Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
De resultaten 26 tot 29 van 29 worden weergegeven.

Discussie: Luidsprekersnoer

  1. #26

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door geoffreyvanvugt Bekijk bericht
    Maar wat is dan belangrijker? Goede dikkere kabels die ten goede van speakers komen of dunnere kabels die ten goede zouden komen voor de statieven?
    Ik zou zelf voor de eerste gaan en dan kijken naar eventuele oplossing..
    Als je voor staanders kiest dan is het wel zo fraai om dan de kabels via de binnenkant van de staander naar de speaker te leiden. Als je dat dus belangrijk vindt, dan is het zinvol om eerst eens te informeren hoe dik die kabel mag zijn om niet voor verrassingen te komen staan. Of een dikkere kabel een hoorbaar beter geluid geeft dan een dunnere, daar kun je urenlang over discussiëren. Sommigen horen dat, anderen totaal niet. Misschien als het gaat om kabels over langere afstanden (> 10 m), maar ik hoor het niet. Maar ik moet ook toegeven dat ik geen audiofiel ben.
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  2. #27

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel Hoeve Bekijk bericht
    Als je voor staanders kiest dan is het wel zo fraai om dan de kabels via de binnenkant van de staander naar de speaker te leiden. Als je dat dus belangrijk vindt, dan is het zinvol om eerst eens te informeren hoe dik die kabel mag zijn om niet voor verrassingen te komen staan. Of een dikkere kabel een hoorbaar beter geluid geeft dan een dunnere, daar kun je urenlang over discussiëren. Sommigen horen dat, anderen totaal niet. Misschien als het gaat om kabels over langere afstanden (> 10 m), maar ik hoor het niet. Maar ik moet ook toegeven dat ik geen audiofiel ben.
    Zie mijn post #3, audiofielen horen het ook niet dus.
    Gewoon dunne kabel nemen die door die staanders past.

  3. #28
    Super Member Avatar van geoffreyvanvugt
    Registratie datum
    Apr 2011
    Woonplaats
    Balconië - Plaatsje in Costa de Le Mere

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Oakey Bekijk bericht
    Zie mijn post #3, audiofielen horen het ook niet dus.
    Gewoon dunne kabel nemen die door die staanders past.
    Volgens mij heeft het niet allen met geluid te maken maar ook met dat de receiver meer moeite heeft met dunne kabels dan dikke. Ik ga miet technische termen gebruiken maar water stroomt ook beter door een dikke slang. In car audio hoorde ik wel degelijk verschil trouwens.
    Marantz SR7011 * Marantz PM7003 * Sony UBP-X800 * LG 55UF850V * Optoma HD26 * Optoma DS-9092PWC
    Samsung Ziggo Horizon * Pro-Ject Debut III Esprit * Dune HD Solo Lite 4K * Custom Game/HTPC


    Front = Jamo Concert VII * Surround = Jamo Concert V * SurroundBack = Jamo Concert V
    Center = Jamo Concert II * Heights = Jamo 28 * Subwoofer = Jamo Sub 360 en Klipsch K-100SW


  4. #29

    Standaard

    Deze kabels kunnen er wel door.Mocht het echt niet gaan dan gaan ze er niet door.Maar ik heb de leverancier een mail gestuurd om te vragen of dit echt OFC kabels zijn wat op het label staat en zo ja of ie mij een monster van 10 cm kon sturen voor ik bestel.
    Ik reeg onderstaand bericht terug..Dus waarschijnlijk geen echte OFC kabel..Dus gaan we maar kijken voor een wat duurdere.Ik kijk er wel tegenop..Er moeten twee keer twee kabels naar de andere kant van de huiskamer...via plafond en muren..Ik denk niet dat ik in de kruipruimte kan komen van de uitbouw van het huis..Dat zou het mooiste zijn..Ik heb uitgerekend en gemeten dat ik aan de ene kant 2x 10 m en aan de andere kant 2x13.30 m nodig heb,..Dus totaal 46.60 meter.Hier het bericht van die leverancier..Dus dit wilde ik met jullie delen..Dus pas op..Er staat dus soms OFC op een label maar het kan dus nep zijn.


    We hebben het voor je getest.

    Ik vermoed dat het CCA is.Aangezien na lang branden met een aansteker de draden toch ombuigen.

    Ik hoopu hiermee voldoende te hebben geïnformeerd, mocht u nog vragen hebben danhoor ik dit graag.

    Met vriendelijkegroet / Kind regards,

    J.D.(Jurgen) ten Voorde

    Email:
    info@abcstore.nl


    www.abcstore.nl - telefonie
    www.abc-led.nl - verlichting
    www.prolech.nl -techniek
    www.abcbusiness.nl - groothandel
    www.auto-store.nl - auto producten
    www.roswheel.nl - fiets producten
    www.abcwatch.nl - horloges

Pagina 2 van 2 EersteEerste 12

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •