De resultaten 1 tot 14 van 14 worden weergegeven.

Discussie: Arrival (Blu-ray)

  1. #1

    Standaard Arrival (Blu-ray)

    Arrival (Blu-ray)

    Het prachtige Arrival krijgt een wisselvallige Blu-ray Disc release.

    Lees dit artikel

  2. #2

    Standaard

    Tja, het is kennelijk een teken des tijds, dat gepruts en geknoei aan het beeld en aan de kleuren. "De makers hebben het zo gewild" of "Het is de intentie van de regisseur", ik heb het er zo langzamerhand mee gehad.
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  3. #3

    Standaard

    Als ze het goed doen, kan het heel mooi uitpakken. Maar in dit geval ben ik het met je eens. Het voegt niet veel toe en stoort meer dan het wat oplevert.
    Het moet op een 'gewone, regenachtige maandagmiddag lijken', zeggen ze. Dan is het maandenlang (want dat is zo'n beetje de tijdspanne in de film), een 'regenachtige maandagmiddag'. Het zal wel ja...
    Philadelphia Phillies: World Series Champions 2008, National League Champions 2009 & 2022 en National League East Champions 2010 & 2011

  4. #4

    Standaard

    Kleur lijkt mij met een bepaalde intentie gekozen. Het grijze filter staat in mijn ogen voor het feit dat niets in de film zwart of wit is. Hoewel bepaalde landen wel zo denken en gelijk de aliens willen aanvallen. Daarnaast zorgt het gebrek aan felle kleuren voor een bijna serene beleving, wat het persoonlijke verhaal van de hoofdrol alleen maar ten goede komt.

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Johan Scorsese Bekijk bericht
    Kleur lijkt mij met een bepaalde intentie gekozen. Het grijze filter staat in mijn ogen voor het feit dat niets in de film zwart of wit is. Hoewel bepaalde landen wel zo denken en gelijk de aliens willen aanvallen. Daarnaast zorgt het gebrek aan felle kleuren voor een bijna serene beleving, wat het persoonlijke verhaal van de hoofdrol alleen maar ten goede komt.
    Je kan ook minder felle kleuren in je palet gebruiken zonder direct zo'n contrastloos opnameproces te hebben. Daar zijn genoeg voorbeelden van.
    Philadelphia Phillies: World Series Champions 2008, National League Champions 2009 & 2022 en National League East Champions 2010 & 2011

  6. #6

    Standaard

    bluray of 4k bluray maakt niks uit door de " artistieke" stijl? Scheelt dan weer €15 door de normale bluray te nemen.

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Dai Bekijk bericht
    bluray of 4k bluray maakt niks uit door de " artistieke" stijl? Scheelt dan weer €15 door de normale bluray te nemen.
    Ik zou toch de 4K versie nemen, fantastische transfer. Eigenlijk stom de beeldkwaliteit minder punten te geven om dat artistieke stijl je niet aanstaat. Het gaat toch om de technische kant denk ik dan.
    COLLECTIE: Film BD - 1959 / Film DVD - 1072 / TV Series BD - 326 / Tv-Series DVD - 365 / Films via Itunes - 76

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door WaymannDirector Bekijk bericht
    Ik zou toch de 4K versie nemen, fantastische transfer. Eigenlijk stom de beeldkwaliteit minder punten te geven om dat artistieke stijl je niet aanstaat. Het gaat toch om de technische kant denk ik dan.
    Dat blijft altijd punt van discussie.
    In het geval van Arrival had ik het idee dat het in de bioscoop er beter uit zag dan op mijn TV. In de bios heb ik me nergens gestoord aan het ontbreken van detail of het lage contrast. Op de Blu-ray had ik dat wel, regelmatig zelfs.
    Het lijkt erop dat het contrast op de Blu-ray nog lager is gemaakt dan het originele beeld. En dat is jammer, want het oogt daardoor erg als een grijze soep, in plaats van een sfeervolle 'regenachtige maandagmiddag'.
    Philadelphia Phillies: World Series Champions 2008, National League Champions 2009 & 2022 en National League East Champions 2010 & 2011

  9. #9

    Standaard

    Ik vind de beeldkwaliteit helemaal geen soep om eerlijk te zijn en heb me er ook totaal niet gestoord. Wat kan schelen is dat dit een Sony release is en dat zij die toevoeging aan BD hebben gedaan wat betreft de kleuren, die 4:4:4 instelling in je speler en weergever. Merk ook dat als ik 4k materiaal op mijn mediaspeler afspeel, dat het er beter uit ziet dan 1080p materiaal.
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  10. #10

    Standaard

    Ben het met peptalk eens

  11. #11

    Standaard

    Ben een beetje teleurgesteld in deze film, had er veel meer van verwacht.
    Niets aan te merken op de acteerprestaties en ook de beelden zijn mooi.
    Maar het verhaal was me iets te zwak, al zit er duidelijk een boodschap in.
    Toch wel eens leuk om te zien, maar het had wel iets korter gemogen !!

  12. #12

    Standaard

    Ik vind de beeldkwaliteit ook net voldoende...
    Het is een vlak contrast loos beeld met een beperkte definitie.

    Zwakke kleuren hebben daar niets meet te maken, want in film in zwart/wit kan bv wel heel contrastrijk en dimensionaal zijn.

    De film zelf is overhyped en komt niet verder dan een gemiddelde Twilight Zone en/of Outer Limits aflevering.
    "A man's got to know his limitations", ...

  13. #13

    Standaard

    Heb hem als SF liefhebber niet meer dan een 7 kunnen geven, een
    magere 7 want ik kan geen 6.5 geven, het houd niet over,

    Leuke gegeven waar veel meer uitgehaald had kunnen worden, beetje
    te traag en niet boeiend genoeg, beetje teleurgesteld als SF liefhebber,
    ben je eerder geneigd om iets meer te geven, een 6 was iets te weinig,
    maar een 7 is eigenlijk iets teveel voor deze ietwat teleurstellende uitgave
    Have fun and enjoy your collection

  14. #14

    Standaard

    Heb de de Blu-ray nu 2x gezien.

    Ik vind dat het lage contrast echt iets bijdraagt aan de kijkervaring van deze film.Op elk vlak vind ik dit een geweldige film.

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •