Pagina 17 van 46 EersteEerste ... 713141516171819202127 ... LaatsteLaatste
De resultaten 401 tot 425 van 1133 worden weergegeven.
  1. #401

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Santulli Bekijk bericht
    Ik kan beamen wat Ludo heb - op basis van een aankoop - zeer prettig zaken gedaan en ook omschreven in het aansluitende stukje OLED-dreams, maar ook veel positieve ervaringen gelezen van forumgenoten.
    Bedankt Claudio
    Sony 55XE9305 Sony HT-CT790 Panasonic DMP-UB704 XBOX ONE S ? http://www.invelos.com/DVDCollection.aspx/willyjean64

  2. #402

    Standaard

    Al vele jaren geniet ik van plasma schermen; mijn laatste televisie was het bejubelde 65VT60 model van Panasonic, ook wel bekend als de beste plasmatelevisie ooit qua beeldkwaliteit. Maar zoals bekend, kondigde Panasonic in 2013 aan dat ze geen plasmatelevisies zouden maken.

    Ik wist dat ik deze topper alleen weg zou doen voor een OLED scherm, LED/LCD is nu eenmaal niet aan mij besteed.
    De twee belangrijkste punten die mij tegenhielden: het feit dat de Pana nog zo mooi was qua beeld én de hoge prijzen van de OLED televisies, zeker voor de 65 inch modellen (ik ging geen kleiner formaat dan mijn huidige tv kopen natuurlijk). Ik zou dus geduldig afwachten tot de OLED prijzen wat zouden zakken, en ondertussen had ik genoeg te genieten met mijn huidige televisie. Ondertussen volgde ik wel alle ontwikkelingen van de OLED's én de UHD spelers/uitgaves, mede daardoor bleef het wel steeds kriebelen. Ook af en toe kijken in de winkels (weliswaar niet best afgesteld, maar je zag wel de potentie). Maar: het verstand won toen van het gevoel.

    Maar ja, zoals zo vaak in het leven lopen de dingen wat anders dan gepland.....

    Eerst kwam het bericht dat de nieuwe OLED televisies van 2017 geen 3D meer zouden ondersteunen. Op zich kijk ik niet zoveel ‘hele’ 3D films (ik kwam geloof ik op 7 films per jaar uit), maar ik vind het wel leuk om af en toe stukjes te kijken. En hoewel er best films bijzitten die er heel mooi uitzagen in 3D (o.a. Avatar, Life of Pi, Gravity), zijn er ook genoeg waarvan ik dacht: meuh. Ik vond het vooral jammer als alles een stuk donkerder (en onduidelijker) werd dan de 2D uitgave. Dat is dan ook het enige puntje van de 65VT60 waarvan ik dacht dat het wel beter zou kunnen (maar nooit gelukt is, ook niet qua instellingen), de 3D. En als ik op de berichten afging van gebruikers, was de 3D van de LG OLED's van 2016 wel uitzonderlijk mooi. Conclusie was dat ik genoeg waarde hecht aan 3D en het graag wil houden zolang het kan.

    Ik ging dus al voorzichtig informeren naar de inruilwaarde van mijn tv, en dat viel op zich niet tegen. Ook heb ik gepolst wat de televisie bij eigen verkoop zou opbrengen; logischerwijs was dit minder dan de inruilwaarde, maar nog steeds redelijk.
    Maar ja, de prijs van de 65e6 zelf vond ik nog zo hoog.....het was (ook met inruil of verkoop van de huidige tv) nog zoveel geld voor vervanging van iets dat het nog zo goed deed. Zelfs de BTW dagen acties hielpen niet, want dan was de prijs weliswaar bijvoorbeeld ook bij plattetv lager, maar toen kon ik de tv tijdens die dagen opeens niet meer inruilen; dat kon pas weer nadat die actie afgelopen was. Dat begreep ik aan de ene kant wel qua marge, maar vond het ook wel jammer.

    Maar toen kwam er dus een berichtje op dit forum dat FOKA dat komend weekend een grote prijsverlaging had, wat neerkwam op de laagste prijs die ik ooit had gezien voor de 65e6; dit kwam bijna overeen met de prijs mét inruil die ik bij plattetv zou krijgen. En ja, toen moest ik snel beslissen....wat ik ook wel deed .

    Ik kon redelijk snel de oude televisie kwijt en omdat ik niet een tijd met twee televisies wilde blijven zitten, had ik de bezorging van de nieuwe en ophalen van de oude in hetzelfde weekend gepland. Afgelopen weekend was het zover....zaterdag kwam een bezorger met een hele grote doos aan met het nieuwe speelgoed . Maar, ik wilde wachten met het uitpakken toen de andere een dag later opgehaald zou worden. Lastig hoor, staat die doos daar en je pakt 'm nog niet uit ....
    En toen kwam er een kink in de kabel...zondag hoor ik dat de koper plotseling niet kon komen. Balen, maar ja, niets aan te doen. Tsja, toen maar snel (met medeweten van de eerste koper) snel een advertentie geplaatst. En dan toch maar de televisie uitgepakt en voorzichtig neergezet. Elk nadeel heeft zijn voordeel.
    Maar wat een reacties zijn er binnengekomen voor de oude tv zeg.....de Pana was veel populairder dan ik dacht. Achteraf had ik er wel meer voor kunnen krijgen, maar ja, ik kreeg de prijs die ik vooraf bedacht had en ik had 'm beloofd aan iemand die 'm dezelfde avond kwam ophalen. Een woord = een woord in mijn optiek.

    Na het uitpakken viel wel wat op; natuurlijk is de televisie kleiner (de Pana heeft een redelijk dikke rand), maar het beeldscherm zelf leek ook kleiner. Optisch bedrog natuurlijk, maar wel even vreemd, ze zijn allebei 65 inch. Afijn, dat zal even wennen zijn. Ik weet nu al dat visite denkt dat ik een kleinere tv heb gekocht ...

    Ik had al wat voorgelezen qua instellingen en ben al een beetje ermee gaan prutsen. Lastig, zoveel keus. Omdat mijn vrouw nog best veel 'gewone' televisie kijkt, moet dat er natuurlijk ook zo goed mogelijk uitzien. Maar dat is (ook voor netflix) nog niet helemaal gelukt; ik zie nog black crush. Vanavond maar weer verder knutselen, ik heb ondertussen gelezen hoe dat het eventueel op te lossen was door de witbalans te verhogen, wordt vervolgd.

    Verdere eerste indrukken....
    Ik ben dus begonnen met de reguliere tv uitzendingen. Ik heb (omdat mijn oude tv er nog stond) nog een 1-op-1 vergelijking kunnen doen met tv uitzendingen: die vond ik altijd erg mooi op de Pana, maar ze verbleken (letterlijk) bij de LG. Die kleuren....echt heel mooi (op de black crush na dan).

    En dan waar ik het meest benieuwd naar was: 3D. Echt, werkelijk waar, het mooiste beeld dat ik ooit heb gezien. Je kunt het niet uitleggen, je moet het zien. Een stuk van Avatar gekeken, en ik vermoed dat dit 3D is zoals Cameron het bedoeld had. Niet normaal, die volle kleuren en die diepte . Echt bizar mooi. En het beeld blijft zo mooi en vooral ook duidelijk bij snelle actie, ongelooflijk. Ook geen details die verdwijnen t.o.v. de 2D. Natuurlijk nog een paar erin gegooid, bijvoorbeeld een paar stukjes van Life of Pi die ik erg goed ken. Het leek, zonder overdrijven, bijna een andere film. Het 'donkere' gevoel van 3D (wat ik altijd op de Pana had) is gewoon verdwenen. Alles is duidelijk zichtbaar. Gravity dan, die zag er op de Pana ook heel mooi uit dacht ik, maar nu is het echt mond-open-vallend-mooi. Tsja, zo kan ik bezig blijven. Nogmaals: woorden schieten te kort, zien is geloven.

    Ook een paar 'gewone' blu-ray's bekeken...ook hier is het beeld adembenemend mooi....ik kan mij niet voorstellen dat UHD er nog mooier uitziet (het zal absoluut zo zijn). Voorlopig ben ik wel zoet met mijn huidige collectie vermoed ik .
    Ook nog een paar demofilmpjes van youtube gekeken....oeioeioei.

    Dat WebOS is trouwens wel makkelijk hoor, werkt als een tierelier. En snel! Even een vergelijking gedaan met youtube en netflix opstarten via een speler en de televisie; scheelt echt enorm veel.

    Nou ja, ik ben de komende tijd nog wel even bezig met instellen; de aparte HDMI van de tv uitzending zal wellicht anders moeten dan de andere. Ik moet ook even kijken of alles opgeslagen wordt. Als ik het goed heb, zijn alleen de standen 'lichte kamer' en 'donkere kamer' aan te passen. En natuurlijk tussendoor ook genieten van al het moois. De conclusie: ik ben erg, erg blij dat ik overstap heb gewaagd .

    Sorry, toch een beetje lang stuk geworden.

  3. #403
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Zei het je toch!!!

    Het recept is nu van alles genieten nadat je je rust in de instellingen hebt gevonden. Want dat gaat nog wel even aanhouden dat genieten, maar ook het pielen. Kijk nu ook die scène van het meisje in het donker van Stranger Things nog maar eens. En als je dat alles hebt ervaren en verwerkt, ga je uiteindelijk ook door voor de volgende stap. Want echt, het kan nog veel mooier met HDR op UHD BD. Je mond zal dan nog veelvuldiger openvallen. Maar voorlopig kan je voort...

    PS: je weet overigens dat Netflix ook Dolby Vision-films en -series heeft?
    En hier nog meer snoepgoed.
    Enjoy!
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  4. #404
    Glorious Member
    Registratie datum
    May 2009
    Woonplaats
    The Future's So Bright, I Gotta Wear Shades

    Standaard

    Mooi zo Rogue, denk dat ik zo onderhand nog bijna de enige hier ben die nog met een 65VT60 'opgescheept' zit
    Panasonic PX-P65VT60E | Marantz AV7005 | Marantz MM7055 | Marantz MM7025 | Oppo BDP-93 met Pro V2 Mod | Apple TV 4K | Focal Chorus 826V | 800CC | 806V | SR 800 V | BK XXLS 400FF


  5. #405
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Je kunt wel alvast een kartonnen OLED maken. Schilder hem dit keer pikzwart.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  6. #406

    Standaard

    Ik heb van het weekend toch ook maar de knoop doorgehakt en een 65inch oled gekocht. moet hem nog een beetje afstellen naar wens, maar wat een beeldje al zeg
    Forrest Gump: Life is like a box of chocolate, you never know what you are gonna get...

  7. #407

    Standaard

    Hebben jullie dat ook dat als soms het beeld van links naar rechts of van boven naar onder gaat (of andersom), dat het beeld dan een heel klein schokje geeft na elke zoveel seconden zeg maar? Een soort van hapering zeg maar.
    Is dat op te lossen want soms valt het nogal erg op en irriteer ik me daar wel aan.

  8. #408

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mausman Bekijk bericht
    Hebben jullie dat ook dat als soms het beeld van links naar rechts of van boven naar onder gaat (of andersom), dat het beeld dan een heel klein schokje geeft na elke zoveel seconden zeg maar? Een soort van hapering zeg maar.
    Is dat op te lossen want soms valt het nogal erg op en irriteer ik me daar wel aan.
    Klinkt als judder, al meermaals besproken hier. Kan je weinig aan doen, buiten Tru Motion functie aan te zetten maar dat heeft ook zijn beperkingen.
    Ik heb daar weinig last van eigenlijk, of liever stoor me er niet aan. Hangt er een beetje vanaf welke content je bekijkt ook.
    COLLECTIE: Film BD - 1959 / Film DVD - 1072 / TV Series BD - 326 / Tv-Series DVD - 365 / Films via Itunes - 76

  9. #409

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mausman Bekijk bericht
    Hebben jullie dat ook dat als soms het beeld van links naar rechts of van boven naar onder gaat (of andersom), dat het beeld dan een heel klein schokje geeft na elke zoveel seconden zeg maar? Een soort van hapering zeg maar.
    Is dat op te lossen want soms valt het nogal erg op en irriteer ik me daar wel aan.
    Ik denk dat je het voorkomen van inbranden bedoeld. Dat kun je afzetten in het menu.
    Beeld instellingen > schermverplaatsing > uit.
    Formerleewarmer (Five StarTrader) en (SafeTrader)

    LG OLED77G36LA, Marantz SR7015, OPPO 203 UHD, speakers: Xanadu, Apple TV 4K

  10. #410

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    Maar toen kwam er dus een berichtje op dit forum dat FOKA dat komend weekend een grote prijsverlaging had,
    Leuk te lezen dat ik je net even dat duwtje heb kunnen geven!

    Veel van t snoepgoed waar Claudio t over heeft is via de links op DEZE pagina een stuk sneller te downloaden.

    Ook zeeeer de moeite waard is de Moving Art Under Water "docu" in UHD op Netflix.
    Geldt ook voor de serie Marco Polo in Dolby Vision.

  11. #411

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mausman Bekijk bericht
    Hebben jullie dat ook dat als soms het beeld van links naar rechts of van boven naar onder gaat (of andersom), dat het beeld dan een heel klein schokje geeft na elke zoveel seconden zeg maar? Een soort van hapering zeg maar.
    Is dat op te lossen want soms valt het nogal erg op en irriteer ik me daar wel aan.
    Klinkt inderdaad als judder, zoals WaymannDirector al opmerkte. Ikzelf stoorde mij er met normale tv-uitzendingen ook aan. Bij de beeldinstellingen naar TruMotion gaan en dan de gebruikers-optie selecteren. Hier de de-judder functie steeds 1 stapje hogen zetten tot je tevreden bent.

  12. #412

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door korenjw Bekijk bericht
    Klinkt inderdaad als judder, zoals WaymannDirector al opmerkte. Ikzelf stoorde mij er met normale tv-uitzendingen ook aan. Bij de beeldinstellingen naar TruMotion gaan en dan de gebruikers-optie selecteren. Hier de de-judder functie steeds 1 stapje hogen zetten tot je tevreden bent.
    Ik had hier ook last van, gisteren mee aan het stoeien geweest:

    TruMotion op gebruiker:
    bovenste op 5
    onderste op 10


    geen problemen meer
    Forrest Gump: Life is like a box of chocolate, you never know what you are gonna get...

  13. #413

    Standaard

    Ok, zal vanavond hier es naar kijken.

    Heb je dit voor alles zo ingesteld, of alleen bij tv-uitzendingen?


    Citaat Oorspronkelijk gepost door pretorian22 Bekijk bericht
    Ik had hier ook last van, gisteren mee aan het stoeien geweest:

    TruMotion op gebruiker:
    bovenste op 5
    onderste op 10


    geen problemen meer

  14. #414

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mausman Bekijk bericht
    Ok, zal vanavond hier es naar kijken.

    Heb je dit voor alles zo ingesteld, of alleen bij tv-uitzendingen?
    Heb het voor alles zo staan. Gisteren ook naar een UHD disc gekeken met deze instellingen. Totaal nergens last meer van terwijl ik de film ervoor af en toe een beetje last van een schokje of blur had. Nu loopt alles soepel en blijft er ook goed uitzien.
    met trumotion op vloeiend of helder had ik dit nog wel en met de optie op uit vond ik het beeld te onrustig.
    Forrest Gump: Life is like a box of chocolate, you never know what you are gonna get...

  15. #415

    Standaard

    Bedankt voor de reacties! Duurt even voor ik reageer, want ja, je kunt je voorstellen waarmee ik nu 's avonds meer bezig ben .
    Ik heb nu voor de tv/netflix de instellingen redelijk, er was qua black crush vooral winst te behalen met de Witbalans en de kleuren (rood,groen etc). Mag nog beter, maar dat doe ik op mijn gemak.
    Voorlopig ben ik nog niet klaar, want met blu-ray ben ik er nog niet uit wat nou mooier is met het OLED-licht: lekker hoog of meer gedimd . Hoe hebben jullie dat staan?
    Ik moet wel trouwens zeggen dat ik om ben met die 3D-brillen, ik vond ze wel erg licht in het begin, maar nu ik eraan gewend ben is het wel fijn dat je bijna niet merkt dat je ze op hebt.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Santulli Bekijk bericht
    Zei het je toch!!!

    Het recept is nu van alles genieten nadat je je rust in de instellingen hebt gevonden. Want dat gaat nog wel even aanhouden dat genieten, maar ook het pielen. Kijk nu ook die scène van het meisje in het donker van Stranger Things nog maar eens. En als je dat alles hebt ervaren en verwerkt, ga je uiteindelijk ook door voor de volgende stap. Want echt, het kan nog veel mooier met HDR op UHD BD. Je mond zal dan nog veelvuldiger openvallen. Maar voorlopig kan je voort...

    PS: je weet overigens dat Netflix ook Dolby Vision-films en -series heeft?
    En hier nog meer snoepgoed.
    Enjoy!
    Waar zit dat stuk van die haar in Stranger Things? Ben ik wel benieuwd naar. Zal binnenkort even wat van die demo's downloaden. Gewoon op usb en afspelen denk ik?
    Van netflix wist ik dat inderdaad, moet ik ook nog bekijken.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door StefaanD Bekijk bericht
    Mooi zo Rogue, denk dat ik zo onderhand nog bijna de enige hier ben die nog met een 65VT60 'opgescheept' zit
    Lijkt mij absoluut geen straf, dacht ik . We hebben toen best kort achter elkaar de VT60 gekocht, wellicht volg je nu ook snel? Het enige wat je hoeft te doen, is (met de hoeveelheden die langskomen in het topic) een paar maanden geen anime te kopen.....dan heb je het geld al .
    Citaat Oorspronkelijk gepost door rvvnr1 Bekijk bericht
    Leuk te lezen dat ik je net even dat duwtje heb kunnen geven!

    Veel van t snoepgoed waar Claudio t over heeft is via de links op DEZE pagina een stuk sneller te downloaden.

    Ook zeeeer de moeite waard is de Moving Art Under Water "docu" in UHD op Netflix.
    Geldt ook voor de serie Marco Polo in Dolby Vision.
    Zeg maar gerust flinke duw . Bedankt voor de tips voor demo's! Ga ik zeker kijken. Ik moet trouwens zeggen dat er op youtube ook al aardig wat moois te vinden is, bijvoorbeeld Hawaii, de trailer van Guardians of the Galaxy 2.

  16. #416

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    ...er was qua black crush vooral winst te behalen met de Witbalans en de kleuren (rood,groen etc). Mag nog beter, maar dat doe ik op mijn gemak.
    Heb naast het uitzetten van de beelverbeteraars op alle ingangen en t terugdraaien van het OLED lampje en contrast bij normale tv uitzendingen nog weinig ge-experimenteerd met de overige instellingen.
    Ben wel zeer benieuwd hoe jij die winst behaalt. Kan je t wat meer toelichten?

    Heb op avforums gelezen van die 127 -1-1-1 "truc" maar dat schijnt alleen bij HDR (goed) te werken.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    Zeg maar gerust flinke duw .
    Ben ik toch blij dat ie tot dusver goed bevalt, anders had ik met een schuldgevoel t weekend in gegaan....

  17. #417

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rvvnr1 Bekijk bericht
    Heb naast het uitzetten van de beelverbeteraars op alle ingangen en t terugdraaien van het OLED lampje en contrast bij normale tv uitzendingen nog weinig ge-experimenteerd met de overige instellingen.
    Ben wel zeer benieuwd hoe jij die winst behaalt. Kan je t wat meer toelichten?

    Heb op avforums gelezen van die 127 -1-1-1 "truc" maar dat schijnt alleen bij HDR (goed) te werken.


    Ben ik toch blij dat ie tot dusver goed bevalt, anders had ik met een schuldgevoel t weekend in gegaan....
    Ik ben al mijn instellingen weer kwijt en moest weer helemaal overnieuw beginnen ....ik had zitten experimenten met al die witbalans, kleurbeheersysteem en nog veel meer. En op een gegeven moment was het beeld slechter dan voorheen, maar ik wist niet meer wat ik allemaal aangepast had. Dus maar alles teruggezet en ik kan overnieuw beginnen. Je kunt een beetje knoeien met het contrast, luminence en die kleuren rood, groen, blauw, wellicht dat het wat helpt.

    Lastig hoor. Misschien dat ik 'm al toch nog laat kalibreren. Maar ja, voorlopig nog even spelen .

  18. #418

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    Ik ben al mijn instellingen weer kwijt en moest weer helemaal overnieuw beginnen ....ik had zitten experimenten met al die witbalans, kleurbeheersysteem en nog veel meer.
    Aha dus je deed ook maar wat
    Ik weet dat ik zeker op t gebied van detail in donkere scenes nog wel wat te winnen heb maar ben eerlijk gezegd met de "out of the box" instellingen en dan zonder de beeldverbeteraars ook al aardig tevreden.

    Tzt laat ik m misschien ook weleens kalibreren maar ik ga eerst maar eens voor een UHD speler.
    Ben benieuwd naar die LG of misschien dat ik nog wat langer geduld heb en wacht op waarmee Pioneer gaat komen...

  19. #419

    Standaard

    Tsja, ik ben geen professioneel en heb alleen mijn eigen ogen als meetapparaat (en word door schade en schande wijs ). Zolang je terug kunt naar de fabrieksinstellingen, is er niets aan de hand ....
    Ik ben weer nu redelijk tevreden met de tv/netflix instellingen, misschien is er inderdaad nog een klein beetje winst te behalen met detail in donkere scenes, maar daar ga ik nu niet mee aan de slag. Volgende keer ga ik wel weer spelen met de instellingen van de overige bronnen, maar ik wil er voor waken dat ik meer met instellen bezig ben dan genieten..
    Ik ben dus ook erg benieuwd naar die LG speler, heb geen haast, en wacht rustig reviews/ervaringen af.

  20. #420

    Standaard

    Net weer een nieuwe ervaring opgedaan...
    Heb m'n 55e6v gekoppeld aan mijn pc (met een AMD Radeon RX 470).
    Beeld was uiteraard al fantastisch maar heb nu de "HDMI Ultra HD Deep Coluor" op de desbetreffende HDMI poort ingeschakeld.
    WOW!
    Kleuren zijn nu nog natuurlijker en ook detail in donkere scenes is toegenomen!
    Laatst aangepast door rvvnr1 : 23-02-2017 om 08:37

  21. #421

    Standaard

    Mmm, ik dacht dat ik die ook aangezet had, maar ga vanavond toch even kijken , bedankt voor het melden.

  22. #422

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    Mmm, ik dacht dat ik die ook aangezet had, maar ga vanavond toch even kijken , bedankt voor het melden.
    Dit werkt toch alleen maar (goed) als je bron-apparaat (dus blu-ray speler, mediaplayer etc.) dit ook ondersteunt? Zo'n soort melding krijg je nl. te zien als je in het menu van de tv op die optie gaat staan.

  23. #423

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mausman Bekijk bericht
    Dit werkt toch alleen maar (goed) als je bron-apparaat (dus blu-ray speler, mediaplayer etc.) dit ook ondersteunt? Zo'n soort melding krijg je nl. te zien als je in het menu van de tv op die optie gaat staan.
    Ja je moet wel bronnen hebben die deep colour ondersteunen. UHD spelers, 4k media players als die Nvidia Shield. PS4 Pro, Xbox one S etc
    Forrest Gump: Life is like a box of chocolate, you never know what you are gonna get...

  24. #424

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door pretorian22 Bekijk bericht
    Ja je moet wel bronnen hebben die deep colour ondersteunen. UHD spelers, 4k media players als die Nvidia Shield. PS4 Pro, Xbox one S etc
    Vandaar mijn vermelding van videokaart.
    Blijkbaar doet deze dat wel.
    Nu vraag ik me nog af hoe t dan kan dat ik met een simpele tv serie duidelijk verschil zag.
    Gotham was bijvoorbeeld voorheen te donker en ziet er nu fantastisch uit.

  25. #425
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    De PC kan dat effect (waarschijnlijk softwarematig) simuleren en dat daadwerkelijk in BT.2020 uitsturen naar de tv.
    Nvidia (of de TV) zal dan vast automatisch ook een andere preset gebruiken, vermoed ik. Wellicht ook nog een pseudo-HDR-effect ernaast.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

Pagina 17 van 46 EersteEerste ... 713141516171819202127 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •