Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 35 worden weergegeven.

Discussie: La La Land

  1. #1

    Standaard La La Land

    Gooit hoge ogen op de filmfestivals en lovend ontvangen. De chemie tussen Stone en Gosling schijnt geweldig te zijn, en de Oscar buzz is opgevoerd.

    https://www.youtube.com/watch?v=VDMf9m7FXd4

  2. #2

    Standaard

    Inderdaad, na meerdere zeer lovende kritieken te hebben gehoord, zijn mijn verwachtingen ook duidelijk gestegen. Musicals spreken mij op voorhand namelijk meestal niet zo aan, maar ik zal hem zeker gaan bekijken.
    Whatiwatch iCheckMovies Letterboxd

    LG Oled 55e6v | Yamaha Aventage RX-A2070 A/V Receiver | Blu-ray: Oppo 103-BDP (regiovrij) | 4K-speler: Panasonic DP-UB824EG
    Dali Suite center- & rearspekers | Hepta Menhir frontspeakers | Mirage subwoofer


    Ben ik in de picture?

  3. #3

    Standaard

    Volgende week ga ik m zien. Schijnt toch de film van het jaar te zijn als ik de prijzenregen en reviews lees.

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Tyler_Durden Bekijk bericht
    Volgende week ga ik m zien. Schijnt toch de film van het jaar te zijn als ik de prijzenregen en reviews lees.
    Juist door die regen ben ik wat argwanend. Voelt op dit moment overhyped aan. Gewoon omdat het een genre film is die je niet vaak meer ziet de dag van vandaag. Maar is het daarom ook een goeie film? We zullen zien.
    COLLECTIE: Film BD - 1959 / Film DVD - 1072 / TV Series BD - 326 / Tv-Series DVD - 365 / Films via Itunes - 76

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door WaymannDirector Bekijk bericht
    Juist door die regen ben ik wat argwanend. Voelt op dit moment overhyped aan. Gewoon omdat het een genre film is die je niet vaak meer ziet de dag van vandaag. Maar is het daarom ook een goeie film? We zullen zien.
    Hetzelfde wat gebeurde met The Artist. Leuke film voor 1 keertje, maar 5 Oscars? Absoluut niet... (die hadden naar The Descendants gemoeten) Ben benieuwd of de Oscars weer gaan voor zo'n hype of dat het dit keer echt verdiend is, er van uitgaand dat La La Land Best Picture wint, en daar lijkt het wel op nu...

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Johan Scorsese Bekijk bericht
    Hetzelfde wat gebeurde met The Artist. Leuke film voor 1 keertje, maar 5 Oscars? Absoluut niet... (die hadden naar The Descendants gemoeten) Ben benieuwd of de Oscars weer gaan voor zo'n hype of dat het dit keer echt verdiend is, er van uitgaand dat La La Land Best Picture wint, en daar lijkt het wel op nu...
    Ik haat The Artist. Mede doordat hij zo overladen werd door onterechte prijzen. De laatste jaren zijn de oscars een lachertje, ik hecht daar helemaal geen belang meer aan. Als je vraagt wie vorige jaar won, ik zou het niet kunnen zeggen.
    COLLECTIE: Film BD - 1959 / Film DVD - 1072 / TV Series BD - 326 / Tv-Series DVD - 365 / Films via Itunes - 76

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door WaymannDirector Bekijk bericht
    Ik haat The Artist. Mede doordat hij zo overladen werd door onterechte prijzen. De laatste jaren zijn de oscars een lachertje, ik hecht daar helemaal geen belang meer aan. Als je vraagt wie vorige jaar won, ik zou het niet kunnen zeggen.
    Ik volg het prijzencircuit nog wel, en doe ook elk jaar Oscar voorspellingen. Het klopt dat er vaak idiote winnaars zijn, maar toevallig was die van vorig jaar wel volledig terecht en zeer verrassend te noemen, namelijk Birdman.

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Johan Scorsese Bekijk bericht
    Ik volg het prijzencircuit nog wel, en doe ook elk jaar Oscar voorspellingen. Het klopt dat er vaak idiote winnaars zijn, maar toevallig was die van vorig jaar wel volledig terecht en zeer verrassend te noemen, namelijk Birdman.
    Niet mee eens. Van de genomineerden had The Grand Budapest Hotel mogen winnen. Alleen was het een schande dat Interstellar niet eens genomineerd was. In mijn ogen dan .

  9. #9

    Standaard

    Mij lijkt La La Land wel een toffe film. Eindelijk weer eens wat anders dan die superheldenfilms waarmee we de laatste jaren overladen (ik wou bijna schrijven: geteisterd) worden. En dat Emma Stone erin meedoet is natuurlijk ook geen straf...
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  10. #10

    Standaard

    Voor mij was het niet het beloofde meesterwerk, maar de moeite waard is hij zeker...zeg ik als de niet allergrootste liefhebber van musicals.
    Whatiwatch iCheckMovies Letterboxd

    LG Oled 55e6v | Yamaha Aventage RX-A2070 A/V Receiver | Blu-ray: Oppo 103-BDP (regiovrij) | 4K-speler: Panasonic DP-UB824EG
    Dali Suite center- & rearspekers | Hepta Menhir frontspeakers | Mirage subwoofer


    Ben ik in de picture?

  11. #11

    Standaard

    Mijn zus is vanmiddag nog naar La la land geweest en geeft als cijfer 8.5
    Ze vond dat ze het goed hebben gedaan niet over de top of zo of als een parodie. Goede muziek etc. alleen duurde de film wel wat te lang 128min.

    8.9 op imdb met 106 reviews soundtrack staat trouwens op spottify
    https://open.spotify.com/album/5p0H50uFCdWTpLY640HoPc
    Altijd fascinerend het zwart wit verschil tussen de loved it reviews en de hate it reviews

    http://www.imdb.com/title/tt3783958/...?ref_=tt_ov_rt

    Ik heb de trailer gezien maar loop er zelf nog niet echt warm voor.
    Laatst aangepast door vista-vision : 23-12-2016 om 21:20

  12. #12

    Standaard

    Ik heb genoten, een verademing tussen alle sequels en prequels. Gosling en Stone hebben echt een waanzinnige chemie, zie je niet vaak meer. En met name Stone zet een ijzersterke rol neer.
    Mooie score, en redelijk goed gezonden van de acteurs. Der kleuren in de film, en de productie zitten goed snor, het camerawerk is ook zeer behoorlijk en alle dans wordt prima in beeld gebracht.

  13. #13

    Standaard

    Leuk maar wel erg "lichtgewicht". Als musical is ie niet bijzonder en als drama dun. Bij elkaar is het evengoed wel amusant, maar echt goed kan ik hem toch niet noemen. Evengoed kun je zien aankomen dat ie veel Oscars gaat winnen want de hype-trein is op stoom met alle Golden Globes die hij gisteren heeft gewonnen.

  14. #14

    Standaard

    Heb de film nog niet gezien maar eerlijk gezegd snap ik de heisa niet zo. Film lijkt gewoon een genre oefening van iets waar nog wening films van worden gemaakt. Maar moet een film dan zo overladen worden met prijzen omdat het iets brengt binnen een bepaald genre en die elementen nostalgisch uitvergroot? Ga em zeker kijken maar voorlopig heeft de hype een averechts effect op mij. De muziek klinkt wel leuk maar echt wild kan je er nu ook niet van worden. Dan zijn er toch betere filmscores uitgekomen in 2017...
    COLLECTIE: Film BD - 1959 / Film DVD - 1072 / TV Series BD - 326 / Tv-Series DVD - 365 / Films via Itunes - 76

  15. #15

    Standaard

    Ik ga deze film komende dinsdag in de bioscoop zien. Ga nog maar zelden naar de bioscoop, maar voor deze film wil ik wel een uitzondering maken. Ben al die Marvel-films en zo wel een beetje zat zo langzamerhand.
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  16. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard B. Bekijk bericht
    Leuk maar wel erg "lichtgewicht". Als musical is ie niet bijzonder en als drama dun. Bij elkaar is het evengoed wel amusant, maar echt goed kan ik hem toch niet noemen. Evengoed kun je zien aankomen dat ie veel Oscars gaat winnen want de hype-trein is op stoom met alle Golden Globes die hij gisteren heeft gewonnen.
    Hij heeft in ieder geval een hoop nominaties gekregen: La La Land evenaart record 14 Oscarnominaties

    Ik vind het onterecht. Maar ja: dit soort hypes trekken zich daar weinig van aan.

  17. #17

    Standaard

    van mij zou deze film 25 razzies krijgen
    "A man's got to know his limitations", ...

  18. #18

    Standaard

    Van mij mag deze film alle Oscar-nominaties verzilveren, want ik vind het een geweldig leuke film. Maar dat zal niet gebeuren. De Oscar voor beste film en voor de beste actrice moeten er toch wel in zitten, lijkt me.
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  19. #19

    Standaard

    Ik ging met hoge verwachtingen naar de film, maar ik had niet verwacht dat ze allemaal ingelost zouden worden...

    Wat een prachtige film. Het begint al met de adembenemende beginscene die een choreografisch hoogtepunt van de film is: het lijkt één lange take (in werkelijkheid blijken het er 3 te zijn), waarbij je je ogen uitkijkt.
    En het vervolg is niet minder; misschien iets minder spectaculair, maar dat wordt ruimschoots goed gemaakt door het meeslepende verhaal, de mooie sets, de volle kleuren, de heerlijke muziek en de geweldige acteurs. Stone kan de Oscar gewoon niet ontgaan, maar de prestatie van Gosling is minstens zo knap te noemen met o.a. zijn pianospel. Het is even geleden dat ik zo vaak kippenvel had tijdens een film. Alles klopte voor mij.
    Dat meningen verschillen bewijst de man die vlak naast mij zat: die stapte na een half uurtje op en heb ik niet meer gezien .

    Blu-ray: dag 1. Zeer benieuwd naar de extra's.

  20. #20

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Johan Scorsese Bekijk bericht
    maar toevallig was die van vorig jaar wel volledig terecht en zeer verrassend te noemen, namelijk Birdman.
    Nee. Dat was die van 2 jaar geleden. Vorig jaar was het Spotlight.
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  21. #21

    Standaard

    Een paar dagen later zit de film nog in mijn hoofd....

    Voor degene die wilt nagenieten:




  22. #22

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Werner Bekijk bericht
    Nee. Dat was die van 2 jaar geleden. Vorig jaar was het Spotlight.
    Mijn post dateert alweer uit 2016 dus oscar uitreiking 2015 toen won Birdman

  23. #23

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door WaymannDirector Bekijk bericht
    Heb de film nog niet gezien maar eerlijk gezegd snap ik de heisa niet zo. Film lijkt gewoon een genre oefening van iets waar nog wening films van worden gemaakt. Maar moet een film dan zo overladen worden met prijzen omdat het iets brengt binnen een bepaald genre en die elementen nostalgisch uitvergroot?
    Dit.

    Ik vond het visueel erg fraai en het acteerwerk van de leads is Oscar-waardig, maar het verhaal stelt m.i. weinig voor, er zaten m.i. nauwelijks fantastische musicalscenes in de film (muv de openingscene wellicht en de Lovely night dance scene) en de nummers zelf vond ik ook weinig memorabel.

    Qua musicalfilms vond ik destijds Moulin Rouge en Chicago beter. Geen slechte film, maar 14 nominaties? Zwaar overdreven.

  24. #24

    Standaard

    Ik heb de film ook gezien en vond hem fantastisch en verfrissend tussen al het superhelden-geweld dat tegenwoordig uit Hollywood komt. En ik heb me twee uur lang geen moment verveeld. Nu moet ik toegeven dat ik een musical- en muziekliefhebber ben (en een grote fan van Emma Stone ), dus ik ben niet helemaal onbevooroordeeld. Maar 14 nominaties vind ik ook wel aan de hoge kant.
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  25. #25

    Standaard

    Ik vind het juist een prachtig, speciaal verhaal, over ware liefde en de offers die gemaakt worden om dromen uit te laten komen. Vooral het verschil tussen de twee verschillende werelden maakt de film bijzonder voor mij: de kleurrijke, gelukkige Hollywood wereld (zoals in de oude films) en de echte wereld van nu. Als ze samen komen, leven ze in de Hollywood droomwereld, maar om hun eigen dromen waar te kunnen maken, zullen ze moeten terugkeren in de echte wereld. Dit doet Seb dan ook tijdelijk als hij met een band gaat spelen waar hij niets mee heeft. En als ze eenmaal die stap hebben gemaakt, is de terugkeer naar de Hollywood-wereld niet meer mogelijk (zie de poging bij het mislukte diner), hoe graag ze dat ook zouden willen. Dus door die overstap hebben ze eerst tijdelijk (en wat blijkt definitief) het ultieme offer, het meest waardevolle wat ze hebben, gegeven voor hun afzonderlijke droom. Ik zal bij de volgende keer er op letten hoe ze het met de kleuren hebben gedaan, maar ik dacht dat de 'echte' wereld wat minder kleurrijk was.

    In de film en het script stikt het ook van de verwijzingen naar het oude Hollywood (Cinemascope begin, posters e.d.) en andere musicals; niet voor niets heb ik dezelfde avond nog Les Parapluies de Cherbourg opgezet, waar meerdere verwijzingen naar zijn. Vele verwijzingen zal ik ongetwijfeld nog niet opgepikt hebben, maar dat zal met meerdere kijkbeurten wel gebeuren.

    Ook de muziek is mij juist bijzonder goed bevallen, ik heb de muziek ondertussen al diverse keren beluisterd.

    En het einde is heel mooi gedaan, met de flashback zoals het leven verder was gegaan als ze in de Hollywood-wereld waren gebleven, en het uiteindelijk einde in de echte wereld waar ze allebei beseffen dat ze spijt hebben, maar er wel vrede mee hebben. Het kan ook zo zijn dat er een alternatieve realiteit bestaat, maar dat gaat mij te ver .

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •