Pagina 7 van 22 EersteEerste ... 3456789101117 ... LaatsteLaatste
De resultaten 151 tot 175 van 544 worden weergegeven.
  1. #151

    Standaard

    Nee hier ook geen dropouts.
    kan mij wel voorstellen dat je HDMI kabel in orde moet wezen.
    Nad Masters M17 M12 M27 M22 M50.2 - OPPO UDP-205 - JVC RS400 isf -Samsung 55JU7500 - Paradigm Studio 100/Monitor series 7.1 Velodyne DD15+ - Audioquest

  2. #152

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door IgWo Bekijk bericht
    Ben zelf in het bezit van de LG OLED65E6V en heb nu ook interesse in de Oppo UDP-203. Ik las reviews op youtube uit de VS dat er met UHD blu-rays afspelen issues waren met geluid drop outs. Iemand hier al soortgelijke ervaringen mee gehad?
    Jawel, maar een enkele keer (UHD van Pan). Wel kleine haperingen bij afspelen van allerlei discs.
    Ook met de bijgeleverde HDMI kabel, en met en zonder receiver er tussen (Denon AVR-X6200W en LG OLED55E6V)
    Oppo gaat dit snel oplossen, daar heb ik 100% vertrouwen in.
    Formerleewarmer (Five StarTrader) en (SafeTrader)

    LG OLED77G36LA, Marantz SR7015, OPPO 203 UHD, speakers: Xanadu, Apple TV 4K

  3. #153
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Ik gebruik overigens niet de bijgeleverde kabel, maar inderdaad, deze bugs zullen wel snel opgelost worden.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  4. #154

    Standaard

    Bedankt voor de snelle reactie. Ben bang dat dit een verplichte aankoop gaat worden.
    LG OLED65E6V - Oppo UDP203 - Marantz SR8012 - Marantz UD7007 - Marantz SA8005 - Tannoy Precision6.2 - Tannoy Revolution XT C - Tannoy TS2.12 - B&W CDM1

  5. #155

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Santulli Bekijk bericht
    Ik gebruik overigens niet de bijgeleverde kabel, maar inderdaad, deze bugs zullen wel snel opgelost worden.
    Ook met Audioquest HDMI 18Gbps. Geen probleem met 60Hz UHD.
    In US lijken de meeste hetzelfde probleem te hebben met 23,978.
    Formerleewarmer (Five StarTrader) en (SafeTrader)

    LG OLED77G36LA, Marantz SR7015, OPPO 203 UHD, speakers: Xanadu, Apple TV 4K

  6. #156

    Standaard

    Vraag:ik heb de OLED 55E6V, waarop staat beeld bij UHD bij voorkeur? Standaard, breed of uitgebreid ?
    Ik heb het idee, dat bij breed de diepte toeneemt.
    Formerleewarmer (Five StarTrader) en (SafeTrader)

    LG OLED77G36LA, Marantz SR7015, OPPO 203 UHD, speakers: Xanadu, Apple TV 4K

  7. #157

    Standaard

    De oplettende weet wel wie ik ben vergeet elke keer mijn wachtwoord maar goed
    ook ik heb de oppo nu terwijl ik de pana al had en heb er nu al spijt van wat een bende op dit moment
    er is geeneen schijf wat zonder haperingen doorloopt en sommige uhd spelen helemaal niet af
    vastlopers onder het spelen enz enz
    hier mag oppo snel wat aan doen want op dit moment is het een drama
    kwa beeldkwaliteit geeft de pana een veel scherpere beeldkwaliteit dan de oppo doet
    heb gelukkig de ub 900 nog

  8. #158

    Standaard

    Het geluid is vooral belangrijk voor het afspelen van muziek, aangezien ik geen multichannel-opstelling heb.

    Ik gebruik dac uit hegel versterker.

    De oppo zal dus vooral als 'transport' gebruikt worden (met uitzondering van film en sacd).

  9. #159

    Standaard

    Ik en mijn oom ondervinden toch wel wat bugs hoor.

    Bij mijn oom speelt hij geen SACD. Als de speler uit en aangezet wordt dan soms speelt hij er 1 maar staat er ineens no disc terwijl hij hem afspeelt.

    Bij mij gisteren tijdens The Huntsman ging hij ineens haperen en hing hij bijna helemaal tijdens weergave van de film. heb de film moeten stoppen en opnieuw afspelen en toen geen problemen meer.

    Is al met al nog vrij instabiel......valt me beetje tegen van Oppo dat ben ik niet gewend en als ik op de Amerikaanse forums kijk ben ik niet de enige.

    Alleen dat van SACD niet af spelen vertrouw ik niet helemaal. Hij herkent de cd als SACD maar als je erop klikt gaat hij terug naar het menu.
    Forrest Gump: Life is like a box of chocolate, you never know what you are gonna get...

  10. #160

    Standaard

    Ik ben sinds 2de kerstdag ook in het bezit van een Oppo.

    En ben nu aan het luisteren naar 'Toto IV' op sacd. Prachtig geluid trouwens.

    Heb wel in de loop van de week reeds een nieuwe firmware moeten downloaden.

  11. #161

    Standaard

    Gelukkig ook "nog" geen problemen gehad met sacd.

    ik wilde DSD afspelen maar mijn versterker kan dit signaal niet aan via HDMI alleen PCM.
    Nad Masters M17 M12 M27 M22 M50.2 - OPPO UDP-205 - JVC RS400 isf -Samsung 55JU7500 - Paradigm Studio 100/Monitor series 7.1 Velodyne DD15+ - Audioquest

  12. #162

    Standaard

    En nu knalt 'A Night At The Opera' uit de boxen via dvd-audio.

    Ook gelukkig hier geen probleem.

  13. #163

    Standaard

    Het grootste probleem waar ik dus ook het meest last van heb zijn de stotteringen/hiccups in het beeld. Ik zie het zowel bij BD als bij 4K BD al komt het bij 4K veel frequenter voor dan bij BD.
    Heb nu de speler rechtstreeks aangesloten op mijn Oled en daarmee is het probleem een stuk minder maar sporadisch toch aanwezig.

    Dit is dus een bekend probleem en Oppo heeft blijkbaar al een firmware update klaar liggen die dit moet verhelpen.

    Tot nu toe 1 keer een vastloper gehad, dit was tijden de BD van Frozen, zit je wel een beetje voor schut tijdens de kerstdagen met je duur betaalde speler.
    Ik geloof best dat dit wel opgelost gaat worden maar het is wel pijnlijk om her en der te lezen dat de Panasonic UB900 beter lijkt te presteren dan de Oppo, al is die laatste al wel ruime tijd op de markt (en daarmee van zijn kinderziektes af) en lees je ook veel tegengestelde meningen
    Ik ben zelf echt wel onder de indruk van de 4K BD weergave van de Oppo maar vergelijken met de Panasonic kan ik dus niet.

    Nu het positieve:
    Ik heb hier enkele 1080i BD die bij mijn oude spelers problemen geven bij het deinterlacing, ook als ik het signaal uitvoer als 1080i (en het deinterlacing aan de TV overlaat) bleven de foutjes bestaan.
    De 203 speelt deze echter probleemloos af.

    mijn instellingen:

    HDR : Aan
    Uitvoerresolutie : Aangepast
    Aangepaste resolutie : UHD auto
    Color Space : YCbCr 4:2:2
    Color Depth : Auto

    Mijn TV is een LG 55B6V Oled
    UHD Blu-ray's: 244Blu-ray's: 1129DVD's: 226

  14. #164

    Standaard

    vreemd om te lezen. een speler van 1000 euro en problemen
    waarom een deze op de markt brengen terwijl er nog problemen zijn
    leuk hoor al die updates
    is toch niet nodig?

  15. #165

    Standaard

    Dat zijn toch geen beste verhalen voor zo'n dure speler .....hopelijk wordt dit snel opgelost.

  16. #166
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    De speler gebruikt een nieuwe chip en ander laadsysteem waardoor het wellicht logisch is dat er problemen zijn. Wellicht hadden ze wat geduldiger moeten zijn, maar als ze - zoals we van OPPO gewend zijn - snel hun problemen oplossen, is dat geen probleem, denk ik. Updates zijn juist het sterke punt van OPPO. Dus updates bij een nieuw product met nieuwe techniek vind ik niet raar. Sterker nog, daar ben ik alleen maar blij mee. Ik heb overigens een niet-gemodificeerde speler, maar dat zal denk ik niet de problemen veroorzaken, maar wel handig om te vermelden.

    Nadat ik de speler een keer van het stroom had gehaald in het begin heb ik geen afspeel-, laad- of discproblemen gehad. Maar goed, ik heb wel heel veel discs probleemloos bekeken, maar natuurlijk nog lang niet alles. Maar ik ervaar nog steeds geen issues. Ik heb hem rechtstreeks op de OLED aangesloten.

    Nu ben ik net terug uit Londen en heb daar een stuk goedkoper (2 voor 30 Pond) heel veel UHD BD's gehaald. De films die ik bekeken heb gaven geen problemen, zowel BD's als UHD BD's. Geen hickups of audio dropouts. Maar misschien heb ik nog geen probleemtitels bekeken. Wel las ik dat de mediaspeler problemen heeft met MKV-bestanden met HEVC profile 6.1 en dat wellicht ook niet ondersteund gaat worden. Voor mij geen probleem, maar wel een issue als je die veel kijkt. Het blijkt dus geen vervanging voor je huidige mediaspeler.
    Laatst aangepast door Claudio Santulli : 30-12-2016 om 16:44
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  17. #167

    Standaard

    Inmiddels ook de bezitter van de Oppo UDP-203. Heb nu inmiddels verschillende schijfjes uitgetest: UHD, blu-ray, DVD, DVD-audio en SACD en tot nu toe geen problemen gehad in beeld of geluid. Heb zelf ook de panasonic UB-900 en als hem daar mee vergelijk dan vind ik hem toch een iets mooier beeld hebben (kan ook inbeelding zijn natuurlijk). Verder is hij zeer snel met het inlezen en afspelen van de disk. Zoals gezegd tot nu toe zeer tevreden.

    Trouwens ik weet niet of dit al bekend is of in de handleiding staat maar als je de information button ingedrukt houdt krijg je een shit-load aan technische informatie op he scherm. Zekere bij UHD schijven is dit zeer handig

  18. #168

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rob S. Bekijk bericht
    Inmiddels ook de bezitter van de Oppo UDP-203. Heb nu inmiddels verschillende schijfjes uitgetest: UHD, blu-ray, DVD, DVD-audio en SACD en tot nu toe geen problemen gehad in beeld of geluid. Heb zelf ook de panasonic UB-900 en als hem daar mee vergelijk dan vind ik hem toch een iets mooier beeld hebben (kan ook inbeelding zijn natuurlijk). Verder is hij zeer snel met het inlezen en afspelen van de disk. Zoals gezegd tot nu toe zeer tevreden.

    Trouwens ik weet niet of dit al bekend is of in de handleiding staat maar als je de information button ingedrukt houdt krijg je een shit-load aan technische informatie op he scherm. Zekere bij UHD schijven is dit zeer handig
    Ik had ook de UB900 en het beeld is ook mooier, is geen inbeelding. Is tevens in HDR mode ook makkelijk te tunen waardoor het er nog beter uitziet.
    Het geluid is overigens ook beter, duidelijk te horen.

    Alleen nogal wat kinderziektes blijkbaar. Als hij na de toekomstige firmware update nog last heeft van sacd moet hij anders maar ff terug.
    Forrest Gump: Life is like a box of chocolate, you never know what you are gonna get...

  19. #169

    Standaard

    Het zal allemaal wel goed komen maar op dit moment is hij in feite onbruikbaar voor mij.
    Oppo heeft deze veel te snel voor de kerst wille uitbrengen en nu zijn we allemaal betatesters.
    De haperingen in het beeld is het ergster hier moet snel wat aan gedaan worden

  20. #170

    Standaard

    Gisteren ook wel wat kleine haperingen gezien in het beeld.

    denk dat het met een update wel verholpen wordt.
    Nad Masters M17 M12 M27 M22 M50.2 - OPPO UDP-205 - JVC RS400 isf -Samsung 55JU7500 - Paradigm Studio 100/Monitor series 7.1 Velodyne DD15+ - Audioquest

  21. #171

    Standaard

    ik begrijp niet dat oppo dit heeft laten gebeuren
    kan en mag toch zo niet zijn
    een duur apparaat vol met kinderziektes
    en nu maar wachten voor updates...

    slecht hoor, ben blij dat ik het niet gedaan heb

  22. #172

    Standaard

    Die zg. topmerken moeten het van hun naam hebben, niet meer van hun kwaliteit. Heb afgelopen jaren dure cd-spelers gehad van Marantz en Denon, beiden gaven zowel binnen als buiten de garantie problemen. Mijn Sony blurayspeler daarentegen snort al jaren probleemloos en wordt veel intensiever gebruikt. Geen last van 'kleine haperingen bij afspelen van allerlei discs' Die Oppo is een speler met heel veel problemen, zie ook hier: http://www.avsforum.com/forum/149-bl...es-thread.html
    Je kunt al op je klompen aanvoelen dat dit problemen blijft geven, ook nadat de garantieperiode is afgelopen, en dan kom je voor dure reparaties te staan, want ja Oppo he....

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel Hoeve Bekijk bericht
    Ik vind het wel altijd knap hoe bepaalde mensen kennelijk over een visueel of auditief geheugen blijken beschikken. Zonder een directe A-B vergelijking zou ik niet kunnen zeggen of de beeld- of geluidskwaliteit van product A 'beter' is dan dat van product B. De opmerking "... veel beter dan de 103EU..." neem ik dan ook met een flinke korrel zout, als ik zo mag. Je wilt natuurlijk voor je zelf een rechtvaardiging ("self-fulfilling prophecy") voor het vele geld dat je zojuist hebt uitgegeven, dat begrijp ik wel, maar "beter" is ook een heel erg subjectief begrip. Ik heb twee Blu-ray spelers (een Oppo 103D en een Panasonic BDT-700), maar een knappe jongen die een verschil in beeldkwaliteit en/of geluidskwaliteit ziet/hoort.
    Inderdaad, bovendien dien je dit soort tests dubbelblind te doen, dus zowel de kijker/beoordelaar als de gene die de knoppen bedient weet niet welke speler het beeld geeft. Dan blijken zelfs experts vaak geen verschillen te zien of te horen, of de 'verkeerde' te kiezen als beste.
    Laatst aangepast door Oakey : 31-12-2016 om 11:38

  23. #173

    Standaard

    Je hoeft het niet te pikken en kan je de speler gewoon terug sturen. Geld terug of maak het maar.

    maar ik (wij met z'n alle) wachten af op een update.

    ook wil ik kwijt dat ik het verschil tussen blu-ray en 4K kleiner vind dan tussen dvd en blu-ray met beeld.
    kan nou niet echt zeggen dat het 4x beter of scherper is, kan ook zijn dat ik het blu-ray beeld al opschaalde naar 4K.

    misschien dat de verbeteringen meer in het REC.2020 verhaal zit.

    in iedergeval een prettige jaarwisseling gewenst
    Nad Masters M17 M12 M27 M22 M50.2 - OPPO UDP-205 - JVC RS400 isf -Samsung 55JU7500 - Paradigm Studio 100/Monitor series 7.1 Velodyne DD15+ - Audioquest

  24. #174
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Toevallig kreeg ik een Audioquest Cinnamon HDMI-kabel van anderhalve meter, terwijl ik daar in theorie niks om geef, maar wellicht dat dit bij de OPPO net dat beetje verschil maakt, want van de twintig films die ik inmiddels gekeken heb, ben ik nog geen issues tegen gekomen. Misschien heb ik mazzel of komt het nog. Ik heb wel één keer een vastloper gehad en een menu die grijs bleef. Soms las hij een disc niet, maar nadat de stroom eraf is geweest heb ik geen issues meer gezien. Het gerucht gaat dat OPPO al een update klaar heeft staan, dus dat komt echt wel goed. Mijn BPD 95EU heeft nooit problemen gehad, dus ik ga er echt wel vanuit dat men de nieuwe chip en het nieuwe ladersysteem nog moet tweaken. Natuurlijk is het jammer dat het apparaat nog foutjes heeft, maar dat is wel het beetje het lot als je een nieuwe techniek snel koopt als early-adopter. Natuurlijk volg ik alles, want mijn review is praktisch klaar, maar vergeet niet dat alleen probleemgevallen worden gemeld op een forum en zo overweldigend zijn ze ook niet en komen steeds van hetzelfde groepje personen.

    De verbetering zit hem ook niet in 4K maar in HDR (10) en (BT) Rec. 2020. Ik heb tijdens The Shallows, Pacific Rim en The Legend of Tarzan echt een paar keer met opengevallen mond gekeken.
    Ik neem aan dat iedereen met de LG wel even de HDMI-poort heeft aangepast naar UHD Deep Colour in het menu van de LG.

    Laten we positief het nieuwe jaar in gaan dat iedereen straks lacht om deze issues.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  25. #175

    Standaard

    Ik heb zelf ontzettend genoten van Warcraft uhd op mijn panasonic, schitterend beeld....
    verschil heb ik wel tegenover mijn oude sony speler

    maar wat kun je nu zien dan met je oog???
    kun je daadwerkelijk alle kleuren zien?
    echt alle details?

Pagina 7 van 22 EersteEerste ... 3456789101117 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •