Pagina 3 van 6 EersteEerste 123456 LaatsteLaatste
De resultaten 51 tot 75 van 130 worden weergegeven.
  1. #51

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Ludo Keeris Bekijk bericht
    Dat is geen kulargument. Niet voor niets dat minister Schippers een speciaal programma opzet om ex-sporters te helpen na hun sporten een maatschappelijke carrière op te bouwen. Er zijn er zeker een aantal wie zo'n programma niet nodig hebben, maar voor velen is het niet weggelegd om direct aan de slag te gaan in de maatschappij.
    Dan helpt een slok geld wel als je uitgesport bent.
    Dan hebben wij het hier over Olympische sporters!!! De slimmere sporters, die vaak naast hun sport een studie volgen of gewoon werken. Voetballers die hebben vaak alleen de middelbare school afgemaakt, als je dan 36 bent dan ga je het niet redden met enkel mavo/havo/vwo diploma. Ik had juist het idee dat het met de olympische sporters, maatschappelijk in zijn algemeenheid juist goed komt.

    Olympische sporters kunnen niet leven van hun sport (de Sven Kramers van deze wereld uitgezonderd), die moeten wel naast hun sport werken/studeren. Voetballers die hebben minder de prikkel om te studeren/werken, ze kunnen immers daarvan leven. Kan mij herinneren dat Jan Vertonghen als 1 van de weinig bij Ajax een studie heeft gevolgd.

  2. #52

    Standaard

    Hoe zo alleen voor Olympische sporters? Dan het tijdens de Olympische spelen wordt bekend gemaakt wil niet zeggen dat het alleen voor hen geldt natuurlijk. Het geldt voor sporters in z'n algemeenheid.
    Philadelphia Phillies: World Series Champions 2008, National League Champions 2009 & 2022 en National League East Champions 2010 & 2011

  3. #53

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Ludo Keeris Bekijk bericht
    Hoe zo alleen voor Olympische sporters? Dan het tijdens de Olympische spelen wordt bekend gemaakt wil niet zeggen dat het alleen voor hen geldt natuurlijk. Het geldt voor sporters in z'n algemeenheid.
    Volgens mij heeft het betrekking op NOC*NSF sporters. VVCS spelersbond voor voetballers hebben denk ik eigen regelingen. Voetbal moet je denk ik wel splitsen van andere sporten, die kunnen hun eigen broek ophalen.

  4. #54

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Dai Bekijk bericht
    Volgens mij heeft het betrekking op NOC*NSF sporters. VVCS spelersbond voor voetballers hebben denk ik eigen regelingen. Voetbal moet je denk ik wel splitsen van andere sporten, die kunnen hun eigen broek ophalen.
    Of het een NOC*NSF sporter of een VVCS voetbalspeler is, het gaat erom dat het helemaal niet zo makkelijk voor een ex-sporter om aan de bak te komen. Dat werd hiervoor als "kul" aangemerkt. En dat is het dus niet.
    Philadelphia Phillies: World Series Champions 2008, National League Champions 2009 & 2022 en National League East Champions 2010 & 2011

  5. #55

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel Hoeve Bekijk bericht
    Sorry hoor, maar iedere keer hoor ik dit kulargument over sporters, en voetballers in het algemeen. Je kunt toch best na je carriere wat anders gaan doen? Voorbeelden genoeg. Of zijn ze daar te dom of te lui voor? Ze hebben zelfs tijdens hun actieve sportloopbaan tijd zat om een studie of opleiding te volgen om na hun carriere in een andere baan aan de slag te gaan, al zal dat voor velen niet nodig zijn omdat ze zo gigantisch veel geld verdiend hebben dat ze nooit meer hoeven te werken.
    Vele sporters hebben vanaf jongs af aan alles opzij gezet, inc studies, om de top te bereiken in de sport. Dus genoeg tijd hebben ze niet, en om topsporters nu lui te gaan noemen vind ik zelf wel een HEEL erg grote tegenstriijdigheid. Te dom, tja wat is te dom? Ik denk dat je nooit ergens te dom voor bent, als je maar goed kan presteren op het niveau wat je aankan. Dan is niemand dom.
    Overigens leven de meeste sporters, behalve de topvoetballers dan, van een toelage waar je prima van kan leven, maar dat is het dan ook. Grote sponsorcontracten waar US topsporters het van moeten hebben die vind je NL niet veel hoor.
    Dus het is wel degelijk moeilijk om aan een toekomst te werken na je sportcarriere. Randstad heeft daar ook al speciale programma's voor (gehad).

  6. #56

    Standaard

    Voor Ajax wordt het vanavond de spreekwoordelijke dood of de gladiolen. Uitschakeling zou de toch al onzekere ploeg nog verder het moeras induwen.

    Ik heb de wedstrijd van vorige week niet gezien, maar het verwonderde me niet dat Ajax veel beter was, maar moeite had om het overwicht in doelpunten uit te drukken. Ik heb Rostov twee keer tegen Anderlecht zien spelen, en ik was niet van ze onder de indruk, maar het was overduidelijk wèl een lastige ploeg om tegen te spelen: hard, irritant, spelers lopen voortdurend te zieken en je hoeft maar naar ze te wijzen of ze vallen als vliegen; In Brussel kwamen ze min of meer toevallig op voorsprong en hebben toen verder niet veel anders gedaan dan tijdrekken en Anderlecht het spelen beletten. Ajax zal vanavond, vrees ik, ook weer een vervelende wedstrijd tegemoet kunnen zien. De meer ervaren spelers zullen zich moeten tonen.

  7. #57
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Nou, dat is toevallig. Ajax is meesterlijk in toevallige doelpunten weggeven.

    Voetbal is onvoorspelbaar, maar nergens heb ik het gevoel dat Ajax aan het langste eind trekt straks. Zou er wel blij mee zijn, maar wat Ajax verder in de Champion League te zoeken heeft is mij een raadsel. Maar zoals altijd, je bent zo goed als je laatste wedstrijd.

    Hopen op leuk spel dan maar. Tja, een kinderhand is snel gevuld. Ben best een fan van Bosz en ik was juist ook positief. Maar op een of andere manier voelt het allemaal een beetje awkward aan. Alsof de combinatie niet klopt. Geduld?
    Laatst aangepast door Claudio Santulli : 24-08-2016 om 19:10
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  8. #58

    Standaard

    Ja, geduld. Het is toch even aftasten van elkaar.
    Toen Philip Cocu trainer werd van PSV ging het eerste seizoen ook heel slecht. Halverwege dat seizoen stond PSV rond de 10e plek, om later nog 4e te worden (wat voor PSV met 2009 het slechtste resultaat was sinds 1981).
    En het jaar daarna werden ze kampioen.
    Ik ga niet roepen dat Ajax dit jaar kampioen gaat worden, maar ik zie ze nog wel groeien dit jaar.
    Philadelphia Phillies: World Series Champions 2008, National League Champions 2009 & 2022 en National League East Champions 2010 & 2011

  9. #59

    Standaard

    Nog een half uurtje te gaan, maar ik geef er de brui aan. Moet het hier in België ook nog doen met een stream die soms blijft hangen. Geen prettige voetbalervaring, moet ik zeggen. Dit is echt pijnlijk, en ik ben niet eens een Ajacied.

  10. #60

    Standaard

    Na de flater in Rostov volgde de flater in de eigen krater, die van Eindhoven, waar Oranje kopje onder ging tegen - of all people - de Grieken.

    Ik vraag me echt af hoe het nu verder moet met Oranje. Hebben we eigenlijk wel een kans, of een kans-je in een groep met Frankrijk en Zweden?
    Frankrijk lijkt me op dit moment gewoon te sterk, dus ik vermoed dat Oranje met Zweden (en heel misschien Bulgarije) in de slag moet voor plaats twee, die recht zou geven op een play off.

    Even brainstormen:
    Zo op het oog hebben we toch nog altijd genoeg spelers van behoorlijk niveau. Geen echte top wellicht (de beste speler koos bovendien voor Marokko), maar toch nog voldoende om een land als Zweden (wellicht zonder Zlatan) het hoofd te bieden. Met Cillessen, Zoet of eventueel Stekelenburg heb je een degelijke keeper onder de lat. Je kunt kiezen voor een vaste kracht (in potentie lijkt me Stekelenburg de beste) of de vorm van het moment de doorslag laten geven want ze ontlopen elkaar niet veel. Met mensen als Bruma, Veltman, Willems, Rekik, Blind, Janmaat etc. moet toch een defensie zijn te bouwen, op het middenveld heb je Klaassen, Wijnaldum, Pröpper, Van Ginkel, Clasie, Strootman, Hendrix, allemaal redelijk goede voetballers. De aanval is wellicht het grootste probleem. Janssen en Luuk De Jong lijken me de beste opties voor de spits, waarbij je dan bij de keuze van de tweede en/of derde spits kijkt wie het best bij Janssen of De Jong past. Sneijder lijkt me een gepasseerd station, Vlaar is misschien nog bruikbaar. Robben moet natuurlijk nog altijd spelen als hij fit is, maar het is de vraag hoe vaak dat gaat voorvallen.

  11. #61

    Standaard

    Tja, je kunt nog zo veel spelers noemen of opstellen: als er geen bezieling is, als de balbehandeling zo matig blijft als nu, als er geen tempo is, als men nog steeds niet in staat is om de bal met één keer raken door te spelen. als je geen pressievoetbal speelt, geen buitenspelers hebt, tja, dan blijft het hopen tegen beter weten in.
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  12. #62

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel Hoeve Bekijk bericht
    Tja, je kunt nog zo veel spelers noemen of opstellen: als er geen bezieling is, als de balbehandeling zo matig blijft als nu, als er geen tempo is, als men nog steeds niet in staat is om de bal met één keer raken door te spelen. als je geen pressievoetbal speelt, geen buitenspelers hebt, tja, dan blijft het hopen tegen beter weten in.
    Weet ik, maar ik schreef mijn post om aan te geven dat we er qua spelersmateriaal niet zo hopeloos voorstaan als hier en daar wordt beweerd (vandaag weer door Auke Kok in NRC). We zijn geen top, geen Spanje of Duitsland, maar ook geen hopeloos geval, geen Luxemburg of Malta, Het is eerder een kwestie van mentaliteit en het vinden van een systeem waarin de kwaliteiten van deze spelersgroep tot hun recht kunnen komen. We voetballen bij wijze van spreken met buitenspelers die we niet hebben.

    Er zal ook een coach voor de groep moeten staan die de spelers weet te enthousiasmeren. Blind kan dat duidelijk niet, hij zit er bij en kijkt er naar (als iemand die geen idee heeft).

  13. #63

    Standaard

    Het verwondert me dat de Feyenoorders nog niet zijn wakker geschoten, dit moet toch aanvoelen als een bevrijding.
    Wie voor het begin van de competitie had voorspeld dat Feyenoord na zes speeldagen afgetekend op kop zou staan, met vijf punten voorsprong op PSV en Ajax, was met de dwangbuis afgevoerd.

    Ik heb vanmiddag naar de wedstrijd zitten kijken, omdat ik wel benieuwd was hoe Feyenoord zich zou houden in Eindhoven.
    Viel me tegelijkertijd mee en tegen. Feyenoord vormt een sterk blok, PSV werd zeer goed opgevangen, maar de Rotterdammers werden wel erg ruim bedeeld met deze overwinning. Ik weet niet hoe je deze zege precies moet inschatten, bij PSV zijn diverse spelers (De Jong, Willems, Arias) al weken totaal uit vorm terwijl anderen (Pröpper, Guardado) vanmiddag toch wel ver beneden hun niveau bleven. PSV lijkt er ten opzichte van vorig jaar zeker niet op vooruit gegaan, de ploeg maakt een matte indruk. Guardado maakte ook nog een erg geïrriteerde indruk toen hij werd gewisseld, als dat maar geen staartje krijgt.

    Benieuwd hoe Feyenoord op de nieuwe situatie gaat reageren. Afgetekend leider, kampioenskandidaat (daar kan men niet langer omheen), dat gaat extra druk leggen op de ploeg.

  14. #64
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Feyenoord zit inderdaad op rozen en bij PSV kunnen ze zichzelf bijna een crisis aanpraten. En bij Ajax kabbelt alles langzaam, moeizaam en stug verder. AZ kruipt er weer eens vertrouwd, doch heel geruisloos tussen gevolgd door het rijtje met 10 punten van Heerenveen, Vitesse, Sparta, Excelsior en Ado Den Haag. Twente blijkt na bijna op sterven na dood te zijn en een verloren ster nog best heel goed te kunnen presteren en leidt het rechter rijtje met PEC Zwolle als hekkensluiter. Maar eigenlijk is dat niet meer dan scorebordjournalistiek zoals Co het ooit zo mooi wist te verwoorden.

    PSV was anderhalve week nog de gedoodverfde favoriet en van Feyenoord had niemand verwacht dat ze zouden gaan stunten tegen Man United en PSV. Toch als de geschiedenis zich herhaald gaat Feyenoord het traditiegetrouw nog moeilijk krijgen om met de druk om te gaan en blijkt PSV toch altijd het stabielst. Crisis is een woord wat te pas en onpas wordt uitgedeeld, want alle verloren wedstrijden gaven een vertekend beeld en hadden ze eigenlijk gewoon moeten winnen. Maar zo kwetsbaar is het. Je bent zo goed als je laatste wedstrijd. Feyenoord gaat het goed doen en lang volhouden, maar iets zegt me dat het nog niet zo vanzelfsprekend is, want elke ploeg krijgt die dip. Het gaat erom hoe je daar mee omgaat en hoe snel je daar weer overheen stapt. Dat is het gekke van Ajax. Als je ze ziet spelen geef je e geen stuiver, kunnen ze elkaar niet vinden en lijkt het nergens op en toch schrijft niemand ze af, ook al bieden resultaten uit het verleden geen garantie, op een of andere manier - met goed of dramatisch spel - komt dat meestal wel weer goed. En het is zo simpel als dat er maar één kampioen kan worden. Wie dat wordt, tja, dat ligt altijd weer aan die reeks laatste wedstrijden. En als je eenmaal in de hoek zit waar de klappen vallen is 5 punten niks...

    Ben benieuwd.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  15. #65

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Santulli Bekijk bericht
    Feyenoord zit inderdaad op rozen en bij PSV kunnen ze zichzelf bijna een crisis aanpraten. En bij Ajax kabbelt alles langzaam, moeizaam en stug verder. AZ kruipt er weer eens vertrouwd, doch heel geruisloos tussen gevolgd door het rijtje met 10 punten van Heerenveen, Vitesse, Sparta, Excelsior en Ado Den Haag. Twente blijkt na bijna op sterven na dood te zijn en een verloren ster nog best heel goed te kunnen presteren en leidt het rechter rijtje met PEC Zwolle als hekkensluiter. Maar eigenlijk is dat niet meer dan scorebordjournalistiek zoals Co het ooit zo mooi wist te verwoorden.

    PSV was anderhalve week nog de gedoodverfde favoriet en van Feyenoord had niemand verwacht dat ze zouden gaan stunten tegen Man United en PSV. Toch als de geschiedenis zich herhaald gaat Feyenoord het traditiegetrouw nog moeilijk krijgen om met de druk om te gaan en blijkt PSV toch altijd het stabielst. Crisis is een woord wat te pas en onpas wordt uitgedeeld, want alle verloren wedstrijden gaven een vertekend beeld en hadden ze eigenlijk gewoon moeten winnen. Maar zo kwetsbaar is het. Je bent zo goed als je laatste wedstrijd. Feyenoord gaat het goed doen en lang volhouden, maar iets zegt me dat het nog niet zo vanzelfsprekend is, want elke ploeg krijgt die dip. Het gaat erom hoe je daar mee omgaat en hoe snel je daar weer overheen stapt. Dat is het gekke van Ajax. Als je ze ziet spelen geef je e geen stuiver, kunnen ze elkaar niet vinden en lijkt het nergens op en toch schrijft niemand ze af, ook al bieden resultaten uit het verleden geen garantie, op een of andere manier - met goed of dramatisch spel - komt dat meestal wel weer goed. En het is zo simpel als dat er maar één kampioen kan worden. Wie dat wordt, tja, dat ligt altijd weer aan die reeks laatste wedstrijden. En als je eenmaal in de hoek zit waar de klappen vallen is 5 punten niks...

    Ben benieuwd.
    Ik denk dat je PSV hier verwart met Ajax. Bij Ajax heet dit een crisis. Over het algemeen duurt het wel wat langer voor ze het bij PSV over een crisis praten. PSV heeft iets te veel ervaring in de ploeg om dit lang voort te laten duren. Het enige is bij PSV: waarom is er maar 1 noemenswaardige centrumspits. Waarom heeft De Jong zo weinig concurrentie? Ik bedoel: defensief zit het wel goed. en het middenveld is ook prima (dubbel bezet met mensen met ervaring achter de hand). Maar de voorste mensen: daar mag toch echt wel een spits bij, die net onder het niveau van Luuk zit en die je zonder veel problemen als reserve of supersub kan houden.

  16. #66
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Ha ha, het wordt ook eerder door de media aangepraat, maar ik hoorde het gisteren wel al vallen. Bij Ajax is het nooit crisis, maar ingecalculeerd door de directie. Laten we het houden op een vervelende week dan.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  17. #67

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pieter R. Bekijk bericht
    Ik denk dat je PSV hier verwart met Ajax. Bij Ajax heet dit een crisis. Over het algemeen duurt het wel wat langer voor ze het bij PSV over een crisis praten. PSV heeft iets te veel ervaring in de ploeg om dit lang voort te laten duren. Het enige is bij PSV: waarom is er maar 1 noemenswaardige centrumspits. Waarom heeft De Jong zo weinig concurrentie? Ik bedoel: defensief zit het wel goed. en het middenveld is ook prima (dubbel bezet met mensen met ervaring achter de hand). Maar de voorste mensen: daar mag toch echt wel een spits bij, die net onder het niveau van Luuk zit en die je zonder veel problemen als reserve of supersub kan houden.
    Volgens mij is Locadia ook een spits en kan zelfs Pereiro in de spits spelen. PSV heeft de pech dat Locadia geblesseerd is en De Jong compleet uit vorm. Het moet wel gezegd hij momenteel slecht wordt bediend, gisteren kwam amper één voorzet van Narsingh, Arias of Willems aan, en De Jong is toch een spits die afhankelijk is van de aanvoer. De voorzetten van Bergwijn waren dreigender, maar ik kan me voorstellen dat men hem gedoseerd wil brengen, per slot is hij nog erg jong.

    Ik ben het niet eens met de opmerking dat het defensief wel goed zit. Oké, men geeft niet al te veel weg maar er is weinig opbouw van achteruit, en ook dat is een gegeven dat je moet meewegen. Waar Bruma vorig jaar inschoof, blijft Isimat nu veelal hangen. De bal wordt rondgespeeld achterin en als het eindelijk voorwaarts gaat, heeft de tegenstander vaak al alles dichtgelopen.

  18. #68

    Standaard

    Die jongen bij Jong PSV blijkt het ook erg goed te doen voorin...
    "Ash nazg durbatulûk, ash nazg gimbatul,
    ash nazg thrakatulûk, agh burzum-ishi krimpatul."

    Greetz, the Dude / Four-Star SafeTrader
    Last.fm | Filmlijst en -recensies | DVD Profiler

  19. #69

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Dennis Oosterhuis Bekijk bericht
    Die jongen bij Jong PSV blijkt het ook erg goed te doen voorin...
    De belangrijkste vraag is natuurlijk:

    Kan hij strafschoppen nemen ??

  20. #70

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door scherpschutter Bekijk bericht
    Volgens mij is Locadia ook een spits en kan zelfs Pereiro in de spits spelen. PSV heeft de pech dat Locadia geblesseerd is en De Jong compleet uit vorm. Het moet wel gezegd hij momenteel slecht wordt bediend, gisteren kwam amper één voorzet van Narsingh, Arias of Willems aan, en De Jong is toch een spits die afhankelijk is van de aanvoer. De voorzetten van Bergwijn waren dreigender, maar ik kan me voorstellen dat men hem gedoseerd wil brengen, per slot is hij nog erg jong.

    Ik ben het niet eens met de opmerking dat het defensief wel goed zit. Oké, men geeft niet al te veel weg maar er is weinig opbouw van achteruit, en ook dat is een gegeven dat je moet meewegen. Waar Bruma vorig jaar inschoof, blijft Isimat nu veelal hangen. De bal wordt rondgespeeld achterin en als het eindelijk voorwaarts gaat, heeft de tegenstander vaak al alles dichtgelopen.
    Locadia is een spits idd maar geen goede centrumspits en Pereiro kan er idd ook spelen. Maar dat is ook geen adequate standin.
    Ik blijf erbij dat het defensief wel goed zit. Omdat ik het over verdedigen heb en niet over aanvallen.

  21. #71

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pieter R. Bekijk bericht
    Ik blijf erbij dat het defensief wel goed zit. Omdat ik het over verdedigen heb en niet over aanvallen.
    Ik vond het gisteravond niet zo best. Bij beide tegendoelpunten zag de verdediging er niet goed uit.
    Ik denk overigens dat Cocu voorlopig achterin het best voor een vaste opstelling kiest, zeker in het centrum. Je creëert op deze wijze geen vastigheid, je ziet dat de spelers niet goed op elkaar zijn ingespeeld. Je kunt eventueel weleens de backs wisselen, bijvoorbeeld Brenet voor Willems of Arias.

  22. #72

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door scherpschutter Bekijk bericht
    Ik vond het gisteravond niet zo best. Bij beide tegendoelpunten zag de verdediging er niet goed uit.
    Ik denk overigens dat Cocu voorlopig achterin het best voor een vaste opstelling kiest, zeker in het centrum. Je creëert op deze wijze geen vastigheid, je ziet dat de spelers niet goed op elkaar zijn ingespeeld. Je kunt eventueel weleens de backs wisselen, bijvoorbeeld Brenet voor Willems of Arias.
    Ik heb het niet over gisterenavond (champions league is een verhaal apart). Ik heb het over 7 wedstrijden gespeeld in de competitie en maar 3 goals tegen. Bovendien die eerste goal gisteren (dat hele snelle schot dat dan toevallig tussen iemand zn benen doorgaat) die zou er normaliter ook niet in gaan: dat was echt een gelukstreffer.
    Die verdediging staat prima zo voor nld begrippen. Maar idd: laat ze in een vaste samenstelling spelen,

  23. #73

    Standaard

    4-1 overwinning, klinkt goed, maar de tegenstander was wel Wit-Rusland, bepaald geen topper.

    Aanval en middenveld vond ik het hoopgevend, verdediging maakte bij vlagen toch een erg onzekere indruk. Gebrek aan snelheid en accuratesse achterin zou ons tegen Frankrijk weleens lelijk kunnen opbreken. Iemand als Griezmann laat kansen zoals Wit-Rusland in het laatste kwartier voor rust kreeg niet liggen.

    Jeroen Zoet leek wel héél sterk te balen op de bank. Kan het me wel voorstellen, vond zijn vervanging ook niet logisch (tenzij ik wat gemist heb en hij licht geblesseerd was, ik heb het eerste kwartier - en mogelijke mededelingen - gemist)

  24. #74

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door scherpschutter Bekijk bericht
    4-1 overwinning, klinkt goed, maar de tegenstander was wel Wit-Rusland, bepaald geen topper.

    Aanval en middenveld vond ik het hoopgevend, verdediging maakte bij vlagen toch een erg onzekere indruk. Gebrek aan snelheid en accuratesse achterin zou ons tegen Frankrijk weleens lelijk kunnen opbreken. Iemand als Griezmann laat kansen zoals Wit-Rusland in het laatste kwartier voor rust kreeg niet liggen.

    Jeroen Zoet leek wel héél sterk te balen op de bank. Kan het me wel voorstellen, vond zijn vervanging ook niet logisch (tenzij ik wat gemist heb en hij licht geblesseerd was, ik heb het eerste kwartier - en mogelijke mededelingen - gemist)
    Ach zo heel slecht is Wit Rusland ook weer niet, van de voorgaande negen wedstrijden hadden ze zeven keer de nul gehouden, waaronder in de eerste kwalificatie wedstrijd tegen Frankrijk. Ondanks dat je uiteraard thuis van Wit Rusland moet winnen zijn vier goals (wat er meer hadden moeten zijn) niet slecht. Maar achterin is het inderdaad nog niet heel best. Zelf zou ik in elk geval De Vrij opstellen en Van Dijk op de bank zetten. We zullen het zien maandag, stel dat je per ongeluk wel weet te winnen sta je er wel lekker voor en kom je ook weer een beetje in de winning mood.

  25. #75

    Standaard

    Tegenvallende klassieker die Feyenoord had kunnen winnen, maar achteraf zullen ze in Rotterdam niet ontevreden zijn met de 1-1

    Ik had sinds die wedstrijd in Rostov geen volledige wedstrijd van Ajax meer gezien en ik moet zeggen dat de ploeg nu weliswaar beter speelde, maar me zeker niet kon overtuigen. Vooral het middenveld viel me tegen, in de eerste helft was Feyenoord gewoon baas op het middenveld en viel er bij Ajax amper lijn in het spel te ontdekken. In de tweede helft was er sprake van licht herstel en het doelpunt was mooi, maar al bij al had ik meer van Ajax verwacht gezien de goede resultaten in de laatste vijf, zes wedstrijden.

    We kunnen Feyenoord nu niet langer beschouwen als een toevallige passant op de eerste plaats. De ploeg is een serieuze, en wellicht zelfs de voornaamste titelkandidaat nu PSV in een dip verkeert die maar niet voorbij lijkt te gaan.

Pagina 3 van 6 EersteEerste 123456 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •