De resultaten 1 tot 12 van 12 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Het Panasonic OLED topic

    Op CES 2017 is de nieuwe Panasonic OLED onthuld: de EZ1002.

    Als Pana liefhebber (erg tevreden over mijn laatste 2 Pana's) ben ik zeer benieuwd naar toekomstige reviews en natuurlijk prijzen.....zouden er al concurrerende prijzen komen wegens de OLEDs van LG en Sony? Met plasma had Panasonic natuurlijk zo'n voorsprong dat ze niet echt concurrentie hadden, wat je ook wel terug zag in de (hoge) prijzen van de topmodellen. Maar hoe gaat het nu qua prijzen, aangezien LG nu de OLED markt beheerst en Sony zich als nieuwkomer ook de markt in wil prijzen? En hoe zal de kwaliteit zijn t.o.v. de al bestaande LG's?

    Spannende tijden wat mij betreft . Ik zit niet te springen om mijn huidige tv te vervangen, maar ik ben er wel klaar voor .....




    On paper, the Panasonic EZ1002 OLED TV ticks every box currently on everyone’s television wish-list – and then ticks a few other boxes you may not even have been aware of. For once, the usual TV manufacturer rhetoric of “boundaries pushed” and “unprecedented performance” looks well within the EZ1002’s grasp.

    The EZ1002 is a 65in OLED flatscreen TV – this configuration is distinct from Panasonic’s previous OLED effort, the curved (and mightily expensive) TX-65CZ952B.

    The panel – a 4K ultra high-definition affair, naturally – is HDR-capable, and is claimed to output more than double the peak brightness of a ‘conventional’ OLED panel. And, as well as supporting the HDR10 industry standard, the EZ1002 supports the new Hybrid Log Gamma HDR variant expected to be launched later this year. Furthermore, it’s able to output the full DCI colour space that’s a critical component of high dynamic range images.

    To further beef up its credentials, the EZ1002 is driven by Panasonic’s Studio Colour HCX2 video processing – it draws on the company’s professional film-making and monitoring expertise and is claimed to be the most powerful video processing ever incorporated into a consumer TV. “The most accurate colours in the TV world” is how Panasonic describes the results.

    It’s also equipped with Panasonic’s proprietary Absolute Black Filter, which the company insists can absorb ambient light and reflections in order to keep black areas of an image absolutely as black as possible. And as further evidence of its commitment to give ‘black’ just as much attention as ‘other colours’, the HCX2 processing strives to overcome an inherent OLED shortcoming – wonderfully deep and inky blacks but a shortage of detail therein – by minimising the time and energy required to switch a specific pixel from ‘off’ to ‘on’.

    The EZ1002 also attempts to bring a little of Panasonic’s pro know-how to the consumer, by not only including ISF (Imaging Science Foundation) calibration settings but allowing users to upload their own colour 3D look-up tables via USB or SD card (‘users’ in this instance should more correctly read ‘inveterate tweakers’). And Panasonic has applied for THX certification, ‘Ultra HD Premium’ certification from the Ultra HD Alliance and Crestron certification from, well, Crestron.

    Elsewhere, the EZ1002 is similarly thoroughly specified. Its audio performance has been specified and tuned by Panasonic’s legendary Technics subsidiary, and its ‘Dynamic Blade Speaker’ array consists of no fewer than 14 drivers (8 woofers, 4 midrange and a pair of tweeters) underpinned by a passive radiator. They’re integrated into what looks a very neat and stylish stand.

    The operating system is the latest incarnation of Panasonic’s My Home Screen. Highlights include a Media Player app supporting 4K HDR10 and Hybrid Log Gamma, and (for the UK) a new version of Freeview Play with refined search functions and live thumbnails. Netflix, Amazon and YouTube 4K streaming are, of course, just a button-press away.

    Overall it’s a flagship, and an exciting one at that. The EZ1002 goes on sale in Europe in June of this year, at a price yet to be confirmed. We’re guessing it’s not going to be cheap.

    Bron: www.whathifi.com

  2. #2
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Volgens mij gebruiken ze LG-beeldschermen, maar weet dat niet zeker. Wel blij dat er meer aanbieders komen, want dat is alleen maar goed voor de consument. Ben ook een Panasonic-fan, maar ze hadden wel vaak problemen en werden on de haverklap omgeruild. Ben benieuwd of dat straks beter gaat, want dat kan ook met de plasmatechniek te maken hebben.

    Maar eindelijk zien we weer ontwikkeling in OLED-schermen, want dat werd echt wel een keer tijd.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  3. #3

    Standaard

    En ik hoop dat ze ze uiteindelijk ook in kleinere uitvoeringen dan 65 inch gaan maken. Zo bakbeest wil ik echt niet in mijn woonkamer hebben. Een 47 inch zou mooi zijn, bijv. ter vervanging van mijn huidige 37 inch Panasonic plasma uit 2007, die het overigens nog steeds probleemloos doet.
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel Hoeve Bekijk bericht
    En ik hoop dat ze ze uiteindelijk ook in kleinere uitvoeringen dan 65 inch gaan maken. Zo bakbeest wil ik echt niet in mijn woonkamer hebben. Een 47 inch zou mooi zijn, bijv. ter vervanging van mijn huidige 37 inch Panasonic plasma uit 2007, die het overigens nog steeds probleemloos doet.
    Dat zit er voorlopig nog niet in ben ik bang.

    Alle Oled TV,s die nu uitgebracht zijn of zijn aangekondigd hebben alemaal 55" of 65" formaat (of een enkele uitzondering in 77", maar onbetaalbaar).
    Zowel die van LG zelf als die van Panasonic, Philips, Sony, Louwe en B&O.
    Dit geeft ook al aan dat ze allemaal de panelen van LG zullen hebben, LG heeft hier de kip met de goude eieren in handen.
    UHD Blu-ray's: 244Blu-ray's: 1129DVD's: 226

  5. #5
    Super Member Avatar van geoffreyvanvugt
    Registratie datum
    Apr 2011
    Woonplaats
    Balconië - Plaatsje in Costa de Le Mere

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Frenkel Bekijk bericht
    Dat zit er voorlopig nog niet in ben ik bang.

    Alle Oled TV,s die nu uitgebracht zijn of zijn aangekondigd hebben alemaal 55" of 65" formaat (of een enkele uitzondering in 77", maar onbetaalbaar).
    Zowel die van LG zelf als die van Panasonic, Philips, Sony, Louwe en B&O.
    Dit geeft ook al aan dat ze allemaal de panelen van LG zullen hebben, LG heeft hier de kip met de goude eieren in handen.
    Ik wil best veel geld uitgeven aan mijn hobby.. Maar zul je zien... 6 of 7000 euro voor een TV gaat mij te ver...
    Marantz SR7011 * Marantz PM7003 * Sony UBP-X800 * LG 55UF850V * Optoma HD26 * Optoma DS-9092PWC
    Samsung Ziggo Horizon * Pro-Ject Debut III Esprit * Dune HD Solo Lite 4K * Custom Game/HTPC


    Front = Jamo Concert VII * Surround = Jamo Concert V * SurroundBack = Jamo Concert V
    Center = Jamo Concert II * Heights = Jamo 28 * Subwoofer = Jamo Sub 360 en Klipsch K-100SW


  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Frenkel Bekijk bericht
    Dat zit er voorlopig nog niet in ben ik bang.

    Alle Oled TV,s die nu uitgebracht zijn of zijn aangekondigd hebben alemaal 55" of 65" formaat (of een enkele uitzondering in 77", maar onbetaalbaar).
    Zowel die van LG zelf als die van Panasonic, Philips, Sony, Louwe en B&O.
    Dit geeft ook al aan dat ze allemaal de panelen van LG zullen hebben, LG heeft hier de kip met de goude eieren in handen.
    Aan de andere kant zullen ze wel moeten, wil OLED een succes bij de grote massa worden. Full HD was ooit ook alleen maar in groot formaat TV's verkrijgbaar, maar is later de standaard voor (bijna) alle TV-schermformaten geworden.
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  7. #7

    Standaard

    prijzen zijn bekend, zie hier

    Ga zelf dit jaar m'n TV (Panasonic plasma 50VT20) vervangen, natuurlijk 4K Ultra HD maar eigenlijk ook nog graag 3D; zie dat de Pana OLED modellen helaas geen 3D hebben, hun LCD-LED lijn wel

    twijfel dus in eerste instantie tussen de OLED TX-55EZW954 (4000 euro) en de LCD-LED TX-58EXW784 (1800 euro), neig naar de laatste; enorm prijsverschil, vraag me af hoe groot het verschil in beeldkwaliteit zal zijn, hoop dat er snel reviews komen.
    When I die I don't want no part of heaven
    I would not do heaven's work well
    I pray the devil comes and takes me
    To stand in the fiery furnaces of hell

    from "Youngstown" by Bruce Springsteen

    mijn collectie mijn verkoop topic

  8. #8

    Standaard

    Wil je perse een Pana Peter? Als je 3D én OLED wilt, dan zijn de 2016 LG's misschien iets voor jou. Ik ben ook overgestapt en kan ze aanbevelen .

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    Wil je perse een Pana Peter? Als je 3D én OLED wilt, dan zijn de 2016 LG's misschien iets voor jou. Ik ben ook overgestapt en kan ze aanbevelen .
    zit zeker niet vast aan een merk, wat ik zo lees is dat voor echt zwart OLED beter scoort vs LCD en ik vind dit zeer belangrijk; ben benieuwd hoe de 2017 OLED's zich verhouden tot de 2016 modellen, ik hou zeker die LG in de gaten, heb jij de LG OLED55E6V ?
    When I die I don't want no part of heaven
    I would not do heaven's work well
    I pray the devil comes and takes me
    To stand in the fiery furnaces of hell

    from "Youngstown" by Bruce Springsteen

    mijn collectie mijn verkoop topic

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Peter van santbrink Bekijk bericht
    zit zeker niet vast aan een merk, wat ik zo lees is dat voor echt zwart OLED beter scoort vs LCD en ik vind dit zeer belangrijk; ben benieuwd hoe de 2017 OLED's zich verhouden tot de 2016 modellen, ik hou zeker die LG in de gaten, heb jij de LG OLED55E6V ?
    De 2017 modellen (van alle merken, ook LG) hebben geen 3D meer, helaas, vandaar dat ik overgestapt ben nu het nog kon. Lees anders dit topic even door, en dan zeker de mooie review van Claudio in de beginpost. Als je van echt zwart houdt, dan is OLED je ding .

  11. #11

    Standaard

    Ik wacht ook al heel lang op iets nieuws.
    Er komt een Bang&Olufsen Oled tv aan maar die zal voor mij denk ik te kostbaar zijn.
    Ik verwacht niet onder de 10000 euro voor een 65 inch maar dan heb je ook wat
    who is more foolish,the fool or the fool that
    follows him

  12. #12

    Standaard

    Weg
    Laatst aangepast door raymen : 09-03-2017 om 10:05
    LG OLED 77c8- MARANTZ SR8012-CM Stufe 1-Marantz MM8807 CM-APPLE TV4K-Zidoo uhd2000-HORIZON NEXT-AUDIOMAAT SOCET 9 Inlets-JL Audio F113 v2 -2x SONUS FABER VENERE 3.0-2x SONUS FABER SONETTO WALL 1xSONUS FABER SONETTO CENTER 2-2xKEF ci161-nas ds1512+-5x10TB-AUDIOQUEST HDMI/POWERCORD/OPTICAL en ETHERNET

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •