De resultaten 1 tot 18 van 18 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Frustratie: Krijg je ook altijd gezaag (gezeur) over je aankopen?

    Geen idee of ik dit topic hier mag plaatsen, maar vroeg me af of er hier ook leden zijn die soms gezaag, raar bekeken worden, ....
    als ze nog een film op blu-ray, dvd, ... kopen.

    Ik ben een filmliefhebber en dat zal waarschijnlijk altijd zo blijven, en als ik dan weer een aankoop doe of een leuke uitgave post op facebook krijg
    ik veel het commentaar van vrienden of collega's "Waarom koop je dat eigenlijk allemaal, waarom niet downloaden... Is toch gratis?"

    En dat frustreert mij meer en meer.
    Misschien nog mensen die deze frustraties hier kunnen delen, of misschien ben ik de enige die dit meemaakt.

    Edit: natuurlijk mag dat en leuk onderwerp. Ik heb hem alleen even naar een ander subforum verplaatst. En iets toegevoegd aan de titel, zodat het voor iedereen de vraagstelling duidelijk is.
    Groet, Claudio.
    Laatst aangepast door Claudio Santulli : 01-08-2016 om 09:14
    BD (1243) What i Watch

  2. #2

    Standaard

    Ik ben ook een filmliefhebber, en heb ook een ruime collectie van zo'n 4500 titels origineel op DVD & Blu-ray.

    Ik kijk ook wel via een kastje & een heel enkele keer via de TV, maar het liefste op originele schijf & natuurlijk in de bios waar ik vaak te vinden ben.

    Ik krijg ook vaak te horen dat ik stom ben dat ik koop, dat downloaden bv veel goedkoper en makkelijker is, maar ik ben van mening dat ik liever origineel materiaal heb dan een kopie.

    Dat daar dan veel geld in gaat zitten is dan maar zo, maar veel mensen zuipen bv ook veel weg in de kroeg.

    Ieder zijn hobby/ding denk ik dan maar.

    Overigens is deze topic ook wel interessant om door te lezen: http://dvd.nl/forum/showthread.php?8...ilm-liefhebber

  3. #3

    Standaard

    Over het algemeen geen "gezaag", ze vinden mijn collectie eerder indrukwekkend. Alleen werd er wel behoorlijk wat afgeklaagd toen men me hielp met verhuizen...
    "Ash nazg durbatulûk, ash nazg gimbatul,
    ash nazg thrakatulûk, agh burzum-ishi krimpatul."

    Greetz, the Dude / Four-Star SafeTrader
    Last.fm | Filmlijst en -recensies | DVD Profiler

  4. #4

    Standaard

    Snap precies wat men hier bedoeld.

    Mijn broer snapt het nog steeds niet en collega's vinden het ook maar vreemd dat ik het koop en niet download.Wel zijn het lui die zelf elke week 300Euro naar de kroeg te brengen.

    Echt trots hoef ik buiten de deur dus niet te zijn op mijn collectie.

  5. #5

    Standaard

    Bij mij valt dit voorlopig wel mee. Meestal zegt men: ieder zijn hobby en zoals hierboven gezegd. De ene geeft zijn geld uit aan dure wagens, gaat 2 maal op reis of gaat het elk weekend aan drank en feesten uitgeven.
    Ook komen ze maar al te graag bij mij een blu-ray ontlenen of gewoon films kijken omdat ze deze kunnen zien in hun volle glorie.

  6. #6
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Ach, weet je, ik ben al bijna veertig jaar bezig met het verzamelen van films. Ik begon met het kijken van Betamaxfilms vanaf het moment dat de eerste videotheken kwamen. Al snel had ik twee videorecorders en kopieerde ik films. Ik had een hele verzameling en dus ook veel vrienden die een film wouden zien. De kwaliteit van Betamax en VHS was al niet denderend en de kopie daarvan nog veel slechter. Toen de eerste koopvideos via kleine speciaalzaken er kwamen was ik in een keer klaar met kopieren tot op de dag van vandaag, maar ik wou de films wel hebben. Mensen om mij heen wisten niet beter en in die tijd was ik echt de enige. Films kijk je en koop je niet. Je kijkt ze toch maar een keer. Dit ging door van Widescreen-VHS, enkele video cd's, laserdiscs, DVD's. Toen gebeurde er opeens iets raars. Iedereen ging opeens DVD's kopen en opeens lagen ze zelfs bij de Blokker en zo. Het was toen eerder ik die raar opkeek. Dat was toch alleen mijn hobby?

    Maar goed, ook ik had daar voordeel van, want apparatuur en mediums kregen een flinke groeispurt en werden steeds volwassener. Maar heel langzaam nam het fenomeen films kopen weer af bij de menigte en kwam ik langzaam weer terug op de plek waar ik begon. Enigszins raar aangekeken worden omdat ik ze nog steeds koop en niks download. Maar om eerlijk te zijn merk ik er in de winkel niks van en mijn vrienden en familie weten al jaren niet beter. Dus nee, ik wordt niet raar aangekeken of het valt mij simpelweg niet op. Maar dan nog vind ik dat niet erg. Laat mij maar een beetje anders zijn. Wij zijn gewoon verzamelaars. Net zoals die gek die postzegels verzamelt, vingerhoedjes spaart of drie kasten met miniatuurauto's heeft. Ja natuurlijk zijn wij een beetje apart, wellicht een beetje raar en nondeju, gelukkig maar. Zo onderscheid je je van de massa. En ik ben weer heerlijk terug bij af...

    Zo'n zin om over een paar dagen weer raar aangekeken te worden in Londen als ik daar met een flinke stapel voor de kassa sta, heerlijk raar en inderdaad een beetje maf...
    Laatst aangepast door Claudio Santulli : 01-08-2016 om 09:08
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  7. #7

    Standaard

    Een paar dagen geleden kreeg ik een opmerking over DVDs, boeken en comics: dat die alleen maar kastruimte innemen en het raar is om te wachten op iets (een DVD/BR set van een TV serie) wat online al beschikbaar is.
    Met name (althans, zo is mijn beleving) zijn het de 20’ers die zo denken.

    Snap ook niet dat iemand comics of non-fictie boeken (denk aan fraaie Art/Making of/etc boeken) op een tablet of e-reader leest.

    Zo enorm veel charme en kwaliteit gaat verloren door het hele downloadgebeuren.

  8. #8

    Standaard

    Er wordt gelukkig niet erg raar tegen mijn verzameling en liefhebberij aangekeken, met name omdat ik in mijn omgeving ook filmliefhebbers heb. Niet allemaal verzamelaars, maar het scheelt toch als ze zich erin kunnen verplaatsen. Mijn broer is trouwens nog een veel grotere verzamelaar of 'gek' als ik. Ik teken schril af bij zijn verzameling. Hij is meer een completist (kwantiteit), waar ik meer kieskeurig ben en kies op inhoud en persoonlijke interesse (kwaliteit). Mijn moeder is ook een liefhebber (geen verzamelaar) en ik heb nog twee vrienden met belangstelling voor film. Kortom, als je maar het geluk hebt om genoeg mensen met dezelfde belangstelling in je omgeving te hebben, dan heb je ook minder gezeik Ik raad je aan nieuwe vrienden te zoeken freaky
    Laatst aangepast door BigLebowski : 01-08-2016 om 12:17
    Whatiwatch iCheckMovies Letterboxd

    LG Oled 55e6v | Yamaha Aventage RX-A2070 A/V Receiver | Blu-ray: Oppo 103-BDP (regiovrij) | 4K-speler: Panasonic DP-UB824EG
    Dali Suite center- & rearspekers | Hepta Menhir frontspeakers | Mirage subwoofer


    Ben ik in de picture?

  9. #9
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Of je lekker vaak hier op het forum met mede passionelen te begeven, want als je die vriendenkring niet hebt is dit de plek bij uitstek. In ieder geval mijn reden om lang geleden hier eens te kijken. Ben maar blijven hangen, want als men niet echt geïnteresseerd is heb ik ook niet de behoefte om erover te vertellen. Mijn nieuwe tv was ff interessant, maar daarna weten ze het wel weer. Daarom vond ik het ook leuk om zo nu en dan een forum meeting te houden. Dan heb je vaak tijd te kort en kan je uren doorgaan kletsen over onze mooie hobby, want dat is het zeker wel...
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  10. #10

    Standaard

    Mijn ervaring is dat het niet zozeer met interesse te maken heeft. Ik ken absolute liefhebbers die veel kijken/lezen maar het gewoon niet fysiek willen/hoeven hebben omdat ze daar geen waarde aan hechten. Digitaal vinden ze handiger (neemt geen plek in en je kan het overal kijken/lezen).

  11. #11
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Dat is waar. Ik zie mezelf ook - naast filmliefhebber - als verzamelaar van films en merchandise.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  12. #12

    Standaard

    Er zijn er altijd wel die zeuren. Voor dit forum en bepaalde groepen op facebook dacht ik soms dat ik de enige was die verzamelde.
    Naast films verzamel ik ook soundtracks en statues van bepaalde films/games. Ik speel ook graag eens een game en ook daar wordt je vaak op aangesproken.
    Speel je op X-box? Niet op PC? Kom op! Dat is veel goedkoper!
    Wat ben je met zo'n beeld? Kost toch stukken geld?

    Tja, een mens doet wat hij wilt. Ik frustreer me er niet meer over. Ik ben wie ik ben en doe lekker mijn ding.
    Blu-ray collection : http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/Daunty
    Leuke FB-pagina:
    https://www.facebook.com/groups/1274261196044607/

  13. #13

    Standaard

    Mensen vinden mijn hobby geweldig, maar als ik de jeugd zo hoor van eind twintig begin dertig dan hoeven die kasten voor hun niet.
    Dat is allemaal te kijken/streamen zeggen ze dan. Hoeft geen full hd te zijn, hoeft niet in surround, stereo is genoeg voor een Star Wars film bijvoorbeeld.
    tja dat is voor mij geen genieten. Ik wil de volste ervaring beleven in mijn thuisbioscoop.

    Verder verzamel ik ook filmbeelden, maar niemand zegt daar ooit iets over, maar wie weet wat ze achter mn rug om zeggen
    Het is een dure hobby en er pas een beeld bij als ik er eentje weg doe.

  14. #14

    Standaard

    De meeste snappen niks waarom ik films verzamel. De helft kent dan ook niet de films die ik in mijn verzameling heb. Het is maar goed dat ik het snap. Films zijn voor mij even uit de dagelijkse realiteit stappen. Anderen doen dit door dure auto's, kleren of stappen.

    Hope is lost. Faith is broken. A fire will rise..


  15. #15
    Super Member Avatar van geoffreyvanvugt
    Registratie datum
    Apr 2011
    Woonplaats
    Balconië - Plaatsje in Costa de Le Mere

    Standaard

    Ja... van mijn vrouw...
    Marantz SR7011 * Marantz PM7003 * Sony UBP-X800 * LG 55UF850V * Optoma HD26 * Optoma DS-9092PWC
    Samsung Ziggo Horizon * Pro-Ject Debut III Esprit * Dune HD Solo Lite 4K * Custom Game/HTPC


    Front = Jamo Concert VII * Surround = Jamo Concert V * SurroundBack = Jamo Concert V
    Center = Jamo Concert II * Heights = Jamo 28 * Subwoofer = Jamo Sub 360 en Klipsch K-100SW


  16. #16

    Standaard

    First of all: leven en laten leven. Second: de ultieme dooddoener: downloaden is toch gratis. Nee: downloaden is ordinair stelen. Maar dat gaat er bij de meesten (zeker jeugd) niet in. Ook het woordje wachten kent men niet meer. Het is gewoon de wegwerpmaatschappij: alles moet panklaar direct beschikbaar zijn en zo goedkoop mogelijk en als er weer iets nieuws is weet men niet hoe snel men dat moet hebben.

    Ik heb niet zoveel mensen om me heen die me veroordelen. Maar laat ik wel wezen: die zijn ook van mijn leeftijd en heb er ook een paar filmliefhebbers tussen zitten die ook nog wel eens wat kopen. Niet al mijn vrienden begrijpen het, maar die laten me met rust en geven degenen die dat wel begrijpen de ruimte. Net als wij doen bij 'tics' van hen.
    Laatst aangepast door Pieter R. : 03-08-2016 om 20:29

  17. #17

    Standaard

    Hierzo precies hetzelfde,ook met apparatuur.......
    Ze verklaren je voor gek als je veel geld aan apparatuur uitgeeft maar ze komen maar wat graag een filmpje bij je kijken omdat het er zo mooi uit ziet en het geluid zo goed is.....
    Ieder zijn eigen zullen we maar zeggen......
    this is my boomstick!!!

  18. #18

    Standaard

    Ik ken ook heel veel mensen die me niet zozeer aankijken omdat ik zoveel films/series kijk, maar meer dat ik het op dvd/blu-ray koop. ''Dat is toch zonde van je geld'' is de uitspraak die ik het vaakste hoor, net als ''je weet dat je ook kan streamen, en wat je kan doen met netflix, toch?''. Het is een dure hobby, ook omdat ik veel beelden koop, maar ik doe dan weer andere dingen niet die andere mensen wel doen. Het enige verschil is dat ik die mensen er niet op aankijk. Ach ja, op dat soort momenten is dvd.nl wel erg fijn. En ik heb gelukkig een man die net zo is als mij.

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •