De resultaten 1 tot 13 van 13 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Hollywood komt naar Rotterdam! Een nieuwe Comic Con op 4 en 5 maart

    Hollywood komt naar Rotterdam! Een nieuwe Comic Con op 4 en 5 maart

    Lees dit artikel

  2. #2

    Standaard

    Ter info: Drie weken later (25 en 26 maart) is er in Utrecht een soortgelijk evenement: Dutch Comic Con: http://www.dutchcomiccon.nl/

  3. #3

    Standaard

    Hopelijk is het wel wat ruimer opgezet dan in Amsterdam.

  4. #4

    Standaard

    Het was een kleine Con. Best wel teleurstellend eigenlijk.
    En die Ahoy gekken rekenen gewoon het dagtarief voor parkeren. 13 euro. Ik was er maar een krappe 3 uur.

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door socko Bekijk bericht
    Het was een kleine Con. Best wel teleurstellend eigenlijk.
    Wow, dan heb je het nog lang uitgehouden. Ik had het al na een half uur gezien. Ik vond het een waardeloze con. Het regent ook klachten op hun Facebookpagina (een deel daarvan hebben ze trouwens weg gehaald). Ik ga alleen nog naar die in Utrecht.

  6. #6

    Standaard

    https://www.starwarsawakens.nl/artik...omic-con-ahoy/

    Ik vond het ver, ver beneden de maat. Na 37 minuten gewoon klaar.

    Over dik 2 weken DCC!

  7. #7

    Standaard

    Blij dat ik geen tijd had en deze gemist heb.....klinkt niet best .

  8. #8

    Standaard

    Ze hebben een statement geplaatst op Facebook:

    Beste bezoekers van de Comic Con Ahoy Rotterdam,
    Wij willen iedereen bedanken die naar het event is geweest en een leuke tijd heeft gehad. We hebben heel veel positieve reacties ter plekke en ook per mail en PM van jullie gehad over de aanwezige gasten, het mooie podiumprogramma, de verschillende activiteiten, fotoshoots en het gevarieerde aanbod aan merchandise. Ook willen we onze geweldige crew bedanken, zonder wie wij dit niet hadden kunnen doen.
    Natuurlijk verliep niet alles vlekkeloos. Het event was niet zo groot als we wilden en een aantal zaken konden beter lopen.

    Onze voorbereiding van het event is meerdere malen door externe factoren beïnvloed. Zo heeft een partij uit Rotterdam ons aangeklaagd wegens het gebruiken van de naam, ze hebben onze Facebook-pagina laten afsluiten waar al duizenden fans op actief waren en we moesten ook nog eens van datum veranderen waardoor ons event tegelijkertijd met de Stripdagen in Rijswijk en de grootste Anime/Manga & Cosplay conventie van de Benelux, Made in Asia in Brussel samenviel. Allemaal gronden waardoor Comic Con Ahoy Rotterdam dit jaar niet zo geworden is als wij het ons graag hadden voorgesteld.

    We hebben jullie feedback en commentaren tot ons genomen en zullen zeker ons best doen om het event naar een hoger niveau te brengen op 3 en 4 maart 2018.
    Comic Con Ahoy Rotterdam was ons eerste event in Rotterdam Ahoy. We hebben er veel van geleerd en zullen volgend jaar een veel groter, beter en attractiever event voor jullie neerzetten.

    We hopen jullie volgend jaar weer te zien in Rotterdam!

    De organisatie
    Comic Con Europe
    PS. Feedback, reacties en verdere op- en aanmerkingen horen we graag van jullie per email op: rotterdam@comiccon-europe.com

  9. #9
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Ik vond Amsterdam nog leuk. Niet groot, maar genoeg voor een paar uurtjes vermaak. Dutch X-mas-con was een grote disceptie. Ik heb getwijfeld om naar Rotterdam te gaan, maar ik was wat moe, dus heb het maar laten schieten. Achteraf dus een goede beslissing. Wel jammer dat men niet wat groter uitpakt. Wellicht dat ik de volgende Dutch Comic-con wel bezoek. Hopen dat het wel wat beter wordt dan...
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Santulli Bekijk bericht
    Ik vond Amsterdam nog leuk. Niet groot, maar genoeg voor een paar uurtjes vermaak. Dutch X-mas-con was een grote disceptie. Ik heb getwijfeld om naar Rotterdam te gaan, maar ik was wat moe, dus heb het maar laten schieten. Achteraf dus een goede beslissing. Wel jammer dat men niet wat groter uitpakt. Wellicht dat ik de volgende Dutch Comic-con wel bezoek. Hopen dat het wel wat beter wordt dan...
    Want? Ik was daar ook en ik vond het wel aardig. Zeker niet spectaculair, maar wel beter dan Amsterdam en Ahoy wat beide aanfluitingen waren.

    NB: Amsterdam Comic Con en Comic Con Ahoy zijn van Showmasters; een engelse organisatie (in het VK doet men al pakweg 15 jaar dit soort shows) terwijl Dutch Comic Con van Easyfairs is; die inmiddels ook FACTS (grootste con van de Benelux in Gent) hebben overgenomen.

    Zelf vind ik de Showmasters formule (een blik acteurs in een hal zetten, wat dealers erbij en klaar) niet voor NL geschikt. Zoals DCC het aanpakt (meer aandacht voor aankleding, activiteiten en minder voor signeergasten) veel beter bij het NLse publiek passen.

    In Engeland (waar het hele signeergebeuren meer is ingeburgerd dan in NL waar men vaak nog steeds raar opkijkt van het 'betalen voor signeren') werkt die aanpak van Showmasters wel; daar is men succesvol.

    Mbt die statement: tja. Na Amsterdam beloofde men ook al beterschap....en vervolgens het fiasco van vorige week.

  11. #11
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Amsterdam was mijn eerste, maar alles was naar mijn idee beter. Meer bekenden, meer shops, veel meer gevarieerdere merchandize. Ik had ook van de Amsterdam Comic-Con meer verwacht. Ik vergelijk ze dan natuurlijk onterecht met de Buitenlandse versies, maar daar was het veel drukker, kleurrijker en alleen de lange wachtrij was al een genot met al die vreemde vogels in de wacht. In Utrecht was het veel rustiger, geen rij. Maar ik was daar wel pas de zondag. We waren echt in een half uurtje wel klaar. Misschien dat mijn teleurstelling komt, omdat ik in de veronderstelling was dat de Dutch Comic Con juist veel groter zou zijn.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  12. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Santulli Bekijk bericht
    Amsterdam was mijn eerste, maar alles was naar mijn idee beter. Meer bekenden, meer shops, veel meer gevarieerdere merchandize. Ik had ook van de Amsterdam Comic-Con meer verwacht. Ik vergelijk ze dan natuurlijk onterecht met de Buitenlandse versies, maar daar was het veel drukker, kleurrijker en alleen de lange wachtrij was al een genot met al die vreemde vogels in de wacht. In Utrecht was het veel rustiger, geen rij. Maar ik was daar wel pas de zondag. We waren echt in een half uurtje wel klaar. Misschien dat mijn teleurstelling komt, omdat ik in de veronderstelling was dat de Dutch Comic Con juist veel groter zou zijn.
    De Dutch Xmas Con was op zondag inderdaad erg rustig (maar dat is bij elke con zo: de zaterdagen zijn altijd vele malen drukker bezocht). Daarbij kwam ook dat deze con kleiner van opzet was dan de normale variant (die over 2 weken weer plaats vind).

  13. #13

    Standaard

    De Dutch Comic Con twee keer bezocht als cosplayer met mijn dochter, en die was wel aardig. Veel stands, veel te kijken, veel te zien, leuke tentoonstellingen. Was wel een beetje donker allemaal. Wonderlijk te zien dat veel dudes en nerdsgeen idee hadden hoe om te gaan met 'die vreemde vogels'. Ja ook die houden van games en films en daarom zijn ze weekenden bezig geweest met het zelf maken van dat pak en daarom gaan ze op de DCC ook niet nog eens uren met een koptelefoon staan gamen (maar kochten ze wel beeldjes om die thuis na te maken). Op de DCC was er zowaar een podium voor cosplayers, dat scheen minimaal te zijn in Amsterdam.

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •