De resultaten 1 tot 8 van 8 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Beamer in kleine ruimte, iemand tips !

    Beste film fanaten,

    Ik denk serieus na om een vrije kamer in huis te gaan inrichten als een mancave / bioscoop.
    Ruimte is 300 x 250 en vraag mij af of deze ruimte groot genoeg is om met een beamer te werken.

    Daarnaast de vraag of een beamer de helderheid van een hedendaagse televisie benaderd ?
    Neem aan dat de minimale instap een FHD beamer mag zijn en eventueel als alternatief een 4k model of is dit de meerprijs niet waard ?

    Kennen jullie ( verkoop ) adressen waar beamer middels een demo te zien zijn ? Ik ken de beamer eigenlijk alleen van mijn werk en hier heb ik nou niet het idee dat daar films op te zien zijn die qua beeldkwaliteit te vergelijken zijn met een hedendaags FHD televisie.
    Liefst ergens in de buurt van Haarlem en/of Amsterdam.

    Bij voorbaat dank voor jullie reacties,

    Danny
    Laatst aangepast door quarter : 01-12-2016 om 20:01

  2. #2
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Hoi quater,

    Welkom op het forum.

    De ruimte is groot genoeg voor een beamer. Ik heb er zelf geen een, maar ik weet wel dat de techniek hard is gegaan. Voor alles een prijs natuurlijk, maar het verschil met de gemiddelde tv wordt steeds kleiner, mits je de ruimte volledig kan verduisteren. Dat blijft een voorwaarde.

    In de Rijnstraat in Amsterdam (nu Hifi-Klubben) staan wel wat demo-opstellingen, maar ook niet in de ideale omstandigheden en vaak de duurdere merken. Je kunt je daar wel perfect laten voorlichten.

    En wellicht dat andere forumleden ook opmerkingen hebben, maar dan zou ik je topic-titel even veranderen naar bijvoorbeeld: "beamer in een kleine ruimte?" Dan weten lezers direct waar je om vraagt en krijg je veel meer reacties. Dat doe je door je eerste post in 'geavanceerd' te bewerken. Daar kun je ook de titel van je eerste bericht wijzigingen.
    Laatst aangepast door Ludo Keeris : 01-12-2016 om 20:19 Reden: Adres Hifi-Klubben gecorrigeerd
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  3. #3

    Standaard

    Dank voor je reactie en tip. inmiddels aangepast......

  4. #4

    Standaard

    welkom op het forum.
    ik heb zelf een beamer op zolder en wil niet meer anders. heb zelf ook een topic op dit forum 'kleine home cinema op zolder'
    mijn scherm is maar 1.80 (bijna 80 inch diagonaal) breed en ik zit er ongeveer 2.75 vanaf. als de kamer rechte wanden heeft kun je daar waarschijnlijk nog meer als ik met mijn schuine wanden. 4k beamers zijn nog heel erg duur maar fullhd is goed betaalbaar. ik heb zelf vind ik een leuke instapper optoma hd141x. zoals eerder aangegeven verduistering is een must en je tv vervang je ook niet met een beamer maar voor films is een beamer elke keer weer een super ervaring

  5. #5

    Standaard

    @ Ken, Dank voor je reactie. Geeft je beamer ( met volledige verduistering ) voldoende helderheid qua beeld en kleuren ? Wil naast series en films ook de PS4 erop aansluiten.
    Had je post al gelezen en je hebt het prima voor elkaar als ik zo de foto's bekijk. Heb een vergelijkbare situatie maar dan rechte muren. Wat is de afmeting van je ruimte en hoever staat je beamer van het scherm ?

  6. #6

    Standaard

    Ik zou ook niet meer zonder kunnen. Ik heb ook een aparte kamer ingericht tot thuisbioscoop. Ik zit op ongeveer 3,3 meter van het scherm schat ik en mijn scherm is 110 inch (2m80 diagonaal) groot.
    Ik gebruik als projector een Epson TW7200. Ik kan deze projector qua cinema ervaring aanraden. Deze projector is super filmisch en totaal niet te vergelijken met de projectoren die ze op kantoren/scholen gebruiken. Ook qua 3D ondersteuning vind ik hem top.
    Een voorwaarde is wel dat je je kamer goed kan verduisteren. Ik maak gebruik van volledig verduisterende gordijnen en heb zowel het plafond als de muren in donkere tinten geschilderd. Rond het projectiedoek zit ook nog een zwarte fluwelen rond die het rest licht absorbeert.
    Ik raad trouwens aan om een goed projectiedoek aan te schaffen. Een goed projectiedoek geeft absoluut een toegevoegde waarde aan de beeldkwaliteit.

  7. #7
    Super Member Avatar van geoffreyvanvugt
    Registratie datum
    Apr 2011
    Woonplaats
    Balconië - Plaatsje in Costa de Le Mere

    Standaard

    Welkom hier..
    Het enige wat ik kan zeggen hierover is..
    Eeen beamer met scherm is een must voor film liefhebbers. Ook gebruik ik de beamer voor de vrienden game avondjes die ik om de 2 weken met ze heb.
    Het zal in mijn ogen een TV nooit vervangen maar hier kijk ik geen films meer op. Wel game ik hier op als ik alleen ben. Maar met de vrienden gaat het scherm naar beneden
    en knallen maar. Ik zit er ongeveer 2.5/3.0 mtr van af.
    Marantz SR7011 * Marantz PM7003 * Sony UBP-X800 * LG 55UF850V * Optoma HD26 * Optoma DS-9092PWC
    Samsung Ziggo Horizon * Pro-Ject Debut III Esprit * Dune HD Solo Lite 4K * Custom Game/HTPC


    Front = Jamo Concert VII * Surround = Jamo Concert V * SurroundBack = Jamo Concert V
    Center = Jamo Concert II * Heights = Jamo 28 * Subwoofer = Jamo Sub 360 en Klipsch K-100SW


  8. #8

    Standaard

    Dank voor jullie reacties,.....ga het eea opruimen en dan samenstellen wat mijn wensen zijn. Zal wel een raam en deur ( over de lengte van de kamer ) moeten gaan verduisteren. Denk zelf aan een donker gordijn over de hele lengte, of hebben jullie andere ideeen ?
    Nog tips van adressen,waar ik beamers e.d kan kopen en ervaren middels demo. Ben best bereid hiervoor te rijden en hoeft niet perse in de buurt van Amsterdam te zijn.

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •