De resultaten 1 tot 16 van 16 worden weergegeven.

Discussie: van VHS naar DVD

  1. #1

    Standaard van VHS naar DVD

    Hallo,
    Ik weet niet waar het precies thuis hoort, maar als deze vraag niet op de juiste plaats gesteld word mag deze gewoon gewijzigd c.q. verplaatst worden.
    -------------------------------------------------------------------------------
    Als men spreekt over een uit de hand lopende hobby: dit is er één!

    Mijn vrouw (echt waar ) heeft zo'n 400 titels op VHS-banden staan. Nu willen wij dit gaan overzetten naar DVD.
    Ik heb al diverse pogingen gedaan o.a. door caputeren via een pinnacle tv-kaart.
    Persoonlijk vind ik de kwaliteit slécht. Dat het niet beter kan zijn als dat het op de band staat begrijp ik, maar het word nóg slechter.

    Het nadeel is eigenlijk ook dat alles óók nog eens op longplay is opgenomen vanaf een andere band.
    U begrijpt nu wel dat de kwaliteit nu niet meer is om naar huis te schrijven. Maar ja, dat is nu eenmaal zo.

    Als er een oude film op DVD uitkomt word deze nu gewoon gekocht. Maar we gaan er vanuit dat niet álles op DVD uitkomt, dus zélf wat op DVD zetten zou een prima optie zijn.

    De vraag is dus eigenlijk: heeft iemand een vergelijkbare situatie en wat is een eventuele oplossing. Is bijv. een caputure kaart met hardware matige MPG decoder een betere oplossing.
    Ik heb een PC met 2G pentium en 512DDR geheugen en voldoende grote hd's.

    Met vriendelijke groet,

    Paul van Bakel

  2. #2

    Standaard

    er zijn 2 manieren die ik toepas :

    - ik w8 tot de film op DVD uit is , huur em en maak er een 'veiligheidskopie' van

    - de VHS overzetten naar een digitale videocamera (moet dan wel analoge input hebben , ik gebruik bv een canon MV400i , doch bijna alle sony Digital-8 hebben nog analoog in om historische redenen) en dan via firewire de PC in . De reden hiervoor is : na een film van 90-100 minuten krijg je die audio
    bijna nooit deftig in sync . In het begin loopt ie goed maar naar het einde toe laat sync het meestal afweten .
    (dit procede heb ik ook gebruikt om mijn indiana jones en starwars trilogy LD's over te zetten).

    Ik hoop dat je er iets mee bent anders zoek je best eens op www.vcdhelp.com

  3. #3

    Standaard

    Een analoge videobewerkingskaart in je PC steken, bijv. de Pinnacle DC10 PLUS.

  4. #4

    Standaard

    Werkt dat dan tóch iets anders dan caputeren via een TV-kaart?

  5. #5

    Standaard

    Volgens mij krijg je een slechte beeldkwaliteit omdat een VHS-bron (in dit geval zelfs kopieën van een VHS) veel ruis bevat en ruis in MPEG-termen erg lastig te coderen en comprimeren is.
    Opstelling video/audio: Philips 65OLED803 / Denon AVR-X3500H / Sony UBP-X800 / Yamaha CD-S300 / Pro-Ject Debut II

  6. #6

    Standaard

    de capture functie op een tv-kaart is grappig maar niet echt om over naar huis te schrijven. De resolutie, de framerate en de datarate zijn hiervoor gewoon te laag. Leuk voor postzegelfilmpjes of multimediaclipjes, maar zeker niet geschikt voor fullscreen video.
    De Pinnacle DC10 is al genoemd, zelf heb ik de Pinnacle DC30+
    Deze captured met een veel hogere data-rate dan de DC10 , en de audioaansluitingen zitten op dezelfde kaart, via de DC10 moet je geloof ik via je geluidskaart werken.
    Maar dan nog moet al het materiaal omgezet worden naar MPEG2 voor dvd.
    Als je echt van plan bent om die 400(!) films op dvd te zetten is
    het raadzaam te kiezen voor een captureboard met hardwarematige MPEG2 ENcoder (en dus niet decoder) die de handel realtime in native MPEG2 kan opslaan.

  7. #7

    Standaard

    kijk eens hier: www.magix.com
    boards don't hit back....(bruce lee)

  8. #8

    Standaard

    wachten tot je een Stand-alone recorder hebt lijkt me toch de makkelijkste manier, en tevens het beste kwaliteit (wil je zo'n goeie kwaliteit via de pc hebben mag je een dure capturekaart aanschaffen)

  9. #9

    Standaard

    Ik heb een standalone dvd recorder gekocht.
    Philips dvdr 890.
    Gewoon aansluiten wat je wilt en opnemen.
    Perfect !
    Ook bv voor je digitale camera. Dat beeldverlies kun je dan wel vergeten, dat is er niet.

    Je schrijft met deze standalone op een DVD+RW dus als de film later toch op dvd uit komt dan wis je deze disc gewoon weer en zet je er iets anders op.
    Het was een klote dag vandaag,het enigste positieve was de uitslag van mijn aidstest.

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mark S
    <knip>De Pinnacle DC10 is al genoemd, zelf heb ik de Pinnacle DC30+
    Deze captured met een veel hogere data-rate dan de DC10 , en de audioaansluitingen zitten op dezelfde kaart, via de DC10 moet je geloof ik via je geluidskaart werken.
    Klopt! Maar ik denk dat een 'lichte' bewerkingskaart als de DC10PLUS (of een andere gelijkwaardige kaart) meer dan voldoende is voor de doeleinden die Paul van Bakel voor ogen heeft. Zeker als je in ogenschouw neemt dat de bron (=de oude videobanden) qua beeldkwaliteit al niet echt je-van-het is.

  11. #11

    Standaard

    Bedankt voor de reactie's.

    Als ik de reactie's lees, lijkt het in MIJN geval het beste dat ik op de HCC beurs eens ga kijken wat zo'n Pinnacle DC30+ kaart moet kosten.

    Paul.

  12. #12

    Standaard

    2e hands op marktplaats.nl bitter weinig in vergelijking met nieuwprijs

  13. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Paul van Bakel
    Bedankt voor de reactie's.

    Als ik de reactie's lees, lijkt het in MIJN geval het beste dat ik op de HCC beurs eens ga kijken wat zo'n Pinnacle DC30+ kaart moet kosten.

    Paul.
    Als 'ie überhaupt nog nieuw te krijgen is (speciaalzaak), dan nog is het een errug prijzige oplossing.
    Mijn collega heeft voor deze kaart twee jaar geleden zo'n 1200 gulden betaald. De DC10PLUS kost momenteel zo'n 219 euro. Tel uit je winst.
    'Laat je iig nog ff goed voorlichten in een winkel die goede kennis heeft van dit soort kaarten.

  14. #14

  15. #15

    Standaard

    http://p:/Prive/gocreate.gif ?

    back to topic.. ik zou toch echt voor een standalone recorder gaan.. voor 350 euro heb je er al 1... is toch echt wel de beste kwaliteit voor zo weinig moeite.

  16. #16
    steelcam
    Guest

    Standaard 350???

    Lees ik dat nu goed?
    een stand alone dvd recorder voor 350 euro?
    dan mag u mij toch wel eens vertellen waar of welk merk, want dan gaan we direct zo'n apparaat kopen.
    ben al tijden aan het modderen met VHS naar DVD+R

    ik ben benieuwd!

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •