De resultaten 1 tot 22 van 22 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Downton Abbey op blu-ray

    Ik heb een klein vraagje betreffende de blu-ray versie van Downton Abbey - Complete Collection (https://www.bol.com/nl/p/downton-abb...pe=typedsearch). Heeft deze ook alle kerstspecials?

    In de winkel heb ik nergens een vermelding op de achterzijde gezien van de kerstspecials. Lijkt me een beetje vreemd. Vandaar dat ik het toch even hier vraag. Ik heb namelijk begrepen dat de individuele releases van Downton Abbey op blu-ray wél de kerstspecials heeft. Of ben ik hier verkeerd in?

    Alvast bedankt voor de hulp!

  2. #2

    Standaard

    Als er '52 afleveringen' op staat, dan horen daar de kerstspecials normaal bij. Anders kom je maar aan 47 afleveringen.
    EDIT: de titels van de 5 kerstspecials staan expliciet op de hoes: Christmas At Downton, A Journey To The Highlands, The London Season, A Moorland Holiday en The Finale.
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  3. #3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Werner Bekijk bericht
    Als er '52 afleveringen' op staat, dan horen daar de kerstspecials normaal bij. Anders kom je maar aan 47 afleveringen.
    EDIT: de titels van de 5 kerstspecials staan expliciet op de hoes: Christmas At Downton, A Journey To The Highlands, The London Season, A Moorland Holiday en The Finale.
    Rats overgekeken! Bedankt!

  4. #4

    Standaard

    Ik heb de box. Kan bevestigen dat ze er gewoon op staan

  5. #5

    Standaard

    Mocht je niet persé nederlandse ondertiteling willen dan kun je deze box voor net geen € 40 kopen bij zavvi.nl

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Steve G. Bekijk bericht
    Mocht je niet persé nederlandse ondertiteling willen dan kun je deze box voor net geen € 40 kopen bij zavvi.nl
    Pas wel op: De Engelse versie (en wellicht ook de NL-versie) van Downton Abbey: Series One - Six bestaat uit 1 hele dikke lelijke 5 cm plastic keepcase waarbij de schijfjes per seizoen twee aan twee op een place holder op elkaar gestapeld zitten. Kans op beschadigingen is dus aanwezig.Om de keepcase zit een dunne kartonnen doos. Het is dus geen digipack zoals je op basis van de afbeelding wellicht zou vermoeden. De losse seizoenen zijn veel beter verpakt.

    Zie foto's. Excuus voor de matige kwaliteit want ik heb ze even snel met mijn iPhone gemaakt.

    Downton Abbey (1).jpgDownton Abbey (2).jpgDownton Abbey (3).jpg
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Steve G. Bekijk bericht
    Mocht je niet persé nederlandse ondertiteling willen dan kun je deze box voor net geen € 40 kopen bij zavvi.nl
    Moet je alleen geluk hebben dat hij onbeschadigd aankomt. 9 van de 10 keer krijg ik beschadigde dvd's van Zavvi. Laatste maanden daarom maar geen bestelling meer geplaatst.

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel Hoeve Bekijk bericht
    Pas wel op: De Engelse versie (en wellicht ook de NL-versie) van Downton Abbey: Series One - Six bestaat uit 1 hele dikke lelijke 5 cm plastic keepcase waarbij de schijfjes per seizoen twee aan twee op een place holder op elkaar gestapeld zitten. Kans op beschadigingen is dus aanwezig.Om de keepcase zit een dunne kartonnen doos. Het is dus geen digipack zoals je op basis van de afbeelding wellicht zou vermoeden. De losse seizoenen zijn veel beter verpakt.

    Zie foto's. Excuus voor de matige kwaliteit want ik heb ze even snel met mijn iPhone gemaakt.

    Downton Abbey (1).jpgDownton Abbey (2).jpgDownton Abbey (3).jpg
    Bedankt voor de uitleg! Had de eerste drie seizoenen van deze show op blu-ray (Britse versie), maar heb besloten dat ik toch liever voor deze show NL ondertiteling wil (geen idee waarom eigenlijk). Heb de NL box in de winkel zien liggen en deze is gelukkig verpakt per seizoen. Is idd zonde dat de ENG versie gewoon één grote keepcase is...

  9. #9

  10. #10

    Standaard

    Is mij niet bekend. Ik denk het niet. Maar wie weet gaan ze het succes van de serie nog wel eens een keer uitmelken met een speciale uitgave.
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  11. #11

    Standaard

    Toch jammer. Is de mooiste box die er is vind ik met ook veel bonusmateriaal dat niet op de complete Blu-Ray-box staat.

  12. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door martijn0432 Bekijk bericht
    Is deze box niet in Blu-Ray-vorm uitgebracht?

    https://www.amazon.co.uk/d/DVD-Blu-r...=downton+abbey
    Neen.
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  13. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door martijn0432 Bekijk bericht
    Is deze box niet in Blu-Ray-vorm uitgebracht?

    https://www.amazon.co.uk/d/DVD-Blu-r...=downton+abbey
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Werner Bekijk bericht
    Neen.
    Toch wel, maar niet in die deluxe verpakking. Deze versie op Amazon.co.uk heeft identiek dezelfde inhoud (inclusief de twee unieke bonusdiscs met o.a "BAFTA celebrates Downton Abbey") als de Deluxe Set, maar zoals eerder gezegd is ie nogal goedkoop verpakt. Die versie is trouwens ook pas acht maanden later gekomen, ter vervanging van deze "bare bones" set.

    "Once you eliminate the impossible, whatever remains, no matter how improbable, must be the truth."

  14. #14

    Standaard

    Als ik zei 'neen', dan doelde ik wel degelijk op die versie met boek, coasters etc.
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  15. #15

    Standaard

    Bedankt allebei. De content is natuurlijk het belangrijkste, maar het oog wil ook wat. Dan toch maar de lelijke box.

  16. #16

    Standaard

    Hoop dat seizoen 05 en 06 eens vlug in prijs zakken bij ons. Heb die nog tekort.
    BD (1243) What i Watch

  17. #17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Werner Bekijk bericht
    Als ik zei 'neen', dan doelde ik wel degelijk op die versie met boek, coasters etc.
    Dacht ik al Werner Had een kleine moeite geweest bij Universal om de set ook als BR uit te geven. Jammer
    "Once you eliminate the impossible, whatever remains, no matter how improbable, must be the truth."

  18. #18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pieter D Bekijk bericht
    Dacht ik al Werner Had een kleine moeite geweest bij Universal om de set ook als BR uit te geven. Jammer
    Zéér kleine moeite! De twee Downton Legacy-schijven vol bonusmateriaal zijn in de UK Nederlands ondertiteld!
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  19. #19

    Standaard

    Sorry dat ik dit draadje kaap, maar wat zijn precies de video- en audioformaten van deze box? Ik heb nergens een foto kunnen vinden van de informatie daarover op de box. Ik heb net de Duitse box naar Amazon mogen retourneren omdat daarop seizoen 4 interlaced stond. Ook was, behalve bij seizoen 6, de afspeelsnelheid naar 24 fps vertraagd van de (met ingang van seizoen 3) oorspronkelijke Britse 25 fps en was de audio van seizoen 5 nogal matig gecodeerd. Zou iemand kunnen zeggen wat hierover op de box staat, en liever nog met een tooltje als MediaInfo kijken wat de afspeelsnelheid en de gebruikte audiocodecs zijn? Als diegene heel erg lief is zou hij ook in VLC even kunnen kijken hoe seizoen 4 eruit ziet met de-interlacing uit, of je dan zoiets krijgt als bijgevoegd.
    Bijgesloten plaatje(s) Bijgesloten plaatje(s)
    Laatst aangepast door henkdevreis : 09-11-2018 om 13:15

  20. #20

    Standaard

    Tja, ik zie persoonlijk geen verschil tussen 1080i en 1080p. Kan zijn dat mijn Blu-ray speler cq mijn TV daar bijzonder goed mee omgaan. Bovendien, heel veel TV-series zijn in 1080i op Blu-ray uitgebracht. 1080p is eerder uitzondering dan standaard. Ook bij Downton Abbey heb ik nooit afspeelproblemen of matige beeld- dan wel geluidskwaliteit ervaren.
    Kan ivm een verbouwing thuis even geen Blu-rays uit deze serie voor je controleren. Zo erg als op het plaatje heb ik het bij mij trouwens nog nooit gezien. Kan het zijn dat de bewegingsinstellingen op je TV misschien niet helemaal goed staan?
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  21. #21

    Standaard

    Ik denk dat dat inderdaad een kwestie is van speler en TV. Ik heb geen tv of aparte speler, ik kijk op mijn PC, en het plaatje is inderdaad niet hoe je het doorgaans zult zien, dat is met de-interlacing uit. Het is me in eerste instantie opgevallen toen in een bepaalde softwareversie de-interlacing het niet deed (dan is het zoals je ziet erg in your face), maar zonder dure software blijft het niet ideaal bij beweging, ook met de-interlacing aan. Bedenk daarbij dat ik veel dichter bij mijn beeldscherm zit dan met een TV waarschijnlijk het geval is.

    Seizoen 6 hebben ze in de Duitse box heel netjes gedaan: video in 1080p op de oorspronkelijke 25 fps, audio in DTS-HD MA, dus het kán wel, maar de gebruikte formaten in de box verschilden enorm. Die box heb ik mogen retourneren; ik heb nu de UK-box besteld, maar daar lijkt de audio dan weer minder goed, dus ik vraag me af of het het waard zou zijn om die te annuleren en de (aanzienlijk duurdere) Nederlandse box te kopen. Ik kan wel even in de Media Markt gaan koekeloeren wat er op de verpakking staat, maar helaas is wat daar staat vrij onduidelijk en niet erg specifiek en bij de Duitse box klopte de informatie überhaupt niet (waardoor ik hem dan ook mocht retourneren).

    Voorbeeld, zoals het geval bij sezoen 6: het oorspronkelijke formaat - 1080p op 25 fps - is op zichzelf helemaal niet toegestaan op een Blu-ray, maar wel als je het codeert als 1080i zonder beweging tussen de twee beeldhelften, en dat in de bestanden aangeeft zodat de speler het ook weet. Het staat in feite op de schijf als 1080i maar het speelt af als 1080p. Wat is het dan? Op de Duitse box noemen ze het 1080p, op de Britse versies noemen ze het 1080i, terwijl het voor zover ik weet exact hetzelfde formaat is. Zo weet je dus nooit waar je aan toe bent tot je het koopt, uitpakt, afspeelt en niet meer terug kunt.
    Laatst aangepast door henkdevreis : 10-11-2018 om 02:17

  22. #22

    Standaard

    Ik ben er maar voor gegaan. Video- en audio-encoding is exact hetzelfde als bij de Duitse box:

    - Seizoen 1: 1080p24 VC-1, DTS-HD MA (lossless)
    - Seizoen 2: 1080p24 (Kerstspecial: 1080i48) AVC, DTS-HD MA (lossless)
    - Seizoen 3: 1080p24 AVC, DTS-HD MA (lossless)
    - Seizoen 4: 1080i48 AVC, DTS 1509 kbit/s
    - Seizoen 5: 1080p24 AVC, DD 192 kbit/s
    - Seizoen 6: 1080p25 AVC, DTS-HD MA (lossless)

    Ik snap werkelijk niet wat de mensen die de verpakkingen maakt bezielt (of de mensen die dit allegaartje bij elkaar gooien). De informatie klopt gewoon niet. Hier hebben ze de info voor seizoen 2 genomen en er maar voor de hele box op gezet, klopt dus geen zak van (met de Kerstspecial zelfs binnen seizoen 2 niet). Terug die handel.
    Bijgesloten plaatje(s) Bijgesloten plaatje(s)
    Laatst aangepast door henkdevreis : 18-11-2018 om 13:29

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •