De resultaten 1 tot 4 van 4 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Slotje: Harman Kardon Sabre SB 35 soundbar

    Ik zit te denken aan een soundbar, is dit een goede?
    Hij spreekt mij wel aan en de reviews zijn positief.

    Ik heb momenteel wel een 5.1 systeem van Bose en ik wil er niet op achteruit gaan. Nu is Harman Kardon wel een
    goed merk qua audio, maar de soundbar ook?

    Het draadloze aspect en het gemak spreekt mij ook wel aan.
    Ik weet alleen niet of hij ook DTS HD Master etc. afspeelt...

    Iemand ervaringen hiermee?
    Laatst aangepast door Wim S. : 10-11-2017 om 13:08

  2. #2

    Standaard

    Volgens de specsheet ondersteunt ie idd TrueHD en DTS MA. Of een soundbar bij je past en of je het een goed geluid vindt ligt echt helemaal bij jezelf. Is lastig om daar een andermans mening voor te gebruiken. Ik heb nu drie soundbars mogen testen voor deze site en ik ben er gewoonweg geen fan van. De enige soundbar die ik echt kan aanbevelen is de Yamaha YSP5600. Die kost wat meer, maar dan heb je ook echt wat. Dat wil niet zeggen dat de rest niks is overigens, maar ik behoor persoonlijk gewoon niet de doelgroep. En dat is precies wat je je af moet vragen.

    Wil je nog echt surroundgeluid, dan moet je het sowieso niet doen. Wil je een minimalistischer systeem en eenvoud, dan is een soundbar wel weer ideaal. Wil je een verbetering van je TV geluid, dan zit je al gauw goed met een soundbar. Vermijd wel de echt goedkope soundbars (plastic troep). Deze HK Sabre SB35 lijkt me niet heel erg verkeerd, maar ik lees hier en daar over deze soundbar dat ie nogal blikkerig klinkt. Ik reviewde een tijdje terug de Monitor Audio ASB-10 soundbar. Dat was geen verkeerde. Er zijn dus veel vissen in de vijver, en vaar niet blindelings op een merknaam. En er zijn heel veel draadloze systemen te koop, dus focus daar ook niet te veel op. Ook is in mijn ogen de ondersteuning voor HD audioformaten totaal overbodig. Met (de meeste) soundbars zul je geen verschil horen tussen een gewone DTS track en een DTS HD MA track.

    Ga vooral gewoon even luisteren in de winkel. Als ik zelf echter nu de keuze zou moeten maken of ik voor een soundbar zou gaan, of bijvoorbeeld voor een goede set actieve stereomonitors, zou ik voor dat laatste gaan. Die bieden veel vergelijkbare functionaliteit en connectiviteit met een veel betere geluidskwaliteit.

    Tip (uit ervaring): En waar je ook voor gaat, vraag in de winkel of je het product terug kunt brengen als ie echt niet bevalt. Of bestel online. Dan heb je sowieso 14 dagen zichttermijn. Het zou zuur zijn als je straks met een apparaat zit waar je eigenlijk niet tevreden over bent. Je kunt je zuurverdiende geld maar 1x uitgeven.
    LG OLED55E6V || Anthem MRX 720 || OPPO UDP-203 || Sony PS4 || Nvidia Shield

  3. #3

    Standaard

    Dank voor je reactie:

    Ik zoek weer een up to date systeem, vergeleken met mijn v25 systeem die ik nu heb. Maar ik ga toch wel voor goed geluid en misschien is het beter om te kijken bij 5.1 systemen, die ook voor eenvoud gaan. Ik had de soundbar Bose 300 & de Sony HT-ST 5000 ook al in gedachten, maar ben bang dat ik er qua geluid er op achter uit ga, in vergelijking met een goede 5.1 systeem.

    Ik zoek een systeem waarop ik mijn Sony UBP-800 en mediaspeler met 4K kan doorstromen, het zou ook via de tv kunnen...
    Waarbij je gemakkelijk kan switchen van ene apparaat naar andere, middels een universele afstandsbediening.
    Daarnaast vind ik streaming audio middels bv intergrale chromecast of zoiets dat Bose heeft met soundtouch erg aantrekkelijk.

    Ik heb in principe een budget van max. 1500, omdat ik mijn oude home cinema set wel kan door verkopen.
    A/S donderdag ga ik naar hi-fi zaak om wat setjes & soundbars te beluisteren, de Sony HT-ST 5000 kan ik helaas in geen enkele winkel vinden in mijn buurt.

    Die Yamaha YSP5600 ziet er wel wreed uit, ook qua specs!
    Laatst aangepast door Wim S. : 16-07-2017 om 12:51

  4. #4

    Standaard

    Als dat je budget is, overweeg dan zeker de YSP5600. Wellicht kun je en goedkoop op de kop tikken. Er is een review van die soundbar te vinden op onze site!
    LG OLED55E6V || Anthem MRX 720 || OPPO UDP-203 || Sony PS4 || Nvidia Shield

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •