De resultaten 1 tot 7 van 7 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Harde Schijf verkeerd geformatteerd?

    Mijn externe HD van 2 TB is na formateren slechts 80 GB, weet iemand hoe dit nou kan en/of ik dit kan herstellen?

    Hij gaf aan te formateren in partities maar snapte niet waar dat voor nodig was...

  2. #2

    Standaard

    Maar zie je ook meerdere partities op je externe HD dan? Anders zou ik het gewoon nog een keer proberen en die optie uitzetten. In de meeste gevallen is het helemaal niet nodig om een schijf te partitioneren, tenzij je er speciale doeleinden mee hebt. Vraag: is die een externe HD voor Windows of voor Mac?
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  3. #3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel Hoeve Bekijk bericht
    Maar zie je ook meerdere partities op je externe HD dan? Anders zou ik het gewoon nog een keer proberen en die optie uitzetten. In de meeste gevallen is het helemaal niet nodig om een schijf te partitioneren, tenzij je er speciale doeleinden mee hebt. Vraag: is die een externe HD voor Windows of voor Mac?
    Nee ik zie helemaal niets op de externe HD, alleen volume naam en het aantal opslag-capaciteit. Om je een voorbeeld te geven was de HD eerst 2 TB en nu slechts 75 GB, ik gebruik de HD voor windows. Het is net een nieuwe HD dus kan misschien wel weer ermee terug.
    Ik heb ook geprobeerd om te formateren naar ntfs via schijfbeheer maar capaciteit blijft hetzelfde...(ik heb ditzelfde probleem ook al eens gehad met een usb stick)

  4. #4

    Standaard

    Formatteren is niet de oplossing. Je moet de gehele partitie verwijderen en dan opnieuw een of meerdere partities aanmaken. Als je formatteert dan formatteer je sheets dat deel van de toegewezen ruimte.
    LG OLED55E6V || Anthem MRX 720 || OPPO UDP-203 || Sony PS4 || Nvidia Shield

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Michael Hamers Bekijk bericht
    Formatteren is niet de oplossing. Je moet de gehele partitie verwijderen en dan opnieuw een of meerdere partities aanmaken. Als je formatteert dan formatteer je sheets dat deel van de toegewezen ruimte.
    Klinkt logisch en dat is dus ook wat ik steeds heb gedaan. Nu nog even kijken hoe ik de gehele partitie moet verwijderen, maar even googlen...

  6. #6

    Standaard

    Ik vermoed toch dat de HD stuk is, ik kan gewoonweg geen partities vinden ook niet in bv EaseUS programma.

  7. #7

    Standaard

    Dat klinkt inderdaad niet goed. Gewoon terugbrengen.
    LG OLED55E6V || Anthem MRX 720 || OPPO UDP-203 || Sony PS4 || Nvidia Shield

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •