De resultaten 1 tot 20 van 20 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Doctor Strange 3D: Irritante balken

    Er is iets mis met de 3D versie van Doctor Strange. Heb deze film gekeken via m'n XBox One en zag gedurende de hele film dat er vaak donkerder gekleurde balken aan de linker en rechter kant van het scherm te zien waren, soms iets van een halve centimeter tot af en toe zeker 2 a 3 centimeter breedte.
    Eerst had ik het vermoeden dat het aan mijn XBox zou kunnen liggen, dus na het kijken van de film de Blu-ray nog maar eens in m'n Playstation 4 gestopt en ff snel door de film geskipt, en helaas ook daar dus diezelfde irritante balken aan de linker en rechter kant.
    Is iemand dit ook opgevallen?
    Je stoort je hier echt mateloos aan tijdens het kijken....je gaat er toch op letten...
    Beetje een misser voor zo'n dure schijf...
    Live your life like it's your last day because one day you'll be right!!

  2. #2

    Standaard

    Ik heb de blu-ray nog niet opgezet. Heb je een tijdsindicatie wanneer het gebeurt, dan kan ik wel even kijken?

  3. #3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    Ik heb de blu-ray nog niet opgezet. Heb je een tijdsindicatie wanneer het gebeurt, dan kan ik wel even kijken?
    De hele film !!

    De aspect ratio van mijn Philips TV stond op "niet geschaald", en heb die toen naar Breedbeeld gezet (dan wordt het beeld iets opgerekt), en zie je het niet meer .

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door TifKag Bekijk bericht
    De hele film !!

    De aspect ratio van mijn Philips TV stond op "niet geschaald", en heb die toen naar Breedbeeld gezet (dan wordt het beeld iets opgerekt), en zie je het niet meer .
    Werelds, dat ga ik zo eens even proberen....vreemd dit is de eerste 3D Blu-ray die er last van heeft...
    Live your life like it's your last day because one day you'll be right!!

  5. #5

    Standaard

    Ja inderdaad, het is net of ze het beeld iets te veel hebben geknipt, zodat je het over elkaar schuiven van het beeld ziet om de 3D effecten te krijgen.

  6. #6

    Standaard

    Ik heb dit persoonlijk bij zo'n beetje elke Marvel 3D film

  7. #7

    Standaard

    Man man.valt jullie dit nu pas op ? Dit is zo bij elke 3D film! Beelden moeten over elkaar schuiven, hoe meer diepte hoe meer er moet worden opgeschoven. Er kan natuurlijk geen extra beeld van het bronmateriaam worden bijgemaakt. Het bestaat gewoon niet. Vandaar die zwarte balken links en rechts. Dit is voor ieder shot anders...

    Je aspect ratio van je tv kan je aanpassen door in te zoomen dan is het uiteraard weg, maar wie wil er nu met de originele aspect ration zitten klooien?? Dit is gewoon eigen aan 3D, het is me ook opgevallen het geen je beschrijft maar ik stoor me er niet aan. Je kan er niks aan doen. Niks mis met deze schijf, top schijf trouwens met de IMAX scenes erbij!
    COLLECTIE: Film BD - 1959 / Film DVD - 1072 / TV Series BD - 326 / Tv-Series DVD - 365 / Films via Itunes - 76

  8. #8

    Standaard

    Inmiddels bekeken, maar het is bij mij nergens storend aanwezig. Als ik echt bovenop de tv ga staan en er specifiek op ga letten (dus aan de zijkant kijk en niet in het midden van het beeld), dan zie ik af en toe heel licht een balkje, maar op gewone kijkafstand echt niet.
    Sterker nog, er is niets mis met de 3D. Dat je het beeld moet oprekken om het kwijt te zijn, lijkt mijzelf trouwens geen optie.....

  9. #9

    Standaard

    Dank je voor het checken Rogue, dan moet het toch echt mijn schijf zijn die niet in orde is, want het is de hele film echt heel storend aanwezig, en niet zo'n klein beetje ook.
    Heb zo'n beetje elke 3D schijf die er te koop is in mijn collectie, en dit is de eerste film waar dit zo bizar aanwezig is.
    Op andere schijven is het niet of nauwelijks aanwezig, maar bij deze is het echt zo'n beetje heel de film te zien en zijn de balken niet echt licht te noemen, beslaan een aardig stuk aan de linker en rechterkant van het scherm.
    Alleen bij de IMAX scenes en een paar handvol andere scenes is het opeens verdwenen. En dat terwijl er bij die scenes toch echt genoeg diepte op het scherm wordt getoverd.
    Vandaar ook mijn vraag of iemand anders dit ook heeft....
    De opmerking van WaymannDirector dat dit bij elke 3D film het geval is, is wel erg kort door de bocht overigens. Kijk al geruime tijd alle 3D films die er zijn en zo erg als deze schijf dit fenomeen laat zien heb ik nog nooit meegemaakt.
    Ben het zeker eens dat het klooien met de aspect ratio zeker niet de oplossing is....
    Live your life like it's your last day because one day you'll be right!!

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door reusla Bekijk bericht
    De opmerking van WaymannDirector dat dit bij elke 3D film het geval is, is wel erg kort door de bocht overigens. Kijk al geruime tijd alle 3D films die er zijn en zo erg als deze schijf dit fenomeen laat zien heb ik nog nooit meegemaakt.
    Ben het zeker eens dat het klooien met de aspect ratio zeker niet de oplossing is....
    Het is me bij Doctor Strange wel opgevallen dat bij enkele shots de "balken" aan de zijkant breder waren dan bij de meeste films 3D films het geval is, misschien daarom dat je voor jou zo opviel. Maar er is zeker niks mis met je schijf daar ben ik toch wel redelijk van overtuigd... Een andere schijf zal juist hetzelfde effect bekomen. Elke 3D film heeft dit soort smalle balkjes (vooral bij animatiefilms zijn deze duidelijkere te zien.) Lijkt erop dat bij Doctor Strange men bij de conversie tot het maximum is durven gaan om diepte te kunnen creëren.
    COLLECTIE: Film BD - 1959 / Film DVD - 1072 / TV Series BD - 326 / Tv-Series DVD - 365 / Films via Itunes - 76

  11. #11
    Glorious Member
    Registratie datum
    Feb 2004
    Woonplaats
    Provincie Groningen

  12. #12

    Standaard

    Doctor Strange 3D heb ik zelf niet maar wel vele andere 3D films, ook die van Marvel, en het fenomeen van de balken zoals beschreven door TC zelf nooit gezien, ofwel is het zo onopvallend dat ik het niet eens opmerk.

  13. #13

    Standaard

    Is dit alleen op de NL versie, of ook op de UK versie bv? Ik heb zelf namelijk de UK Steelbook versie, alleen nog ingeseald.

  14. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVD Watcher Bekijk bericht
    Is dit alleen op de NL versie, of ook op de UK versie bv? Ik heb zelf namelijk de UK Steelbook versie, alleen nog ingeseald.
    Er is niks mis met de schijven!
    COLLECTIE: Film BD - 1959 / Film DVD - 1072 / TV Series BD - 326 / Tv-Series DVD - 365 / Films via Itunes - 76

  15. #15

    Standaard

    Nou ik vind van wel. Geen enkele andere 3D schijf heeft op deze extreme manier nogal forse balken links en rechts op het scherm staan. Ik beaam precies wat DarkElf al schreef: op alle andere 3D schijven ( en mijn 3D collectie is vrij groot kan ik je zeggen) is dit niet of nauwelijks aanwezig.
    Op deze schijf is het echt heel storend aanwezig, en verziekte mijn plezier aan deze 3D film in elk geval.
    Of dit ook zo is op de UK versie heb ik geen idee van helaas DVD Watcher....zou mooi zijn als jij dat zou kunnen controleren, dan weet ik of deze versie vervangen moet gaan worden door de UK versie.
    Live your life like it's your last day because one day you'll be right!!

  16. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door reusla Bekijk bericht
    Of dit ook zo is op de UK versie heb ik geen idee van helaas DVD Watcher....zou mooi zijn als jij dat zou kunnen controleren, dan weet ik of deze versie vervangen moet gaan worden door de UK versie.
    Waarom zou dit op de UK versie niet zo zijn? Het viel me ook op, maar ik denk dat dit toch een bewuste keuze is om het 3D-effect te vergroten, dus het maakt niet uit waar de je disc vandaan haalt. Ze zijn overal hetzelfde.

  17. #17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door reusla Bekijk bericht
    Nou ik vind van wel. Geen enkele andere 3D schijf heeft op deze extreme manier nogal forse balken links en rechts op het scherm staan. Ik beaam precies wat DarkElf al schreef: op alle andere 3D schijven ( en mijn 3D collectie is vrij groot kan ik je zeggen) is dit niet of nauwelijks aanwezig.
    Op deze schijf is het echt heel storend aanwezig, en verziekte mijn plezier aan deze 3D film in elk geval.
    Of dit ook zo is op de UK versie heb ik geen idee van helaas DVD Watcher....zou mooi zijn als jij dat zou kunnen controleren, dan weet ik of deze versie vervangen moet gaan worden door de UK versie.
    Echt vreemd hoor, zoals ik zei heb ik op normale kijkafstand helemaal geen last.

  18. #18
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    Echt vreemd hoor, zoals ik zei heb ik op normale kijkafstand helemaal geen last.
    Het viel mij op dat sommige schermen bij 3D een soort overscan aanzetten. Dat merk je pas als je je scherm handmatig op 2D zet. 3D zoemt bij mij dus enigszins in.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  19. #19
    Super Member Avatar van geoffreyvanvugt
    Registratie datum
    Apr 2011
    Woonplaats
    Balconië - Plaatsje in Costa de Le Mere

    Standaard

    Het is mij nog niet opgevallen...
    Marantz SR7011 * Marantz PM7003 * Sony UBP-X800 * LG 55UF850V * Optoma HD26 * Optoma DS-9092PWC
    Samsung Ziggo Horizon * Pro-Ject Debut III Esprit * Dune HD Solo Lite 4K * Custom Game/HTPC


    Front = Jamo Concert VII * Surround = Jamo Concert V * SurroundBack = Jamo Concert V
    Center = Jamo Concert II * Heights = Jamo 28 * Subwoofer = Jamo Sub 360 en Klipsch K-100SW


  20. #20

    Standaard

    Heb m net bekeken en niets gemerkt van dit probleem. Vind t een bijzonder geslaagde uitgave met al die IMAX scenes en 3D effecten.

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •