De resultaten 1 tot 23 van 23 worden weergegeven.

Discussie: Blu-ray klassiekers

  1. #1

    Thumbs up Blu-ray klassiekers

    Beste filmliefhebbers,

    we weten allemaal hoe moeilijk het soms is om aan bepaalde films te raken door het kleine aanbod en dan heb ik het vooral aan de klassiekers!! Ik heb er ondertussen een sport van gemaakt om klassiekers te zoeken met nl cover en nl ondertiteling... dus geen import. Al is het soms onvermijdelijk om er soms te kopen via import omdat deze gewoonweg niet bestaan in belgie en of Nederland!! Denk ik

    hieronder de films die ik ondertussen reeds gevonden heb en heb kunnen toevoegen aan mijn collectie;
    Sudden Death
    Hard Target
    Nowhere to Run
    Bloodsport
    Timecop
    Kickboxer
    Maximum Risk
    Street Fighter
    Speed
    Speed 2
    Falling Down
    The Rock
    Gone in 60 Seconds
    Face/Off
    Con Air
    Broken Arrow
    Fifth Element
    The Net
    Vertical Limit
    Flatliners
    Enemy of the State
    Godzilla
    Commando
    The Fugitive
    U.S Marshals
    Air Force One
    Cliffhanger
    Backdraft
    Crimson Tide
    The Bone Collector
    Demolition Man
    Starship Troopers
    Seven
    Hollow Man
    Don't Say a Word
    Mortal Kombat
    Big Trouble in little China
    The Crow
    Dragonheart
    Reign of Fire
    Van Helsing
    Equilibrium
    Number 23
    Journey to the centre of the earth
    Race to witch mountain
    Hidalgo
    Pan's Labyrinth
    The Mask

    en deze week verwacht ik Stargate the Movie, Urban Legend, Final Destination 1 en 2

    en dan zoek ik er nog wel wat zoals The Core, Lost in Space, Shaolin Soccer, Returner, etc...

    wie heeft wat in zijn collectie die amper of niet meer te verkrijgen zijn?
    Deel het

  2. #2

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Movie_Freak Bekijk bericht
    Beste filmliefhebbers,

    we weten allemaal hoe moeilijk het soms is om aan bepaalde films te raken door het kleine aanbod en dan heb ik het vooral aan de klassiekers!! Ik heb er ondertussen een sport van gemaakt om klassiekers te zoeken met nl cover en nl ondertiteling... dus geen import. Al is het soms onvermijdelijk om er soms te kopen via import omdat deze gewoonweg niet bestaan in belgie en of Nederland!! Denk ik

    hieronder de films die ik ondertussen reeds gevonden heb en heb kunnen toevoegen aan mijn collectie;
    Sudden Death
    Hard Target
    Nowhere to Run
    Bloodsport
    Timecop
    Kickboxer
    Maximum Risk
    Street Fighter
    Speed
    Speed 2
    Falling Down
    The Rock
    Gone in 60 Seconds
    Face/Off
    Con Air
    Broken Arrow
    Fifth Element
    The Net
    Vertical Limit
    Flatliners
    Enemy of the State
    Godzilla
    Commando
    The Fugitive
    U.S Marshals
    Air Force One
    Cliffhanger
    Backdraft
    Crimson Tide
    The Bone Collector
    Demolition Man
    Starship Troopers
    Seven
    Hollow Man
    Don't Say a Word
    Mortal Kombat
    Big Trouble in little China
    The Crow
    Dragonheart
    Reign of Fire
    Van Helsing
    Equilibrium
    Number 23
    Journey to the centre of the earth
    Race to witch mountain
    Hidalgo
    Pan's Labyrinth
    The Mask

    en deze week verwacht ik Stargate the Movie, Urban Legend, Final Destination 1 en 2

    en dan zoek ik er nog wel wat zoals The Core, Lost in Space, Shaolin Soccer, Returner, etc...

    wie heeft wat in zijn collectie die amper of niet meer te verkrijgen zijn?
    Deel het
    Met alle respect, maar bovenstaande titels kan je niet bepaald klassiekers noemen. dan denk ik toch meer aan films als Ben Hur, The Ten Commandments etc. Maar veel titels uit deze lijst zijn gewoon hier in NL te koop met NL cover en met NL ondertiteling.

  3. #3

    Standaard

    De definitie wat nu een klassieke film is kan uiteenlopen, je zou wellicht een film als Starship Troopers als een moderne klassieker in zijn genre kunnen zien. Maar veruit het grootste deel van de films op je lijst zijn actiefilms die niet zo opvallend genoeg zijn, dat mensen ze klassiekers zullen noemen. Dan hoeven het niet perse slechte films te zijn natuurlijk .

  4. #4

    Talking

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    De definitie wat nu een klassieke film is kan uiteenlopen, je zou wellicht een film als Starship Troopers als een moderne klassieker in zijn genre kunnen zien. Maar veruit het grootste deel van de films op je lijst zijn actiefilms die niet zo opvallend genoeg zijn, dat mensen ze klassiekers zullen noemen. Dan hoeven het niet perse slechte films te zijn natuurlijk .
    idd... laten we het moderne klassiekers noemen. De meeste zijn van de jaren '90 (dus beter gezegd in mijn tijd) en hier in belgie toch wel gewild. ze zeggen dat deze in Nederland te verkrijgen zijn maar minstens 1 maal per maand ga ik naar Nederland en vind amper iets. Heb nog nooit the rock, face off of con air gevonden als je dan kijkt op bol.com durven ze voor bepaalde films tot 50€ vragen. Het hangt idd van publiek af. Ben hur en dergelijke zijn echte klassiekers omdat ze heel oud zijn maar perfect te krijgen.

  5. #5

    Standaard

    Ik checkte net een paar titels bij Bol.com, en ze waren gewoon uit voorraad leverbaar. Verkocht door Bol.com, dus ik neem aan NL-versies.

    Ik heb zelf een paar NL-uitgaves die niet meer verkocht worden, zoals The Mask, Amelie, The Rock en Cidade De Deus. Wel jammer om te zien dat die dingen gewoon niet meer verkocht worden.
    The future is Blu

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Movie_Freak Bekijk bericht
    idd... laten we het moderne klassiekers noemen. De meeste zijn van de jaren '90 (dus beter gezegd in mijn tijd) en hier in belgie toch wel gewild. ze zeggen dat deze in Nederland te verkrijgen zijn maar minstens 1 maal per maand ga ik naar Nederland en vind amper iets. Heb nog nooit the rock, face off of con air gevonden als je dan kijkt op bol.com durven ze voor bepaalde films tot 50€ vragen. Het hangt idd van publiek af. Ben hur en dergelijke zijn echte klassiekers omdat ze heel oud zijn maar perfect te krijgen.
    Ik zou het gros ook met de beste wil van de wereld op geen enkele wijze een moderne klassieker kunnen noemen. Wat is jouw definitie van een klassieker?

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Juvefan Bekijk bericht
    Ik checkte net een paar titels bij Bol.com, en ze waren gewoon uit voorraad leverbaar. Verkocht door Bol.com, dus ik neem aan NL-versies.

    Ik heb zelf een paar NL-uitgaves die niet meer verkocht worden, zoals The Mask, Amelie, The Rock en Cidade De Deus. Wel jammer om te zien dat die dingen gewoon niet meer verkocht worden.
    helemaal juist. Sommigen nog te verkrijgen via bol.com, maar zoals Pan's Labyrinth en Stargate vragen ze 50€ tweedehands en face off vragen ze 33,99€ tweedehands...
    het is idd jammer dat velen gewoonweg niet meer te krijgen zijn en als ze toch nog te vinden zijn dan kost het heel veel geld. Gelukkig is het internet een groot en breed medium en vinden we wel altijd een andere manier om aan deze uitgaven te geraken.

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    Ik zou het gros ook met de beste wil van de wereld op geen enkele wijze een moderne klassieker kunnen noemen. Wat is jouw definitie van een klassieker?
    Voor mij persoonlijk degene die in de jaren '90 zijn uitgebracht en waar ik mee ben opgegroeid... maar dat is natuurlijk niet voor iedereen hetzelfde. Velen zien scarface, ben hur,... als klassieker wat ook het geval is. Maar die zijn met hopen te vinden en te verkrijgen. Ikzelf ga op zoek naar de moeilijker titels. Wat is voor jouw klassieke films?

  9. #9

    Standaard

    Je kunt kijken naar klassieker als in "oud" en als klassieker in de vorm van "tijdloos" of "buitengewone kwaliteit". In de tweede categorie behoren dan films als Ben Hur, Casablanca of 2001 A Space Odyssey.
    Als je kijkt naar Oud dan is dat een relatief begrip. Voor de een is dat alles voor 2000, voor de ander begint dat pas voor 1970 en voor een enkeling is dat pas van voor 1950 of zo.
    Dus als je naar Klassieker in de zin van Oud kijkt, dan bestaat het lijstje van Movie_Freak inderdaad voor een groot deel uit klassiekers.
    Als je vanuit het oogpunt van Tijdloos kijkt, dan staan er niet zoveel tussen
    Philadelphia Phillies: World Series Champions 2008, National League Champions 2009 & 2022 en National League East Champions 2010 & 2011

  10. #10

    Standaard

    Een titel als The Rock is gewoon out of print. Disney/Buena Vista en een backcatalogus, het blijft een moeilijk huwelijk...
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  11. #11

    Standaard

    Tja, ik merk dat ik de term " klassieker" ook steeds meer voor mezelf ga invullen in plaats van wat men in het algemeen beschouwt als klassieker. Films als Ben Hur of The Ten Commandments vind ik ook gewoon niet leuk om naar te kijken, het boeit me echt niet. Vanaf de jaren 70/80 begint ongeveer het tijdperk waneer voor mij de klassiekers komen zoals The Godfather, Scarface, series als Miami Vice, The Terminator enz enz. Moderne klassiekers komen dan vanaf de jaren 90 zoals Seven, Heat, Goddfellas enz. Bovenstaande titels vind ik wel echt bij die jaren horen (en ook wel bij mijn video-playlist ), maar vind ik zelf wat meer richting guilty pleasures gaan dan echte klassiekers. Ik vind het sowieso wel een leuk lijstje om af te vinken welke ik misschien wel zou willen hebben. Overigens vind ik ook dat de Lethal Weapon collectie erbij hoort.

  12. #12

    Standaard

    Van de moderne films vind ik bijvoorbeeld Titanic wel een echte klassieker.

  13. #13

    Standaard

    Ik vind dit topic een beetje overbodig want iedereen weet hier toch wel wat de grote klassiekers zijn.Plus elke klassieker moet maar net in jou straatje passen.

    Een topic over films die tijdloos zijn is misschien iets interessanter.Het kan zomaar zijn dat een klassieker nu echt niet meer mee kan.

    Om er een te noemen:Blade Runner [1982] kan met zijn kwaliteit zelfs nu nog met de huidige films mee komen.
    Laatst aangepast door jeroeni : 17-01-2017 om 08:59

  14. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVD Watcher Bekijk bericht
    Van de moderne films vind ik bijvoorbeeld Titanic wel een echte klassieker.
    Dat is Terminator & Avatar ook.Cameron heeft de lat op het gebied van films maken altijd naar een hoger niveau getild.
    Ook al vind men Avatar maar niets dan nog was de techniek achter die film toen wel indrukwekkend.

  15. #15

    Standaard

    Het is inderdaad voor iedereen uiteenlopend wat betreft de naam 'klassiekers'...
    wat zoal nog aan mijn collectie is toegevoegd is Forrest Gump, schindler's list, the pianist, la vita e bella, Armageddon, Philadelphia, les miserabels, footloose, the green mile, Grease, daylight, Titanic, mrs doubtfire,...
    geef toe, een heleboel van die films blijven vers in het geheugen!! En heel veel films hebben toen hoge toppen gescheerd. Dat vind ik ook al een reden om zich te kunnen onderscheiden van de rest.

  16. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jeroeni Bekijk bericht
    Ik vind dit topic een beetje overbodig want iedereen weet hier toch wel wat de grote klassiekers zijn.Plus elke klassieker moet maar net in jou straatje passen.

    Een topic over films die tijdloos zijn is misschien iets interessanter.Het kan zomaar zijn dat een klassieker nu echt niet meer mee kan.

    Om er een te noemen:Blade Runner [1982] kan met zijn kwaliteit zelfs nu nog met de huidige films mee komen.
    Vind dit topic totaal niet overbodig want er wordt druk gediscussieerd en ook jij reageert er ook inhoudelijk op. En daar is dit forum toch voor bedoeld?

  17. #17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rogier Burghout Bekijk bericht
    Vind dit topic totaal niet overbodig want er wordt druk gediscussieerd en ook jij reageert er ook inhoudelijk op. En daar is dit forum toch voor bedoeld?
    Tja iemand kan New Kids al als klassieker noemen.Het topic heeft zo weinig draagkracht.

    Discussieer er lekker op los zou ik zeggen.

  18. #18

    Standaard

    - dubbel bericht verwijderd -
    Whatiwatch iCheckMovies Letterboxd

    LG Oled 55e6v | Yamaha Aventage RX-A2070 A/V Receiver | Blu-ray: Oppo 103-BDP (regiovrij) | 4K-speler: Panasonic DP-UB824EG
    Dali Suite center- & rearspekers | Hepta Menhir frontspeakers | Mirage subwoofer


    Ben ik in de picture?

  19. #19

    Standaard

    Het woord 'klassieker' is een vagelijk begrip, maar wordt wel erg gedevalueerd en betekenisloos op het moment dat je het op je eigen persoon en ervaring gaat betrekken. Ieder heeft natuurlijk zijn eigen voorkeuren, maar dat maakt iets nog geen échte klassieker. Meer een persoonlijke favoriet. Door verschillende opvattingen over deze term door elkaar te laten spelen, eigenlijk zonder enige afbakening, kom je tot niks en zegt het niks.
    Whatiwatch iCheckMovies Letterboxd

    LG Oled 55e6v | Yamaha Aventage RX-A2070 A/V Receiver | Blu-ray: Oppo 103-BDP (regiovrij) | 4K-speler: Panasonic DP-UB824EG
    Dali Suite center- & rearspekers | Hepta Menhir frontspeakers | Mirage subwoofer


    Ben ik in de picture?

  20. #20

    Standaard

    Dit zou wel eens een eeuwigdurende discussie kunnen worden wat al dan niet een klassieker zou kunnen zijn als film maar ik hoor graag wat voor wie een klassieker zou kunnen zijn... iedereen heeft idd een persoonlijke voorkeur en mag die gerust delen. Wie weet komen er titels tevoorschijn waar je van denkt 'die zou ik ook nog moeten hebben'. En over persoonlijke voorkeuren, ik denk dat er velen zijn die veel dezelfde films in hun collectie hebben...

  21. #21

    Standaard

    Een moeilijk te vinden blu-ray is de Sissi Trilogie (NL).
    Geen idee waarom Universal deze zo beperkt heeft uitgegeven.

  22. #22

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door BigLebowski Bekijk bericht
    Het woord 'klassieker' is een vagelijk begrip, maar wordt wel erg gedevalueerd en betekenisloos op het moment dat je het op je eigen persoon en ervaring gaat betrekken. Ieder heeft natuurlijk zijn eigen voorkeuren, maar dat maakt iets nog geen échte klassieker. Meer een persoonlijke favoriet. Door verschillende opvattingen over deze term door elkaar te laten spelen, eigenlijk zonder enige afbakening, kom je tot niks en zegt het niks.
    Helemaal mee eens. Maar tegelijkertijd denk ik dat dit een zinloze discussie is waar ik verder niet in ga stappen. Als je een film als Speed 2 een klassieker noemt, dan liggen we al mijlen- en mijlenver uit elkaar over de definitie.

  23. #23

    Standaard

    Speed 2 is geen klassieker, maar deze meme wel:

    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •