Pagina 2 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
De resultaten 26 tot 50 van 80 worden weergegeven.
  1. #26

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Johan Scorsese Bekijk bericht
    Het zal je verbazen hoeveel mensen het verschil niet zien tussen Blu-ray en DVD. Regelmatig, als ik een blu-ray heb gekocht en mensen hierover vertel, krijg ik vaak te horen; ''die had je toch al op dvd?'', en nee, het is niet mijn oma die dat zegt, maar mensen die zelf ook een Blu-ray speler hebben.
    Dan moeten die mensen eens hoognodig naar Specsavers, Hans Anders of dergelijke zaken.
    Maar Pathe kan in geen enkel opzicht tippen aan VUE.
    Het is toch ouwe meuk daar in vergelijking met VUE.

  2. #27

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVD Watcher Bekijk bericht
    Dan moeten die mensen eens hoognodig naar Specsavers, Hans Anders of dergelijke zaken.
    Maar Pathe kan in geen enkel opzicht tippen aan VUE.
    Het is toch ouwe meuk daar in vergelijking met VUE.
    Haha. Maar goed, er zijn meer mensen die er zo over denken, wat verklaart waarom er nog steeds dvd's verkocht worden, en blu-ray de markt nog niet heeft overgenomen. Iedereen heeft wel 1080p of hoger, maar de meesten nemen nog steeds genoegen met dvd, erg jammer...

  3. #28

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door MJK1988 Bekijk bericht
    Gelukkig hebben ze daar in Arnhem dus rekening mee gehouden.
    Top

    Ik hoop echter dat Pathé ook wat aandacht besteed aan hun oudere IMAX zaaltjes. Het mag dan wel goedgekeurd zijn door IMAX, maar toch vind ik dat ze daar iets aan moeten doen.
    Het lijkt alsof IMAX zelf het ook niet zo nauw neemt, met hun kwaliteit eisen van de zaal zelf. Ik kan mij vergissen, maar volgens mij bemoeit Dolby zich met alles wat betreft VUE/Dolby Vision zalen, dus ook de stoelen.

  4. #29

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door crocs Bekijk bericht
    Top

    Ik hoop echter dat Pathé ook wat aandacht besteed aan hun oudere IMAX zaaltjes. Het mag dan wel goedgekeurd zijn door IMAX, maar toch vind ik dat ze daar iets aan moeten doen.
    Het lijkt alsof IMAX zelf het ook niet zo nauw neemt, met hun kwaliteit eisen van de zaal zelf. Ik kan mij vergissen, maar volgens mij bemoeit Dolby zich met alles wat betreft VUE/Dolby Vision zalen, dus ook de stoelen.
    Ben het met je eens met andere IMAX zalen. Heb verder alleen Arena en Eindhoven bezocht en ben geen fan van die zalen.

  5. #30

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVD Watcher Bekijk bericht
    Dan moeten die mensen eens hoognodig naar Specsavers, Hans Anders of dergelijke zaken.
    Maar Pathe kan in geen enkel opzicht tippen aan VUE.
    Het is toch ouwe meuk daar in vergelijking met VUE.
    Ha ha, mee eens.

    Was v/d wk in Pathe in A'dam en jee wat was het beeld en geluid weer matitg tot slecht
    "A man's got to know his limitations", ...

  6. #31

    Standaard

    Valt mij op dat VUE over het algemeen totaal niet vol zit t.o.v. Pathe. Ik vraag me eigenlijk af hoe dat kan? Is dat puur vanwege de naam dat de ander gewoonweg bekend(er) is en de ander zich nog in de schijnwerpers moet plaatsen of hoe zal dat komen?

    Voor de prijs maakt het niets uit. Voor filmbeleving, geluid en beeld (ben ik zelf achter gekomen, al blijft het een mening) is het wel een groot verschil.

  7. #32

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Robintje Bekijk bericht
    Valt mij op dat VUE over het algemeen totaal niet vol zit t.o.v. Pathe. Ik vraag me eigenlijk af hoe dat kan? Is dat puur vanwege de naam dat de ander gewoonweg bekend(er) is en de ander zich nog in de schijnwerpers moet plaatsen of hoe zal dat komen?

    Voor de prijs maakt het niets uit. Voor filmbeleving, geluid en beeld (ben ik zelf achter gekomen, al blijft het een mening) is het wel een groot verschil.
    Heeft denk ik met bepaalde factoren te maken. Allereerst bestaat VUE nog niet zo lang in NL. Ze hebben een tijdje geleden JT Bioscopen overgenomen en die had op sommige plekken gewoon een bedenkelijke reputatie ook omdat de formule niet zo overal hetzelfde was als bij Pathé. Veel kwaliteitsverschil tussen de bioscopen dus. Daarnaast zitten de voormalig JT bioscopen over het algemeen in de wat kleinere steden en hebben daardoor minder aanloop en ik denk ook dat VUE nog wat aan naamsbekendheid moet winnen.

    In de UK wat de thuismarkt is van VUE, zijn ze echt gepositioneerd als "premium bioscoop" als de luxere tegenhanger van bijv. ODEON. Die marketingstrategie heeft daar erg goed gewerkt en als ze dat ook in NL wat meer zouden benadrukken en de formule zo uitrollen dat de kwaliteit overal vergelijkbaar zijn itt. tot wanneer het nog JT was dan zullen ze vanzelf wel marktaandeel van Pathé af gaan pakken. Ook al bedienen ze beiden wel een andere markt want 90% van de steden waar VUE actief is zit gewoon geen Pathé.
    Sony KD-55X8505C 4K HDR | Philips BDP7500 (B) | Philips BDP3000 (A)|NAD T748 v2| 2x Dali Zensor 5 | 1x Dali Zensor Volkal | 2x Dali Zensor 1 | SVS PB-1000


  8. #33

    Exclamation

    Kinepolis heropent IMAX-zaal in Brussel
    Kinepolis neemt itt Pathé wel IMAX zeer serieus. IMAX dual 4K laserprojectie-systeem, 12.1 audio en mogelijk beelden te projecteren met een aspect ratio tot 1.43:1.
    Jammer dat Kinepolis niet de rechten/samenwerking van/met IMAX heeft voor Nederland.
    Hopelijk expandeeert VUE met nog meer Dolby Cinema zalen, want van Pathé, die het GROOTS wilt gaan maken (zie reclame merkcampagne), moeten we het juist niet van hebben.

  9. #34

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door crocs Bekijk bericht
    Kinepolis heropent IMAX-zaal in Brussel
    Kinepolis neemt itt Pathé wel IMAX zeer serieus. IMAX dual 4K laserprojectie-systeem, 12.1 audio en mogelijk beelden te projecteren met een aspect ratio tot 1.43:1.
    Jammer dat Kinepolis niet de rechten/samenwerking van/met IMAX heeft voor Nederland.
    Hopelijk expandeeert VUE met nog meer Dolby Cinema zalen, want van Pathé, die het GROOTS wilt gaan maken (zie reclame merkcampagne), moeten we het juist niet van hebben.
    Dit werd wel tijd. Ik heb nooit begrepen waarom ze die zaal hebben gesloten. Ik vermoed doordat ze eerst enkel documentaires vertoonden die inhoudelijk vrij mager uitvielen en enkel door het grote formaat een meerwaarde bood. In 2005 werd de zaal gesloten, terwijl amper 3 jaar later met The Dark Knight de commerciële film in IMAX doorbrak. Ik ben wel eens benieuwd naar deze zaal. Het wordt wellicht de grootste en modernste IMAX zaal in de Benelux.

    Ik heb 6 jaar lang voor Kinepolis gewerkt en was die ongezellige betonnen bunker zo beu dat ik er niet meer naar de film wou. Sindsdien gaan we regelmatig in Nederland naar de bioscoop. Fijn dat jullie Nederlanders ook naar Belgie naar de bioscoop komen maar eigenlijk snappen we dit toch niet goed. In Nederland zijn de bioscopen over het algemeen gezelliger en is het personeel veel vriendelijker. Ook in de zaal is het meestal stiller vergeleken met bij ons in de stad. Sinds enkele jaren hebben de Nederlandse bioscopen ook een sterke technologische vooruitgang geboekt terwijl Kinepolis toch wat ter plaatsen is blijven trappelen. De laserprojectie van Barco waar Kinepolis zo mee uitpakt is een lachertje vergeleken met die van een Dolby Cinema.

    IMAX

    Sinds 2013 zien we bijna alle grote blockbusters in de IMAX van Tilburg. We vinden dit een erg gezellige cinema met vriendelijk personeel. De popcorn is er goed en ook de VIP-zitplaatsen zijn een leuke extra. De IMAX zaal is niet de grootste in Nederland maar het is nog en vrij moderne zaal (sinds 2012) en het geluid is er naar mijn gevoel goed afgesteld. Soms wat aan luide kant maar voor IMAX mag dit wel vindt ik. De tribune is brij stijl dus lijkt het scherm toch vrij groot. Vooral als het volledige scherm gevuld is. The Force Awakens zijn we in Arnhem gaan zien. Ook heel mooi bioscoop en knappe IMAX-zaal. Ik merkte niet veel verschil met de zaal in Tilburg, ook al is het scherm enkele meters groter en is de tribune iets stijler. De bassen waren toen inderdaad minder robust als we gewend waren. Leuke ervaring maar we vinden het niet de moeite om er in de toekomst verder voor te rijden. Ik ben ook een gaan kijken in de IMAX van Eindhoven maar die zaal was helemaal niet stijl zoals IMAX dit zelf voorschrijft. Het scherm is ook het kleinste IMAX-scherm in Nederland. Begrijpelijk dus dat inwoners uit de regio voor Dolby Cinema kiezen.

    Dolby Cinema

    We zijn dit jaar ook voor het eerste naar de Dolby Cinema in Eindhoven geweest. Ze speelden toen Tarzan en we waren aangenaam verrast. Zulke projectie heb ik nog nooit gezien. Heel helder, haarscherp en diepe zwarten. Zelfs in 3D was er nauwelijks lichtverlies. Veel minder vermoeiend voor de ogen ook. Ook het geluid was ongelooflijk. De Dolby Atmos surround was knap maar het was vooral de helderheid van het geluid en de bassen die verbaasde. Zulke strakke bassen heb ik nooit gehoord. Je hoorde de bassen zelfs amper, alles ging naadloos in mekaar over en soms kon je het gegrom van de gorilla's in de film voelen. Enkele minpunten zijn de harde armleuningen, geen gratis parking in de buurt, hogere ticketprijs dan IMAX en kleine 3D bril die je bovendien niet kan meenemen zoals bij Pathé. Maar we komen hier zeker nog regelmatig terug. Wellicht met Star Wars: Rogue One.

    Qua projectie en geluid is Dolby Cinema wellicht de winnaar. Toch blijf ik de Pathé van Tilburg erg gezellig vinden. Ook het bombastische van IMAX blijf ik leuk vinden, zelfs al is het dan niet zo haarfijn als Dolby Cinema. Het blijft uiteindelijk film en dan is alles subjectief. Maar het klopt wel dat Pathé de concurrentie met Dolby Cinema wat dreigt te verliezen. Hopelijk moderniseren ze hun zalen de komende jaren ook met laserprojectie.

  10. #35

    Standaard

    Ik ben gister ook weer na lange tijd in VUE Eindoven geweest. Wat was het toch weer genieten! Dan zat ik langs 2 onbekenden gasten die wat ik hoorde van hun gesprek altijd naar IMAX gaan normaal gesproken, het geluid lang niet zo indrukwekkend vonden als IMAX en niet veel verschil hoorde t.o.v. VUE. Ik wist eerlijk gezegd niet wat ik uit hun mond hoorde.. van mij mochten ze die snel gaan spoelen zeg!

    Ik moet nu ik toch een berichtje typ wel iets kwijt, al draait de film pas in maart 2017, het gaat om Kong. Natuurlijk kan ik de film in IMAX en VUE kijken.. maar weet eigenlijk niet wat ik zou willen/moet doen met die film.
    IMAX is naar mijn idee wat groter scherm en luider geluid.

    Maar VUE is veel scherper en helderder beeld, zeer fijne bass + geluid wat de film ten goede komt.

  11. #36

    Standaard

    Ik heb mijn Pathé card opgezegd en heb tegenwoordig een Vue card. Ik ga vooral naar Vue Vlaardingen. Eén van de weinige bioscopen in de regio Rotterdam waar je een film écht met fatsoenlijk Dolby Atmos geluid kunt beleven.

    Ik ben gedesillusioneerd thuisgekomen na het zien en vooral (niet goed) horen van de laatste Hobbit film in de vrij nieuwe Cinema Gouda, die vertoond werd in Dolby Atmos; het was schel, vervelend voor de oren en allesbehalve met dat lekkere laag, zeg maar. Haast geen bas, omdat door een constructiefout teveel geluid naar andere zalen doorlekt. Dus hebben ze blijkbaar het geluid maar zo afgesteld dat de andere zalen geen last meer hebben. Waardoor je behoorlijk inboet aan (geluids)kwaliteit.

    Ik ben naar de grote nieuwe Kinepolis in Breda geweest waar ik "Suicide Squad" heb bekeken en beluisterd, maar het was het allemaal gewoon net niet. Terwijl ze de spullen wel hebben... Geluid was te zacht en gewoon niet de overrompelend genoeg, zoals de Atmos-ervaring in Vlaardingen Prachtige grote zaal in Breda, maar érg slechte 3D (bizar veel overspraak tussen links en rechts) terwijl het de nieuwste laserprojector is, als ik het mag geloven. Ook weer teleurstellend dus.

    In Vue Vlaardingen klopt het allemaal. En vooral in zaal 4, de Dolby XD - Atmos zaal. Het doek van zaal 4 is - hoewel het niet zo mag heten - gelijk aan het IMAX-scherm van Pathé Schouwburgplein. Het geluid daarentegen vele malen beter dan de meeste bioscopen. Diep laag is echt seatshaking laag. Een film als "San Andreas" haalde echt het uiterste uit de speakers en de subwoofer. Je gaat gewoon echt voor je lol weer naar de bios.

    En dan neem ik de verplichte pauze maar voor lief. Dat hoeft van mij niet, maar goed, daar ben ik inmiddels aardig aan gewend...

    Ook Vue Eindhoven met Dolby Cinema vond ik zeer dik in orde. Prachtige zaal, werkelijk verbluffend mooi beeld, en de Jurassic World geluidsmix (niet Atmos, maar desalniettemin dik in orde) was top. Is alleen een beetje uit de buurt voor deze Rotterdammer.

    Prettig bijverschijnsel: inderdaad is het doordeweeks in Vue (Vlaardingen) een stuk rustiger, zodat ik op mijn gemak heerlijk kan genieten zonder een permanente ruis van popcorn en krakende zakjes, geouwehoer of mobieltjes. Alleen is het aanbod met zes zalen wat mager, en kunnen ze wat dat betreft qua titels niet echt opboksen tegen een multiplex met 15 zalen. Dus je moet snel gaan kijken omdat het aanbod vrij snel wisselt, en een film draait ook beperkte tijd in de Atmos XD zaal, want er staan uiteraard al gauw nieuwe titels klaar.

    Tel daar in Vlaardingen ook nog het gezellige en gemotiveerde personeel bij op, plus een bedrijfsleider die een gigantische filmliefhebber is en prat gaat op kwaliteit, en mijn avond kan niet meer stuk.

    Voor mij dus geen Pathé, als het niet hoeft.
    Laatst aangepast door John Tak : 21-11-2016 om 01:34
    "Volg de spinnen...? Waarom is het niet gewoon: 'volg de vlindertjes'...."

  12. #37

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Robintje Bekijk bericht
    Ik moet nu ik toch een berichtje typ wel iets kwijt, al draait de film pas in maart 2017, het gaat om Kong. Natuurlijk kan ik de film in IMAX en VUE kijken.. maar weet eigenlijk niet wat ik zou willen/moet doen met die film.
    IMAX is naar mijn idee wat groter scherm en luider geluid.

    Maar VUE is veel scherper en helderder beeld, zeer fijne bass + geluid wat de film ten goede komt.
    Inderdaad een dilemma! Tegen dan is de IMAX-zaal met laserprojectie in Brussel geopend. Dat is misschien wel een eindje rijden maar volgens mij wordt het dat wel waard. Het scherm in Brussel wordt één van de grootste van Europa, bijna zo groot als die van de Sony Center in Berlijn en die is werkelijk gigantisch. De Laserprojectie van IMAX zou ook bijna evengoed of dezelfde kwaliteit hebben als Dolby Cinema. Op AVSforum.com vindt je regelmatig vergelijkingen tussen Laser IMAX en Dolby Cinema.

    Aangezien ik Rogue One al in de Vue ga zien, zal Kong wellicht de eerste film zijn die ik in IMAX Brussel zal zien. Hoe dan ook kan je met geen van beide zalen verkeerd kiezen. Ze hebben allebei hun eigen kwaliteiten.

  13. #38

  14. #39

    Standaard

    Ik wil ook kaarten gaan bestellen. Enkel zit ik nu met de vraag als ik bij VUE bestel.. krijg ik keuze tussen Dolby Cinema en XD Atmos? Wie kent het verschil en wat is dan beter of juist slechter?

  15. #40

    Standaard

    Ik wil kaarten gaan bestellen voor Rogue One: A Star Wars Story. Enkel zit ik nu met de vraag als ik bij VUE bestel.. krijg ik keuze tussen Dolby Cinema en XD Atmos? Wie kent het verschil en wat is dan beter of juist slechter?

  16. #41
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Kies voor Dolby Cinema, is mooier en beter.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  17. #42

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Robintje Bekijk bericht
    Ik wil kaarten gaan bestellen voor Rogue One: A Star Wars Story. Enkel zit ik nu met de vraag als ik bij VUE bestel.. krijg ik keuze tussen Dolby Cinema en XD Atmos? Wie kent het verschil en wat is dan beter of juist slechter?
    gevonden:

    XD EXPERIENCE




    Vue presenteert een nieuwe unieke bioscoopbelevenis onder de noemer XD Experience. Geniet van een enorm beeld, het beste geluid en de meest luxe bioscoopstoelen en ervaar een fantastische ervaring tijdens de bioscoopfilm.
    Projectie: De projectie van de film voldoet aan een zeer moderne techniek: 4k en HFR zorgen voor een perfect filmbeeld. Met name voor 3D is dit een verademing voor het menselijk oog.
    Geluid: Een normale bioscoopzaal heeft een muziekvermogen van 7.000 watt. Onze XD zalen beschikken over een installatie van 94.000 (!) Watt. Dat hoort u niet alleen, maar dat 'voelt' u. In deze zalen hangt een Dolby Atmos installatie. Dit is het meest geavanceerde geluidssysteem voor bioscopen. Alleen Vue Cinemas beschikt over deze innovatie voor bioscoopgeluid. Indien een film met Dolby Atmos is uitgebracht brengt de XD zaal maar liefst 64 muziekkanalen ten gehore in plaats van de standaard zeven. Er bevinden zich in de bioscoopzaal niet alleen surroundspeakers op de wanden maar zelfs in het plafond. Hierdoor krijgt het geluid een derde dimensie. Zelfs wanneer een 'niet Dolby Atmos film' in een XD Experience zaal draait, ervaart u het geluid als het beste ter wereld. Vue Cinemas behoren tot een zeer selecte groep bioscopen ter wereld waar dit systeem is geplaatst.
    D-BOX bioscoopstoelen: In de XD Experience-zaal van Vue Vlaardingen en Vue Hoorn bevinden zich ook zogenaamde D-BOX stoelen. Dit zijn speciale stoelen die u mee laten bewegen met de gebeurtenissen in de film. Deze stoelen kunt u apart bij de kassa bestellen. Geef dit tijdig door aan de caissière. De film die u gaat zien, moet wel uitgerust zijn met de D-BOX codering. Dit wordt op onze site altijd aangegeven: met D-BOX. Alle rijen met stoelen in een XD Experience zaal zijn ruimer opgesteld dan de andere bioscoopzalen. Ook is de kijkhoek zodanig dat u nooit degene die voor u zit in het beeld hebt.



    Lijkt mij wel duidelijk dus, ga voor de xd experience.





    Laatst aangepast door hstadman : 26-11-2016 om 11:16

  18. #43

    Standaard

    Yup. Dolby.
    Topzaal is dat.
    Vorig jaar heb ik TFA in EIndhoven in de Dolby zaal en in de XD zaal gezien en Dolby was vele, vele malen beter.
    Ervanuitgaande dat je naar Eindhoven gaat: Naar welke voorstelling ga je? 14 dec 10:00?

  19. #44
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Even de berichten hier naartoe verplaatst.
    Houden we het andere topic schoon.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  20. #45

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Santulli Bekijk bericht
    Kies voor Dolby Cinema, is mooier en beter.
    Citaat Oorspronkelijk gepost door theThinWhiteDuke Bekijk bericht
    Yup. Dolby.
    Topzaal is dat.
    Vorig jaar heb ik TFA in EIndhoven in de Dolby zaal en in de XD zaal gezien en Dolby was vele, vele malen beter.
    Ervanuitgaande dat je naar Eindhoven gaat: Naar welke voorstelling ga je? 14 dec 10:00?
    In het andere topic: wat is beter VUE Dolby of Pathe IMAX zegt een persoon dat het hem duidelijk lijkt (door het verhaal wat op VUE site zelf staat) dat je voor XD moet kiezen.
    Maar het viel mij op dat de prijs per kaartje zo'n € 3,- goedkoper is dan Dolby wat bij mij even de ogen opende van: waarom? Waar zit het verschil en waarom is juist Dolby duurder en zit de zaal voller dan XD?

    Ik kom heel graag in VUE Eindhoven, altijd IMAX in Eindhoven geweest. Ik ga zelf nu kaartjes kopen voor zaterdag 17-12-16 om 19:00 uur.
    Laatst aangepast door Robintje : 26-11-2016 om 18:39

  21. #46

    Standaard

    Ik zit met hetzelfde probleem. Weet iemand het verschil tussen de 3D XD Atmos en 3D Dolby Cinema zaal in de VUE Eindhoven?

  22. #47

    Standaard

    Volgens de site van Vue zelf is de XD experience de beste. Beste beeld en geluid en betere stoelen, meer beenruimte. Ook is de zithoogte zo aangepast dat je geen hoofden voor je in het beeld hebt.Iedereen heeft vrij zicht. Zowel 3D XD atmos alsook 3D Dolby cinema gebruiken Atmos geluid.

    Bel ze anders even op om te vragen wat zij als verschil zien. Maar het staat duidelijk beschreven op hun website.

    Dit komt van hun website:

    "XD EXPERIENCE




    Vue presenteert een nieuwe unieke bioscoopbelevenis onder de noemer XD Experience. Geniet van een enorm beeld, het beste geluid en de meest luxe bioscoopstoelen en ervaar een fantastische ervaring tijdens de bioscoopfilm.
    Projectie: De projectie van de film voldoet aan een zeer moderne techniek: 4k en HFR zorgen voor een perfect filmbeeld. Met name voor 3D is dit een verademing voor het menselijk oog.
    Geluid: Een normale bioscoopzaal heeft een muziekvermogen van 7.000 watt. Onze XD zalen beschikken over een installatie van 94.000 (!) Watt. Dat hoort u niet alleen, maar dat 'voelt' u. In deze zalen hangt een Dolby Atmos installatie. Dit is het meest geavanceerde geluidssysteem voor bioscopen. Alleen Vue Cinemas beschikt over deze innovatie voor bioscoopgeluid. Indien een film met Dolby Atmos is uitgebracht brengt de XD zaal maar liefst 64 muziekkanalen ten gehore in plaats van de standaard zeven. Er bevinden zich in de bioscoopzaal niet alleen surroundspeakers op de wanden maar zelfs in het plafond. Hierdoor krijgt het geluid een derde dimensie. Zelfs wanneer een 'niet Dolby Atmos film' in een XD Experience zaal draait, ervaart u het geluid als het beste ter wereld. Vue Cinemas behoren tot een zeer selecte groep bioscopen ter wereld waar dit systeem is geplaatst.
    D-BOX bioscoopstoelen: In de XD Experience-zaal van Vue Vlaardingen en Vue Hoorn bevinden zich ook zogenaamde D-BOX stoelen. Dit zijn speciale stoelen die u mee laten bewegen met de gebeurtenissen in de film. Deze stoelen kunt u apart bij de kassa bestellen. Geef dit tijdig door aan de caissière. De film die u gaat zien, moet wel uitgerust zijn met de D-BOX codering. Dit wordt op onze site altijd aangegeven: met D-BOX. Alle rijen met stoelen in een XD Experience zaal zijn ruimer opgesteld dan de andere bioscoopzalen. Ook is de kijkhoek zodanig dat u nooit degene die voor u zit in het beeld hebt."



    Lijkt mij wel duidelijk dus, ga voor de xd experience.

    Laatst aangepast door hstadman : 27-11-2016 om 12:32

  23. #48

    Standaard

    Toen in Hilversum de hoofdzaal nog XD (met Atmos, maar zonder HDR) was betaalde je inderdaad minder voor een kaartje, maar moest je wel extra betalen voor de huur van de 3D bril.
    Nu het een Dolby Cinema (met Atmos, HDR of Dolby Vision) zaal is zit de huur van de 3D bril in de prijs en is het kaartje duurder.

    Ik weet de prijzen niet meer, maar ik meen dat het verschil niet groot is, waarbij je met Dolby Cinema wel heel veel meer kwaliteit krijgt

    Citaat Oorspronkelijk gepost door theThinWhiteDuke Bekijk bericht
    Yup. Dolby.
    Topzaal is dat.
    Vorig jaar heb ik TFA in EIndhoven in de Dolby zaal en in de XD zaal gezien en Dolby was vele, vele malen beter.
    Ervanuitgaande dat je naar Eindhoven gaat: Naar welke voorstelling ga je? 14 dec 10:00?
    Laatst aangepast door Hombre : 27-11-2016 om 12:35
    "A man's got to know his limitations", ...

  24. #49

    Standaard

    Het is zoals Robintje zegt: €3 goedkoper, terwijl XD beter en nieuwer zou zijn volgens die info.

  25. #50

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door janjansen Bekijk bericht
    Het is zoals Robintje zegt: €3 goedkoper, terwijl XD beter en nieuwer zou zijn volgens die info.
    Nee het is precies anders om.

    Eerst was er XD bij JC en later heeft men het contract met Dolby gesloten voor de Dolby Cinema.
    Zie https://nl.wikipedia.org/wiki/Dolby_Cinema

    Zie https://www.vuecinemas.nl/dolbycinema

    De 3 euro goedkoper bij XD is zonder 3D bril ... en die is bij Dolby Cinema inbegrepen.
    De XD brillen zijn anders als die goedkope real 3D brillen.
    "A man's got to know his limitations", ...

Pagina 2 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •