De resultaten 1 tot 3 van 3 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard subwoofer komt geen geluid uit HK

    Hai allen, misschien kunnen jullie mij helpen.

    Ben in bezit van een Harman 2.1, dus met subwoofer. Sinds enige tijd komt er geen geluid meer uit de subwoofer.
    Hij werkt wel, want het powerlichtje brand, alleen komt er 0 geluid uit, ook geen gebrom.

    Heb al met de schakelaars gespeeld en instellingen maar niks werkt. Morgen ontvang ik een nw tulp-kabel, misschien dat de huidige kapot is maar betwijfel t.

    Ik heb zelf het idee dat de woofer niet meer werkt sinds we zijn overgestapt op internetprovider, maar volgens mij heeft dat er HELEMAAL niks mee te maken (maar misschien dat jullie er wat in herkennen, TV en mediabox aangesloten met scart > dit staat toch los van de Harman? Harman met TV via HDMI aangesloten).

    Woofer zit niet aangesloten op internet.
    CD in Harman of TV, bij beide geen geluid uit de woofer.
    Andere 2 speakers werken.

    Hebben jullie tips?

  2. #2

  3. #3

    Standaard

    Welkom op dit forum wlk.

    Wanneer een sub geen geluid geeft, kan het zijn dat deze zichzelf niet in wil schakelen door het ontbreken van signalen. Deze signalen kunnen afkomstig zijn van een 'trigger output' of uit de audio die de sub ontvangt van de receiver/versterker. Heb je de sub middels de 'LFE' of 'subwoofer' (tulp) met of zonder de 'trigger' (3,5mm jack) aangesloten?

    In het geval van met de 'trigger' kan het zijn dat die verbinding niet goed is of dat de receiver/versterker geen schakel-signaal naar de sub stuurt. Daarvoor zal je waarschijnlijk in het menu van de receiver/versterker en aan de achterkant van de sub moeten kijken. Als beide goed ingesteld zijn, zou je kunnen proberen om de sub via het audio-signaal te laten schakelen om te kijken of de voeding van de sub goed werkt. Het kan zijn dat je de volumeregelaar van de receiver/versterker wat verder open moet draaien of het niveau in de receiver/versterker wat hoger moet zetten zodat de sub voldoende signaal krijgt om in te kunnen schakelen.

    Hoe je de sub via het het audio-signaal laat schakelen, kun je vinden in de gebruiksaanwijzing(en) van de set.
    Laatst aangepast door Gerco Stuivenberg : 29-01-2017 om 13:16
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •