De resultaten 1 tot 13 van 13 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Pioneer lanceert eerste 4K UHD BD-rom drives voor PC

    Pioneer lanceert eerste 4K UHD BD-rom drives voor PC

    Lees dit artikel

  2. #2

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Ludo Keeris Bekijk bericht
    Pioneer lanceert eerste 4K UHD BD-rom drives voor PC

    Lees dit artikel
    Hmm dan zou je toch zeggen dat we binnenkort ook een versie voor in de huiskamer kunnen verwachten...

  3. #3

    Standaard

    Een pc, net als de dvd iets uit de 90s

  4. #4

    Standaard

    Ik heb slechte ervaringen met Blu-ray drives in PC's. Het probleem is niet zo zeer de hardware als wel de software die je moet gebruiken om bijv. films af te kunnen spelen. Ik heb ze allemaal gebruikt (PowerDVD, WinDVD, noem maar op), maar vaak weigerden ze met name nieuwe Blu-ray's af te spelen ivm rechtenkwesties e.d. Ben er dus maar mee gestopt, uiteindelijk. Met de PC ook. Jammer genoeg speelt mijn iMac geen Blu-rays af (met dank aan Steve Jobs).

    @Oakey: wil jij zeggen dat jij dan tegenwoordig alles op je smartphone cq. tablet doet? In een laptop past met de beste wil van de wereld geen UHD-drive, als er al ruimte is voor een optisch medium. En je zult nog verbaasd zijn hoeveel mensen thuis een gewone desktop gebruiken. Werkt allemaal net wat lekkerder dan een laptop.
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel Hoeve Bekijk bericht
    Ik heb slechte ervaringen met Blu-ray drives in PC's. Het probleem is niet zo zeer de hardware als wel de software die je moet gebruiken om bijv. films af te kunnen spelen. Ik heb ze allemaal gebruikt (PowerDVD, WinDVD, noem maar op), maar vaak weigerden ze met name nieuwe Blu-ray's af te spelen ivm rechtenkwesties e.d. Ben er dus maar mee gestopt, uiteindelijk. Met de PC ook. Jammer genoeg speelt mijn iMac geen Blu-rays af (met dank aan Steve Jobs).
    Dit herken ik helemaal niet Marcel, 2 keer gehad z'on melding, maar ook direct een update mogelijkheid(CorelWinDVD BD, meeg;leverd op Sony VAIO laptop).
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel Hoeve Bekijk bericht
    @Oakey: wil jij zeggen dat jij dan tegenwoordig alles op je smartphone cq. tablet doet? In een laptop past met de beste wil van de wereld geen UHD-drive, als er al ruimte is voor een optisch medium. En je zult nog verbaasd zijn hoeveel mensen thuis een gewone desktop gebruiken. Werkt allemaal net wat lekkerder dan een laptop.
    Ik heb zelf nog wel een desktop hoor, net als dat ik ook nog dvd's en blurays heb en kijk. Maar de meeste mensen hebben toch echt geen desktop meer (wel laptops, Macbooks en tablets), die markt is zo goed als dood.
    Wat ik ermee bedoelde is dat Pioneer zich met dit product richt op een nichemarkt (UHD) binnen een nichemarkt (fysieke dragers) binnen een nichemarkt (pc's)
    Als ik al aan de UHD zou gaan zou ik dat niet in mijn pc hoeven; heb in mijn huidige pc ook alleen een dvd-speler die ik enkel gebruik om cd's om te zetten in mp3-formaat. Ik kijk geen films op mijn pc, dus mis daar een blurayspeler helemaal niet.
    Laatst aangepast door Oakey : 28-01-2017 om 15:51

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door peptalk Bekijk bericht
    Dit herken ik helemaal niet Marcel, 2 keer gehad z'on melding, maar ook direct een update mogelijkheid(CorelWinDVD BD, meeg;leverd op Sony VAIO laptop).
    Die update-mogelijkheid heb ik toen (ik heb het over drie, vier jaar geleden) nooit voorbij zien komen (ik gebruikte die laatste jaren met name PowerDVD, na vergelijkbare problemen met WinDVD), maar het leek erop alsof ze je ieder jaar een nieuwe versie van het pakket wilden aansmeren om ook de recente Blu-rays te kunnen afspelen. In mijn huidige, nog maar weinig gebruikte HP PC, zit geen Blu-rayspeler meer, dus dat probleem heb ik nu niet meer.
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  8. #8

    Standaard

    Het zijn nog gratis updates ook Marcel
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel Hoeve Bekijk bericht
    Ik heb slechte ervaringen met Blu-ray drives in PC's. Het probleem is niet zo zeer de hardware als wel de software die je moet gebruiken om bijv. films af te kunnen spelen. Ik heb ze allemaal gebruikt (PowerDVD, WinDVD, noem maar op), maar vaak weigerden ze met name nieuwe Blu-ray's af te spelen ivm rechtenkwesties e.d. Ben er dus maar mee gestopt, uiteindelijk. Met de PC ook. Jammer genoeg speelt mijn iMac geen Blu-rays af (met dank aan Steve Jobs).

    @Oakey: wil jij zeggen dat jij dan tegenwoordig alles op je smartphone cq. tablet doet? In een laptop past met de beste wil van de wereld geen UHD-drive, als er al ruimte is voor een optisch medium. En je zult nog verbaasd zijn hoeveel mensen thuis een gewone desktop gebruiken. Werkt allemaal net wat lekkerder dan een laptop.
    ook ik herken dit helemaal niet.

    en de desktop markt is nog steeds zeer levendig (bij ons zijn er ca, 700 met meer dan 1000 24" en 27"schermen vervangen vorig jaar)
    vooral bij bedrijven en personen die een 3,5-10 inch schermpje om je ogen te verpesten niet waarderen om te werken
    "A man's got to know his limitations", ...

  10. #10

    Standaard

    LG heeft er eentje op de markt die uhd discs af zou moeten kunnen spelen.
    Zij zijn dus eerder dan Pioneer. Alhoewel Pioneer het wel nu als eerste officieel aankondigt.

    LG BH16NS55

    Met een simpele firmware update kan hij zo aacs2 compatible worden gemaakt en heb je alleen een speler nodig die dit kan.
    CyberLink PowerDVD had vorig jaar al aangekondigd dat zij dit jaar zouden komen met een UHD compatible speler. Dat die aankondiging nu komt verbaasd mij dan ook niet.

    Je hebt een licentie nodig voor aacs2 dus er komen hopelijk nog meer merken met spelers op de markt.

  11. #11

    Standaard

    Ik weet niet waarom je denkt dat de LG BH16NS55 UHD aankan??

    Ik heb deze namelijk in mijn PC en dat is dus niet het geval.

    Hij speelt en brand wel 120GB BD-XL af, maar UHD is weer een compleet andere standaard, die een complete nieuwe productie infrastructuur nodig heeft en daarmee onnodig ingewikkeld en duur is...


    Citaat Oorspronkelijk gepost door hstadman Bekijk bericht
    LG heeft er eentje op de markt die uhd discs af zou moeten kunnen spelen.
    Zij zijn dus eerder dan Pioneer. Alhoewel Pioneer het wel nu als eerste officieel aankondigt.

    LG BH16NS55

    Met een simpele firmware update kan hij zo aacs2 compatible worden gemaakt en heb je alleen een speler nodig die dit kan.
    CyberLink PowerDVD had vorig jaar al aangekondigd dat zij dit jaar zouden komen met een UHD compatible speler. Dat die aankondiging nu komt verbaasd mij dan ook niet.

    Je hebt een licentie nodig voor aacs2 dus er komen hopelijk nog meer merken met spelers op de markt.
    "A man's got to know his limitations", ...

  12. #12

    Standaard

    Zolang je de juiste firmware hebt, de juiste randapparatuur(graka met minimaal hdmi 2.0. hdcp 2.2 en monitor) en de juiste software, in dit geval Cyberlink powerdvd kun je UHD blu-ray discs afspelen. Kijk maar eens goed rond op internet wat je speler allemaal aankan.

    Although these drives recognize an inserted UHD BD Disc, there is no backend architecture to play them back as of yet. When this happens you will still need an HDCP 2.2 compliant viewing device as well.
    Current PC Drives than can read the discs:
    LG BH16NS55
    LG WH16NS40

  13. #13

    Standaard

    grappig, dus mijm BD-brander van nog geen 7-tientjes kan UHD afspelen....

    Citaat Oorspronkelijk gepost door hstadman Bekijk bericht
    Zolang je de juiste firmware hebt, de juiste randapparatuur(graka met minimaal hdmi 2.0. hdcp 2.2 en monitor) en de juiste software, in dit geval Cyberlink powerdvd kun je UHD blu-ray discs afspelen. Kijk maar eens goed rond op internet wat je speler allemaal aankan.

    Although these drives recognize an inserted UHD BD Disc, there is no backend architecture to play them back as of yet. When this happens you will still need an HDCP 2.2 compliant viewing device as well.
    Current PC Drives than can read the discs:
    LG BH16NS55
    LG WH16NS40
    "A man's got to know his limitations", ...

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •