het Titanium-model) en als ik dan kijk wat Skoda biedt voor een bepaald bedrag dan vind ik de verhouding wel heel erg netjes hoor. Alleen al als ik kijk naar koffer- en interieur ruimte. Ik vind Ford van die samengeperste propjes. De Focus Wagon heeft bijvoorbeeld maar 476 liter bagageruime en de Skoda 610.
    Laatst aangepast door Rogier Burghout : 24-04-2017 om 08:18

  16. #16

    Standaard

    Ik neem aan dat men weet dat een lease product ook een BKRregistratie heeft.
    https://www.bkr.nl/consumenten/private-lease-autofinanciering/
    Dus ook welke gevolgen dit heeft voor andere leningen!

    Vorig jaar is al ingegaan dat krediet ruimtes opbankrekeningen en creditcards mee tellen in het bepalen van de hoogte van eenlening of hypotheek. Per 1 mei zijn de banken ook verplicht een telefoonabonnement(daar zit o.a. een afkoop voor het toestel in ) mee te nemen in de berekening.
    En je raad het al … hoe meer .... hoe minder

    https://www.hypotheker.nl/actueel/nieuwsberichten/2016/private-lease/
    https://www.rtlnieuws.nl/geld-en-werk/private-leaseauto-dan-kun-je-minder-hypotheek-krijgen
    "A man's got to know his limitations", ...

  17. #17

    Standaard

    Uiteraard weet ik dat. Enige BKR geregistreerde schuld die ik nu heb ik een vrij lage hypotheek. Geen creditcard, geen telefoon, kan niet rood staan. Dus dat heb ik prima op orde.
    LG OLED55E6V || Anthem MRX 720 || OPPO UDP-203 || Sony PS4 || Nvidia Shield

  18. #18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Michael Hamers Bekijk bericht
    Uiteraard weet ik dat. Enige BKR geregistreerde schuld die ik nu heb ik een vrij lage hypotheek. Geen creditcard, geen telefoon, kan niet rood staan. Dus dat heb ik prima op orde.
    Dan heb je dat goed geregeld
    "A man's got to know his limitations", ...

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •