De resultaten 1 tot 15 van 15 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard PS3 regio code wijzigen, of een goedkope regio-vrije blu-ray speler kopen.

    Hallo,

    Is het mogelijk om de PS3 regio code te wijzigen zodat ik regio A blu-ray discs kan afspelen?

    Zo niet: waar kan ik een redelijke regio-vrije (of regio A) blu-ray speler kopen? Budget tot 70 Euro.

    Wat een gedoe... Games regio vrij, maar films niet. Erg vervelend.
    --

  2. #2

    Standaard

    Naar mijn weten niet. Ik heb zelf een Hiteker HTB-1026 via Marktplaats gekocht die ooit bij het Kruidvat zo'n 70 euro nieuw was. Maar volgens mij is er in die budgetgroep geen vervanger meer gekomen.

  3. #3

    Standaard

    € 70,- is niet toereikend voor een goedkope regiovrije speler. De goedkoopste kosten rond de € 180,- tot € 200,-.

  4. #4

    Standaard

    Bedankt voor de reacties.

    Ik heb er helaas niet zoveel geld voor over omdat ik relatief vrij weinig regio A blu-ray's heb (enkel Criterions, de rest is regio B of vrij).

    Ik vond deze blu-ray speler op Mediamarkt:

    http://www.mediamarkt.nl/nl/product/...0-1425100.html

    Kost 49 euro. Volgens dit forum is het mogelijk de regio code te wijzigen op deze blu-ray speler, maar er zijn vrij weinig reacties op dat forum; enkel een, en die was niet hoopvol:

    http://www.videohelp.com/dvdhacks/sa...bd-j4500/12602

    Heeft iemand toevallig ervaring met deze speler?
    --

  5. #5

    Standaard

    Zo te zien is dit alleen het code vrij maken van het dvd gedeelte en niet voor bluray.
    Dvd is bij veel spelers niet zo moeilijk bij bluray is het een heel ander verhaal.
    Laatst aangepast door arno.p : 14-01-2017 om 22:19
    Samsung QE75Q9FN,Pioneer SC-LX901,Pioneer UDP-LX500,APPLE TV 4K,PS3,POLK

  6. #6

    Standaard

    Denk dat je onder de €150 geen regiovrije speler zal vinden, tegenwoordig kan je deze zelden nog out-of-the-box regiovrij vinden. Heb de mijne gekocht voor €250 op www.stegen.com.

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door roninpacino Bekijk bericht
    Bedankt voor de reacties.

    Ik heb er helaas niet zoveel geld voor over omdat ik relatief vrij weinig regio A blu-ray's heb (enkel Criterions, de rest is regio B of vrij).

    Ik vond deze blu-ray speler op Mediamarkt:

    http://www.mediamarkt.nl/nl/product/...0-1425100.html

    Kost 49 euro. Volgens dit forum is het mogelijk de regio code te wijzigen op deze blu-ray speler, maar er zijn vrij weinig reacties op dat forum; enkel een, en die was niet hoopvol:

    http://www.videohelp.com/dvdhacks/sa...bd-j4500/12602

    Heeft iemand toevallig ervaring met deze speler?
    Dan zou ik MP in de gaten houden voor die Hiteker. Die heb ik ook en is voldoende voor de weinige Regio A BD's die ik heb.
    Verder is idd de door jou genoemde regiovrij voor dvd's, dat zie je al aan de regiocode die ze noemen (1 t/m 6 ipv ABC).

  8. #8

    Standaard

    Bedankt voor de reacties. Kwam er inderdaad achter dat het enkel voor DVD's bedoeld was.

    Een simpelere/goedkopere oplossing is, denk ik, om er een uit de VS te importeren. Ik heb even op Amazon rond gekeken, en er zitten spelers tussen voor rond de 40-50 dollar. Met verzendkosten, douane, e.d. zal het rond de 100 Euro uitkomen denk ik.
    --

  9. #9

    Standaard

    Je zal zien dat er weinig tot geen zijn die verzenden naar Nederland.....

  10. #10

    Standaard

    Heb je gelijk in. Viel mij vies tegen.

    Wat een onzin is dit man. Betalen wij voor films, worden wij gelimiteerd in hoe wij de schijfjes kunnen afspelen.
    Downloaders hebben dat probleem niet. Er zal vast een reden zijn voor het hebben van verschillende regio codes, maar ik ben er niet blij mee :/.
    --

  11. #11

    Standaard

    http://www.220-electronics.com/lg-bp...vd-player.html

    $119 alle regio's, shipping is wel $80 en dan heb je natuurlijk importkosten+BTW nog...

    Als je echt regiovrij wil gaan dien je er wat centjes tegen te smijten tegenwoordig...

  12. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door roninpacino Bekijk bericht
    Heb je gelijk in. Viel mij vies tegen.

    Wat een onzin is dit man. Betalen wij voor films, worden wij gelimiteerd in hoe wij de schijfjes kunnen afspelen.
    Downloaders hebben dat probleem niet. Er zal vast een reden zijn voor het hebben van verschillende regio codes, maar ik ben er niet blij mee :/.
    Maar verbaasd kun je toch niet zijn....dit was toch ook al met DVD's het geval?

  13. #13

    Standaard

    Er zijn hier nog wel draadjes te vinden welke spelers er allemaal via de software regiovrij te maken zijn en dan is het Marktplaats in de gaten houden of er nog ééntje aangeboden wordt. Bijvoorbeeld de eerder genoemde Hiteker, hele oude Philips, sommige Toshiba en diverse Pioneer spelers.
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  14. #14

    Standaard

    Thanks for de suggesties.

    Zal Marktplaats de komende tijd in de gaten houden. Momenteel is er maar een advertentie, en die is reeds gereserveerd.
    --

  15. #15

    Standaard

    Regio codes waren makkelijk te wijzigen op DVD spelers.

    Ben vooral verbaasd dat blu-ray's nog steeds regio tagged zijn, in deze tijd van digitalisering en globalisering.
    --

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •