Pagina 8 van 22 EersteEerste ... 45678910111218 ... LaatsteLaatste
De resultaten 176 tot 200 van 544 worden weergegeven.
  1. #176
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Soms is het ook de algehele ervaring of beleving van film, maar als ik eerst de UHD BD van The Shallows kijk en daarna de Blu-ray Disc dan merk je direct het verschil. Een enorm verschil durf ik te stellen. Ik had mijn BPD-95EU op een andere HDMI aangesloten en hoefden alleen maar te switchen tussen HDMI's. Vooral het opspattende water, de vergezichten, het was echt spectaculair. De Blu-ray was maar soft en miste definitie in het water. En daar was niks suggestief aan en simpelweg niet meer leuk om te kijken. En ik ben sceptisch, omdat ik juist een 3D-fan ben en die nog immer liever koop dan de UHD-versie.

    En ja, wij kunnen met ons fantastische oog veel meer variaties in helderheid zien dan de 100 Nit die een Blu-ray kan en conventionele televisies kunnen weergeven. Daarnaast kan Rec. 709 bijvoorbeeld niet exact brandweerwagenrood weergeven, terwijl wij die dus wel kunnen zien. Kijk ook maar eens goed naar schemeringen of overgangen van licht naar donker. Waar je voorheen de kleurovergangen kon waarnemen als ringen van kleur (alfhankelijk van je Dithering), terwijl met Rec. 2020 de kleuren enigszins in de beurt komen als wat ons oog en ons brein kan waarnemen, maar nog lang niet zo goed. Nuances in helderheid zijn heel belangrijk en zonsondergangen of wolkenpartijen hebben nu veel meer definitie, terwijl dat eerst een brei werd. Kortom, ja, ons oog kan die details waarnemen. Geluid daarentegen is lastiger omdat ons gehoor rassenschede afneemt als we ouder worden.

    Dat gezegd hebbende, een Blu-ray Disc is nog steeds een fantastisch medium die tot veel in staat is, niks mis mee, maar het kan dus beter, veel beter. Alleen merk je dat vooral bij referentietitels. Een film zoals BvS - die vol met grain zit - vind ik daarentegen eerder storend als prettig, zelfs als de rest mooier en beter is. Maar in alles merk ik dat HDR, BT 2020 en als laatste 4K wel degelijk het verschil maken, zeker op mijn OLED, die echt fantastisch met SDR omgaat.

    Maar om alles te relativeren. Mijn motto is altijd; de beste investering in beeld is een bril of het nameten van je bril. Daar valt meestal het grootste voordeel te halen. En dat merk je pas als je die bril opzet.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  2. #177

    Standaard

    Claodio heb jij dan geen last met afspelen met 24hz dit geeft contstant haperingen
    Ik heb hem ook rechtstreeks aangesloten met een cinamon hdmi kabel van nog geen meter en we hebben dezelfde tv.
    Je kunt toch niet nu al een review plaatsen van een speler met zoveel fouten.
    Fijne jaarwisseling allemaal

  3. #178

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Redcinema Bekijk bericht
    Claodio heb jij dan geen last met afspelen met 24hz dit geeft contstant haperingen
    Ik heb hem ook rechtstreeks aangesloten met een cinamon hdmi kabel van nog geen meter en we hebben dezelfde tv.
    Je kunt toch niet nu al een review plaatsen van een speler met zoveel fouten.
    Fijne jaarwisseling allemaal
    Ik heb wel eens een haperingetje, maar niet veel. Eigenlijk bij alle formaten bij 24Hz (zoals al eerder gepost). 60Hz geen probleem.
    Lijkt wel of de ene batch er meer last van heeft als de andere. Ik had de aller eerste blijkbaar.
    Maar ik ben er mega blij mee (al moeten die dingen nog wel opgelost worden).
    Bij alle Pixar blu rays valt mijn bek open van verbazing. Ook The Terminator met grain, is geweldig. Diepte.
    Formerleewarmer (Five StarTrader) en (SafeTrader)

    LG OLED77G36LA, Marantz SR7015, OPPO 203 UHD, speakers: Xanadu, Apple TV 4K

  4. #179
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Redcinema Bekijk bericht
    Claodio heb jij dan geen last met afspelen met 24hz dit geeft contstant haperingen
    Ik heb hem ook rechtstreeks aangesloten met een cinamon hdmi kabel van nog geen meter en we hebben dezelfde tv.
    Je kunt toch niet nu al een review plaatsen van een speler met zoveel fouten.
    Fijne jaarwisseling allemaal

    Waarom niet. Sterker nog dat hoort zelfs bij een nieuw apparaat. Wellicht juist als er nog bugs in zitten. En ik heb al veel Blu-ray's gekeken in 1080/24p, maar echt nog geen noemeswaardige geen haperingen gezien. Misschien staan mijn instellingen wel anders. Ik gebruik altijd Source Direct. Daarnaast testen vooral wij (jij en ik) early adopters door de jaren heen de nieuwe producten en dan weet je dat er nog wel eens wat fout gaat. Zolang het maar snel opgelost wordt. Maar dat is makkelijk kletsen als je geen problemen ondervindt.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  5. #180

    Standaard

    Dan heb jij geluk en ik gun het je
    De mijne gebruik ik niet meer tot de update er is en dat is toch jammer voor zoveel geld.

  6. #181

    Standaard

    Met source direct omzeil je dan niet de videoprocessor die in de OPPO zit?
    Nad Masters M17 M12 M27 M22 M50.2 - OPPO UDP-205 - JVC RS400 isf -Samsung 55JU7500 - Paradigm Studio 100/Monitor series 7.1 Velodyne DD15+ - Audioquest

  7. #182
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Ja, maar ik wil niks schalen naar 4K als dat het van oorsprong niet is. Het is nooit meer dan een pseudo-effect en alle apparaten laten het beeld ongemoeid. Ik wil dus elke vorm van videoverwerken juist vermijden om zo de originele onaangetaste resolutie te bekijken. Het scherm vertaald dat wel naar zijn resolutie. Hoe goed een apparaat ook schaalt, het blijft een beetje als het uitvergroten van een digitale foto. De informatie is er simpelweg niet.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  8. #183

    Standaard

    Kan wel een reden zijn dat je die beeldschokken dan niet heb.
    Nad Masters M17 M12 M27 M22 M50.2 - OPPO UDP-205 - JVC RS400 isf -Samsung 55JU7500 - Paradigm Studio 100/Monitor series 7.1 Velodyne DD15+ - Audioquest

  9. #184

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mark van L. Bekijk bericht
    Vraag:ik heb de OLED 55E6V, waarop staat beeld bij UHD bij voorkeur? Standaard, breed of uitgebreid ?
    Ik heb het idee, dat bij breed de diepte toeneemt.
    Ik heb hem op standaard staan. De andere twee vond ik niet realistisch genoeg. Vrijwel alle recensies zeggen ook dat standaard de beste is. Kleuren nog wel eens afwijken bij de andere twee.

  10. #185

    Standaard

    Ik heb een enkel flitsje gezien tijdens een menuscherm. Tijdens films kijken geen problemen gehad. Wel meerdere keren vastloper tijdens het browsen naar mediabestanden op mijn computer. De Oppo laat zich dan wel via de afstandsbediening uitschakelen.

    Verschil tussen normale blu-ray en UHD verschilt per schijf. Vond "The Shallows" en "The Revenant" serieus adembenemend en daar had ik wel degelijk een 'wow'-ervaring. Stukje van "Angels & Demons" gekeken, zag er heus wel strak uit maar had nog niet meteen die ervaring die ik met de hiervoor genoemde films had. (Atmos geluid was daarentegen wel een mooie aanvulling op de 'gewone' release)
    Laatst aangepast door John Tak : 31-12-2016 om 14:24
    "Volg de spinnen...? Waarom is het niet gewoon: 'volg de vlindertjes'...."

  11. #186
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    De eerste keer bij benadering van de mediafiles liep hij bij mij ook vast, maar volgens mij had dat met het inlezen en indexeren te maken. Tijdens een later tijdstip ging dit geheel foutloos, desondanks speelde hij niet elk Dolby Atmos/DTS:X-demofimpje foutloos af. Sommige MKV-bestandjes stotterde weer wel.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  12. #187

    Standaard

    Ook op source direct heb ik de beeldschokken dit is tevens de stand waar hij hier ook op staat omdat de lg met 1080p een scherper beeld geeft dan de oppo dit doet in tegenstelling tot de ub 900 die verslaat de oppo en de lg als het aankomt op 4k upscaling.
    Fijne hobby is dit toch het houd je bezig.

  13. #188

    Standaard

    nu weekje in bezit en ben dus ook stotteringen/hiccups tegengekomen; bovendien maakt hij bij sommige discs (BR, nog geen HDR discs getest) behoorlijk wat "spinning noise" (je hoort de disc draaien); als ik dezelfde disc op een ander apparaat test (ook een OPPO) is ie geluidloos....
    When I die I don't want no part of heaven
    I would not do heaven's work well
    I pray the devil comes and takes me
    To stand in the fiery furnaces of hell

    from "Youngstown" by Bruce Springsteen

    mijn collectie mijn verkoop topic

  14. #189

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Oakey Bekijk bericht
    Die Oppo is een speler met heel veel problemen, zie ook hier: http://www.avsforum.com/forum/149-bl...es-thread.html
    Je kunt al op je klompen aanvoelen dat dit problemen blijft geven, ook nadat de garantieperiode is afgelopen, en dan kom je voor dure reparaties te staan, want ja Oppo he....

    Lekker kort door de bocht.
    Nu zijn wij als liefhebbers natuurlijk ook erg kritisch en zien elke afwijking. Veel leken storen zich er niet aan of vallen de haperingen niet eens op.

    Nu geef ik je wel gelijk dat Onkyo en Denon niet meer de merken zijn die ze ooit geweest zijn, maar dat is Sony ook niet, en helaas geld dat eigenlijk voor alle merken,

    Kwa Oppo heb ik er echter alle vertrouwen in dat dit opgelost wordt.
    Laatst aangepast door Frenkel : 31-12-2016 om 16:20
    UHD Blu-ray's: 244Blu-ray's: 1129DVD's: 226

  15. #190

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Frenkel Bekijk bericht
    Lekker kort door de bocht.
    Nu zijn wij als liefhebbers natuurlijk ook erg kritisch en zien elke afwijking. Veel leken storen zich er niet aan of vallen de haperingen niet eens op.

    Nu geef ik je wel gelijk dat Onkyo en Denon niet meer de merken zijn die ze ooit geweest zijn, maar dat is Sony ook niet, en helaas geld dat eigenlijk voor alle merken,

    Kwa Oppo heb ik er echter alle vertrouwen in dat dit opgelost wordt.
    Let's wait and see

  16. #191

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Santulli Bekijk bericht
    De eerste keer bij benadering van de mediafiles liep hij bij mij ook vast, maar volgens mij had dat met het inlezen en indexeren te maken. Tijdens een later tijdstip ging dit geheel foutloos, desondanks speelde hij niet elk Dolby Atmos/DTS:X-demofimpje foutloos af. Sommige MKV-bestandjes stotterde weer wel.
    Beste wensen Claudio! (en alle collega forumleden hier natuurlijk)
    Inderdaad, ik had ook dat bij sommige bestanden het Atmos geluid niet werd herkend; en dat zelfs bepaalde MKV-bestanden niet werden weergegeven. Ben benieuwd of een update soelaas biedt.
    "Volg de spinnen...? Waarom is het niet gewoon: 'volg de vlindertjes'...."

  17. #192
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Ja ja, heb nu toch ook mijn eerste 24p-haperingen gezien en een heuse vastloper gehad bij de Man of Steel UHD BD. Wel pas aan het einde, maar hoofstuk 13 wou niet meewerken. De 24p-haperingen zijn wel heel sporadisch en als je er niet op let valt het amper op, maar een vastloper kun je natuurlijk niet omheen.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  18. #193

    Standaard

    Oh jee
    als je het hebt gezien ga je erop letten tenminste ik en dan is het een pokkezooi
    de mijne gebruik ik ook niet meer tot dit is opgelost hier kan ik niet tegen

  19. #194

    Standaard

    Gisteren en vandaag een blu ray gekeken en geen enkel mankementje gehad.
    Via 4k upscale gekeken.

    dus ja, soms wel soms niet. Moeilijk om er iets van te zeggen waar het aan zou kunnen liggen.
    Nad Masters M17 M12 M27 M22 M50.2 - OPPO UDP-205 - JVC RS400 isf -Samsung 55JU7500 - Paradigm Studio 100/Monitor series 7.1 Velodyne DD15+ - Audioquest

  20. #195

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door martin Bekijk bericht
    Gisteren en vandaag een blu ray gekeken en geen enkel mankementje gehad.
    Via 4k upscale gekeken.

    dus ja, soms wel soms niet. Moeilijk om er iets van te zeggen waar het aan zou kunnen liggen.
    Vraagje ....source direct lijkt bij mij toch een mooier plaatje te produceren, dan via upscaling. Mijn tv is OLED55E6V. Heb jij zelfde bevinding
    Formerleewarmer (Five StarTrader) en (SafeTrader)

    LG OLED77G36LA, Marantz SR7015, OPPO 203 UHD, speakers: Xanadu, Apple TV 4K

  21. #196
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Ik vind ook van wel. Maar zoals ik zei, doe ik dat altijd al.

    Ik heb heb overigens nog op de opties gezet die jij toen aangaf. UHD auto - 4:4:4 - 12bit colour. Niet meer vanaf gehaald.

    PS: MOS was wel kwijlen zo mooi.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  22. #197

    Standaard

    De beta release in US is gepubliceerd. Nog even wachten voor ons

    Release Notes:

    This release is for the OPPO UDP-203 4K UHD Blu-ray Disc Player.
    Special Notice:

    1. Once this Public Beta firmware is installed on the player, you can revert back to the previous Official release via a USB thumb drive. There will be no issues upgrading to any future official or beta firmware release.


    Comparing to the current Official release version UDP20X-29-1209, the major changes included in this version are:

    • Resolved an issue where the Home Menu was fixed to a 60 Hz frame rate.
    • Resolved an HDCP 2.2 failure when connecting to an HDCP 2.2 receiver and an older, non-HDCP 2.2 display.
    • Resolved a black screen issue with certain UHD titles after resuming playback.
    • Improved a micro-stuttering issue when outputting UHD, BD, and DVD titles at 24 Hz.
    • Resolved an SACD playback issue where the player would immediately return to the Home Menu.
    • Optimized disc loader performance for better disc compatibility and spin speed control.
    • Resolved an issue where the player could not recognize music files when using Serviio server.
    • Resolved an issue where the RS-232 command #SRC would not work on the UDP-203.
    • Pressing and holding the Resolution button on the remote for three seconds will reset the player’s Output Resolution, HDR, Color Space, and Color Depth settings to factory defaults.
    • Improved the gapless playback feature for audio files.
    • The Home Menu now supports a wrap-around function.
    • Improved the over-saturation of colors when using the experimental Strip Metadata feature. Please note that the black level is temporarily fixed to a very low level when enabling the Strip Metadata feature.

    All features and improvements of the previous firmware are also included in this versio
    Formerleewarmer (Five StarTrader) en (SafeTrader)

    LG OLED77G36LA, Marantz SR7015, OPPO 203 UHD, speakers: Xanadu, Apple TV 4K

  23. #198

    Standaard

    Dat lijkt me goed nieuws voor alle huidige bezitters. Blijft wel slordig dat ze dit product niet goed getest hebben voordat ze het op de markt gebracht hebben. Maar zal wel weer met concurrentie te maken hebben. Ik vind altijd: beter wat langer aan een product werken totdat het wél goed is, dan een product op de markt brengen dat nog mankementen vertoont. Dat is veel dodelijker voor je kwaliteitsimago.
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  24. #199
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Wel zo netjes dat ze er ook bij vermelden wat er precies is verbeterd.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  25. #200

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel Hoeve Bekijk bericht
    Dat lijkt me goed nieuws voor alle huidige bezitters. Blijft wel slordig dat ze dit product niet goed getest hebben voordat ze het op de markt gebracht hebben. Maar zal wel weer met concurrentie te maken hebben. Ik vind altijd: beter wat langer aan een product werken totdat het wél goed is, dan een product op de markt brengen dat nog mankementen vertoont. Dat is veel dodelijker voor je kwaliteitsimago.
    Nou, het ligt denk ik genuanceerder. Zoveel mogelijke combinaties van apparatuur en merken (HD, HD compatible, 4K zonder HDR, met HDR, etc, etc. Kabels van verschillende kwaliteiten).
    Formerleewarmer (Five StarTrader) en (SafeTrader)

    LG OLED77G36LA, Marantz SR7015, OPPO 203 UHD, speakers: Xanadu, Apple TV 4K

Pagina 8 van 22 EersteEerste ... 45678910111218 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •