De resultaten 1 tot 25 van 25 worden weergegeven.

Discussie: blu ray recorder

  1. #1

    Standaard blu ray recorder

    Hallo allen,

    Mijn grootouders kijken nog altijd analoge televisie en ik zoek nu een recorder omdat de oude kapot gegaan is (DVD of blu ray, maakt niet uit) en kwam deze tegen: http://www.conrad.be/ce/nl/product/1...=detview1&rb=1

    (Samsung-BD-H8900)

    Mijn vraag is nu of ik met deze wel analoge tv kan opnemen? Het lijkt me enkel geschikt voor digitale tv?

    Ik zoek trouwens al een tijdje achter een recorder die gebruikt kan worden voor analoge tv, maar ik vind amper iets.
    Als er mensen tips hebben: altijd welkom!

    alvast bedankt
    Laatst aangepast door Bio : 05-09-2016 om 14:16

  2. #2

    Standaard

    Ik wist niet dat men nog dingen van televisie opnam... Met digitale tv kan je toch gewoon opnemen...
    COLLECTIE: Film BD - 1959 / Film DVD - 1072 / TV Series BD - 326 / Tv-Series DVD - 365 / Films via Itunes - 76

  3. #3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door WaymannDirector Bekijk bericht
    Ik wist niet dat men nog dingen van televisie opnam... Met digitale tv kan je toch gewoon opnemen...
    Zoals ik al zei: ze kijken nog analoog.
    (ik heb trouwens ook een simpele analoge aansluiten thuis, maar ik kijk amper tv).
    Voor mensen van eind 80 is het ook niet echt nodig om nog digitaal te gaan.

  4. #4
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Wat ik kan zien heeft deze alleen een DVB-C en T tuner.
    DVB-C is Digitale kabeltelevisie en DVB-T is Digitenne.

    Ik zie geen analoge tuners en dat zal nog lastig kunnen worden bij recente apparatuur. Tweedehands is ook niet echt een optie omdat discspelers erg gevoelig voor slijtage zijn. Wellicht dat je nog iets kunt vinden, maar makkelijk is het niet.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Santulli Bekijk bericht
    Wat ik kan zien heeft deze alleen een DVB-C en T tuner.
    DVB-C is Digitale kabeltelevisie en DVB-T is Digitenne.

    Ik zie geen analoge tuners en dat zal nog lastig kunnen worden bij recente apparatuur. Tweedehands is ook niet echt een optie omdat discspelers erg gevoelig voor slijtage zijn. Wellicht dat je nog iets kunt vinden, maar makkelijk is het niet.
    Daar vreesde ik al voor.
    Als ik het goed begrijp, is het dus bijna onmogelijk om nog iets (nieuw) te vinden om analoge tv op te nemen?

  6. #6
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Het wordt nog lastig omdat je afhankelijk bent van de correctheid van de specificaties online. Sneu als achteraf toch blijkt dat dit niet klopt. Je kunt tweedehands proberen. Is nooit duur en werkt het niet meer dan is dat het risico waard. Videorecorders zullen zelfs iets gebruiksvriendelijker zijn. Maar ik heb maar snel gezocht, wie weet is er toch nog iets te koop.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Santulli Bekijk bericht
    Het wordt nog lastig omdat je afhankelijk bent van de correctheid van de specificaties online. Sneu als achteraf toch blijkt dat dit niet klopt. Je kunt tweedehands proberen. Is nooit duur en werkt het niet meer dan is dat het risico waard. Videorecorders zullen zelfs iets gebruiksvriendelijker zijn. Maar ik heb maar snel gezocht, wie weet is er toch nog iets te koop.
    Ik heb zelf al een tijdje gezocht en eigenlijk amper iets gevonden eerlijk gezegd.
    Tweedehands vind je af en toe wel iets, maar moeilijk te vertrouwen + gaat misschien snel stuk (geen garantie meer enzo).
    De nieuwe zaken zijn allemaal bestemd voor digitale tv en daar ben ik helaas niks mee.
    Toch jammer dat er niks of bitter weinig te vinden is voor analoge tv kijkers. Ik ken me niet inbeelden dat er zo weinig analoge tv kijkers over zijn.

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Bio Bekijk bericht
    Ik heb zelf al een tijdje gezocht en eigenlijk amper iets gevonden eerlijk gezegd.
    Tweedehands vind je af en toe wel iets, maar moeilijk te vertrouwen + gaat misschien snel stuk (geen garantie meer enzo).
    De nieuwe zaken zijn allemaal bestemd voor digitale tv en daar ben ik helaas niks mee.
    Toch jammer dat er niks of bitter weinig te vinden is voor analoge tv kijkers. Ik ken me niet inbeelden dat er zo weinig analoge tv kijkers over zijn.
    Ik weet niet hoe het in Nederland zit maar in België kan je zelfs niet meer analoog kijken...
    COLLECTIE: Film BD - 1959 / Film DVD - 1072 / TV Series BD - 326 / Tv-Series DVD - 365 / Films via Itunes - 76

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door WaymannDirector Bekijk bericht
    Ik weet niet hoe het in Nederland zit maar in België kan je zelfs niet meer analoog kijken...
    Ik ben Belg.... en kijk analoog net zoals mijn grootouders.
    Dus ik begrijp niet waar jij dat rare idee haalt.

    Tenzij ik niet echt weet wat "analoog tv kijken" is?

    Mijn grootouders (en ik dus ook) kijken gewoon tv via de kabel. Wij hebben geen decoder of "digitaal" systeem om tv te kijken.

    Is dit dan nog iets anders?

  10. #10

    Standaard

    Het is inderdaad nog mogelijk om analoog te kijken maar binnen een goed jaar is dit niet meer mogelijk dacht ik.
    Waarom zorg je niet gewoon voor digitale tv ? Veel gemakkelijker lijkt me dan het omslachtige gedoe met recorders...
    COLLECTIE: Film BD - 1959 / Film DVD - 1072 / TV Series BD - 326 / Tv-Series DVD - 365 / Films via Itunes - 76

  11. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door WaymannDirector Bekijk bericht
    Het is inderdaad nog mogelijk om analoog te kijken maar binnen een goed jaar is dit niet meer mogelijk dacht ik.
    Waarom zorg je niet gewoon voor digitale tv ? Veel gemakkelijker lijkt me dan het omslachtige gedoe met recorders...
    Mijn grootouders zijn eind 80 als ik daar nog moet beginnen met zoiets uit te leggen, zal ik toch eerst zelf er wat over moeten bijleren want ik ken er amper zelf iets van.

    En telenet schaft analoge tv af voor bedrijven en hotels enz, nog niet voor particulieren.

    Ik heb trouwens zelf eens gezocht achter de papieren van mijn tv aansluiting en niks terug gevonden haha. Vermoedelijk betaal ik eenmalig per jaar voor mijn tv en thats it.
    Ik heb ook zelf geen decoder of iets dergelijks.

  12. #12

    Standaard

    Ik gebruik al jaren een dvd recorders van panasonic om programma’s op te nemen (heb er zelfs 2) en soms als ik wat wil bewaren brand ik
    het op een schijfje (annoloog). Het is misschien wat ouderwets maar het werkt prima.


    Ook wel eens gekeken naar een blu-ray recorder van panasonic maar die werken weer met een smartcard en volgens ziggo
    en panasonic werkt dit niet in Nederland, daarom staan deze recorders ook niet op de Nederlandse website van panasonic.

    In Duitsland worden deze blu-ray recorders regelmatig verkocht en werkt het daar prima en kan je een digitaal opgenomen
    programma op schijf branden.

  13. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door navarone Bekijk bericht
    Ik gebruik al jaren een dvd recorders van panasonic om programma’s op te nemen (heb er zelfs 2) en soms als ik wat wil bewaren brand ik
    het op een schijfje (annoloog). Het is misschien wat ouderwets maar het werkt prima.


    Ook wel eens gekeken naar een blu-ray recorder van panasonic maar die werken weer met een smartcard en volgens ziggo
    en panasonic werkt dit niet in Nederland, daarom staan deze recorders ook niet op de Nederlandse website van panasonic.

    In Duitsland worden deze blu-ray recorders regelmatig verkocht en werkt het daar prima en kan je een digitaal opgenomen
    programma op schijf branden.
    Een DVD recorder is ook prima voor mij en mijn grootouders. Maakt allemaal niet uit, zolang het maar werkt op analoge tv.


    En waar heb jij de jouwe dan gekocht?

  14. #14
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Bio Bekijk bericht
    Mijn grootouders zijn eind 80 als ik daar nog moet beginnen met zoiets uit te leggen, zal ik toch eerst zelf er wat over moeten bijleren want ik ken er amper zelf iets van.

    En telenet schaft analoge tv af voor bedrijven en hotels enz, nog niet voor particulieren.

    Ik heb trouwens zelf eens gezocht achter de papieren van mijn tv aansluiting en niks terug gevonden haha. Vermoedelijk betaal ik eenmalig per jaar voor mijn tv en thats it.
    Ik heb ook zelf geen decoder of iets dergelijks.
    Je loopt - als je wat vindt - nog steeds het risico dat de bediening geheel anders is dan wat je grootouders gewend zijn. Ik heb nog even gekeken, maar je gaat het gewoon niet meer vinden, omdat er een aantal jaren al geen vraag naar is. Dat is het nadeel van Digitale TV. Zit je in bijvoorbeeld in Nederland, dan krijg je vaak een digitale box met eventueel opnamefunctie. Ik moet wel eerlijk zeggen dat zelfs mijn 83-jarige vader het ook snapt en daar is eenvoud noodzakelijk. Dat is wel het voordeel van Digitale TV. Het is echt heel eenvoudig en je kunt bijna niet fout. Veel mensen die de ingewikkelde apparaten niet begrepen kunnen heel makkelijk aan de digitale tv. Daarnaast is er ook geen kwaliteitsverlies en kan je zonder na te denken soms wel 4 dingen tegelijk opnemen met een druk op de knop via de programmagids. maar goed, deze die ze nu hadden zijn ze natuurlijk helemaal gewend.
    Laatst aangepast door Claudio Santulli : 05-09-2016 om 17:23
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  15. #15

    Standaard

    ... maar eigen opnames bewaren, dat proberen ze dan weer technisch onmogelijk te maken.
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  16. #16
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Dat is waar. Alhoewel het soms met C.I.-module en tv met harde schijf wel mogelijk is. Met een DVB-C tuner kan je hier wel altijd Nederland 1, 2, 3 zien. Ook zonder abonnement.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  17. #17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Santulli Bekijk bericht
    Dat is waar. Alhoewel het soms met C.I.-module en tv met harde schijf wel mogelijk is. Met een DVB-C tuner kan je hier wel altijd Nederland 1, 2, 3 zien. Ook zonder abonnement.
    Bij mij lukt het via satellietontvangst. Proximus en Telenet timmeren dat echter dicht.
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  18. #18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Werner Bekijk bericht
    ... maar eigen opnames bewaren, dat proberen ze dan weer technisch onmogelijk te maken.
    Wat bedoel je daarmee? Dat je zelf niks meer voor langere tijd kan bewaren/opnemen?

  19. #19

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Bio Bekijk bericht
    Wat bedoel je daarmee? Dat je zelf niks meer voor langere tijd kan bewaren/opnemen?
    Als je het signaal via HDMI wil uitvoeren, wordt het opzettelijk gescrambled. Ofwel moet je zoiets via een Scart doen, maar dat leidt tot kwaliteitsverlies. Dus: je kan geen 1:1 kopie maken van de spullen op je Proximus/Telenet decoder. De reden waarom ik ook bij geen van beide televisie afneem.
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  20. #20

    Standaard

    Bij Samsung staat deze speler als speler vermeldt en niet als recorder. Via google kom ik uit bij http://www.panasonic.com/de/consumer...dmr-ex97c.html Volgens http://www.manualslib.com/manual/104...page=16#manual zou hij een aansluiting hebben voor de analoge kabel. O.a. via https://www.amazon.de/Panasonic-DMR-.../dp/B00X6AKRPY te koop.

  21. #21
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    DVB-C is via de kabel en vergt dus altijd een coaxkabel (analoog).
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  22. #22

    Standaard

    Wat ik in dit hele verhaal mis is "hoe kijken je grootouders analoog"?????

    Wat voor tv-aanbieder hebben ze, welk pakket en wat voor tv?
    Als je dit vermeld kun je gerichtere antwoorden en oplossingen verwachten ...

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Bio Bekijk bericht
    Hallo allen,

    Mijn grootouders kijken nog altijd analoge televisie en ik zoek nu een recorder omdat de oude kapot gegaan is (DVD of blu ray, maakt niet uit) en kwam deze tegen: http://www.conrad.be/ce/nl/product/1...=detview1&rb=1

    (Samsung-BD-H8900)

    Mijn vraag is nu of ik met deze wel analoge tv kan opnemen? Het lijkt me enkel geschikt voor digitale tv?

    Ik zoek trouwens al een tijdje achter een recorder die gebruikt kan worden voor analoge tv, maar ik vind amper iets.
    Als er mensen tips hebben: altijd welkom!

    alvast bedankt
    "A man's got to know his limitations", ...

  23. #23

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door martwout Bekijk bericht
    Bij Samsung staat deze speler als speler vermeldt en niet als recorder. Via google kom ik uit bij http://www.panasonic.com/de/consumer...dmr-ex97c.html Volgens http://www.manualslib.com/manual/104...page=16#manual zou hij een aansluiting hebben voor de analoge kabel. O.a. via https://www.amazon.de/Panasonic-DMR-.../dp/B00X6AKRPY te koop.
    Is wel een andere als diegene die ik initieel gepost had, maar als het werkt, is dat ok voor mij. Ik moet het eens bekijken.

  24. #24

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Hombre Bekijk bericht
    Wat ik in dit hele verhaal mis is "hoe kijken je grootouders analoog"?????

    Wat voor tv-aanbieder hebben ze, welk pakket en wat voor tv?
    Als je dit vermeld kun je gerichtere antwoorden en oplossingen verwachten ...
    Gewoon telenet, analoge televisie. 1 keer per jaar betaal je gewoon en thats it. Gewoon via de kabel.

  25. #25

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Santulli Bekijk bericht
    DVB-C is via de kabel en vergt dus altijd een coaxkabel (analoog).
    Ik lees op http://www.kieskeurig.be/blu-ray_spe.../specificaties dat erbij staat dat het DVB-C staat voor ontvangst van digitale tv via de kabel. Daar ben ik toch niks mee? Mijn grootouders hebben geen digitaal signaal. Ze kijken analoog.
    Of kan zoiets ook analoog aan dan ?

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •