De resultaten 1 tot 15 van 15 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Oppo Bdp-93 3D vraag?.

    Hallo,

    Ik heb al tijden als ik een 3D bluray afspeel op de Oppo Bdp-93 dat ondertitles en menu schermen met tekst erin soms even trillen.
    Kijk ik een 3d Bluray en zet ik de ondertitles aan (moeilijk uit te leggen!!)dan staan ze nooit echt stil eerst wel,maar schuiven ze soms een heel klein beetje op naar rechts of links minimaal hoor wat ik dan weer als trillen aan zie?.
    Ik heb het via de tv en ook via projectie de Oppo gebruik ik via de tv en Proctie dus moet het wel in de Oppo zitten.
    Ik kan teminsten niet echt uit vinden waar het vandaan komt.
    Zou er een filmpje van maken maar dat is nog niet gelukt.
    William.

  2. #2

  3. #3

    Standaard

    Ja ik snap het wel dit is weer zo'n ingewikkelde vraag hoe moet je die stellen!!!.
    Maar mijn vraag is waarom heb ik altijd schokkerige ondertitles bij Bluray 3D??.
    William.

  4. #4

    Standaard

    Heb je al dingen uitgesloten:

    - Andere HDMI kabel,
    - Heb je de speler voor videoweergave rechtstreeks op een receiver aangesloten, of direct op je TV? Indien via de receiver, misschien even kijken hoe het is als je hem rechtstreeks via de TV aansluit,
    - Heb je de speler al een keer teruggezet naar fabrieksinstellingen (wordt aangeraden na een software upgrade)

  5. #5

    Standaard

    Ja andere hdmi kabel heb ik al geprobeert blijft het zelfde.
    De speler gaat naar de tv via de Denon avr1100 en via de Epson tw9000 rechtsstreeks !! ik heb dit verschijnsel op te en projector.
    fabrieksinstellingen heb ik zeker terug gezet.
    Blijft het zelfde.
    Zie net in de handleiding een instelling staan 3D tv Size zal dat eens verhogen staat waarschijnelijk te laag zou dan op 89 Inch moeten staan.Heb een scherm van 200mX114.
    Maar ja op de tv 47 inch heb ik dit verschijnsel ook dus weet niet of het help.
    William.
    Laatst aangepast door dvdfreakenzo : 21-08-2016 om 11:41

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door dvdfreakenzo Bekijk bericht
    Ja andere hdmi kabel heb ik al geprobeert blijft het zelfde.
    De speler gaat naar de tv via de Denon avr1100 en via de Epson tw9000 rechtsstreeks !! ik heb dit verschijnsel op te en projector.
    fabrieksinstellingen heb ik zeker terug gezet.
    Blijft het zelfde.
    Zie net in de handleiding een instelling staan 3D tv Size zal dat eens verhogen staat waarschijnelijk te laag zou dan op 89 Inch moeten staan.Heb een scherm van 200mX114.
    Maar ja op de tv 47 inch heb ik dit verschijnsel ook dus weet niet of het help.
    William.
    Staat er een beetje onduidelijk voor de niet kenner, maar ik begrijp er uit dat je beide HDMI uitgangen gebruikt
    van de Oppo 93, 1 van de uitgangen gaat naar de AVR en op de AVR heb je dan je TV aangeloten.
    Omdat je AVR maar 1 HDMI uitgang heeft, heb je op de overgebleven uitgang van de Oppo 93 je Epson
    beamer aangesloten.

    De TV is dan indirect aangesloten op de Oppo, je beamer is wel direct aangesloten op de Oppo.

    Heb dit in een andere vorm ook moeten gebruiken omdat mijn vorige receiver niet beschikte over HDMI 1.4,
    hiertoe moest ik 1 uitgang van de Oppo toewijzen voor geluid en de andere voor beeld, dit werkte
    zeer goed, heb zelf geen problemen gehad met "verschuivende" ondertitels, maar mijn instellinge
    waren op de Oppo dan misschien wel anders dan bij jou.

    Ik vermoed dat het gebruik van de 2 uitgangen van de Oppo 93 gebeurt op een manier zonder de juiste
    instellingen en dat dat zorgt voor de onbedoelde storing met de ondertitels.

    Als het probleem met je ondertitels wat dieper wilt onderzoeken krijg je wat werk, je zult dan even
    moeten onderzoeken welke uitgang van de Oppo is aangesloten op je AVR en welke op je beamer,
    volgens de gebruiksaanwijzing zou je HDMI 1 voor de receiver moeten gebruiken, omdat die werkt
    met de betere beeldprocessor in de Oppo.

    Toch kun je beter zelf even rustig pagina 11 en 52 en 53 doorlezen van de gebruiksaanwijzing.

    Probeer het bijvoorbeeld eerst eens met alleen de TV via HDMI 1 uit en haal de andere kabel
    echt los, zodat je niet onbedoeld vergissingen maakt. Maak de correcte instellingen met behulp
    van de gebruiksaanwijzing en kijk naar het resultaat, je kan dan eventueel ook nog de HDMI
    uitgang rechtstreeks aansluiten op je TV, dit enkel om te testen natuurlijk, je hebt nu immers
    geen geluid meer via de receiver.

    Ik ga je hier niet alle mogelijke manieren van uittesten voorstellen, maar je kan het niet zo gek
    bedenken of het is mogelijk om te testen, je kan alleen wel de weg kwijtraken maar dat mag
    de pret niet drukken, zorg dat je er ook alle tijd voor hebt en makkelijk bij je kabels kunt komen,
    aan dit soort testen kunnen vele uurtjes verloren gaan.

    Daar waar ik in het verleden zonder enig probleem beide uitgangen van de Oppo93 gebruikte,
    met daarbij voor mij correcte instellingen, gebruik ik nu nog maar 1 uitgang van de Oppo 93
    met de huidige receiver. Hier zijn ook wat testen en settings aan voorafgegaan, het boekje
    zegt dan dat HDMI 1 de beste zou zijn, maar bij mij staat de Oppo 93 via HDMI 2 aangesloten
    op de receiver voor het beste resultaat, ja ook weer met bepaalde settings, maar ik heb
    nu 3 HDMI outs op de receiver, waar ik in het verleden maar 1 HDMI 1.3 out had.

    Hoop dat je even geduld, tijd en zin in een uitgebreide test hebt..... niemand kan voor
    jou bepalen welke settings de beste zullen zijn en misschien hoef je helemaal niets te doen
    als het nu al zou lukken met andere settings in je speler......

    Veel plezier
    Have fun and enjoy your collection

  7. #7

    Standaard

    Dank je wel vast voor je uitleg hier nog een tekening hoe ik het allemaal heb aangesloten.
    Hoop dat het wat duidelijk is.
    http://www.fotoweer.nl/foto/aan.jpg

    Andere settings in mijn speler ik zou echt niet weten waar ik het zoeken moet!!wat kun je nog veranderen??.
    Het normale 3D van de film is perfect alleen de ondertitles en teksten of zinnen in een menu doen vreemd wat ik al uitgelegd heb.
    William.
    Laatst aangepast door dvdfreakenzo : 22-08-2016 om 19:11

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door dvdfreakenzo Bekijk bericht
    Dank je wel vast voor je uitleg hier nog een tekening hoe ik het allemaal heb aangesloten.
    Hoop dat het wat duidelijk is.
    http://www.fotoweer.nl/foto/aan.jpg

    Andere settings in mijn speler ik zou echt niet weten waar ik het zoeken moet!!wat kun je nog veranderen??.
    Het normale 3D van de film is perfect alleen de ondertitles en teksten of zinnen in een menu doen vreemd wat ik al uitgelegd heb.
    William.
    Hoog tijd om je speler wat uitgebreider te leren kennen

    Heb zelf nu even weinig tijd, hond, mooi weer en beamerlamp wisselen,
    het zou me teveel tijd kosten om het allemaal te beschrijven, maar
    als je zelf het setup menu van je speler er bij neemt en het boekje erbij,
    dan zou je wat moeten kunnen bereiken.

    Mocht je daarbij tegen wat vragen aanlopen, oke, maar eerst zelf
    even op onderzoek uitgaan, al doende kan je in het setup menu toch
    wel wat vinden.
    Have fun and enjoy your collection

  9. #9

    Standaard

    Ja ik heb al verschillende setting bekeken in het menu maar er is heeeel veel te veranderen!!.
    Het is maar net wat je hebben moet.Zo nu en dan zal ik wel's wat setting veranderen kijken of het helpt.
    Ik kan me nog wel herinneren dat het ooit wel goed is geweest.
    William.

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door dvdfreakenzo Bekijk bericht
    Ja ik heb al verschillende setting bekeken in het menu maar er is heeeel veel te veranderen!!.
    Het is maar net wat je hebben moet.Zo nu en dan zal ik wel's wat setting veranderen kijken of het helpt.
    Ik kan me nog wel herinneren dat het ooit wel goed is geweest.
    William.
    Probeer je eerst alleen te beperken met de settings die je HDMI uitgangen
    betreffen, anders raak je op een gegeven moment de weg kwijt, schrijf
    eventueel je oude settings op en eventuele veranderingen......

    Mijn lampwissel was succesvol, beamer is nu op weg met zijn 3e lamp
    en heeft mij nu zo'n 6600 uur trouw gediend, zou bijna zeggen....
    op naar de volgende 6600 uur, maar voor die tijd hoop ik toch wel
    dat er betaalbare, goede 4K beamers op de markt zijn.
    Have fun and enjoy your collection

  11. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Probeer je eerst alleen te beperken met de settings die je HDMI uitgangen
    betreffen, anders raak je op een gegeven moment de weg kwijt, schrijf
    eventueel je oude settings op en eventuele veranderingen......

    Mijn lampwissel was succesvol, beamer is nu op weg met zijn 3e lamp
    en heeft mij nu zo'n 6600 uur trouw gediend, zou bijna zeggen....
    op naar de volgende 6600 uur, maar voor die tijd hoop ik toch wel
    dat er betaalbare, goede 4K beamers op de markt zijn.
    Zal ik doen eerst met de hdmi setting kijken maar moet eerst maar weer een wat koeler worden voordat ik dat doe!!.
    Ik heb een ThuisBios donkere projectie ruimte alleen met warm weer zit ik daar niet meer films te kijken.
    Ik heb een Epson TW 9000 laatst ook de lamp verwisselt stuk zo maar op donker nog geen 200 uur op de teller dat kan dus ook.
    William.

  12. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door dvdfreakenzo Bekijk bericht
    Zal ik doen eerst met de hdmi setting kijken maar moet eerst maar weer een wat koeler worden voordat ik dat doe!!.
    Ik heb een ThuisBios donkere projectie ruimte alleen met warm weer zit ik daar niet meer films te kijken.
    Ik heb een Epson TW 9000 laatst ook de lamp verwisselt stuk zo maar op donker nog geen 200 uur op de teller dat kan dus ook.
    William.
    Maar 200 uur..... dat is echt niet goed, hoop dat je daarop nog garantie had.

    Zorg dat je beamer vrij staat en zijn warmte makkelijk kwijt kan, controleer
    ook of je een duidelijke warme luchtstroom uit je beamer voelt.

    Doe de projector niet uit en aan voor korte onderbrekingen, dat vind een
    projectielamp ook niet fijn.
    Have fun and enjoy your collection

  13. #13

    Standaard

    Nee geen garantie meer helaas maar kon wel een niet al te dure lamp kopen een originele lamp in naamloze doos!!! voor nog geen 200 euro bij ITC Hometheather.nl Emeloord.
    Is mij belooft dat het een originele lamp is van Epson en geeft weer een prachtig beeld.
    Ik heb de fan gecontroleerd en die werkt goed bij 3D gaat die net iets harder blazen dan bij 2D.

    En verder ben k altijd heel voorzichtig met de projector dus zal wel een foute lamp geweest zijn.
    En met heel warm weer gebruik ik hem toch niet.
    Hier nog een foto hoe ik hem heb opgesteld.
    Projector.jpg

    William.

  14. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door dvdfreakenzo Bekijk bericht
    Nee geen garantie meer helaas maar kon wel een niet al te dure lamp kopen een originele lamp in naamloze doos!!! voor nog geen 200 euro bij ITC Hometheather.nl Emeloord.
    Is mij belooft dat het een originele lamp is van Epson en geeft weer een prachtig beeld.
    Ik heb de fan gecontroleerd en die werkt goed bij 3D gaat die net iets harder blazen dan bij 2D.

    En verder ben k altijd heel voorzichtig met de projector dus zal wel een foute lamp geweest zijn.
    En met heel warm weer gebruik ik hem toch niet.
    Hier nog een foto hoe ik hem heb opgesteld.
    Projector.jpg

    William.
    Je hebt een losse lamp of je hebt een unit.....

    Een unit is een behuizing met daarin een lamp,
    of je hebt alleen een lamp, het verschil in prijs
    is behoorlijk, net als het gebruiksgemak verschil
    tussen beiden.

    Een losse lamp moet je eerst nog zelf in de unit
    inbouwen nadat je de oude lamp hebt verwijderd,
    het zal aan het model van de beamer liggen hoe
    simpel of hoe moeilijk dat is.

    Een complete originele unit was er al makkelijk voor
    de helft van je prijs te vinden.

    Een losse lamp is wat voordeliger in aanschaf,
    maar lijkt voor jouw beamer minder aanlokkelijk,
    het beperkte aanbod verraad dat al een beetje.

    BTW, je beamer is ook geplaatst met de nodige
    huis fantasie en handigheid

    Oh..... vergeet niet je Oppo 93 .... die storing
    moet wel op te lossen kunnen zijn als je een
    beetje durf hebt.
    Have fun and enjoy your collection

  15. #15

    Standaard

    Ja met die storing ga ik nog wel aan de gang hoor!! maar het is nu even te warm daar voor.
    Ik had een unit geen losse lamp.
    Ik weet het een en andere wat van soorten lampen je kan kopen losse lamp of met Unit.
    Ja ik heb de projector op deze manier opgehangen kon ook geen beugel en wou geen beugel gebruiken hier voor.
    Op deze manier is het ook beter om alles afteregelen ten overzichte van het scherm dan met een beugel.
    William.

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •