De resultaten 1 tot 4 van 4 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Boksen aansluiten op tv/digicorder

    Dag allen,

    Ik heb hier door de topics gebladerd maar tussen het Chinees door begrijp ik nog steeds niet wat ik moet doen, dus vraag ik het hier nog eens apart. Ik ben een vrouw zonder enige kennis van elektronica, dat verklaart wellicht al veel

    Ik heb een appartement gekocht en daar hangen 4 luidsprekers in de hoeken van de living, wellicht waren die ooit verbonden met een stereoketen of dergelijks. Ik heb uit de muur een wit en rood draadje gevonden, en begrijp tot zover dat die er iets mee te maken hebben. Graag zou ik de luidsprekers willen connecteren met mijn TV (model samsung SMART) en digibox (Telenet), maar ik heb geen stereoketen. Kan dit lukken, en indien wel, wat moet ik kopen om dit te doen werken?

    Alvast bedankt!

  2. #2
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Hoi Louttin,

    Wat je eerst moet doen is controleren of de draadjes nog wel werken ( misschien zijn het toch de goeie of vind je nog wat). Je doet dit met een 9volt-batterij (vierkante). De speaker (grote woofer) slaat naar buiten uit als je de juiste plus op de pluspool (en de juiste min op enz.).van de batterij wordt gehouden. Slaat de speaker (grote woofer) naar binnen dan weet je dat je de pus van de speakerkabel verkeerd om zitten. De speaker moet naar buiten klappen. Doet hij niks, dan werkt je speakerkabel niet of is stuk. Het is belangrijk dat de je plus en min van een speaker goed aansluit op de plus en min van je aansluiting en daar dient de test voor.

    Om vier speakers aan te sluiten heb je ook vier speakeraansluitingen op een versterker of je tv nodig. Meestal heeft een tv maar twee aansluitingen. Nu zou je kunnen denken om twee speakers om dezelfde aansluiting aan te sluiten, maar dat kan slecht zijn voor je tv en speakers, omdat je de weerstand veranderd (van 8Ohm naar 4 Ohm), niet doen dus.

    Kortom als je echt vier speakers wilt gebruiken moet je eerst even kijken of alle snoertjes werken en zal je een geluidsversterker moeten gebruiken. Dat wil je niet, dus zal je op twee speakers uitkomen.

    Succes en schroom je niet om meer te vragen als het onduidelijk is.
    Laatst aangepast door Claudio Santulli : 18-08-2016 om 17:54
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  3. #3

    Standaard

    Hoe staan de vier speakers opgesteld? De vier hoeken van de kamer?
    Weet je toevallig van welk merk ze zijn? Of bij gebrek daaraan: kan je een foto posten?
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  4. #4

    Standaard

    Ik denk dat je daarom het beste eerst contakt op kunt nemen met de vorige eigenaar van het appartement. Deze zal waarschijnlijk weten hoe deze luidsprekers aangesloten zijn en dus ook hoe je deze aan kunt sluiten.

    Als de vorige eigenaar het goed heeft aangelegd heeft moeten er ergens 4 dezelfde kabels uit de muur komen. Vaak is dit in een hoek van de kamer bij een stopcontakt of ergens in de meterkast of een (opberg)ruimte zijn. Het kan ook zijn dat die ergens in de wand bij een stopcontakt achter een dekseltje zitten. Heb je ze gevonden, dan zal je -zoals Claudio heeft geschreven- m.b.v. een batterijtje kunnen bepalen welke kabel van welke luidspreker is.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •