De resultaten 1 tot 3 van 3 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard War & Peace (2016) Geknipt?

    Net zojuist de laatste aflevering van deze BBC mini-serie gezien. Een nieuwe vertolking van het beroemde boek Oorlog en Vrede. Persoonlijk vind ik de 15 uur versie van 1972 nog de beste. Deze blu-ray versie doet gehaast aan.
    Maar wat wij opviel was de afwezigheid van een scene, waarbij Russische soldaten baden in een rivier. Een scene die in de UK was discussie opriep, want er was een penis duidelijk in beeld.
    Vandaar dat ik de speelduur van de Blu-ray checkte. De serie heeft een lengte van 379 minuten. Dat is ook de speelduur die volgens dvdprofiler de UK Blu-ray heeft. Onze Blu-ray (1080i) heeft een speelduur van circa 343 minuten, afgerond naar boven. Dat zou betekenen dat er iets meer dan een half uur geknipt zou zijn in onze versie?
    Heeft iemand de UK Blu-ray en kan die de specs daarvan checken?

    Overigens de serie heeft volgens imdb 6 afleveringen, maar die zijn op onze versie omgezet in 8 afleveringen.
    Mijn ht-opstelling: LG Oled 65e6v, Onkyo TX-RZ1100, OPPO UDP-203 UHD Blu-ray Discspeler, Sony UBP-X800 4k Blu-ray speler, Panasonic DP-UB824, Marantz HD-CD-1, Ziggo Next, Mordaunt Short boxen 4 x MS908 Front, 1 x MS905 Centre, 2 x MS905 Bipolair Surround, 1 x avant 309i Subwoofer, Onkyo SKH-410 speakers, Sonos Play 5, Sonos Play 5 (2e generatie), Sonos sub.
    (2e generatie), Beyerdynamic T-1 koptelefoon

    Wat ik gezien heb

    Mijn collectie

  2. #2

    Standaard

    Rewind heeft het er zelfs over dat de UK Bluray een speelduur heeft van 399 minuten:

    http://www.dvdcompare.net/comparison....php?fid=40126

  3. #3

    Standaard

    Bij dvdcompare is een rekenfout gemaakt. De tweede disc opgeteld moet zijn: 200 minuten en 20 seconden. Dan komt totaal op iets van 378 minuten.
    Mijn ht-opstelling: LG Oled 65e6v, Onkyo TX-RZ1100, OPPO UDP-203 UHD Blu-ray Discspeler, Sony UBP-X800 4k Blu-ray speler, Panasonic DP-UB824, Marantz HD-CD-1, Ziggo Next, Mordaunt Short boxen 4 x MS908 Front, 1 x MS905 Centre, 2 x MS905 Bipolair Surround, 1 x avant 309i Subwoofer, Onkyo SKH-410 speakers, Sonos Play 5, Sonos Play 5 (2e generatie), Sonos sub.
    (2e generatie), Beyerdynamic T-1 koptelefoon

    Wat ik gezien heb

    Mijn collectie

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •