De resultaten 1 tot 9 van 9 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Harry Potter Expo Leidsche Rijn 2017

    Vanaf februari 2017 komt de reizende tentoonstelling naast de Cinemec bij Utrecht te staan. Info en tickets: http://harrypotterexpo.nl/

    Ik heb zelf net al een ticket gekocht. Vanaf vandaag is het mogelijk om te kopen. Mocht deze topic elders moeten, mag hij worden verplaatst. Ik vond films de best passende sectie.

  2. #2

  3. #3

    Standaard

    Nog meer nieuws: http://www.ad.nl/home/nog-twee-nacht...apen~a9d935bd/

    Ik verbaas me over het aantal reacties hier.

  4. #4

    Standaard

    Een reactie dan. Zelf vind ik de entree voor de expo niet heel goedkoop. Het is ook een mengsel van originele props en nieuw, terwijl ik meer van alleen originele props ben. Daarom was de James Bond expo voor mij geschikter. Het lijkt mij wel een mooie expo, dus helemaal afgeschreven is het nog niet.
    SONY KDL40z5500 | SONY UBPX700B | Onkyo TX-SR577 | Energy Take Classic 5.1

  5. #5

    Standaard

    Vandaag toevallig een (te kort) item bij RTL boulevard. Als je dan al aandacht besteed aan zoiets, dan mag je ook iets meer van de Expo laten zien. Ik heb zelf plannen om binnen nu en enkele weken met m'n vriendin en een vrienden stel met hun kids er naar toe te gaan.
    wij zijn zelf enkele jaren terug naar Londen naar The Warner Bros studio tour gegaan, een schitterende belevenis.
    Als je deze expo mooi vind, en als je een film fan bent, dan vind je The Warner Bros studio tour ook fantastisch. En hiervoor hoef je echt geen die hard Potter fan te zijn, of alle boeken te hebben gelezen. Gewoon net zoals ik alle Harry Potter films gezien te hebben (ik ben pas vanaf Harry Potter and the Order of the Phoenix de films in de bios gaan volgen).
    Ik heb me daarna alle delen op blu ray steelbook gekocht en inmiddels alle delen enkele malen gezien.

    Als je naar de prijs van de Expo kijkt, vind ik deze meevallen : €18,50 is toch wel ongeveer het bedrag wat je kan verwachten.

    Als commentaar op lockedfor's reactie, ik heb de James Bond expo ook gezien, en volgens mij was ik toen ook tussen de €10 en € 15 kwijt voor een ticket per persoon. ik vind deze entree prijs dus wel meevallen.
    Ik begrijp dat dit voor een gezin wel prijzig wordt (tipje: via de anwb lidmaatschap kan je volgens mij korting krijgen op de toegangskaartjes)

    Ik wil deze Expo zeker gaan bezoeken en ik zou filmliefhebbers aanraden, ga gerust eens een kijkje nemen, of je moet absoluut niks hebben met Harry Potter

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door martwout Bekijk bericht
    Nog meer nieuws: http://www.ad.nl/home/nog-twee-nacht...apen~a9d935bd/

    Ik verbaas me over het aantal reacties hier.
    Ik ben meermaals op soortgelijke Star Wars expos geweest (SW: The Exhibition en SW: Identities -beide zijn niet in NL geweest btw-) en ondanks dat ik een 'behoorlijke' SW fan ben vond ik het......niet overweldigend en klein. (moet bekennen dat beide evenementen een (te) hoog prequel gehalte hebben).

    Daardoor heb ik nu wellicht wat vooroordelen.

  7. #7

    Standaard

    Ik heb zelf de James Bond-expo ook gezien en vond het een mix van leuk en mwah. Sommige dingen waren interessant maar toen ik klaar was, had ik het gevoel was dit alles. Hoe de HP-expo is, zie ik pas begin maart. Als je agenda de ruime biedt, kan je precies de goedkoopste dagen uitzoeken. Zodoende heb ik zelf een woensdagochtend gepakt net na de schoolvakantie. Dan is de prijs op zijn laagst. Maar ik heb weer de ZZP-vrijheid die anderen (vooral met kinderen) veel minder hebben. Ik zal na mijn bezoek wel melden hoe het was.

    Edit:
    In de krant stond een stuk dat je ook ook koptelefoons kan huren maar dat je daarop niet meer hoort dan de passie. Geheimen worden niet verteld. Dan vind ik zoiets niet interessant. Als ik zoiets hoor, wil ik dat het verhaal wat toevoegt. Bij films is dat hoe ze iets gedaan hebben.

    Artikel over expo (persdag): http://www.hpdetijd.nl/2017-02-09/16...rry-potter-is/
    En nog 1 (incl filmpje en foto's): http://www.ad.nl/show/magische-wereld-harry-potter-levensecht~af9eac48/


    Laatst aangepast door martwout : 10-02-2017 om 08:06

  8. #8

    Standaard

    Ik heb afgelopen zomer, toen de Expo hier in Brussel neergestreken was, toch wel wat vervelende vaststellingen moeten doen. Eerst en vooral, als je ooit al de Warner Bros. Studio Tour gedaan hebt in Londen dan stelt deze "expo" vrij weinig voor. 't Is moeilijk om niet te vergelijken en dat deed ik dan ook de hele tijd. Er was op het moment dat wij er waren geen airco in de expo aanwezig waardoor het er bloedheet was. Er was ook nogal een lange wachttijd om binnen te mogen ondanks dat op ons ticket een tijdstip aangeduid stond, en eenmaal binnen liep er te veel volk om alles goed te kunnen zien. Enfin, de expo zelf was best wel aardig maar bij momenten heel erg random samengesteld, en de intro (waarbij ze iemand uit het publiek halen, vragen welke afdeling zijn/haar favoriet is en die persoon dan vervolgens 'toevallig' in dezelfde afdeling sorteren) was compleet overbodig. Bepaalde stukken waren door het rondreizen ook al beschadigd (waaronder Fawkes The Phoenix, die een teen of twee miste). Al bij al een uurtje in rondgelopen, buitengewandeld in de shop die één grote rommelboel was en zomogelijk nog duurdere artikelen had dan in Londen.

    Voor mij dus een slechte ervaring, ik heb dan ook weinig tot niks bijgeleerd. Maar in hun verdediging: als je niet naar Londen kan dan is de Expo the next best thing.
    "Once you eliminate the impossible, whatever remains, no matter how improbable, must be the truth."

  9. #9

    Standaard

    Vandaag geweest. Ik heb er 45 minuten over gedaan waarbij ik alle borden heb gezien. Ik vond het wel goed samengesteld qua afdelingen. Alles wat bij elkaar hoorde, stond bij elkaar. De intro met de hoed was er ook maar bij de 3e keer was de afdeling anders dan de wens. De prijs-wat te zien was in orde (hooguit iets groter) met oog qua achtergronden zoals de stoomtrein met rook om je heen, de grote stoel van Hagrid en de Mandragora. Voor kinderen was het beperkt wat ze konden doen maar ik zag geen kinderen die het niet naar hun zin hadden. Het was rustig maar hoorde dat vooral op zaterdag lange rijen staan (tot de ingang van Cinemec; ingang HP is voorbij de kassa). De winkel was peperduur. Een uil voor € 30 en een notitieboekje voor € 25. Ik heb er niets gekocht. .

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •