De resultaten 1 tot 3 van 3 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Geen geluid bij Onkyo TX-SR607 en Philips 40PFK5500/12

    Ik heb mijn fullHD Philips 40PFK5500/12 met een HDMI-kabel aangesloten op mijn Onkyo TX-SR607. Tevens loopt de kabel, mijn CD-speler en mijn blu-ray-speler ( Onkyo DV-BD507) allen via HDMI naar mijn versterker. Altijd prachtig beeld en geluid, alleen geen geluid bij het afspelen van DVD/blu-ray en geen geluid als ik op tv Youtube aan zet. Wie weet hoe dit op te lossen is?

  2. #2
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Hoi Dick64,
    Welkom op ons forum.

    Heb je de goede HDMI-input met ARC (audio return channel) gebruikt? Hierdoor loopt het geluid van de tv terug naar je versterker (YouTube). Meestal is dat HDMI 2 op je tv.
    Dat je BD speler geen geluid geeft is wat lastiger te herleiden. Ik begrijp uit je vraag dat de versterker en tv met HDMI zijn verbonden en dat de Blu-ray speler met een andere HDMI-kabel is verbonden met je versterker?

    Zorg in ieder geval dat je Blu-ray speler op bitstream staat en dat je de versterker op de juiste HDMI-input is ingesteld. En dat de versterker automatisch het juiste (digitale) audio signaal decodeert.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  3. #3

    Standaard

    Het kan ook zijn dat HDMI-output van de Onkyo verkeerd ingesteld is. De receiver gaat er dan van uit dat je het extern laat decoderen en weergeven.
    Daarvoor moet je in de gebruiksaanwijzing en in het menu van de receiver kijken. :
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •