Pagina 3 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
De resultaten 51 tot 75 van 80 worden weergegeven.
  1. #51

    Standaard

    Het is verwarrend owv de XD in de zaalbenaming. 3D XD Atmos.
    Ze spreken over Dolby Atmos geluid, over XD Experience en Dolby Cinema.

    Is het dan eigenlijk 3D Dolby XD Cinema?

  2. #52

    Standaard

    In een notendop:

    XD is een benaming die JC bioscopen heeft bedacht.
    XD is een concept met een 4K laser (Barco) projectie.
    XD 3D is een concept met 2x 4K (Barco) laserprojectie

    Atmos is een 64-kanaals object bassed geluidsysteem met gemiddeld 30% meer ingeluidsdruk/dynamiek en kanaalspreiding dan een standaard bioscoop 7.1 systeem.

    Dolby Cinema is een concept van Dolby, die niet alleen het beeld en geluid optimaliseert,maar ook de plaatsing van de zitplaatsen, akoestiek en zaal aankleding die bvvolledig zwart en niet reflecterend en beeld beïnvloed is (dus geen rood tapijtof stoelen die een rode gloed op het scherm veroorzaken). Tevens gaan denooduitgang verlichte bordjes uit.


    Dolby Cinema heeft 2 Christie 4K laser projectoren met HDR / DolbyVision en een Dolby Atmos geluid installatie (met een ander voorgeschreven type).Het scherm is mat wit zonder gain en niet gecoat (zilver of grijs ) met extra reflectiemateriaal.
    Dit geeft een helderder wit, dieper zwart en een hoger contrast endynamiek in de kleuren.

    En daar laat ik het bij.
    "A man's got to know his limitations", ...

  3. #53

    Standaard

    De vraag is dan waarom VUE zegt dat XD het beste op beeld en geluid biedt en de mooiste ervaring geeft, terwijl jij zegt dat eigenlijk Dolby Cinema een nog betere ervaring geeft.
    VUE zegt in het verhaal op hun website dat XD juist zitplaatsen heeft die ruimer zijn en zo geplaatst zijn dat je niet tegen een ander zijn hoofd aan zit te kijken.

    Hanteren verschillende bioscopen een andere maatstaf?!

    Of moet ik het zo zien dat XD een combinatie is van XD ervaring en Dolby Cinema apparatuur.

    Als je het zeker wilt weten, bel de bioscoop dan op, die kunnen je precies vertellen wat nu het verschil is en wat de XD ervaring nu precies inhoudt en welke apparatuur er met XD wordt gebruikt.

  4. #54

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door hstadman Bekijk bericht
    De vraag is dan waarom VUE zegt dat XD het beste op beeld en geluid biedt en de mooiste ervaring geeft, terwijl jij zegt dat eigenlijk Dolby Cinema een nog betere ervaring geeft.
    VUE zegt in het verhaal op hun website dat XD juist zitplaatsen heeft die ruimer zijn en zo geplaatst zijn dat je niet tegen een ander zijn hoofd aan zit te kijken.
    Min of meer was dat mijn vraag voordat de discussie begon. Op de site staat het alsof XD beter is t.o.v. Dolby Cinema en hier zeggen mensen dat DC beter is. Maar Dolby is dus wel duurder t.o.v. XD wat ik dus niet kan rijmen mocht het daadwerkelijk beter zijn.

  5. #55
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Wellicht stamt die tekst nog van voor het Dolby Cinema-tijdperk en hebben ze die nooit meer aangepast. Plus er is altijd maar één Dolby Cinemazaal. Ze willen natuurlijk de andere zalen ook promoten.

    Dolby Cinema is een standaard. Bijna zoals McDonald's dat is. Waar je ook gaat, het is overal precies hetzelfde. Niets - maar dan ook niets - is voor eigen interpretatie vatbaar. Bij de overige zalen kan de waan van de dag wat meer uitmaken. Wie stelt iets af en hoe. Maar voor mij is Dolby Cinema geen 100% must. Ik vind die 'tweedehands' brillen niet altijd fijn. De laatste paar keer vond ik die ronduit slecht, bekrast en vies. En ik moet ervoor naar Hilversum. Pathé IMAX ziet bijna bij mij om de hoek.

    Je zult dus gewoon zelf moeten ervaren wat je van een XD-zaal vindt. Al die technische vergelijkingen zijn leuk, maar net zo suggestief. Uiteindelijk zijn allemaal gewoon de betere bioscoopzalen. Maar bij een bijzondere film ga ik altijd voor Dolby Cinema, vooral omdat er geen XD-zaal in de buurt zit. Ik ben wel decennialang fan van Dolby.
    Laatst aangepast door Claudio Santulli : 29-11-2016 om 19:43
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  6. #56

    Standaard

    Sorry voor de off topic, maar...
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Hombre Bekijk bericht

    XD is een benaming die JC bioscopen heeft bedacht..
    Lijkt mij sterk dat JT bioscopen dat bedacht heeft.
    http://www.trio-tech.com/products/xd-theater/
    https://en.wikipedia.org/wiki/Triotech

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Santulli Bekijk bericht
    Plus er is altijd maar één Dolby Cinemazaal.
    Nederland heeft 2 Dolby Cinema zalen. Oostenrijk heeft dankzij Cineplexx ook 2 Dolby Cinema zalen.
    Verder is er nog 1 Dolby Cinema zaal in Barcelona te vinden. Buiten Europa zijn er nog Dolby Cinema zalen in de VS en China.

  7. #57

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door crocs Bekijk bericht
    Sorry voor de off topic, maar...

    Lijkt mij sterk dat JT bioscopen dat bedacht heeft.
    http://www.trio-tech.com/products/xd-theater/
    https://en.wikipedia.org/wiki/Triotech


    Nederland heeft 2 Dolby Cinema zalen. Oostenrijk heeft dankzij Cineplexx ook 2 Dolby Cinema zalen.
    Verder is er nog 1 Dolby Cinema zaal in Barcelona te vinden. Buiten Europa zijn er nog Dolby Cinema zalen in de VS en China.
    Ik denk dat Claudio bedoelde dat er per bioscoop die een Dolby Cinema zaal heeft er maar één is. Niet per land of wereldwijd.

  8. #58
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door theThinWhiteDuke Bekijk bericht
    Ik denk dat Claudio bedoelde dat er per bioscoop die een Dolby Cinema zaal heeft er maar één is. Niet per land of wereldwijd.
    Inderdaad

    PS: even alle berichten uit het Star Wars: Rogue One-topic naar hier verplaatst.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  9. #59

    Standaard

    De VUE Vlaardingen (voormalig JT Vlaardingen) is ook een Dolby Cinema bioscoop. Heeft Dolby Atmos, Dolby Cinema, XD en D-box.
    Is een zeeeer fraaie bioscoop.
    Beeld en geluid is zeer goed. Beter dan Pathe de Kuip waar ik ervoor altijd naartoe ging. Nadeel is dat hij vrij klein is, dus soms draaien de films er niet of om rot tijden zodat ik toch naar de kuip moet.

    Het lijkt ook of er een ander soort mensen komt in die bios. Nooit gedoe, nooit geruzie of opgefokt gedrag.
    Bioscoop ziet er ook zeer netjes uit.

    Echt een aanrader!
    Forrest Gump: Life is like a box of chocolate, you never know what you are gonna get...

  10. #60

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door pretorian22 Bekijk bericht
    De VUE Vlaardingen (voormalig JT Vlaardingen) is ook een Dolby Cinema bioscoop. Heeft Dolby Atmos, Dolby Cinema, XD en D-box.
    Vue Vlaardingen heeft geen Dolby Cinema. Dat heeft Vue alleen in Eindhoven en Hilversum.
    The future is Blu

  11. #61

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Hombre Bekijk bericht
    In een notendop:

    XD is een benaming die JC bioscopen heeft bedacht.
    XD is een concept met een 4K laser (Barco) projectie.
    XD 3D is een concept met 2x 4K (Barco) laserprojectie
    Dat gaat dus niet op: Vue Vlaardingen heeft een XD-zaal, maar daar staat (nog) geen laserprojector.
    "Volg de spinnen...? Waarom is het niet gewoon: 'volg de vlindertjes'...."

  12. #62

    Standaard

    Dolby Atmos: Breaking the Sound Barrier

    Dec 7, 2016

    Dolby Atmos passes milestones of 2,000 screens installed and 500 movie titles released
    SAN FRANCISCO--(BUSINESS WIRE)-- Dolby Laboratories, Inc. (NYSELB) today announced the company has exceeded major milestones, including the installation of 2,000 Dolby Atmos enabled cinema screens and the release of 500 movie titles mixed in Dolby Atmos. Since debuting in 2012 with Disney•Pixar's Brave, Dolby Atmos has paved a new course for creative storytelling, transforming the ways in which audiences worldwide experience sound.

    http://investor.dolby.com/releasedetail.cfm?ReleaseID=1003122
    Bijgesloten plaatje(s) Bijgesloten plaatje(s)
    Laatst aangepast door Hombre : 12-12-2016 om 13:03
    "A man's got to know his limitations", ...

  13. #63

    Standaard

    Iemand die ervaring(en) heeft met de 'nieuwe/vernieuwde' IMAX zaal in Brussel?

    Ik zit er sterk aan te denken om Kong: Skull Island in Brussel te gaan bekijken.. heb me eerlijk gezegd nog niet heel goed ingelezen betreft de bioscoop/zaal dus mocht ik het fout hebben corrigeer me, maar aangezien het de grootste zaal betreft IMAX in de Benulex is? dacht ik juist dat genoemde film zich er perfect voor kan lenen (grote monsters, blockbuster in mijn ogen, special effects, groots van opzet).

    Ik weet niet hoe het zit aangezien het een enorm scherm moet zijn of het dan ook is dat mocht je meer achteraan zitten het minder scherp gaat worden? Dat je dus echt tot aan het midden maar 'kan' zitten om de scherpte erin te houden.
    Kortom, personen die ervaring(en) met de 'nieuwe/vernieuwde' IMAX zaal in Brussel hebben.. kun je er wat over vertellen?

    Ik ben van plan om uiteindelijk Kong: Skull Island ook bij VUE in Eindhoven te gaan bekijken. Zo kort mogelijk erop om eens echt goed verschil te kunnen ervaren in beeld aangezien ik toch weer bij ieder bezoek twijfel of ik toch niet voor IMAX dan wel niet voor VUE moet blijven gaan. VUE heeft toch voorkeur sinds enkele maanden maar heb nog niet 1 film kort op elkaar bij 2 verschillende bioscopen gezien zodat ik een goed oordeel kan vellen.

  14. #64

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Robintje Bekijk bericht
    Iemand die ervaring(en) heeft met de 'nieuwe/vernieuwde' IMAX zaal in Brussel?

    Ik zit er sterk aan te denken om Kong: Skull Island in Brussel te gaan bekijken.. heb me eerlijk gezegd nog niet heel goed ingelezen betreft de bioscoop/zaal dus mocht ik het fout hebben corrigeer me, maar aangezien het de grootste zaal betreft IMAX in de Benulex is? dacht ik juist dat genoemde film zich er perfect voor kan lenen (grote monsters, blockbuster in mijn ogen, special effects, groots van opzet).

    Ik weet niet hoe het zit aangezien het een enorm scherm moet zijn of het dan ook is dat mocht je meer achteraan zitten het minder scherp gaat worden? Dat je dus echt tot aan het midden maar 'kan' zitten om de scherpte erin te houden.
    Kortom, personen die ervaring(en) met de 'nieuwe/vernieuwde' IMAX zaal in Brussel hebben.. kun je er wat over vertellen?

    Ik ben van plan om uiteindelijk Kong: Skull Island ook bij VUE in Eindhoven te gaan bekijken. Zo kort mogelijk erop om eens echt goed verschil te kunnen ervaren in beeld aangezien ik toch weer bij ieder bezoek twijfel of ik toch niet voor IMAX dan wel niet voor VUE moet blijven gaan. VUE heeft toch voorkeur sinds enkele maanden maar heb nog niet 1 film kort op elkaar bij 2 verschillende bioscopen gezien zodat ik een goed oordeel kan vellen.
    IMAX bij Kinepolis in Brussel is "IMAX with laser". Dit heb ik nog niet in Brussel ervaren, maar wel in Londen. Het is voor mij de meest indrukwekkende bioscoopervaring die ik heb. Ik ben in Nederland in beide Dolby Cinema zalen geweest en in 4 van de 6 IMAX zalen (Tilburg en Den Haag. Ik zou IMAX laser dus aanraden!
    The future is Blu

  15. #65

    Standaard

    Ik heb Rogue One in de Imax in Brussel gezien. Het was de eerste keer dat ik een goeie 3D weergave zag in de bioscoop en die niet te donker was. Het beeld is fantastisch en best scherp en heeft een zeer goeie zwartwaarde. Zeker voor zo'n groot scherm. Rogue One is wel in cinemascope gefilmd dus het volledige scherm werd niet gebruikt wat een klein beetje aan imax ervaring deed inboeten. Al riepen de actie scènes in de ruimte (door het zwart) en met 3D wel een Imax gevoel op. Toch mede door de 3D had ik wel het gevoel echt in de film te zitten. Bij mijn weten is Kong Skull Island ook in cinemascope dus ik verwacht een soortgelijke ervaring. Het is nog wachten op Transformers 5 en Dunkirk om echt die Imax ervaringen te gaan beleven in Imax Brussel. De beste plaatsen voor de Imax in Brussel zijn het middenvak, rij 8, 9 en 10. Ik heb weinig ervaringen met ander Imax zalen maar het scherm is inderdaad best groot, en de zaak zelf is echt wek Imax en geen omgebouwde filmzaal.
    Laatst aangepast door WaymannDirector : 14-02-2017 om 13:39
    COLLECTIE: Film BD - 1959 / Film DVD - 1072 / TV Series BD - 326 / Tv-Series DVD - 365 / Films via Itunes - 76

  16. #66

    Standaard Pathé pakt uit met IMAX, Dolby Cinema én 4DX

    Voelt Pathé de hete adem van Vue en Kinopolis, want deze 2 bioscoopketens zijn veel verder in de nieuwe technologieën dan Pathé.


    http://www.hollandfilmnieuws.nl/nieu...cinema-en-4dx/


    Pathé krijgt er in Nederland niet alleen een nieuwe IMAX-zaal bij, het bedrijf gaat ook investeren in maar liefst drie Dolby Cinema-zalen. Daarnaast introduceert het bedrijf 4DX in Nederland. Dat is het resultaat van overeenkomsten die Pathé sloot met IMAX, Dolby en 4DX tijdens het filmfestival van Cannes.Er komen bij Pathé in totaal zes nieuwe IMAX-zalen bij. Vijf daarvan worden in Frankrijk geplaatst, een komt er in Nederland. Om welke Nederlandse stad het gaat is nog niet bekendgemaakt.
    Het blijft niet bij die investering. Pathé heeft namelijk besloten ook te kiezen voor Dolby Cinema, het systeem dat in Nederland nu alleen nog te vinden is bij twee bioscopen van Vue.
    In Cannes sloten Les Cinémas Gaumont en Dolby een overeenkomst voor het realiseren van in totaal tien Dolby Cinema-zalen. Zeven daarvan komen in Frankrijk en drie in Nederland. Er komt in ieder geval een Dolby Cinema-zaal in Pathé de Kuip in Rotterdam en een in Pathé de Munt. De opening daarvan gaat nog dit jaar plaatsvinden, bevestigt commercieel directeur Doron Kurz.
    Met het uit Korea afkomstige CJ 4DPLEX heeft de Pathé Group daarnaast afspraken gemaakt over het installeren van in totaal dertig 4DX-zalen tot 2020. Bij 4DX bewegen de stoelen niet alleen mee met de gebeurtenissen in de film, maar worden ook wind, water, stoom en geuren gebruikt om de bioscoopbezoeker helemaal op te laten gaan in de film.
    Welke Pathé-bioscopen in Nederland uitgerust gaan worden met 4DX kan Doron Kurz nog niet mededelen. 'We zullen daar zo spoedig mogelijk meer details over bekendmaken', aldus de commercieel directeur.

  17. #67

    Standaard

    Voelt Pathé de hete adem van Vue en Kinopolis, want deze 2 bioscoopketens zijn veel verder in de nieuwe technologieën dan Pathé.

    Pathé is helaas vergane glorie en dat merken ze in het verlies aan marktaandeel.
    "A man's got to know his limitations", ...

  18. #68

    Standaard

    Pathé is zeker een vergaande glorie. Vooral Pathé Arena met hun nep IMAX zaaltje.
    Weet je wat al zo erg is. Op diverse websites o.a. entertainmentbusiness.nl las ik dat de Pathé Arena IMAX zaal steevast in de Top 10 van de beste IMAX theaters ter wereld genoteerd staat.
    Ik kan nergens deze zogenaamde top 10 vinden. Maar ik vond wel bij ScreenJunkies
    http://www.screenjunkies.com/movies/movie-lists/5-best-imax-movie-theatres/ de top 5 van beste IMAX bioscopen.
    Daar staat de Arena natuurlijk niet in. Dus zou het tussen 6 en 10 zijn. Geloof er helemaal niks van. Dat zaaltje is toch niks als je de top 5 vergelijkt.
    Volgens mij is de beste IMAX zaal van Nederland in Pathé Arnhem. De beste IMAX zaal in België en misschien wel van Europa staat in Brussel.

  19. #69

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door crocs Bekijk bericht
    De beste IMAX zaal in België
    haha er is er maar 1. Jammer eigenlijk dat hij zo ver ligt, ik rijd niet zomaar even naar brussel. Eerst volgende zal Transformers 5 zijn. Want Rogue One die ik daar een paar maanden geleden zag was natuurlijk geen Imax film.
    COLLECTIE: Film BD - 1959 / Film DVD - 1072 / TV Series BD - 326 / Tv-Series DVD - 365 / Films via Itunes - 76

  20. #70

    Standaard

    Lees dit even over IMAX Brussel op het Film-Tech forum staat een uitgebreide indruk van de Imax laser in Brussel. Uhu niet zo erg positief ...

    http://www.film-tech.com/ubb/f16/t003024.html
    "A man's got to know his limitations", ...

  21. #71

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door crocs Bekijk bericht
    Pathé is zeker een vergaande glorie. Vooral Pathé Arena met hun nep IMAX zaaltje.
    Hoe kan iets vergane glorie zijn...

    Citaat Oorspronkelijk gepost door crocs Bekijk bericht
    Volgens mij is de beste IMAX zaal van Nederland in Pathé Arnhem.
    ...als je vind dat ze de beste IMAX zaal van NL hebben?

    (ben het overigens met je eerste statement eens)

  22. #72

    Standaard

    Beste IMAX zaal wat Pathé Nederland te bieden heeft.
    Er zijn geen andere Nederlandse bioscoopketens die ook IMAX aanbieden hé. Als jij dat weet, mag je het laten horen.
    Dus kom ik persoonlijk al gauw tot de conclusie mbt de beste IMAX zaal van NL in Arnhem staat. En helaas dat is wel door Pathé geëxploiteerd.
    Dat het echt erger kan is wel het bewijs wat ze leveren in de Pathé Arena.
    Wat dat betreft neem ik dan al gauw genoeg genoegen met Arnhem.
    Hopelijk heb ik dat voldoende uitgelegd met grenzen stellen op landelijke nivo.
    Op Europese of wereldwijde IMAX nivo is een andere taal wat zelfs die kneuzen van Pathé Nederland maar niet willen begrijpen.

  23. #73

    Standaard

    Het Omniversum in Den Haag heeft ook een IMAX zaal

  24. #74

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door theThinWhiteDuke Bekijk bericht
    Het Omniversum in Den Haag heeft ook een IMAX zaal
    Nee, dat is een IMAX Dome zaal.
    Daar worden geen grote Hollywood bioscoopfilms vertoond, hiermee is een vergelijking met Pathé IMAX letterlijk krom.

  25. #75

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door crocs Bekijk bericht
    Nee, dat is een IMAX Dome zaal.
    Daar worden geen grote Hollywood bioscoopfilms vertoond, hiermee is een vergelijking met Pathé IMAX letterlijk krom.
    correct

    imax vs omnimax
    https://nl.wikipedia.org/wiki/IMAX

    https://en.wikipedia.org/wiki/IMAX

    Laser projection[edit]

    In April 2012, IMAX began testing a new 4K laser projection system, based on patents licensed from Eastman Kodak. Like the 3D film and digital systems, it used two projectors, but it improved over the smaller digital screens by retaining the traditional IMAX aspect ratio and to allowed films to be shown on screens 36 m (118 ft) wide or more.[23] In December 2014, IMAX began rolling out its new Dual 4K laser projector system, dubbed "IMAX with Laser", with the first installation occurring at the Cineplex ScotiaBank Theatre in Toronto.[24][25] The system allows digital projection on the full 1.43:1 aspect ratio surface of a traditional IMAX screen, but can also be used on wider screens such as the 2.00:1-aspect-ratio TCL Chinese Theater. The system replaces the xenon arc lamp of a traditional digital projector with a laser light source, and is capable of 60 fps with "50 percent greater" brightness than the Digital Cinema Initiatives spec, a contrast ratio "double" that of IMAX 15/70mm film projection and "higher" than the 2500:1 contrast ratio of IMAX's xenon lamp-based projection systems, and displaying the full Rec. 2020 color gamut/space. The system also features a new 12-channel surround sound system, which adds an additional speaker on either side of the theater as well as four new overhead speakers.[26][27]

    While still not matching the theoretical resolution of traditional IMAX film, which is estimated to be up to 12 thousand lines of horizontal resolution on the 65mm camera negative (12K) and approximately 6 thousand on a 35mm release print (6K),[12] the new laser system features dual-4K resolution projectors, each capable of displaying four times the detail of one Digital IMAX projector. Like Digital IMAX, images from the two projectors are projected superimposed on each other with a half-pixel offset, using super-resolution imaging to increase the perceived resolution to be greater than 4K.[28] In-theater cameras and microphones are used to automatically calibrate the projectors and sound system between showings.[29] For 3D presentations, one projector is used to display the image for each eye, while 2D presentations use the superimposed images to allow for a brighter image.[27] For 3D presentations, IMAX with Laser systems use dichroic filter glasses, similar to those used by Dolby 3D, as opposed to the linear polarization glasses used in Digital IMAX theaters.[30]
    "A man's got to know his limitations", ...

Pagina 3 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •