De resultaten 1 tot 7 van 7 worden weergegeven.

Discussie: Home cinema set

  1. #1

    Standaard Home cinema set

    Goedemiddag iedereen,

    Ik ben opzoek naar een knappe home cinema set. Nu heb ik twee sets gevonden en vroeg mij af welke van de twee ik het beste kan nemen.

    Ik hoop dat iemand mij kan adviseren over de volgende twee sets:

    - Yamaha YHT - 1810
    - Onkyo HT - S3800

    Hier op het forum heb ik gelezen dat je beter zelf een set kan samenstellen in plaats van een ''plastic setje''.

    Wij kan mij hiermee verder helpen?

    Groet,

    Realfilmfanaat

  2. #2

    Standaard

    Welkom op dit forum Realfilmfanaat.

    Welke van de 2 jij het beste kunt kiezen is afhankelijk van hoe jij de set wilt gaan gebruiken.

    Je kunt er voor kiezen om films te kijken en muziek te luisteren met meer detailes of meer beleving. Bij meer detailles zal de set meer het gevoel geven dat je in een opnamestudio zit en bij meer beleving dat je in een bioscoop zit op bij een optreden aanwezig bent.

    Kies je voor meer detailes, dan kun je beter voor de Yamaha kiezen en voor meer beleving de Onkyo. Vanwege het feit dat deze al samengesteld zijn, zullen de verschillen kwa weergave niet zo groot zijn en daardoor ongeveer hetzelfde klinken. Die verschillen worden pas groter als je gaat 'upgraden'.

    Daarnaast kun je ook kijken naar de vormgeving, omdat dat ook veel kan vertellen over wat jij van een set kunt verwachten.
    Laatst aangepast door Gerco Stuivenberg : 27-11-2016 om 12:44
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  3. #3

    Standaard

    Hoi Gerco,

    Bedankt voor je reactie. Ik denk dat het mij vooral meer om de beleving gaat. Bij de Onkyo zit een passieve subwoofer en minder RMS. Van wat ik heb gehoord is dat wel belangrijk bij het aanschaffen van een set. Klopt dat?
    Hier op het forum las ik ook dat zulke standaard sets niet bepaald goed zijn en je beter kunt kiezen om iets zelf samen te stellen. Mocht ik idd hiervoor kiezen hoeveel geld zou ik dan ongeveer kwijt zijn voor een knappe set?

  4. #4

    Standaard

    Het (RMS)uitgangsvermogen wat veel merken opgeven is niet reëel. Je kunt dit vaak zien aan de manier waarop het gemeten is. Daarvoor moet je dus vaak kijken hoe dit gemeten is zoals de hoeveelheid vervorming, het aantal belaste kanalen en de gebruikte frekwentie(s). Bij meer vervorming, minder kanalen belast en één frekwentie zal het daarom veel hoger zijn of andersom.

    Die set heeft idd een passieve sub.

    Voor een set van Onkyo met een aktieve sub kun je kiezen voor de HT-S5805 of als je beter voorbereid wilt zijn de HT-S7805. De receiver van 7805 is volgens mij dezelfde als de TX-NR656. Deze heeft nog meer mogelijkheden en een uitgangsvermogen wat dichter in de buurt ligt van wat je voor een gemiddelde woonkamer nodig hebt. Alleen kost deze set veel meer dan de 5805, maar dan ben je wel future-proof.

    De luidsprekers die bij de goedkopere sets geleverd worden zijn vaak te vergelijken met die van een "plastic-setje". Ze hebben vaak alleen de funktie om de set 'plug&play' te maken en te kunnen experimenteren. In de meeste gevallen zullen ze daarom wat later vervangen worden door betere. Die van de 5805 en de 7805 zijn wat beter, want bij deze zijn de 'fronts' en 'centre' uitgevoerd als 2-weg met een wat grotere woofer(s) en klankkast.

    Wil je een knappe set met een receiver die 'furure-proof' is, dan kun je het beste de 7805 van Onkyo nemen en anders zelf samenstellen of een goedkopere kiezen. .
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  5. #5

    Standaard

    Hoi Gerco, sorry voor mijn late reactie. Heb mijzelf een beetje verdiept in de mogelijkheden. Zou dit eventueel wat zijn?

    ULTIMA 40 SURROUND "5.1-SET"
    Onkyo TX-NR656S 7.2 A/V receiver

  6. #6

    Standaard

    Of is een receiver van het merk Denon beter? Voor hetzelfde geld..

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door RealFilmfanaat Bekijk bericht
    Hoi Gerco, sorry voor mijn late reactie. Heb mijzelf een beetje verdiept in de mogelijkheden. Zou dit eventueel wat zijn?

    ULTIMA 40 SURROUND "5.1-SET"
    Onkyo TX-NR656S 7.2 A/V receiver
    De Ultima 40 Surround is een set met volwaardige luidsprekers die vanwege het formaat niet makkelijk in iedere ruimte goed te plaatsen zijn. Daar komt bij dat ze -met name de 'fronts'- ook wel wat vermogen lusten en het is de vraag of de Onkyo dit kan leveren. Wanneer een eindtrap van de TX-NR656 geen voldoende vermogen heeft, kun je er voor kiezen om 'bi-amping' te gebruiken, dus 2 eindtrappen voor iedere 'front'.

    Of dit wat voor jou is hangt dus af van de mogelijkheden in jouw situatie zijn en of jij vindt dat de luidsprekers en de receiver elkaar mooi aan kunnen vullen. Daarvoor zal je dus moeten kijken en luisteren en anders mag je ze van Teufel thuis proberen.

    Ga daarom eerst kijken of je voldoende ruimte hebt om de luidsprekers zo te plaatsen dat de 'surrounds' niet dicht bij de oren en de 'fronts' niet in een hoek hoeven te staan, want anders zullen deze niet zo goed presteren als wat je van zo'n set zal verwachten.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door RealFilmfanaat Bekijk bericht
    Of is een receiver van het merk Denon beter? Voor hetzelfde geld..
    Van een receiver mag je verwachten dat de mogelijkheden, de degelijkheid, de afwerking(vormgeving) en de kwaliteit van het geluid passen bij de prijs die je er voor moet betalen. Het kan zijn dat je bij het ene model wat meer betaalt voor de mogelijkheden en bij het andere voor de degelijkheid. Het is hierdoor lastig te beoordelen welke beter is, omdat iedere situatie anders is en iedereen andere wensen heeft.

    In de meeste gevallen kun je daarom het beste een merk kiezen wat jou het meest het meest aanspreekt of kwa klank het beste past bij de luidsprekers die jij er op aan wilt sluiten.
    Laatst aangepast door Gerco Stuivenberg : 04-12-2016 om 12:23
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •