Pagina 18 van 46 EersteEerste ... 814151617181920212228 ... LaatsteLaatste
De resultaten 426 tot 450 van 1133 worden weergegeven.
  1. #426

    Standaard

    De videokaart zou HDR moeten kunnen uitsturen maar voor zover ik heb begrepen ondersteunt Windows dat op dit moment nog niet,
    Zou later met die Creators update moeten worden toegevoegd.

    Ik maak in ieder geval gebruik van Mediaplayer Classic Homecinema (MPC-HC) icm de madVR codec.
    Heb daar onlangs wat mee lopen experimenteren en deze "ontdekking" maakt t plaatje wat mij betreft compleet.
    Ik kom, op deze ingang, nergens meer aan!
    Op naar die toekomstige UHD player op de andere...

  2. #427

    Standaard

    ben bijna om, wil zeker nog 3D functie en dan vallen veel 2017 toestellen af; vind de prijs (3000 euro) nog te hoog voor een 2016 model dus wacht nog even tot deze zakt naar 2200-2500; enige concurentie zou de Panasonic EXW784-serie kunnen zijn (gunstige prijs en 2017 techniek) maar is geen OLED (en dus mindere wat betreft zwartwaardes ?) en had ergens gelezen dat 3D van Panasonic (actief) minder is dan de LG (passief); kon nog geen review vinden, hoop dat deze snel komt.

    Nog een vraagje over de LG wat betreft "image retention"; m'n eerste plasma TV (Panasonic VT20) had hier behoorlijke last van vooral te zien bij ondertiteling met zwarte achtergrond; als de ondertiteling verdwijnt bleef er in het zwart een witte gloed achter wat ik erg afleidend vond; ik heb, omdat ik ook veel last had van inbranden, toen een nieuw toestel van Panasonic gekregen en gelukkig was deze wel oke. Heb dus nooit een (O)LED TV gehad, heeft deze techniek hier last van en meer specifiek deze LG ?

    Heb sinds een paar maanden zowel m'n versterker (met een Denon AVR-X7200WA) als m'n speler (met de OPPO) vervangen, nu dus alleen nog de TV en dan kan ik ook (hopelijk) genieten van de meerdere 4K schijfjes die ik al heb klaarliggen
    When I die I don't want no part of heaven
    I would not do heaven's work well
    I pray the devil comes and takes me
    To stand in the fiery furnaces of hell

    from "Youngstown" by Bruce Springsteen

    mijn collectie mijn verkoop topic

  3. #428
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Ik heb nog nooit enige vorm van image retention kunnen waarnemen, terwijl mijn Pana VT60 dat wel heel duidelijk had. Terwijl dit in eerste instantie wel aan OLED werd gekoppeld, maar dat hoort echt tot het verleden. De LG heeft wel een functie daarvoor die automatisch gestart wordt als het scherm uit gaat, maar ik heb er nooit naar om hoeven kijken en dat zegt genoeg en heb hem al bijna een jaar. Ik heb echt veel tv's gehad door de jaren heen, maar nog nooit was ik zo positief. Jouw potetiele toekomstige combo heb ik ook en het werkt allemaal perfect samen en wat mij betreft een match made in heaven en ik ben toch best heel kritisch. 3D van LG is echt fantastisch. Deze tv doet werkelijk alles goed. Het is bijna saai... Als ik iets te zeuren heb is het de pannings bij sommige beelden, maar ook dat is bijna een non-issue. Of de tv veel goedkoper wordt betwijfel ik. Het is namelijk best een bijzondere en unieke tv met 3D en die vind je straks niet zo snel meer.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  4. #429

    Standaard

    Na alle hosanna-verhalen op dit forum en omdat ik binnenkort ga verhuizen (& mijn vriendin geen beamer meer wil in de huiskamer) ben ik me ook aan het oriënteren op deze televisie! En kijkend naar de prijsdaling van zo'n € 200,- in de laatste maand (met name door de concurrentiestrijd tussen TVReus en Plasmavisie) en de naderende introductie van de 2017 LG-modellen, verwacht ook ik nog wel een verdere prijsdrop... Actuele (laagste) stand: € 4.179,-

    https://tweakers.net/pricewatch/4819...oled65e6v.html

  5. #430

    Standaard

    Die Pricewatch heeft in dit geval weinig nut. Als je zaken als Smits, Foka of Audiovision telefonisch benadert krijg je hele andere en veel gunstigere prijzen te horen.
    Lees de topics op t forum van tweakers er maar eens op na.

  6. #431

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rvvnr1 Bekijk bericht
    Die Pricewatch heeft in dit geval weinig nut. Als je zaken als Smits, Foka of Audiovision telefonisch benadert krijg je hele andere en veel gunstigere prijzen te horen.
    Lees de topics op t forum van tweakers er maar eens op na.
    Thanks voor de tip, dat zal ik dan zeker gaan proberen!

  7. #432

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Santulli Bekijk bericht
    Ik heb nog nooit enige vorm van image retention kunnen waarnemen, terwijl mijn Pana VT60 dat wel heel duidelijk had. Terwijl dit in eerste instantie wel aan OLED werd gekoppeld, maar dat hoort echt tot het verleden. De LG heeft wel een functie daarvoor die automatisch gestart wordt als het scherm uit gaat, maar ik heb er nooit naar om hoeven kijken en dat zegt genoeg en heb hem al bijna een jaar. Ik heb echt veel tv's gehad door de jaren heen, maar nog nooit was ik zo positief. Jouw potetiele toekomstige combo heb ik ook en het werkt allemaal perfect samen en wat mij betreft een match made in heaven en ik ben toch best heel kritisch. 3D van LG is echt fantastisch. Deze tv doet werkelijk alles goed. Het is bijna saai... Als ik iets te zeuren heb is het de pannings bij sommige beelden, maar ook dat is bijna een non-issue. Of de tv veel goedkoper wordt betwijfel ik. Het is namelijk best een bijzondere en unieke tv met 3D en die vind je straks niet zo snel meer.
    Ik raak steeds meer overtuigd; zal trouwens wel de 55 inch versie worden, zie dat deze nu 2400 euro is bij BestBuyShop, ken de toko echter niet, kijken of Foka echt aan laagste prijs garantie doet zoals ze melden op hun website
    When I die I don't want no part of heaven
    I would not do heaven's work well
    I pray the devil comes and takes me
    To stand in the fiery furnaces of hell

    from "Youngstown" by Bruce Springsteen

    mijn collectie mijn verkoop topic

  8. #433

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Peter van santbrink Bekijk bericht
    Ik raak steeds meer overtuigd; zal trouwens wel de 55 inch versie worden, zie dat deze nu 2400 euro is bij BestBuyShop, ken de toko echter niet, kijken of Foka echt aan laagste prijs garantie doet zoals ze melden op hun website
    Kan nog wel 200 euro van af, zie mijn reactie hierboven.

  9. #434

    Standaard

    Ik heb iets raars. Ik heb m'n playstation 4 pro rechtstreeks aangesloten op m'n tv (65E6V) via HDMI en met een toslink naar m'n receiver voor het geluid. In de settings van m'n ps4 heb ik dan ook ingesteld dat het geluid via de optische uitgang moet lopen, echter als ik de ps4 gebruik speelt hij toch ook het geluid over de hdmi en heb ik dus zowel geluid uit m'n tv als ook uit de receiver. Ik hoor het dus dubbel, wat dus geen gehoor is. Dit is toch raar lijkt mij. Heeft iemand hier ook ervaring mee en een oplossing voor?

  10. #435

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mausman Bekijk bericht
    Ik heb iets raars. Ik heb m'n playstation 4 pro rechtstreeks aangesloten op m'n tv (65E6V) via HDMI en met een toslink naar m'n receiver voor het geluid. In de settings van m'n ps4 heb ik dan ook ingesteld dat het geluid via de optische uitgang moet lopen, echter als ik de ps4 gebruik speelt hij toch ook het geluid over de hdmi en heb ik dus zowel geluid uit m'n tv als ook uit de receiver. Ik hoor het dus dubbel, wat dus geen gehoor is. Dit is toch raar lijkt mij. Heeft iemand hier ook ervaring mee en een oplossing voor?
    Je geluid van de tv uitzetten en alleen over de receiver luisteren en/of andersom ?
    this is my boomstick!!!

  11. #436

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door peter smits Bekijk bericht
    Je geluid van de tv uitzetten en alleen over de receiver luisteren en/of andersom ?
    Ja uiteraard kan dat, maar dat is toch raar dat als je in de playstation aangeeft dat het geluid alleen via de optische uitgang moet lopen, dat je ook geluid krijgt over de hdmi kabel.

  12. #437

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door peter smits Bekijk bericht
    Je geluid van de tv uitzetten en alleen over de receiver luisteren en/of andersom ?
    Waarom sluit je je Playstation 4 niet via HDMI op je receiver aan en de receiver via HDMI op je TV? Dat is normaal gesproken de meest gebruikte aansluitwijze als je gebruik maakt van een receiver. Dan heb je dit probleem niet. Ik laat alles via mijn receiver lopen en dat werkt perfect.
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  13. #438

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel Hoeve Bekijk bericht
    Waarom sluit je je Playstation 4 niet via HDMI op je receiver aan en de receiver via HDMI op je TV? Dat is normaal gesproken de meest gebruikte aansluitwijze als je gebruik maakt van een receiver. Dan heb je dit probleem niet. Ik laat alles via mijn receiver lopen en dat werkt perfect.
    Dat is inderdaad de beste manier maar ik denk dat hij geen ingangen meer heeft op zijn receiver anders zou hij het zo ook wel aangesloten hebben.
    this is my boomstick!!!

  14. #439

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door peter smits Bekijk bericht
    Dat is inderdaad de beste manier maar ik denk dat hij geen ingangen meer heeft op zijn receiver anders zou hij het zo ook wel aangesloten hebben.
    Nee hoor, heb nog ingangen zat Heb sinds kort de receiver Denon X4300H. Ik vraag me alleen af als ik de ps4 op de receiver aansluit of dan de optie op de tv met die deep colour wel werkt.

    Gisteravond heb ik ff ca. 2 uurtjes Project Cars gespeeld en daarna schrok ik wel een beetje want ik zag op de tv op de plek waar m'n binnenspiegel zeg maar constant zat een beetje donkere waas. Vanmorgen toen ik de tv weer aanzette was het weg, pfffff.
    Hoop dat dit geen kwaad kan verder?

  15. #440

  16. #441

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door vista-vision Bekijk bericht
    Moet toegeven dat ik me kan vinden in dit artikel. Ik hou het wel in m'n achterhoofd dat er niet te lang hetzelfde beeld op de tv te zien is. Vroeger met mijn LED liet ik de tv gewoon aanstaan ook al keek ik eventjes niet.
    Bij deze OLED heb ik toch geleerd om hem uit te zetten ofwel ervoor te zorgen dat er niet te lang een stilstaand beeld op het scherm te zien is.
    COLLECTIE: Film BD - 1959 / Film DVD - 1072 / TV Series BD - 326 / Tv-Series DVD - 365 / Films via Itunes - 76

  17. #442

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door WaymannDirector Bekijk bericht
    Moet toegeven dat ik me kan vinden in dit artikel. Ik hou het wel in m'n achterhoofd dat er niet te lang hetzelfde beeld op de tv te zien is. Vroeger met mijn LED liet ik de tv gewoon aanstaan ook al keek ik eventjes niet.
    Bij deze OLED heb ik toch geleerd om hem uit te zetten ofwel ervoor te zorgen dat er niet te lang een stilstaand beeld op het scherm te zien is.
    Moet ik me zorgen gaan maken? Heb het artikel nog niet gelezen, maar ik game wel op deze tv en m.n. dus race-games waarbij bijv. de HUD en spiegel steeds op 1 plek weergegeven wordt.

    Als ik game zit je toch zo aan de ca. 2 uurtjes dat de tv aanstaat met dat beeld.

  18. #443
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Niet alleen game ik op deze tv, maar het is ook mijn pc-monitor die soms uren achter elkaar een venster of gefixeerd beeld vertoond. Op mijn vorige scherm de Pana VT60 zag je direct het beeld nagloeien (retentie). Dit is niet meer dan fosfor wordt nog nagloeit en dus een retentie van het beeld geeft. Maar bij dit scherm is daar totaal geen sprake van. En je weet hoe dat gaat met een pc. Even snel aanzetten werkt nooit bij mij. Voor ik het weet zit ik er weer veel te lang achter. Dit artikel is al een jaar oud en kan dus totaal niks met onze schermen, want die waren er nog niet en dan is dat artikel gewoon gebaseerd op oude modellen. Probeer nu maar eens een artikel te vinden die inbranden behandeld op onze generatie schermen.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  19. #444

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Santulli Bekijk bericht
    Niet alleen game ik op deze tv, maar het is ook mijn pc-monitor die soms uren achter elkaar een venster of gefixeerd beeld vertoond. Op mijn vorige scherm de Pana VT60 zag je direct het beeld nagloeien (retentie). Dit is niet meer dan fosfor wordt nog nagloeit en dus een retentie van het beeld geeft. Maar bij dit scherm is daar totaal geen sprake van. En je weet hoe dat gaat met een pc. Even snel aanzetten werkt nooit bij mij. Voor ik het weet zit ik er weer veel te lang achter. Dit artikel is al een jaar oud en kan dus totaal niks met onze schermen, want die waren er nog niet en dan is dat artikel gewoon gebaseerd op oude modellen. Probeer nu maar eens een artikel te vinden die inbranden behandeld op onze generatie schermen.
    Ah ok, geen zorgen dus

    Ik zie ook bijv. bij tv uitzendingen bij dat zenderlogo bij lichte achtergronden dat er een soort licht donkere waas achter en om het logo zit. Als er dan reclame komt en het logo dan plotseling weg is, zie je een aantal seconden nog een beetje donkere waas waar het logo heeft gestaan. Dus net zoiets als wat ik hier eerder poste met dat gamen. Is dat nog te verhelpen met een instelling of zo?

  20. #445

    Standaard

    Ik game ook veel op deze mijn OLED en gebruik mijn mediaplayer er ook op uiteraard.

    Bij gamen laat ik gerust tijdens koken soms gewoon de console op pauze, totaal geen last van gedoe met het scherm
    Forrest Gump: Life is like a box of chocolate, you never know what you are gonna get...

  21. #446

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door pretorian22 Bekijk bericht
    Ik game ook veel op deze mijn OLED en gebruik mijn mediaplayer er ook op uiteraard.

    Bij gamen laat ik gerust tijdens koken soms gewoon de console op pauze, totaal geen last van gedoe met het scherm

    Kan het misschien liggen aan het feit dat ik in de instellingen het oled lampje vrij laag heb staan? Ik heb 'm op 45. Dat heb ik van deze site overgenomen: https://www.homecinemamagazine.nl/20...serie-oled-tv/

  22. #447

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mausman Bekijk bericht
    Kan het misschien liggen aan het feit dat ik in de instellingen het oled lampje vrij laag heb staan? Ik heb 'm op 45. Dat heb ik van deze site overgenomen: https://www.homecinemamagazine.nl/20...serie-oled-tv/
    Dat staat juist vrij laag dan. Zou juist geen kwaad moeten kunnen dan. Staat hij op game mode overigens? (niet voor retentie maar voor beste performance)
    Maar als het goed is wist het scherm zichzelf als hij uitgaat.
    Forrest Gump: Life is like a box of chocolate, you never know what you are gonna get...

  23. #448

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door pretorian22 Bekijk bericht
    Dat staat juist vrij laag dan. Zou juist geen kwaad moeten kunnen dan. Staat hij op game mode overigens? (niet voor retentie maar voor beste performance)
    Maar als het goed is wist het scherm zichzelf als hij uitgaat.
    Ja ik heb de tv op gamemodus staan op de hdmi poort waar ik mn ps4 op heb zitten. Dat is dus ook de reden dat ik de ps4 rechtstreeks heb aangesloten op m'n tv, zodat ik niet elke keer hoef te switchen van bioscoopmodus naar gamemodus als ik m'n ps4 aan m'n receiver zou hebben aangesloten.

  24. #449

    Standaard

    heb de knoop doorgehakt en de 55 inch versie gekocht bij Foka voor 2400 euro, pricematch met andere toko, verder niet onderhandeld over evt lagere prijs. Als het goed is wordt hij (of zij ?) deze week geleverd.

    Zal wat instellingen betreft waarschijnlijk veel komen vragen hier, ben niet zo handig zoals ook blijkt uit de topic die ik ben gestart over dolby atmos instellingen
    When I die I don't want no part of heaven
    I would not do heaven's work well
    I pray the devil comes and takes me
    To stand in the fiery furnaces of hell

    from "Youngstown" by Bruce Springsteen

    mijn collectie mijn verkoop topic

  25. #450
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Gefeliciteerd en vraag straks maar raak. Vinden wij alleen maar leuk.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

Pagina 18 van 46 EersteEerste ... 814151617181920212228 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •