De resultaten 1 tot 19 van 19 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Is het bij Disney nu wachten geblazen?

    Met Star Wars The Force Awakens kwam de 3D release pas later (dat wisten we), maar dat er veel meer extras aan zaten te komen was niet bekend
    Met de Jungle Book dachten we dat er er waren hier in Europa met een 2D/3D release terwijl de Amerikanen alleen maar een 2D hadden gekregen.
    Volgende maand komt daar de 3D versie uit met meer extras dan de huidige wereldwijde versie.


    • The Bare Necessities: From the Jungle to the Bayou – Travel to the heart of New Orleans to swing with composer John Debney, Bill Murray and jazz greats Dr. John, Kermit Ruffins and the rest of their lively band, as they perform another version of “The Bare Necessities.”
    • The Return of a Legend – Award-winning songwriter and Disney Legend Richard Sherman co-wrote the music from Mary Poppins, The Many Adventures of Winnie the Pooh and Walt Disney’s animated classic The Jungle Book. Watch as director Jon Favreau and Sherman collaborate to create additional lyrics and record a demo for the new version of the classic song, “I Wan’na Be Like You.”
    • The Jungle Effect – Experience more visual effects magic in this sequence that shows the evolution of key moments from The Jungle Book.
    • Developing Kaa – See an early animatic that played a part in the development of the scene where Mowgli meets Kaa and learns more about the tale of the “red flower.”
    • “The Jungle Book” Around the World – Join the global celebration as Mowgli and Baloo sing “The Bare Necessities.”

    Gaat dit straks ook gebeuren met Pete's Dragon. Ik vond het een leuke film en de Amerikaanse specs zijn al verschenen (geen 3D variant)
    • Notes to Self: A Director's Diary – Director David Lowery narrates the personal diary he kept through the filming of "Pete's Dragon" in this intimate and fascinating look at the movie's making.
    • Making Magic – Discover fun facts about what went into designing this spectacular, lovable dragon.
    • "Disappearing" Moments – The director shares a montage of the film's "lost" scenes.
    • Welcome to New Zealand – Experience the wonders of New Zealand and learn why it's a magical place to visit … and to make a movie.
    • Audio Commentary – Gain an insider perspective from director David Lowery, co-writer Toby Halbrooks and actors Oakes Fegley and Oona Laurence.
    • Music Videos: "Nobody Knows" by The Lumineers & "Something Wild" by Lindsey Stirling featuring Andrew McMahon in the Wilderness
    • Bloopers


    Het moet niet zo zijn dat elke film opnieuw gereleased wordt een half jaar later met meer features.

    Wat denken jullie?


  2. #2

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door socko Bekijk bericht
    Het moet niet zo zijn dat elke film opnieuw gereleased wordt een half jaar later met meer features.

    Wat denken jullie?
    Dat is toch niets nieuws? Was in de tijd van DVD toch ook al? En hier gaat het dan ook nog over verschillende markten (US vs Europa). Eerst de gewone editie, dan later de extended, later weer een director's cut etc. Die maatschappijen willen zoveel mogelijk geld verdienen en moeten het hebben van een steeds kleinere markt voor fysieke dragers. De mensen die wereldwijd fysieke releases met elkaar vergelijken en kopen zijn echt uitstervend, dus daar houden ze zéker geen rekening mee.

  3. #3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Oakey Bekijk bericht
    Dat is toch niets nieuws? Was in de tijd van DVD toch ook al? En hier gaat het dan ook nog over verschillende markten (US vs Europa). Eerst de gewone editie, dan later de extended, later weer een director's cut etc. Die maatschappijen willen zoveel mogelijk geld verdienen en moeten het hebben van een steeds kleinere markt voor fysieke dragers. De mensen die wereldwijd fysieke releases met elkaar vergelijken en kopen zijn echt uitstervend, dus daar houden ze zéker geen rekening mee.
    Er is wel een verschil tussen een Extended edition, en een film met gewoon meer extra's.

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Kefke96 Bekijk bericht
    Er is wel een verschil tussen een Extended edition, en een film met gewoon meer extra's.
    Ook dit was in de tijd van dvd ook al zo, denk maar eens aan de 2-disc SE's van Fox die ze een tijdje na de single disc uitbrachten.

  5. #5

    Standaard

    En tegenwoordig zijn er gewoon ook heel veel combinaties mogelijk: de 2D en/of 3D met of zonder DVD, met of zonder extra's. De limited 2, 3, 4 disc edition, CD erbij met filmmuziek etc. En dan een paar jaar wachten voor de 10th anniversary edition, 20th, 25th, remastered, 4K, redux enz. Dan weer een kale release zonder extra's of juist een box met alle films uit een bepaalde franchise.

    Het is allemaal marketing. Iedere DVD-release sinds 1997 was in feite limited, want niks blijft eeuwig op de markt. En een definitive edition bestaat nooit natuurlijk.

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rogierb78 Bekijk bericht
    Ook dit was in de tijd van dvd ook al zo, denk maar eens aan de 2-disc SE's van Fox die ze een tijdje na de single disc uitbrachten.
    Ja zo goed herinner ik het me ook niet meer, weet wel dat bv. Harry Potter gelijktijdig een normale en speciale editie kreeg, daarmee ging ik er van uit dat dit standaard was.

  7. #7

    Standaard

    Wees blij dat een film Uberhaupt uitgebracht wordt op Blu-ray. Natuurlijk zijn leuke extra's altijd welkom, maar ik denk dat veel mensen meer de film gaan kijken, dan dat ze echt alle extra's gaan bekijken. Veel films worden Uberhaupt niet uitgebracht helaas (zie bv True Lies), dus dan liever een wat kale release, dan helemaal geen release. En dit trucje doen ze alleen maar om te proberen om bij de mensen nog meer geld afhandig te maken.

  8. #8

    Standaard

    Op deze manier ontmoedigen ze de echte fanaten wel om nog blu-ray's te kopen bij de eerste release. Je weet immers dat er een tweede, betere versie komt. En van de liefhebbers moet men het toch meer en meer hebben zou ik zeggen.

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard B. Bekijk bericht
    Op deze manier ontmoedigen ze de echte fanaten wel om nog blu-ray's te kopen bij de eerste release. Je weet immers dat er een tweede, betere versie komt. En van de liefhebbers moet men het toch meer en meer hebben zou ik zeggen.
    +1

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard B. Bekijk bericht
    Op deze manier ontmoedigen ze de echte fanaten wel om nog blu-ray's te kopen bij de eerste release. Je weet immers dat er een tweede, betere versie komt. En van de liefhebbers moet men het toch meer en meer hebben zou ik zeggen.
    De echte fanaten kopen het toch wel. Je leest zo vaak "day one" bij aangekodindigde bluray releases. En als er dan een nieuwe versie aankomt dan wordt er veel gemopperd, maar uiteindelijk wordt het toch wel gekocht. De hebzucht wint het dan gewoon, en dat weten de studio's maar al te goed.

  11. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rogierb78 Bekijk bericht
    De echte fanaten kopen het toch wel. Je leest zo vaak "day one" bij aangekodindigde bluray releases. En als er dan een nieuwe versie aankomt dan wordt er veel gemopperd, maar uiteindelijk wordt het toch wel gekocht. De hebzucht wint het dan gewoon, en dat weten de studio's maar al te goed.
    Nou, zelf trapte ik er in het verleden ook wel in maar tegenwoordig niet meer. Nou moet ik wel zeggen dat ik ook weinig haast heb met de films die ze tegenwoordig uitbrengen.

  12. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard B. Bekijk bericht
    Nou, zelf trapte ik er in het verleden ook wel in maar tegenwoordig niet meer. Nou moet ik wel zeggen dat ik ook weinig haast heb met de films die ze tegenwoordig uitbrengen.
    Ik heb dat ook hoor, ik heb zelf ook die haast niet meer. Zeker ook gezien de nieuwprijzen. Maar titels zoals Star Wars The Force Awakens 3D wil ik wel meteen hebben...

  13. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rogierb78 Bekijk bericht
    De echte fanaten kopen het toch wel. Je leest zo vaak "day one" bij aangekodindigde bluray releases. En als er dan een nieuwe versie aankomt dan wordt er veel gemopperd, maar uiteindelijk wordt het toch wel gekocht. De hebzucht wint het dan gewoon, en dat weten de studio's maar al te goed.
    Precies, ze zouden dit niet zo doen als iedereen de day-1-release in de winkels zou laten liggen.
    Maar zo werkt het natuurlijk niet.

    Voor de mensen die mopperen (mag hoor, daar is het een forum voor): onthoudt maar dat er *altijd* nog een betere en completere release van om het even welke film dan ook zal komen. De techniek staat immers niet stil en hoe ouder een film hoe meer extra's en docu's er beschikbaar komen.

  14. #14

    Standaard

    Wanneer gaat Disney met UHD BD beginnen ?

  15. #15

    Standaard

    Daar is nog niks over bekend wanneer en of Disney uberhaupt begint met UHD
    HT Gear : Samsung 75Q90R / Denon AVC-X6500R / Panasonic DP-UB9004 / AppleTV 4K 64GB

  16. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Wedlock Bekijk bericht
    Daar is nog niks over bekend wanneer en of Disney uberhaupt begint met UHD
    Ik denk dat een grote uitgever als Disney toch zeker wel hun films op een paradepaardje formaat wil hebben denk je niet ?
    kwam straks bij een artikel van Juli terecht waar men verwacht daar de eerste UHD schijfjes eind dit jaar komen.

    Finding Dory kan het misschien wel eens gaan worden.

    Artikel:http://furiousfanboys.com/2016/07/di...ays-christmas/
    Laatst aangepast door jeroeni : 19-10-2016 om 21:25

  17. #17

    Standaard

    Uiteindelijk zal Disney wel titels gaan uitbrengen op UHD Blu-Ray maar betwijfel of dit nog dit jaar zal gebeuren......als dat wel zo is dan ben ik in ieder geval aangenaam verrast
    HT Gear : Samsung 75Q90R / Denon AVC-X6500R / Panasonic DP-UB9004 / AppleTV 4K 64GB

  18. #18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Wedlock Bekijk bericht
    Uiteindelijk zal Disney wel titels gaan uitbrengen op UHD Blu-Ray maar betwijfel of dit nog dit jaar zal gebeuren......als dat wel zo is dan ben ik in ieder geval aangenaam verrast
    Tja de promotie zal nu dan zo ongeveer toch moeten gaan beginnen.

  19. #19

    Standaard

    Leuk om deze reacties te zien.

    Bij FOX weet je waar je aan toe bent.
    de Rogue cut van de X-Men film was al ver van te voren aangekondigd en het was duidelijk dat de extras verschillend zouden zijn.
    The Martian extended was ver van te voren aangekondigd.

    Bij Disney had ik nooit het idee dat ze releases zo achter elkaar zouden uitbrengen met meer extras binnen een paar maanden tijd.
    Zoals Richard B. het al verteld zo denk ik er ook over. Bij de volgende Star Wars release wacht ik lekker.
    Bij de volgende andere Disney release wacht ik ook langer.
    De Amerikanen weten al vaak niet eens waar ze aan toe zijn aangezien Disney vaak genoeg geen 3D release uitbrengt terwijl dat in Europa wel zo is.

    Over Atmos en UHD zal ik het maar niet hebben inderdaad

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •