De resultaten 1 tot 5 van 5 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Denon AVR 1911 - HDMI poort probleem

    Hoi Allemaal,

    Wellicht dat iemand hier ideeën heeft voor het "oplossen" van het probleem met mijn Denon AVR-1911.

    Sinds afgelopen week geeft mijn receiver problemen met de HDMI in poorten, waarbij vooral de SAT/CBL poort.
    Het lijkt erop dat hij de DVD/BD en game poort in 90% van de tijd gewoon pakt en ik beeld en geluid krijg.
    in 10% van de gevallen doet hij het niet, en moet ik de receiver een keer aan en uit zetten.

    Echter de SAT/CBL HDMI poort lijkt helemaal niets te doen, geen beeld en geen geluid.
    Wanneer ik iets op de analoge poort van dit kanaal aansluit zoals bijvoorbeeld een platenspeler, dan krijg ik netjes geluid.
    Ik vermoed dus dat deze HDMI poort simpelweg kapot is.

    Ik heb geprobeerd:
    - Andere hdmi kabels
    - Alles loskoppelen en testen met 1 apparaat
    - Schoonblazen poort(en)
    - Fabrieksinstelleningen terugezet
    - Input poorten nagekeken of deze goed ingesteld stonden

    Verder is de receiver niet stoffig van binnen, staat altijd op dezelfde plek en staat eigenlijk maar een paar uurtjes per dag aan.
    Nu gaf hij problemen nadat we een paar dagen met vakantie zijn geweest, en het hier dat weekend niet al te best weer is geweest..
    Maar verder geen sporen van een inslag, ook geen andere storingen in apparaten ofzo.

    Ik heb de receiver in Juni 2011 gekocht via Audiohome in Eindhoven. Helaas is deze zaak ondertussen failliet, en kunnen zij mij dus niet meer verder helpen.
    Overigens is dezelfde receiver in maart 2013 ook al terug gegaan naar de fabriek met soortgelijke problemen en toen is het HDMI board ook al vervangen.
    Moet zeggen dat me dit een beetje tegenvalt van Denon.

    Morgen ga ik Denon eens bellen wat zij verder voor suggesties hebben, maar ben bang dat het toch een reparatie wordt.
    Zijn er in de buurt van Veghel (eindhoven, den bosch) adressen die betrouwbaar en te raden zijn voor reparaties?
    Iemand nog andere ideeen?

    Alvast bedankt!
    WhatIWatch | Mijn collectie | Myspace | Photography
    System Specs: Philips 42" PFL7403, Sony Playstation 3 (60gig), en veel te veel dvds!

  2. #2

    Standaard

    Hoop dat je een beetje positief gesprek hebt gehad met de Denon service, misschien
    een soort van tegemoetkoming of delen van de kosten als wederom het HDMIboard
    vervangen moet worden..... Heb je op het grote wereldwijde web nog verder wat
    gegoogled om te kijken of dit model van Denon hier meer problemen mee heeft gehad...?

    HDMI is mooi als het werkt, al is het eigenlijk vanaf het begin al een drama aansluiting
    met behoorlijk wat haken en ogen en zeker storingsgevoeliger dan de ouderwetse
    scart an sich, en met storingsgevoeliger bedoel ik dan defect gevoeliger en niet storingen
    van buitenaf die het signaal kunnen beïnvloeden.

    Ben zelf van Denon naar Onkyo weer terug gekomen bij Denon(daarvoor had ik Technics),
    zeker vanwege de problemen met HDMI bij Onkyo en de service die anderen wel hebben
    gehad, maar die ik niet kreeg met mijn toen 6 jaar jonge receiver.

    Alle merken hebben wel wat, ook Denon, hun spelers zijn net zo eigenwijs als die
    van Pio, vastlopen en weigeren, je kan ze dan ook het beste op een stopcontact
    aansluiten met een AB zodat je ze gemakkelijk een harde reset kan geven

    Triest, laat maar weten hoe het afloopt, zou wel proberen te onderhandelen met
    Denon om tot een goede oplossing te kunnen komen.
    Have fun and enjoy your collection

  3. #3

    Standaard

    Denon pioneer of onkyo het is allemaal 1 pot nat.
    Je moet een beetje mazzel hebben met je aankoop.
    Highend bestaat al lang niet meer in deze tijd tenminste niet met deze merken.

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door pascal. Bekijk bericht
    Denon pioneer of onkyo het is allemaal 1 pot nat.
    Je moet een beetje mazzel hebben met je aankoop.
    Highend bestaat al lang niet meer in deze tijd tenminste niet met deze merken.
    Nog wel een paar merken..... H&K, Yamaha, Sony, Marantz, Rotel Kenwood etc etc etc,
    zogenaamde Highend merken lopen zo'n 2 a 3 jaar achter en zijn vreselijk aan de prijs.

    Van sommige merken zijn de topmodellen toch wel smakelijk te noemen

    Hoor je maar niet over je Onkyo/Pio....
    Have fun and enjoy your collection

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Nog wel een paar merken..... H&K, Yamaha, Sony, Marantz, Rotel Kenwood etc etc etc,
    zogenaamde Highend merken lopen zo'n 2 a 3 jaar achter en zijn vreselijk aan de prijs.

    Van sommige merken zijn de topmodellen toch wel smakelijk te noemen

    Hoor je maar niet over je Onkyo/Pio....
    Dit klinkt als reclame voor een bepaald soort produkten waar de meeste mensen niet op zitten te wachten, zoals die je makkelijk aan kunt sluiten en waar geen geluid uit hoeft te komen.

    Voor alle moderne apparaten geldt dat ze niet een eeuwige levensduur hebben. Als er bij zo'n apparaat binnen de verwachte economische levensduur iets stuk gaat, mag je daarom hopen dat je een goede service krijgt. De receiver waar ts het over heeft is bijna aan het einde van de verwachte economische levensduur (5 jaar) en dan is tegenwoordig de vraag of het zinvol is om het te laten repareren. Dit is een vraagstuk waar veel fabrikanten mee worstelen, omdat de markt tegenwoordig meer gefocust is op de prijs en de mogelijkheden en daardoor minder op de degelijkheid. Als ts deze receiver voorlopig nog wilt wilt gebruiken, mogen we blij zijn als Denon hem daarbij wil helpen.

    Probeer een beetje on-topic te blijven.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •