De resultaten 1 tot 10 van 10 worden weergegeven.

Discussie: The Night Of (2016)

  1. #1

    Standaard The Night Of (2016)

    Ik heb vannacht de eerste aflevering van The Night Of opgenomen en net bekeken. Eerste indruk: niet slecht en goed gedaan. Het leuke is dat je het vanuit het oogpunt van de vermeende dader wordt verteld. Ik ga hem in ieder geval verder volgen.

  2. #2

    Standaard

    Had de eerste aflevering al eerder gezien, Echt goed, helemaal mijn ding. Benieuwd hoe het verder gaat, vind het aan de ene kant aanvoelen als een goedmakertje voor True Detective seizoen 2.

  3. #3

    Standaard

    De laatste aflevering is geweest. Ik vond het einde te gemakkelijk. Het niet eruit laten komen van de jury was te makkelijk eraf komen van de schrijvers. Gezien het van lief naar minder lief worden van de hoofdpersoon had ik juist een twist verwacht. Jammer dat het seizoen zo eindigde.

  4. #4

    Standaard

    Ik vond het een geweldige series met een pracht role van John Torturro,

    Vince.

  5. #5

    Standaard

    Vond het einde best wel goed. De serie is eigenlijk geen who dunnit (hoewel het daarop lijkt) maar een kritische blik op het rechten systeem. Het was al best duidelijk in de vorige afleveringen dat de serie niet zo heel veel moeite nam om de zaak op te lossen maar wel om te tonen hoe de advocaten en agenten wilden bewijzen dat Naz het zowel gedaan had als totaal niet. Ze verzamelden vooral bewijslast die kan gebruikt worden in de rechtzaal. Zo lopen we inderdaad informatie mis over wat er "The Night Of" gebeurt is. Maar het plaatst ons makkelijker in de voeten van de jury om een oordeel te vellen. Dit is iets anders dan een detective die een heel seizoen lang op zoek gaat naar de dader en die uiteindelijk vind. De verhaallijn van Naz in de gevangenis zou minder aan bod komen. Alhoewel ik dat aspect van het verhaal iets minder kon slikken. Oké, plots in een gevangenis terecht komen zal je als persoon zeker veranderen. Maar ik vond hier dat Naz iets teveel veranderd....

    Maar over het einde met de jury... Ieder personage in de serie dacht dat het iemand anders was die het gedaan had, de begrafenis ondernemer, de stiefvader, ... hierdoor vind ik het wel gepast dat de serie dan ook de jury onbeslist laat. Dit wordt dan ook nog eens kracht bijgezet op het einde in de scène met Naz zijn moeder die duidelijk twijfelde aan haar zoon ongeacht het gedaan heeft of niet (zelfs na zijn vrijlating zie je de twijfel op haar gezicht). Wel een spannend stuk als Naz uit de gevangenis wordt geleid, ik zat op het puntje van m'n zetel, ik dacht echt dat hij ging sterven. Ook mooi is de scène waar Naz op het einde Andrea herinnert, het gezicht zegt het allemaal. "Je bent uit de gevangenis, maar je bent veranderd." Als kers op de taart de kat metafoor. Echt geweldig.

    De blu-ray komt normaal gezien op 17/10 uit in de UK. Deze ga ik zeker nog eens kijken.
    Laatst aangepast door WaymannDirector : 30-08-2016 om 12:08
    COLLECTIE: Film BD - 1959 / Film DVD - 1072 / TV Series BD - 326 / Tv-Series DVD - 365 / Films via Itunes - 76

  6. #6

    Standaard

    Wat een geweldig blu-ray cover. De eerder poster wordt in een nieuw daglicht geplaatst. De straten vormen de tralies van een gevangeniscel.


    http://images4.static-bluray.com/mov...3370_front.jpg
    COLLECTIE: Film BD - 1959 / Film DVD - 1072 / TV Series BD - 326 / Tv-Series DVD - 365 / Films via Itunes - 76

  7. #7

  8. #8

    Standaard

    Ok, de wazige afbeelding van Naz zat altijd al op de poster. Nu alleen wat duidelijker zicht op de blu-ray. Ook dat je een taxi met daarachter een politiewagen ziet rijden.
    COLLECTIE: Film BD - 1959 / Film DVD - 1072 / TV Series BD - 326 / Tv-Series DVD - 365 / Films via Itunes - 76

  9. #9

    Standaard

    Mooie serie, met een enorme onderhuidse spanning. En ik heb geen moeite met het einde, wat nog steeds onbeslist laat wie het nou gedaan heeft. Van degene die Box gaat volgen, moet nog afgewacht worden of hij het daadwerkelijk gedaan heeft. Ergens had ik verwacht dat Naz het wel had gedaan, misschien niet geheel bewust, maar omdat hij zwaar onder de invloed was. Maar goed, dat mogen we zelf gaan speculeren .

    Als ik toch een minpunt moet noemen; ik vond dat de verstreken tijd niet altijd duidelijk was, dat hadden ze wel iets op kunnen verzinnen.

    Maaktme wel trouwens benieuwd naar Criminal Justice, waar het op gebaseerd is.

  10. #10

    Standaard

    Ik was in eerste instantie wel te spreken over The Night Of.

    Maar nieuwsgierig als ik ben, heb ik ook de serie bekeken waar het op gebaseerd is, Criminal Justice seizoen 1.
    Mijn waardering voor The Night Of is een stuk gedaald. Niet alleen de sfeer (wellicht het sterkste punt van de serie), maar ook hele lappen dialoog zijn gewoon overgenomen van Criminal Justice. Daarbij vond ik het verhaal van Criminal Justice veel soepeler en to-the-point lopen (zijn ook 5 afleveringen i.p.v. 8 ).

    Het grootste verschil zal zijn dat de verdachte in Criminal Justice blank is, terwijl in The Night Of de rassenkwestie/cultuurverschillen een grote rol spelen. Ben Whishaw speelt trouwens erg goed..

    Maar de karakterevolutie van de verdachte Ben in Criminal Justice is veel beter; een minpuntje van The Night Of vond ik al dat Naz (tegen wil en dank) in rap tempo, opgepompt, stoer en hard wordt; dat hij erg ver van zijn oorspronkelijke karakter staat. Vergelijk het eens met de ontwikkeling van ben in Criminal Justice: veel geloofwaardiger.
    Ook de rol van Box is beter en meer uitgediept in Criminal Justice en krijgt meer een eind.

    Bij The Night Of zijn er veel subplotjes die aandacht krijgen, die eigenlijk niet zo boeiend zijn, zoals de voetaandoening van de advocaat. In Criminal Justice zie je het ook, maar meer terloops. Of dat de taxi in The Night Of een gedeeld bezit is, ook niet boeiend, en het leidt eigenlijk af.
    En hoewel ik absoluut geen moeite heb met het meer open einde van The Night Of, vond ik het einde van Criminal Justice toch meer voldoening geven.
    \

    Al bij al trek ik voor The Night Of 2 punten van de aanvankelijke score van 8 af. 'Gebaseerd op' dekt de lading niet, ze konden beter 'Deels gekopieerd van' gebruiken. Zo zie je dat de originaliteit weleens zwaar kan tegenvallen.....

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •