De resultaten 1 tot 14 van 14 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard 13 Reasons Why (Netflix)



    Serie staat sinds vrijdag op Netflix. Iemand deze al gezien?

    Ik heb em dit weekend erdoor gejaagd, vond het zeer goed.
    Zeker geen high school serie zoals er ondertussen al zoveel bestaan met acteurs die eruit zien alsof ze een rode lopen bewandelen in iedere scène. (Riverdale als recent voorbeeld).
    Vind het ook wel een belangrijke serie om te kijken, zeker voor de doelgroep. Goed ook is dat de serie nergens voor terugdeinst, en met respect voor het onderwerp de donkere kant van het verhaal durft in beeld te brengen.
    Zo is de sober gebrachte zelfmoordscène best schokkend om te zien, alsook de twee verkrachting scènes zijn onthutsend.
    Soms kunnen dit soort scènes nogal overdreven en onnodig overkomen, maar mocht men deze scènes niet tonen zou 13 Reasons Why het geheel verbloemen. Mede door het concept van de serie.
    Een serie die je toch wel even bijblijft, ondanks het zware onderwerp is dit best goed in één stuk te bekijken zonder dat je zelf depressief wordt. Gelukkig wordt de serie wel niet luchtig gehouden door misplaatste en geforceerde humor.

    Klein minpuntje, in de serie zitten enorm veel scènes waarin personages over iets praten wat je nog niet weet. Dus alles blijft zeer lang vaag waardoor je je soms afvraagt of je nog wel kunt volgen en of je iets gemist hebt. Wat tijdens een bijna 12 uur durende kijkbeurt wel eens frustrerend kan overkomen. Maar uiteindelijk wordt alles wel duidelijk. Misschien ook wel meegeven dat dit echt een drama serie is en zeker geen mystery thriller zoals sommige trailers willen doen geloven.

    Serie is trouwens in 4K op netflix te bekijken, dat maakt het allemaal nog beter natuurlijk.
    Laatst aangepast door WaymannDirector : 04-04-2017 om 10:56
    COLLECTIE: Film BD - 1959 / Film DVD - 1072 / TV Series BD - 326 / Tv-Series DVD - 365 / Films via Itunes - 76

  2. #2

    Standaard

    Wel zien staan en toegevoegd aan Mjn Lijst, maar nog niet aan begonnen. Komt nog wel.

  3. #3

    Standaard

    "Klein minpuntje, in de serie zitten enorm veel scènes waarin personages over iets praten wat je nog niet weet. Dus alles blijft zeer lang vaag waardoor je je soms afvraagt of je nog wel kunt volgen en of je iets gemist hebt."

    Dat noemen ze dus goeie televisie: eindelijk een serie die niet op de kijker neerkijkt, niet alles voorkauwt en tien keer aangeeft in de hoop dat de kijker het snapt. En begrijp je iets niet; zie dan de serie als de bandjes, spoel even terug en kijk/luister het na.

    (Kans op spoilers in onderstaande bericht)
    De hele serie draait namelijk om iets dat de rest al weet maar Clay (en daarmee lange tijd ook de kijker) nog niet weet, omdat hij die bandjes nog niet beluisterd heeft. Maar de situaties waar jij op doelt doen zich vooral in de laatste afleveringen voor, wanneer Clay in de scènes in het heden al handelt nadat hij heeft gehoord wat de kijker nog moet zien. Even pittig, maar heeft zeker wel een bepaalde waarde voor het plot. Het houdt het spannend en geeft de kijker een benauwd idee waar Clay zo geschokt door reageert.

  4. #4

    Standaard

    Goede maar deprimerende serie!

    Hope is lost. Faith is broken. A fire will rise..


  5. #5

    Standaard

    Heb 1 aflevering gezien en smaakt naar meer.

  6. #6

    Standaard

    @Samba-boy: spoilers kun je toch tussen spoilertags zetten?

  7. #7

    Standaard

    Ik heb nu de eerste drie afleveringen gezien en vind het erg boeiend.

  8. #8

    Standaard

    Ik heb de reeks bekeken, vind alleen het einde jammer en abrupt. Wie wint de case tegen Liberty High die opgedragen was door de ouders en waarom zegt Jessics dat er geen tapes zijn. Het interessante is dat de school alles eraan doet om sporen tegen pesterijen te verbergen en net nu de conclusie hierover zie je nu nergens terug in de serie.
    Laatst aangepast door RobinB : 03-05-2017 om 20:23

    Hope is lost. Faith is broken. A fire will rise..


  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door RobinB Bekijk bericht
    Ik heb de reeks bekeken, vind alleen het einde jammer en abrupt. Wie wint de case tegen Liberty High die opgedragen was door de ouders en waarom zegt Jessics dat er geen tapes zijn. Het interessante is dat de school alles eraan doet om sporen tegen pesterijen te verbergen en net nu de conclusie hierover zie je nu nergens terug in de serie.
    Gezien het succes van de serie en de vele geruchten zal er ongetwijfeld een seizoen 2 komen die hoogstwaarschijnlijk je vragen zal beantwoorden.
    COLLECTIE: Film BD - 1959 / Film DVD - 1072 / TV Series BD - 326 / Tv-Series DVD - 365 / Films via Itunes - 76

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    @Samba-boy: spoilers kun je toch tussen spoilertags zetten?
    Het was laat en ik wist eerlijk gezegd niet óf mijn berichtje eventuele spoilers bevatte. Dus ik zei het onder voorbehoud ^^

  11. #11

    Standaard

    Er komt een 2e seizoen: http://variety.com/2017/tv/news/13-r...-2-1202411389/

    Mooi, want er zijn nog vragen onbeantwoord gebleven.

  12. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Johan1967 Bekijk bericht
    Er komt een 2e seizoen: http://variety.com/2017/tv/news/13-r...-2-1202411389/

    Mooi, want er zijn nog vragen onbeantwoord gebleven.
    Hoop dat dat dan niet teleur gaat stellen, want vond het eerste seizoen erg goed.

  13. #13

    Standaard

    "vragen onbeantwoord"
    Dat is gewoon precies zoals het in het boek werd behandeld; de schrijver was van mening dat de lezer (of in dit geval kijker) voor zichzelf kon bedenken hoe het zou aflopen. Helaas is de typische Amerikaanse TV-kijker niet gewend aan zelf nadenken en heeft de productiemaatschappij toegegeven aan de dollars.

    Een eenmalige TV-film was voor mij genoeg geweest als er perse iets afsluitend moest worden gedraaid, nu wordt het zo'n Twin Peaks seizoen 2-geval. Naar mijn gevoel droeg Katherine Langford die serie als Hannah, nu moeten we naar het wel of niet gevolgen voor die vervelende, tweedimensionale pestkoppen (met uitzondering van de familie Baker, Clay en Tony) zitten kijken. Ik pas.

  14. #14

    Standaard

    Mooie serie, die best aangrijpend kan zijn. Zo moest ik gewoon even wegkijken bij de scene van Hannah's zelfmoord , en ik ben echt heel veel gewend. Het was dan ook niet zozeer vanwege de schokkende beelden, maar de hele emotionele lading van de scene.
    Over het algemeen ook sterke acteerprestaties, vooral van de twee hoofdrolspelers.

    Misschien wel het sterkste punt van de serie is de editing en de montage; heel knap hoe ze steeds de verschillende tijdslijnen door elkaar heen gezet hebben, en dat het toch allemaal redelijk begrijpelijk blijft voor de kijker (al snap je soms later pas wat de impact van een scene is).

    Minpuntjes zijn dat de serie nét iets te lang was, er hadden wat scenes er uit gekund. Ook de transformatie van Jessica vond ik niet altijd heel sterk.

    Het einde was eigenlijk voor mij al goed; ongeacht de uitkomst van rechtszaak zijn er hier geen winnaars, alleen verliezers . Seizoen 2 ga ik desondanks wel kijken.

    Ook mooie muziek trouwens. Deze cover van Only You door Selena Gomez vond ik heel aardig.


Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •