De resultaten 1 tot 7 van 7 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Sony BDP-S6500 IR code? probleempje

    Vandaag zou ik wat films gaan kijken en dat is ook wel gelukt, maar ik moest steeds mijn powerkabel er uit en weer er in doen om hem te activeren.
    Dus na het film kijken, toch eens gaan kijken wat het probleem is, maar ik kom er niet uit.

    Heel gek was dat als ik de HDMI kabel eruit haalde de Blu-ray speler weer aan ging, ik doe de HDMI kabel er weer in en hij gaat weer uit.
    Diverse HDMI kabels geprobeerd, allemaal hetzelfde verhaal. Dus ik dacht misschien ligt het aan de adapter kabel?

    Nu doet hij het wel weer, maar krijg ik de universele afstandsbediening niet werkend. Je kan bij Bose een aantal knoppen indrukken en dan herkent hij op het gegeven moment de apparaat. Ik heb het over de Bose V25 systeem.
    Voorheen had ik daar geen last van, nu is er nog een manier om de afstandsbediening in te stellen maar weet de IR code van de BDP 6500 niet, misschien hier iemand?

    Ik zou ook graag weten of iemand anders misschien weet wat er aan zou kunnen mankeren?
    Misschien dat diverse apparaten mekaar storen?

  2. #2
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    En wat als je de kabel in de Sony laat zitten en bij de tv (of V25) los haalt? Of als hij dus in de bose zat hem nu rechtstreeks in de tv doet?

    Wat voor universele afstandsbediening heb je?
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  3. #3

    Standaard

    Beste Claudio ik kan het inderdaad eens proberen bij de tv om te zien wat hij dan doet, ga ik morgen eens proberen. Maar dan mis ik wel het geluid van mijn Bose systeem volgens mij + dat hij dan niet op de universele afstandsbediening werkt van Bose.
    De universele afstandsbediening die ik heb zit standaard bij zo'n bose systeem, dus een bose afstandsbediening en hij pakt echt alles door middel van leersysteem.

    Het werkte eerst allemaal perfect maar vandaag kreeg ik de speler niet aan, alleen door de voedingskabel te verwijderen en opnieuw aan te sluiten of door de HDMI kabel er uit te halen.
    Nu is het weer hetzelfde verhaal met afstandsbediening en aan/uit knop op speler krijg ik 'm niet aan. Alleen door voedingskabel opnieuw aan te sluiten of HDMI kabel erin en uit te halen.

  4. #4

    Standaard

    Geen idee wat er an kan mankeren, er valt niets te achterhalen.

    Problemen op rij:

    Als de Blu-ray regelmatig wordt gebruikt werkt de bijhorende afstandsbediening prima en gaat hij prima aan en uit.
    Gebruik ik de Blu-ray speler niet, staat hij langer uit dan een kwartier of langer reageert hij niet meer, dan moet ik of voedingskabel er opnieuw in doen en disclade openenen.(als ik disclade niet openen, gaat hij weer uit)
    Als ik de voedingskabel er uit haal en er weer opnieuw indoe, dan werkt hij zolang de Blu-ray speler aan staat prima met afspelen films.
    Wil ik de universele afstandsbediening (zelflerende afstandsbediening) instellen voor de Blu-ray speler gaat de bose v25systeem (vergelijkbaar met dat als een versterkersysteem) na het instellen van een paar knoppen op standby & start hij opnieuw op.

    Of het is de voedingskabel of er is ergens een conflict met de apparaten?

    Ik heb inmiddels Sony & de electronica zaak waar ik de Blu-ray speler heb gekocht een berichtje gezonden, maar het is moeilijk uit te leggen.
    Ik kan eventueel in later stadium nog de electronicazaak bellen waar ik mijn Bose heb gekocht, die zitten vlakbij mij en die kunnen altijd langskomen om te kijken wat het probleem evt. zou kunnen zijn.

  5. #5
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Tja, als twee aparaten ruzie hebben dan zullen ze (de fabrikanten) elkaar ook de schuld geven. Beste kun je zoveel mogelijk dingen uitsluiten. Werkt de BD speler foutloos op je tv dan weet je min of meer dat het aan de V25 ligt. Heb je de mogelijkheid om een ander HDMI-apparaat aan te sluiten en de V25 blijft werken zal het aan de combinatie liggen. Ik ken het Bose-systeem niet, dus kan daar weinig zinnigs over vertellen. Als de afstandsbediening codes via HDMI stuurt kan je eens zoeken naar HDMI-bediening en die uitzetten, maar dat is meer een wild guess (als dat zo is schakelen apparaten elkaar ook aan en uit). De afstansbedieningsproblemen zullen natuurlijk aan het eerste probleem gerelateerd zijn.

    De kunst is dus om zoveel mogelijk dingen uit te sluiten voordat je apparaten ter reparatie aanbiedt.
    Mijn gok is toch dat het aan de V25 ligt, heb je beide apparaten al een fabrieksreset gegeven.

    Met alle respect, maar die mensen bij een electronicazaak weten net zoveel als jij. Die zullen alleen maar kijken naar de standaarddingen. Wordt het te ingewikkeld dan houdt het snel op. Google weet vaak meer.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Santulli Bekijk bericht
    Tja, als twee aparaten ruzie hebben dan zullen ze (de fabrikanten) elkaar ook de schuld geven. Beste kun je zoveel mogelijk dingen uitsluiten. Werkt de BD speler foutloos op je tv dan weet je min of meer dat het aan de V25 ligt. Heb je de mogelijkheid om een ander HDMI-apparaat aan te sluiten en de V25 blijft werken zal het aan de combinatie liggen. Ik ken het Bose-systeem niet, dus kan daar weinig zinnigs over vertellen. Als de afstandsbediening codes via HDMI stuurt kan je eens zoeken naar HDMI-bediening en die uitzetten, maar dat is meer een wild guess (als dat zo is schakelen apparaten elkaar ook aan en uit). De afstansbedieningsproblemen zullen natuurlijk aan het eerste probleem gerelateerd zijn.

    De kunst is dus om zoveel mogelijk dingen uit te sluiten voordat je apparaten ter reparatie aanbiedt.
    Mijn gok is toch dat het aan de V25 ligt, heb je beide apparaten al een fabrieksreset gegeven.

    Met alle respect, maar die mensen bij een electronicazaak weten net zoveel als jij. Die zullen alleen maar kijken naar de standaarddingen. Wordt het te ingewikkeld dan houdt het snel op. Google weet vaak meer.
    In ieder geval bedankt, ik probeer het vanmiddag even op de tv, zien wat de Blu-ray speler dan doet.
    Misschien wat googlen & misschien vind ik een ir code, wie weet.

  7. #7

    Standaard

    Toch nog zelf opgelost, Blu-ray- & mediaspeler verwijderd van het Bose systeem, stroom van de Bose af. Na een tijdje weer aan gedaan, Blu-ray speler toevoegen en bij het instellen van de afstandsbediening vloog hij weer op standby.
    Toch maar voor een 2e keer proberen en verdomd de Blu-ray speler is god aangesloten op Bose en afstandsbediening. Toen de mediaspeler aansluiten en bij het instellen van de afstandsbediening vloog hij weer op standby, ook hier voor een
    2e keer proberen en ja ook deze werkt nu. Probleem opgelost met gekruiste vingers

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •