Pagina 13 van 22 EersteEerste ... 391011121314151617 ... LaatsteLaatste
De resultaten 301 tot 325 van 544 worden weergegeven.
  1. #301

    Standaard

    Als het goed is zijn de laatste 4 Harry Potter films die uitkomen 28 maart de eerste UHDs die ook Dolby Vision gaan ondersteunen. Toevallig is de Dolby Vision firmware update ook rond die tijd gereed
    Forrest Gump: Life is like a box of chocolate, you never know what you are gonna get...

  2. #302

    Standaard

    Nou echt iets gaafs bij de Oppo 203 (zoals eerder gepost)

    Heb je een UHD of Bluray zonder nederlandse ondertiteling, zet dan een ondertitel download op een USB stick. Maak een directory SUB en noem de ondertitel SUB.srt .
    Als je de disc afspeelt, selecteer dan ondertitels en ga naar de laatste optie "overig" en voila, de film met nederlandse ondertiteling.
    Zojuist bij Warcraft uitgeprobeerd, opdat ik deze van Amazon had gekregen zonder de aangegeven NL subs.
    Formerleewarmer (Five StarTrader) en (SafeTrader)

    LG OLED77G36LA, Marantz SR7015, OPPO 203 UHD, speakers: Xanadu, Apple TV 4K

  3. #303

    Standaard

    Artikel over de Potter UHD's. In het Nederlandse artikel wordt niet gesproken over Dolby Vision maar wel over DTS:X.... Ik hoop toch echt dat ze daarmee niet het Atmos-spoor overslaan...!

    https://www.homecinemamagazine.nl/20...ra-hd-blu-ray/

    Op deze Duitse site wordt inderdaad uitgebreid gesproken over Dolby Vision (en DTS:X)

    https://www.heise.de/newsticker/meld...t-3633260.html
    "Volg de spinnen...? Waarom is het niet gewoon: 'volg de vlindertjes'...."

  4. #304

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door John Tak Bekijk bericht
    Artikel over de Potter UHD's. In het Nederlandse artikel wordt niet gesproken over Dolby Vision maar wel over DTS:X.... Ik hoop toch echt dat ze daarmee niet het Atmos-spoor overslaan...!

    https://www.homecinemamagazine.nl/20...ra-hd-blu-ray/

    Op deze Duitse site wordt inderdaad uitgebreid gesproken over Dolby Vision (en DTS:X)

    https://www.heise.de/newsticker/meld...t-3633260.html


    Zal geen atmos worden. Is altijd of dts x of atmos. Net als dat je nooit dolby true HD en dts HD op een disc hebt.
    Forrest Gump: Life is like a box of chocolate, you never know what you are gonna get...

  5. #305

    Standaard

    Upscaling door mijn LG65UH850V met de uitvoerresolutie van de OPPO op source direct (ipv auto of aangepast UHD) geeft een scherper beeld bij blu-ray en DVD.
    Is de upscaling van de LG dan beter dan die van de OPPO 203? Wie heeft hier ervaring mee??

  6. #306

    Standaard

    Nog niet op de UK site, maar zal niet lang duren.


    Latest Official Release Version
    Release date: February 27, 2017.
    Category: Latest Official Release

    Main Version: UDP20X-38-0222
    Loader Version: TF0029
    MCU Version: MCU203-01-1118

    Comparing to the current Official release version UDP20X-33-1229, the major changes included in this version are:

    • Added the "Target Luminance" setting under HDR Settings to allow tweaking of the HDR to SDR conversion.
    • Added the RS-232 command "QHS" for querying the HDR playback status.
    • Added support for the HEVC 6.0 and 6.1 profile levels.
    • Improved the experimental "Strip Metadata" feature.
    • Improved stability when playing music from DLNA servers.
    • Improved compatibility with exFAT formatted hard drives over 2TB in capacity.
    • Resolved a stuttering playback issue with 3D titles.
    • Resolved an audio dropout issue with UHD title "Deepwater Horizon".
    • Resolved a playback issue with UHD title “Star Trek Into Darkness”.
    • Revised the VFD text during a firmware upgrade that allows customers to upgrade the firmware without connecting a display.
    • Resolved a black screen issue when streaming 4K content via the player's HDMI In port from Roku and other 4K streaming devices.
    • General disc compatibility improvements based on recent and upcoming UHD Blu-ray releases as well as user-submitted disc samples.

    All features of the previous firmware are also included in this version
    Formerleewarmer (Five StarTrader) en (SafeTrader)

    LG OLED77G36LA, Marantz SR7015, OPPO 203 UHD, speakers: Xanadu, Apple TV 4K

  7. #307

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door pretorian22 Bekijk bericht
    Zal geen atmos worden. Is altijd of dts x of atmos. Net als dat je nooit dolby true HD en dts HD op een disc hebt.
    Nou da's mooi balen. Ik ben tamelijk up-to-date met Dolby Atmos en Auro 3D, maar mijn Marantz 7009 gaat helaas geen DTS:X update krijgen...
    Laatst aangepast door John Tak : 01-03-2017 om 19:36
    "Volg de spinnen...? Waarom is het niet gewoon: 'volg de vlindertjes'...."

  8. #308

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door pretorian22 Bekijk bericht
    Zal geen atmos worden. Is altijd of dts x of atmos. Net als dat je nooit dolby true HD en dts HD op een disc hebt.
    Zeg nooit nooit

    Atmos en DTS op 1 disc ....

    Disc Title: FANTASTIC_BEASTS = Warner
    Disc Size: 49 862 105 202 bytes
    Protection: AACS
    BD-Java: No
    BDInfo: 0.5.8

    PLAYLIST REPORT:
    Name: 00800.MPLS
    Length: 2:12:52.339 (h:m:s.ms)
    Size: 34 918 139 904 bytes
    Total Bitrate: 35,04 Mbps


    VIDEO:
    Codec Bitrate Description
    ----- ------- -----------
    MPEG-4 AVC Video 21923 kbps 1080p / 23,976 fps / 16:9 / High Profile 4.1

    AUDIO:
    Codec Language Bitrate Description
    ----- -------- ------- -----------
    Dolby TrueHD Audio English 3951 kbps 7.1 / 48 kHz / 3951 kbps / 24-bit (AC3 Embedded: 5.1-EX / 48 kHz / 448 kbps / DN -4dB)
    DTS-HD Master Audio English 2282 kbps 5.1 / 48 kHz / 2282 kbps / 16-bit (DTS Core: 5.1 / 48 kHz / 1509 kbps / 16-bit)
    Dolby Digital Audio English 448 kbps 5.1 / 48 kHz / 448 kbps / DN -4dB
    Dolby Digital Audio French 448 kbps 5.1 / 48 kHz / 448 kbps / DN -4dB
    Dolby Digital Audio Spanish 448 kbps 5.1 / 48 kHz / 448 kbps / DN -4dB
    Dolby Digital Audio Catalan 448 kbps 5.1 / 48 kHz / 448 kbps / DN -4dB
    Dolby Digital Audio Czech 448 kbps 5.1 / 48 kHz / 448 kbps / DN -4dB
    Dolby Digital Audio Russian 448 kbps 5.1 / 48 kHz / 448 kbps / DN -4dB
    Dolby Digital Audio Slovak 448 kbps 5.1 / 48 kHz / 448 kbps / DN -4dB
    "A man's got to know his limitations", ...

  9. #309

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Hombre Bekijk bericht
    Zeg nooit nooit

    Atmos en DTS op 1 disc ....

    Disc Title: FANTASTIC_BEASTS = Warner
    Disc Size: 49 862 105 202 bytes
    Protection: AACS
    BD-Java: No
    BDInfo: 0.5.8

    PLAYLIST REPORT:
    Name: 00800.MPLS
    Length: 2:12:52.339 (h:m:s.ms)
    Size: 34 918 139 904 bytes
    Total Bitrate: 35,04 Mbps


    VIDEO:
    Codec Bitrate Description
    ----- ------- -----------
    MPEG-4 AVC Video 21923 kbps 1080p / 23,976 fps / 16:9 / High Profile 4.1

    AUDIO:
    Codec Language Bitrate Description
    ----- -------- ------- -----------
    Dolby TrueHD Audio English 3951 kbps 7.1 / 48 kHz / 3951 kbps / 24-bit (AC3 Embedded: 5.1-EX / 48 kHz / 448 kbps / DN -4dB)
    DTS-HD Master Audio English 2282 kbps 5.1 / 48 kHz / 2282 kbps / 16-bit (DTS Core: 5.1 / 48 kHz / 1509 kbps / 16-bit)
    Dolby Digital Audio English 448 kbps 5.1 / 48 kHz / 448 kbps / DN -4dB
    Dolby Digital Audio French 448 kbps 5.1 / 48 kHz / 448 kbps / DN -4dB
    Dolby Digital Audio Spanish 448 kbps 5.1 / 48 kHz / 448 kbps / DN -4dB
    Dolby Digital Audio Catalan 448 kbps 5.1 / 48 kHz / 448 kbps / DN -4dB
    Dolby Digital Audio Czech 448 kbps 5.1 / 48 kHz / 448 kbps / DN -4dB
    Dolby Digital Audio Russian 448 kbps 5.1 / 48 kHz / 448 kbps / DN -4dB
    Dolby Digital Audio Slovak 448 kbps 5.1 / 48 kHz / 448 kbps / DN -4dB



    hahaha ok dat is wel apart. Is ook wel uitzondering. De discs die ik heb hier met DTS:X hebben geen atmos en andersom ook niet.

    Wel heeft de Duitse Texas Chainsaw Massacre 4K versie die ik heb een Auro 3d en Atmos track.

    ben benieuwd of we dit vaker tegen gaan komen!

    Jammer dat deze film trouwens geen Dolby Vision krijgt. De Harry Potter films wel namelijk
    Forrest Gump: Life is like a box of chocolate, you never know what you are gonna get...

  10. #310
    Formerleewarmer (Five StarTrader) en (SafeTrader)

    LG OLED77G36LA, Marantz SR7015, OPPO 203 UHD, speakers: Xanadu, Apple TV 4K

  11. #311

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Hombre Bekijk bericht
    Zeg nooit nooit

    Atmos en DTS op 1 disc ...
    Nice, thanx!
    "Volg de spinnen...? Waarom is het niet gewoon: 'volg de vlindertjes'...."

  12. #312

    Standaard

    Ik heb ook een Oppo 203 en heb wel degelijk Nederlandse ondertiteling nodig dus lijkt me deze keuze om de ondertiteling erop te zetten via USB zeer interessant.

    Maar waar haal je juist die ondertiteling (site?) en vind je ook ergens online hoe je het juist moet doen gezien ik allesbehalve technisch ben.

  13. #313

    Standaard

    Net de firmware op mijn Oppo 203 gezet maar nu heb ik iets raars : ik zie het beeld van de speler gedurende 30 seconden zonder problemen en dan krijg ik zwart scherm, alsof er plots geen beeld meer doorkomt via da HDMI.

    Eerder nooit problemen gehad maar sinds die firmware wel ...

  14. #314
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Fabrieksinstellingen terug gezet?
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  15. #315

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door BluRay4Life Bekijk bericht
    Net de firmware op mijn Oppo 203 gezet maar nu heb ik iets raars : ik zie het beeld van de speler gedurende 30 seconden zonder problemen en dan krijg ik zwart scherm, alsof er plots geen beeld meer doorkomt via da HDMI.

    Eerder nooit problemen gehad maar sinds die firmware wel ...
    Ik had gisteren ook een zwart scherm,maar TV signaleerde wel HDR.
    Na uit en aan zetten was het opgelost. Heb het aan OPPO en JVB doorgegeven.
    Oh ja, eerst heb ik fabrieksinstellingen en persistent storage gecleared.
    Formerleewarmer (Five StarTrader) en (SafeTrader)

    LG OLED77G36LA, Marantz SR7015, OPPO 203 UHD, speakers: Xanadu, Apple TV 4K

  16. #316

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door BluRay4Life Bekijk bericht
    Ik heb ook een Oppo 203 en heb wel degelijk Nederlandse ondertiteling nodig dus lijkt me deze keuze om de ondertiteling erop te zetten via USB zeer interessant.

    Maar waar haal je juist die ondertiteling (site?) en vind je ook ergens online hoe je het juist moet doen gezien ik allesbehalve technisch ben.
    Hi, dat heb ik exact in de post gezet hierboven:

    Websites zijn er genoeg, neem aan dat je google hebt.

    Neem USB stick, en maak directory aan met de naam USB/ . Zet daar de ondertitel in en noem het bestand SUB.SRT.
    Dan stop je de USB voor in de OPPO, en als je de BR of UHD afpeelt, selecteer je ondertiteling en ga je helemaal onder naar de lijst, en selecteer je "overig".
    Formerleewarmer (Five StarTrader) en (SafeTrader)

    LG OLED77G36LA, Marantz SR7015, OPPO 203 UHD, speakers: Xanadu, Apple TV 4K

  17. #317

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mark van L. Bekijk bericht
    Hi, dat heb ik exact in de post gezet hierboven:

    Websites zijn er genoeg, neem aan dat je google hebt.

    Neem USB stick, en maak directory aan met de naam USB/ . Zet daar de ondertitel in en noem het bestand SUB.SRT.
    Dan stop je de USB voor in de OPPO, en als je de BR of UHD afpeelt, selecteer je ondertiteling en ga je helemaal onder naar de lijst, en selecteer je "overig".
    En wat is de inhoudelijk kwaliteit van die ondertitels die je van het net plukt, kun je daar wat over zeggen? Vertalen is namelijk een vak, en niet iedere jodocus kan zomaar een ondertiteling fabriceren. Zijn dit dan officiële beschikbaar gestelde NL-ondertitels die bijv. ook voor een DVD-versie gebruikt worden? En hoe is de grafische kwaliteit? Net zo strak als op een officiële Blu-ray of meer DVD-kwaliteit? En hoe zit het met de timing? Worden de ondertitels op het juiste moment onder het beeld gezet?
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  18. #318

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mark van L. Bekijk bericht
    Hi, dat heb ik exact in de post gezet hierboven:

    Websites zijn er genoeg, neem aan dat je google hebt.

    Neem USB stick, en maak directory aan met de naam USB/ . Zet daar de ondertitel in en noem het bestand SUB.SRT.
    Dan stop je de USB voor in de OPPO, en als je de BR of UHD afpeelt, selecteer je ondertiteling en ga je helemaal onder naar de lijst, en selecteer je "overig".
    Heb dit precies gedaan, alleen zie ik bij ondertiteling geen "Overig" staan.

  19. #319

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door BluRay4Life Bekijk bericht
    Net de firmware op mijn Oppo 203 gezet maar nu heb ik iets raars : ik zie het beeld van de speler gedurende 30 seconden zonder problemen en dan krijg ik zwart scherm, alsof er plots geen beeld meer doorkomt via da HDMI.

    Eerder nooit problemen gehad maar sinds die firmware wel ...
    Ja! Heb ik ook, al bij de vorige firmware update...! Ik heb overigens wel de fabrieksinstellingen teruggezet, maar accounts gehouden. Is dat afdoende, Claudio....?
    "Volg de spinnen...? Waarom is het niet gewoon: 'volg de vlindertjes'...."

  20. #320

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door John Tak Bekijk bericht
    Ja! Heb ik ook, al bij de vorige firmware update...! Ik heb overigens wel de fabrieksinstellingen teruggezet, maar accounts gehouden. Is dat afdoende, Claudio....?
    John,

    Volgens de handleiding "update" moet je zowel de accounts als de settings wissen. Dit is de eerste optie. Er wordt dringend geadviseerd om het gehele geheugen leeg te maken.
    LG Oled 65E6V, Denon AVR-X6200W, Oppo UDP-203, KEF R-serie, Technisat Technicorder ISIO S1; Oppo HA-1, Oppo PM-1, Oppo Sonica Dac, NAS Qnap 470 Pro, Samsung Tab S-2.

    Ben jezelf, er zijn al genoeg anderen.......

  21. #321

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Michael Law Bekijk bericht
    Heb dit precies gedaan, alleen zie ik bij ondertiteling geen "Overig" staan.
    Directory naam moet SUB zijn.
    Formerleewarmer (Five StarTrader) en (SafeTrader)

    LG OLED77G36LA, Marantz SR7015, OPPO 203 UHD, speakers: Xanadu, Apple TV 4K

  22. #322

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mark van L. Bekijk bericht
    Directory naam moet SUB zijn.
    Bedankt! Hij werkt nu perfect als omschreven

  23. #323

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Henry S Bekijk bericht
    John,

    Volgens de handleiding "update" moet je zowel de accounts als de settings wissen. Dit is de eerste optie. Er wordt dringend geadviseerd om het gehele geheugen leeg te maken.
    Volgens mij werd een tijdje terug aangegeven op dit forum door JVB dat alleen settings voldoende is.


    Zijn er mensen die vervolgens een backup terugzetten van de instellingen? Ik stel meestal de speler met de hand opnieuw in maar is wel vrij irritant. Alleen bang dattie anders vage instelling mee restored ofzo
    Forrest Gump: Life is like a box of chocolate, you never know what you are gonna get...

  24. #324

    Standaard

    Dit zou initieel voldoende moeten zijn maar bij problemen is het inderdaad zoals Henry S aangeeft.

    Volgens de handleiding "update" moet je zowel de accounts als de settings wissen. Dit is de eerste optie. Er wordt dringend geadviseerd om het gehele geheugen leeg te maken.

  25. #325

    Standaard

    En een backup terugzetten erna moet wel probleemloos kunnen? Of beter opnieuw instellen?
    Forrest Gump: Life is like a box of chocolate, you never know what you are gonna get...

Pagina 13 van 22 EersteEerste ... 391011121314151617 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •