De resultaten 1 tot 11 van 11 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Kort "knetsend" geluid tijdens het afspelen van een film

    Ik had een paar dagen geleden tijdens het kijken van een film (Blu-ray - geluidstrack was een DTS HD Masteraudio) het volgende probleem:

    Ongeveer een 3 tal keer hoorde uit een luidspreker een heel kort knetsend (knetterend, bliksem-achtig, vind het moeilijk te omschrijven het juiste geluid) klinken.
    Voordien en nadien bleef het geluid normaal klinken en aan mijn speakers zelf zie ik op het eerste zicht ook niets speciaals.

    Heeft er iemand een idee wat de eventuele oorzaak zou kunnen zijn?

    Gebruikte apparatuur Marantz SR 7008 + B&W Luidsprekers. Ik heb deze combinatie nu al enkele jaren (met tevredenheid) in gebruik.

    Alvast bedankt voor de eventuele tips.

  2. #2

    Standaard

    Is het één welbepaalde Blu-ray of doet het zich bij alle titels voor?
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  3. #3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Werner Bekijk bericht
    Is het één welbepaalde Blu-ray of doet het zich bij alle titels voor?
    Ik heb het recent tijdens die ene film een 3-tal keren gehoord en daarvoor nog ooit eens een keertje maar dat is ondertussen best lang geleden. In de hele tussenperiode heb ik het niet meer gehoord gehad.

  4. #4

    Standaard

    Ik heb ook al gedacht aan iets in huis (wat op dezelfde kring hangt) wat een tijdelijke impuls naar de apparatuur zou kunnen gegeven hebben. Maar ik ben niet zeker of zoiets zou kunnen?

  5. #5

    Standaard

    Net opnieuw een (andere) film gekeken en deze keer tijdens de volledige film niets gehoord wat verkeerd was.

  6. #6

    Standaard

    dit kan 2 oorzaken hebben:

    1 de DTS audiotrack bevat drop-outs. Dan ligt het aan de disc.
    2 de verwerking van de Marantz heeft last van de DTS-HD MA decodering.
    Daar hebben veel receivers last van gehad, maar dat is in bijna alle gevallen opgelost met firmware updates of eprom updates.

    Zoek eens op het Marantz forum of je daar wat kan vinden
    "A man's got to know his limitations", ...

  7. #7

    Standaard

    Maar in het geval van problemen van de Marant met DTS HD MA zou het toch al veel eerder moeten opgevallen zijn? Ik heb ondertussen al zo'n 300 Blu-rays bekeken sinds ik deze versterker heb waarvan een groot deel dts hd ma hadden als geluidsformaat. En ik denk dat ik het probleem nog maar een drietal keer gehoord heb.

    En bij een dropout op de disc zou ik verwachten dat alle kanalen even kort stul zijn? Nu hoorde ik een heel kort geluid in 1 speaker.

  8. #8

    Standaard

    Zit die drop-out steeds op dezelfde plek op de betreffende Blu-ray? Ik denk dat je hier mogelijk met een licht beschadigde schijf te maken heb.
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  9. #9

    Standaard

    Ik zou de film nog eens opnieuw moeten bekijken dan om te zien of het dan opnieuw voorkomt. Maar is een drop-out niet dat het geluid volledig wegvalt? Want dat heb ik niet gehad. Enkel een kort geluid in 1 van de speakers (beetje gelijk een zweepslag). In de andere speakers liep het geluid normaal door.
    In het verleden heb ik dit nog een keer gehad bij een andere film maar ondertussen had ik alweer een heel deel films gezien en daardoor er toen niet bij stil gestaan.
    En toen ik gisteren weer een andere film keek kwam het probleem weer niet voor. Ik vind het alleszins vreemd.

  10. #10

    Standaard

    Wees blij dat het bij dit ene specifieke geval gebleven is. Ik zou me er niet erg druk verder om maken. Aan je apparatuur zal het niet echt liggen, denk ik zo.
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  11. #11

    Standaard

    Ik hoop het . Iedereen alvast bedankt voor de tips. Ik hoop dat het gewoon even een korte storing op dezelfde kring van het stroomnetwerk was.
    Ik ga een beetje afwachten nu en kijken of het zich nog eens voor doet.

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •