Pagina 19 van 46 EersteEerste ... 915161718192021222329 ... LaatsteLaatste
De resultaten 451 tot 475 van 1133 worden weergegeven.
  1. #451

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Peter van santbrink Bekijk bericht
    heb de knoop doorgehakt en de 55 inch versie gekocht bij Foka voor 2400 euro, pricematch met andere toko, verder niet onderhandeld over evt lagere prijs. Als het goed is wordt hij (of zij ?) deze week geleverd.

    Zal wat instellingen betreft waarschijnlijk veel komen vragen hier, ben niet zo handig zoals ook blijkt uit de topic die ik ben gestart over dolby atmos instellingen
    Gefeliciteerd Peter, zal je geen spijt van krijgen ! Al binnen?

  2. #452

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    Gefeliciteerd Peter, zal je geen spijt van krijgen ! Al binnen?

    is net binnen, helaas al een probleem; tv aangesloten en m'n versterker (waarop m'n BR spelers en HUMAX TV decoder zijn aangesloten) via hdmi out aangesloten op de TV via hdmi1; even klikken naar hdm1 versterker op de TV decoder maar helaas alleen geluid, geen beeld...

    beetje vreemd dat er geen handleiding bij zit, ben dus even op het internet aan het kijken maar ben bang dat het nog een tijdje gaat duren voordat ik helemaal door heb hoe alles werkt....

    beeld is gelukt, denk dat de hdmi kabel er niet goed inzat, gaat ook niet echt soepel

    dit weekend maar eens kijken wat de beste instellingen zijn; moet erg wennen aan de manier van bedienen, enorm veel mogelijkheden maar wil eigenlijk alleen film kijken en af en toe TV maar misschien gaat dat veranderen als ik alle mogelijkheden onder de knie krijg
    Laatst aangepast door Peter van santbrink : 10-03-2017 om 19:03
    When I die I don't want no part of heaven
    I would not do heaven's work well
    I pray the devil comes and takes me
    To stand in the fiery furnaces of hell

    from "Youngstown" by Bruce Springsteen

    mijn collectie mijn verkoop topic

  3. #453

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Peter van santbrink Bekijk bericht
    is net binnen, helaas al een probleem; tv aangesloten en m'n versterker (waarop m'n BR spelers en HUMAX TV decoder zijn aangesloten) via hdmi out aangesloten op de TV via hdmi1; even klikken naar hdm1 versterker op de TV decoder maar helaas alleen geluid, geen beeld...

    beetje vreemd dat er geen handleiding bij zit, ben dus even op het internet aan het kijken maar ben bang dat het nog een tijdje gaat duren voordat ik helemaal door heb hoe alles werkt....

    beeld is gelukt, denk dat de hdmi kabel er niet goed inzat, gaat ook niet echt soepel

    dit weekend maar eens kijken wat de beste instellingen zijn; moet erg wennen aan de manier van bedienen, enorm veel mogelijkheden maar wil eigenlijk alleen film kijken en af en toe TV maar misschien gaat dat veranderen als ik alle mogelijkheden onder de knie krijg
    De handleiding staat in het smartmenu......
    Formerleewarmer (Five StarTrader) en (SafeTrader)

    LG OLED77G36LA, Marantz SR7015, OPPO 203 UHD, speakers: Xanadu, Apple TV 4K

  4. #454
    LG OLED 77c8- MARANTZ SR8012-CM Stufe 1-Marantz MM8807 CM-APPLE TV4K-Zidoo uhd2000-HORIZON NEXT-AUDIOMAAT SOCET 9 Inlets-JL Audio F113 v2 -2x SONUS FABER VENERE 3.0-2x SONUS FABER SONETTO WALL 1xSONUS FABER SONETTO CENTER 2-2xKEF ci161-nas ds1512+-5x10TB-AUDIOQUEST HDMI/POWERCORD/OPTICAL en ETHERNET

  5. #455

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mark van L. Bekijk bericht
    De handleiding staat in het smartmenu......
    kan het niet vinden, neem aan dat je aangesloten moet zijn op het internet om via de TV de handleiding te kunnen raadplegen ?

    net eerste BR titel gekeken (Pom Poko), prachtig beeld zal nog lastig worden om de beste instellingen te vinden (zoveel mogelijkheden), heb nog ergens een calibratie BR liggen, zal nodig zijn

    had wel een klein probleempje, als ik TV uitzending kijk via de versterker is duidelijke lip sync aanwezig; zonder de versterker niet aanwezig (had ik met m'n oude TV geen last van);

    Morgen maar eens een 4K filmpje opzetten
    When I die I don't want no part of heaven
    I would not do heaven's work well
    I pray the devil comes and takes me
    To stand in the fiery furnaces of hell

    from "Youngstown" by Bruce Springsteen

    mijn collectie mijn verkoop topic

  6. #456

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mark van L. Bekijk bericht
    De handleiding staat in het smartmenu......
    Dat meen je toch niet? Bij een TV die vele duizenden euro's kost wordt niet eens een uitgebreide gedrukte handleiding meegeleverd, kostprijs amper 5, 10 euro? Dat vind ik echt onvoorstelbaar.
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  7. #457

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel Hoeve Bekijk bericht
    Dat meen je toch niet? Bij een TV die vele duizenden euro's kost wordt niet eens een uitgebreide gedrukte handleiding meegeleverd, kostprijs amper 5, 10 euro? Dat vind ik echt onvoorstelbaar.
    Ik zeg heel eerlijk dat ik het ook wel vreemd vond. Op zich had ik de link van raymen ook gevonden en ging dat prima, maar ik vind het altijd wel fijn om door de handleiding heen te snuffelen om dingen te vinden die ik wellicht over het hoofd heb gezien.

  8. #458

    Standaard

    Ja dat had ik ook,

    zo hoort het ook bij zo`n duur apparaat.

    maar toch is de online handleiding wel overzichtelijk

    bij mijn denon, zat ook een online versie, en een cd bij.

    ach ja het is de tijd denk ik
    LG OLED 77c8- MARANTZ SR8012-CM Stufe 1-Marantz MM8807 CM-APPLE TV4K-Zidoo uhd2000-HORIZON NEXT-AUDIOMAAT SOCET 9 Inlets-JL Audio F113 v2 -2x SONUS FABER VENERE 3.0-2x SONUS FABER SONETTO WALL 1xSONUS FABER SONETTO CENTER 2-2xKEF ci161-nas ds1512+-5x10TB-AUDIOQUEST HDMI/POWERCORD/OPTICAL en ETHERNET

  9. #459

    Standaard

    Dat er geen handleidingen worden bijgeleverd bij apparatuur is toch al jaren zo, enkel een starters handleiding en veiligheids instructies.
    En bij computerhardware, smartphones, tablets, digitale cameras enz. is dit al veel langer het geval.

    Nu zijn de mogelijkheden van moderne apparatuur zo groot dat dit tot een wel heel dikke handleiding zou lijden en zie daarom tegenwoordig weing nut meer hiervan in.

    Oppo doet nog wel handleidingen bij zijn spelers maar enkel in het engels, en die telt al bijna 100 pagina,s.
    UHD Blu-ray's: 244Blu-ray's: 1129DVD's: 226

  10. #460

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Frenkel Bekijk bericht
    Oppo doet nog wel handleidingen bij zijn spelers maar enkel in het engels, en die telt al bijna 100 pagina,s.
    Precies, zo hoort het ook. Oppo is een van de weinige fabrikanten die zijn klanten en producten kennelijk nog serieus neemt. Bij de rest is het allemaal gemakzucht en onbegrijpelijke kostenbesparing.
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  11. #461

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Frenkel Bekijk bericht
    Dat er geen handleidingen worden bijgeleverd bij apparatuur is toch al jaren zo, enkel een starters handleiding en veiligheids instructies.
    En bij computerhardware, smartphones, tablets, digitale cameras enz. is dit al veel langer het geval.

    Nu zijn de mogelijkheden van moderne apparatuur zo groot dat dit tot een wel heel dikke handleiding zou lijden en zie daarom tegenwoordig weing nut meer hiervan in.

    Oppo doet nog wel handleidingen bij zijn spelers maar enkel in het engels, en die telt al bijna 100 pagina,s.
    Bij mijn oude tv, de Pana, zat er ook geen uitgebreide handleiding bij, maar die was wel te downloaden als PDF. Dat vond ik zelf wel makkelijk om door te nemen

  12. #462

    Standaard

    Heeft iemand hier zijn OLEDxxE6V laten calibreren. Zo ja, wat zijn jullie bevindingen?
    Formerleewarmer (Five StarTrader) en (SafeTrader)

    LG OLED77G36LA, Marantz SR7015, OPPO 203 UHD, speakers: Xanadu, Apple TV 4K

  13. #463

    Standaard

    Je hebt pm
    LG OLED 77c8- MARANTZ SR8012-CM Stufe 1-Marantz MM8807 CM-APPLE TV4K-Zidoo uhd2000-HORIZON NEXT-AUDIOMAAT SOCET 9 Inlets-JL Audio F113 v2 -2x SONUS FABER VENERE 3.0-2x SONUS FABER SONETTO WALL 1xSONUS FABER SONETTO CENTER 2-2xKEF ci161-nas ds1512+-5x10TB-AUDIOQUEST HDMI/POWERCORD/OPTICAL en ETHERNET

  14. #464

    Standaard

    ben ook wel benieuwd naar de settings van anderen; vond dit filmpje op youtube, kwam wel overtuigend over en heb deze waardes gisteren overgenomen (alleen gamma op 2.2 gezet), heb ik in ieder geval een begin.

    wat betreft de online handleiding, erg modern maar daardoor helaas voor mij ook onduidelijk; kon bv niet zo snel een plaatje vinden van de AB met korte uitleg van de verschillende knoppen. kwam ook een tip tegen op internet, als je de settings knop op de AB ingedrukt houdt kom je gelijk in het beeld menu.

    tot nu toe zeer tevreden, groot voordeel is ook dat het beeld bij voetbal wedstrijden een stuk beter is dan m'n oude plasma pana (had moeite met snelle bewegingen).
    When I die I don't want no part of heaven
    I would not do heaven's work well
    I pray the devil comes and takes me
    To stand in the fiery furnaces of hell

    from "Youngstown" by Bruce Springsteen

    mijn collectie mijn verkoop topic

  15. #465

    Standaard

    Instellingen van een ander overnemen heeft geen nut, elk scherm is anders.
    Je kunt wel wat algemene zaken regelen zoals het uitschakelen van de beeldverbeteraars.
    Die hebben namelijk meestal een averechts en onnatuurlijk effect.

    En voor degenen die een calibratie overwegen, daarvoor schijn je het beste eerst zo'n 100 speeluren op de teller te moeten hebben.

  16. #466

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rvvnr1 Bekijk bericht
    Instellingen van een ander overnemen heeft geen nut, elk scherm is anders.
    Je kunt wel wat algemene zaken regelen zoals het uitschakelen van de beeldverbeteraars.
    Die hebben namelijk meestal een averechts en onnatuurlijk effect.

    En voor degenen die een calibratie overwegen, daarvoor schijn je het beste eerst zo'n 100 speeluren op de teller te moeten hebben.
    Op zich heb je gelijk maar het kan een goed begin zijn en inderdaad, niet elk scherm zal hetzelfde zijn, maar veel verschil zal er niet zijn
    When I die I don't want no part of heaven
    I would not do heaven's work well
    I pray the devil comes and takes me
    To stand in the fiery furnaces of hell

    from "Youngstown" by Bruce Springsteen

    mijn collectie mijn verkoop topic

  17. #467

    Standaard

    Ik denk ook dat het geen zin heeft om calibratie-instellingen over te nemen. Ik heb dat ooit eens gedaan met instellingen uit een review. Nog nooit zo'n donker en kleurloos beeld gezien. Ik wist niet hoe gauw ik mijn eigen instellingen moest terug zetten. Gewoon vertrouwen op je eigen ogen en het beeld zo instellen zoals jij dat mooi vindt. En dat hoeft helemaal niet het wetenschappelijke 'juiste' beeld te zijn.
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  18. #468

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Peter van santbrink Bekijk bericht
    Op zich heb je gelijk maar het kan een goed begin zijn en inderdaad, niet elk scherm zal hetzelfde zijn, maar veel verschil zal er niet zijn
    Als ik van het weekend meer tijd heb, zal ik even laten weten hoe die van mij zijn Peter.

  19. #469
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Bij mij zijn dat soort dingen altijd relatief. Was in het verleden het beeld, de weergever of een van de andere schakels in de keten matig dan had ik de drang om het maximale eruit te willen persen. Als WYSIWYG en een dito instelling al indrukwekkend is, heb ik dat vrijwel nooit meer. Maar dan kijk ik niet volgens de norminstelling of zoals het 'heurt'? Maar is de norm niet gewoon wat je op het oog mooi vindt of moet je vertelt en overtuigt worden dat iets mooi is of zo hoort? Dat zou dus pas alleen echt nut hebben als elke schakel aan diezelfde norm moet voldoen, zoals bij Dolby Vision het geval is. Nu is het simpelweg willekeur. Ik schaal dat dus bij de term "zoals de regisseur bedoeld heeft". Kortom, zwaar persoonlijk, veelal een excuus en niet perse een weergave van de werkelijk en daarmee tevens open voor suggestie... Een perfect gekalibreerd scherm biedt dan nog steeds een verbastering van kleurweergaven en helderheid.

    Neemt niet weg dat ik door de jaren heen best veel opgepikt heb van hoe je een scherm zo goed mogelijk kan instellen, maar bij deze OLED was ik voor mijn gevoel best snel klaar. Ik moest zelfs eerst even wennen, maar ben gewoon tevreden. Natuurlijk valt er wat te verbeteren en te perfectioneren. Ik vraag me alleen af of ik het mis als ik het niet weet. Immers WYSIWYG. En misschien weet ik wat ik weer wil als ik het wel weet DENIAL. Wie zal het zeggen, dus, ik begrijp het zeker ook als je wel het maximale uit een van de beste weergevers wilt halen. Verwar mijn betoog niet als overreding met krachttermen, maar een persoonlijk ding...
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  20. #470

    Standaard

    Voordeel is dat de LG out the box al gelijk bij een aantal beeldmodi een goed beeld heeft; tuurlijk moet je niet alleen afgaan op de instellingen van derden maar vind het nuttig om te kijken of bepaalde instellingen mijn beeldbeleving verbeteren; kijk, je kunt genieten van een beeld maar misschien kan het beter en dat leer je alleen door te spelen met de instellingen.

    Na een weekje kijken moet ik zeggen dat ik zeer onder de indruk ben; lijkt erop dat ik geen zichtbare last heb van judder heb (ga echter niet een van de testfilmpjes proberen ), heb dus de truemotion uitstaan en zoals Claudio al eerder aangaf, totaal geen last van image retentie.

    Nog geen 3D filmpje bekeken, gelukkig wordt het slecht weer in het weekend dus dat gaan we dan maar eens doen
    When I die I don't want no part of heaven
    I would not do heaven's work well
    I pray the devil comes and takes me
    To stand in the fiery furnaces of hell

    from "Youngstown" by Bruce Springsteen

    mijn collectie mijn verkoop topic

  21. #471

    Standaard

    Guardians of the galaxy
    doctor strange
    jungle book
    captain america civil war
    dat waren voor mij geweldige 3d films
    ook ghostbusters (2016) was heel mooi in 3d
    LG OLED 77c8- MARANTZ SR8012-CM Stufe 1-Marantz MM8807 CM-APPLE TV4K-Zidoo uhd2000-HORIZON NEXT-AUDIOMAAT SOCET 9 Inlets-JL Audio F113 v2 -2x SONUS FABER VENERE 3.0-2x SONUS FABER SONETTO WALL 1xSONUS FABER SONETTO CENTER 2-2xKEF ci161-nas ds1512+-5x10TB-AUDIOQUEST HDMI/POWERCORD/OPTICAL en ETHERNET

  22. #472

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door raymen Bekijk bericht
    Guardians of the galaxy
    doctor strange
    jungle book
    captain america civil war
    dat waren voor mij geweldige 3d films
    ook ghostbusters (2016) was heel mooi in 3d
    Verkeerde topic?
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  23. #473

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Peter van santbrink Bekijk bericht
    Na een weekje kijken moet ik zeggen dat ik zeer onder de indruk ben; lijkt erop dat ik geen zichtbare last heb van judder heb (ga echter niet een van de testfilmpjes proberen ), heb dus de truemotion uitstaan en zoals Claudio al eerder aangaf, totaal geen last van image retentie.

    Nog geen 3D filmpje bekeken, gelukkig wordt het slecht weer in het weekend dus dat gaan we dan maar eens doen
    Hoi,
    Ik heb bij films ook nog geen judder gezien, maar ik heb het wel af en toe bij gewoon tv kijken als het beeld van links naar rechts of van rechts naar links gaat (dus het beeld schokt dan wat). Heb jij dat niet bij gewone tv uitzendingen?

    Tuurlijk is het het belangrijkste dat je het niet hebt bij het kijken van een blu-ray film, maar soms bij tv kijken zie ik het en dan 'stoort' het me wel. Ik heb dan ook bij de hdmi ingang waarop m'n tv decoder zit de handmatige tru-motion wat ingesteld maar dat helpt niet echt moet ik zeggen.

  24. #474

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mausman Bekijk bericht
    Hoi,
    Ik heb bij films ook nog geen judder gezien, maar ik heb het wel af en toe bij gewoon tv kijken als het beeld van links naar rechts of van rechts naar links gaat (dus het beeld schokt dan wat). Heb jij dat niet bij gewone tv uitzendingen?

    Tuurlijk is het het belangrijkste dat je het niet hebt bij het kijken van een blu-ray film, maar soms bij tv kijken zie ik het en dan 'stoort' het me wel. Ik heb dan ook bij de hdmi ingang waarop m'n tv decoder zit de handmatige tru-motion wat ingesteld maar dat helpt niet echt moet ik zeggen.
    Ik moet zeggen dat ik bijna geen TV kijk maar al wel een aantal voetbalwedstrijden gekeken en daar is het mij niet opgevallen; ik heb m'n decoder trouwens niet direct op de TV aangesloten maar via m'n versterker, weet niet of dit nog iets uitmaakt
    When I die I don't want no part of heaven
    I would not do heaven's work well
    I pray the devil comes and takes me
    To stand in the fiery furnaces of hell

    from "Youngstown" by Bruce Springsteen

    mijn collectie mijn verkoop topic

  25. #475

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel Hoeve Bekijk bericht
    Verkeerde topic?
    Ik denk dat een reactie is op mijn voornemen om dit weekend een 3D filmpje op te zetten

    Heb Ghostbusters nog niet gezien maar wel thuis liggen, gaan we voor !
    When I die I don't want no part of heaven
    I would not do heaven's work well
    I pray the devil comes and takes me
    To stand in the fiery furnaces of hell

    from "Youngstown" by Bruce Springsteen

    mijn collectie mijn verkoop topic

Pagina 19 van 46 EersteEerste ... 915161718192021222329 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •