Pagina 6 van 11 EersteEerste ... 2345678910 ... LaatsteLaatste
De resultaten 126 tot 150 van 261 worden weergegeven.
  1. #126
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Het probleem is dat je een keuze moet maken of anders een wel heel dure dubbeldip moet maken. Toen ik nog geen 3D had kocht ik ze wel direct. Oké, hij was duurder, maar je miste niks. Althans, in 99% van de gevallen kreeg je aparte discs. Voordeel was dat ik toen ik uiteindelijk voor 3D ging ik al een behoorlijke collectie had. Dat was best prettig. Men roept wel dat 3D op sterven na dood is, maar het aanbod groeit nog enorm. Bijna elke film is in 3D, zowel uit als thuis. Vooral in het genre wat ik kijk en koop. Ik heb dus amper UHD BD's gekocht. Maar als ze de 3D-versie erbij leveren, zoals in de VS, dan ben ik honderd procent om. Zo gauw je eenmaal een onderdeel uit de ketting koopt wil je toch snel door.

    Zowel de nieuwe PlayStations als de XBO slim zijn niet geschikt. PS speelt ze niet en de XBO doet geen bitstream? Geen HD-Audio of 3D-Audio dus en hoe de XBO decodeert weet je nooit. Je kan er dan wel heel fijn mee gamen.

    Overigens kun je wel veel streamen in 4K en Netflix heeft al een flink aanbod in 4K met soms HDR of Dolby Vision. Dus helemaal nutteloos is een 4K-televisie nooit.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  2. #127

    Standaard

    Als er inderdaad een meerprijs van een paar euro op zat, dan zou ik nog twijfelen. Maar nu kies ik voor hetgeen ik nu iets aan heb, en is dan de 3D .

  3. #128

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Santulli Bekijk bericht
    Overigens kun je wel veel streamen in 4K en Netflix heeft al een flink aanbod in 4K met soms HDR of Dolby Vision. Dus helemaal nutteloos is een 4K-televisie nooit.
    Heb je de betreurenswaardige bitrates van Netflix wel eens gezien? De bitrate van normaal blu-ray is dacht ik hoger dan van 4K Netflix.
    The future is Blu

  4. #129

    Standaard

    Is de codec die Netflix hanteert niet veel beter in het comprimeren van de data, waar door er minder bandbreedte nodig is?
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  5. #130
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Netflix in 4K is best smullen hoor, anders dan Full HD waar het wel minder is, maar series zoals Luke Cage die ik nou kijkt izijn echt heel mooi. Natuurlijk zal de UHD BD (die er niet is) mooier zijn. Maar WYSIWYG, whatever de bitrate ook is.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  6. #131

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door peptalk Bekijk bericht
    Is de codec die Netflix hanteert niet veel beter in het comprimeren van de data, waar door er minder bandbreedte nodig is?
    Ik weet nog dat ik een paar jaar geleden Prison Break op blu-ray heb gekocht na het kijken van de eerste 10 minuten van de eerste aflevering op Netflix. Verder ontloop ik het nog steeds en hebben we thuis alleen nog Netflix voor m'n vriendin.

    Hieronder een foto uit een computertijdschrift (PC Magazine dacht ik) dat ik op m'n werk heb liggen, maar oordeel vooral zelf. Zet van een fatsoenlijke uitgave maar een Netflix en blu-ray naast elkaar.

    IMG-20160922-WA0001.jpg
    The future is Blu

  7. #132

    Standaard

    Die H265 codec is volgens de geleerden wel veel beter dan de codec('s) van normale Blu-ray, maar het is idd wel een heel stuk lager.
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  8. #133

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Juvefan Bekijk bericht
    Ik weet nog dat ik een paar jaar geleden Prison Break op blu-ray heb gekocht na het kijken van de eerste 10 minuten van de eerste aflevering op Netflix. Verder ontloop ik het nog steeds en hebben we thuis alleen nog Netflix voor m'n vriendin.

    Hieronder een foto uit een computertijdschrift (PC Magazine dacht ik) dat ik op m'n werk heb liggen, maar oordeel vooral zelf. Zet van een fatsoenlijke uitgave maar een Netflix en blu-ray naast elkaar.

    IMG-20160922-WA0001.jpg
    Op het gebied van de normale HD Netflix ga ik helemaal met je mee, ik was daar ook al geen groot fan van en nu met mijn nieuwe Oled TV is het verschil zelfs nog groter dan vroeger met mijn Plasma.

    4K netflix is echter een ander verhaal, zoals Claudio ook al aangaf. Dit geeft toch wel aan dat via Streaming echt wel behoorlijke kwaliteit geleverd kan worden.
    Nu is het natuurlijk afwachten hoe het zich gaat meten met UlraHD blu-ray en zeker ook op het gebied van Audio.

    Ik blijf nog wel groot fan van Blu-ray en waarschijnlijk zal dat ook het geval zijn bij ultraHD Blu-ray.
    Je hebt veel meer cotrole over je aankopen en het blijft natuurlijk nog wel het maximaal haalbare op het gebied van beeld en geluids kwalitiet.
    Als je echter de ontwikkelingen ziet op het gebied van Streaming Service van de laatse jaren is het maar de vraag hoe lang dit stand blijft houden.
    UHD Blu-ray's: 244Blu-ray's: 1129DVD's: 226

  9. #134

    Standaard

    valt me op dat van de oude titels die nu op 4K worden uitgebracht een evt director's cut/extended version/alternate version niet op het 4K schijfje staat, alleen de theatrical cut (zie bv Argo, The Town, I am Legend, Now You See Me), valt me toch tegen; ook is niet altijd een 4K versie wat beeld betreft merkbaar beter (soms zelfs slechter); dus ook nu, net als bij blu-ray, goed opletten voordat je iets koopt (had gehoopt dat ik nu, zonder alles te checken over kwaliteit ed, een 4K titel kon kopen, helaas...)

    Ook vind ik het jammer (maar wel te begrijpen) dat als er een 3D versie bestaat deze vaak niet bij de 4K versie is inbegrepen, maar ja er moet geld verdiend worden.
    When I die I don't want no part of heaven
    I would not do heaven's work well
    I pray the devil comes and takes me
    To stand in the fiery furnaces of hell

    from "Youngstown" by Bruce Springsteen

    mijn collectie mijn verkoop topic

  10. #135

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Peter van santbrink Bekijk bericht
    valt me op dat van de oude titels die nu op 4K worden uitgebracht een evt director's cut/extended version/alternate version niet op het 4K schijfje staat, alleen de theatrical cut (zie bv Argo, The Town, I am Legend, Now You See Me), valt me toch tegen; ook is niet altijd een 4K versie wat beeld betreft merkbaar beter (soms zelfs slechter); dus ook nu, net als bij blu-ray, goed opletten voordat je iets koopt (had gehoopt dat ik nu, zonder alles te checken over kwaliteit ed, een 4K titel kon kopen, helaas...)

    Ook vind ik het jammer (maar wel te begrijpen) dat als er een 3D versie bestaat deze vaak niet bij de 4K versie is inbegrepen, maar ja er moet geld verdiend worden.
    Voor mij persoonlijk nog een reden om niet op 4K over te stappen...

  11. #136

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rogierb78 Bekijk bericht
    Voor mij persoonlijk nog een reden om niet op 4K over te stappen...
    ikzelf ga nog niet zo ver maar zal inderdaad veel titels om de genoemde redenen niet aanschaffen, ook al omdat vaak het verschil in beeldkwaliteit minimaal is.

    even gedeeltelijk of-topic: heb sinds een maand de Denon AVR X7200WA, helaas kwam ik er te laat achter dat je voor een 7.1.4 opstelling een 2e versterker nodig hebt; deze moet in mijn situatie in principe alleen de achter hoog aansturen, heeft iemand een tip voor een passende 2e versterker ? liefst niet te groot/zwaar, heb niet veel ruimte meer om deze te plaatsen
    When I die I don't want no part of heaven
    I would not do heaven's work well
    I pray the devil comes and takes me
    To stand in the fiery furnaces of hell

    from "Youngstown" by Bruce Springsteen

    mijn collectie mijn verkoop topic

  12. #137

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rogierb78 Bekijk bericht
    Voor mij persoonlijk nog een reden om niet op 4K over te stappen...
    Als men nu een nieuw toestel moet hebben zou ik een 4K/HDR scherm aanraden maar heb je nog een goed 1080p toestel dan is de upgrade echt niet nodig.

    Heb laatst bij een kennis een stuk Batman vs Superman gezien en moet zeggen dat als hij niets zij ik niet geweten had dat het om 4k Blu-ray ging .[Praat ik over een scherm van rond de 2200 Euro]

    Mijn ogen zijn prima.
    Laatst aangepast door jeroeni : 13-10-2016 om 12:41

  13. #138

    Standaard

    en ook alleen de theatrical cut van The Da Vinci Code op UHD, vervelende trend aan het worden.....
    When I die I don't want no part of heaven
    I would not do heaven's work well
    I pray the devil comes and takes me
    To stand in the fiery furnaces of hell

    from "Youngstown" by Bruce Springsteen

    mijn collectie mijn verkoop topic

  14. #139

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Peter van santbrink Bekijk bericht
    en ook alleen de theatrical cut van The Da Vinci Code op UHD, vervelende trend aan het worden.....
    Dit bestond al in de tijd van de DVD, niets nieuws qua tactiek.
    Volgend jaar komt wellicht de TC met EE editie al op UHD.

  15. #140

    Standaard

    Google heb, ben en ga ik zeker meer bekijken maar hier zitten ook wat mensen die het makkelijk kunnen uitleggen (of goeie bronnen/linkjes hebben):

    Wie kan mij helpen om goed het verschil tussen 4K en OLED te begrijpen?

    Bijvoorbeeld:
    Wat zijn de voor en/of nadelen van beide en van elkaar?
    Waar baseer je je keuze uiteindelijk op, heeft iets van beide geen toekomst of gaat een van beide meer op de achtergrond optreden?
    Is de een mooier qua beeld?

  16. #141
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Ik heb enkele artikelen geschreven hier op DVD.nl die al veel uitleggen.
    Kies achtergronden en lees de recensie van de LG OLED en het televisie-artikel.

    http://dvd.nl/achtergronden/Welke-te...e-beste-keuze/


    http://dvd.nl/achtergronden/oled-dreams/
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  17. #142

    Standaard

    een top 5 favoriete film van mij krijgt een, volgens deze review, prima uitgave !

    When I die I don't want no part of heaven
    I would not do heaven's work well
    I pray the devil comes and takes me
    To stand in the fiery furnaces of hell

    from "Youngstown" by Bruce Springsteen

    mijn collectie mijn verkoop topic

  18. #143

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Peter van santbrink Bekijk bericht
    een top 5 favoriete film van mij krijgt een, volgens deze review, prima uitgave !

    Wat mij opvalt is dat alle UHD's voorzien zijn van slipcovers; wat de aanschafwaarde wel doet stijgen.. Weet er iemand of de UHD's van Sony regiovrij zijn? Anders schaf ik mij de UK variant van aan.

  19. #144

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jurgen42u Bekijk bericht
    Wat mij opvalt is dat alle UHD's voorzien zijn van slipcovers; wat de aanschafwaarde wel doet stijgen.. Weet er iemand of de UHD's van Sony regiovrij zijn? Anders schaf ik mij de UK variant van aan.
    Voor zover ik heb begrepen zijn alle UHD's standaard regiovrij....?
    "Volg de spinnen...? Waarom is het niet gewoon: 'volg de vlindertjes'...."

  20. #145

    Standaard

    Voor de liefhebbers van 4K:
    Bij Amazon.Fr hebben ze enkele titels in de aanbieding staan:

    Boxset met daarin San Andreas en Mad Max Fury Road voor 22,99€ (HIER te vinden)
    Boxset met daarin Batman v Superman Ultimate Edition en Man of Steel voor 22,99€ (HIER te vinden)
    Boxset met daarin Pan en The Lego Movie voor 22,99€ (HIER te vinden)
    Boxset met daarin Batman v Superman, Mad Max Fury Road, Creed, San Andres en The Lego Movie voor 44,99€ (HIER te vinden)

  21. #146

    Standaard

    Ik zag daarnet in de folder van MM Nederland volgende promotie staan:

    Een Samsung UBD-K8500 + 6 Ultra HD Films voor 449€.
    http://www.mediamarkt.nl/nl/product/...0-1480416.html

  22. #147

    Standaard

    sinds een paar dagen bezitter van de panasonic dmp-ub900
    en ben zeer, zeer tevreden

    de mogelijkheden met deze speler zijn meer dan die van de samsung
    ik twijfelde tussen deze 2, zeker met prijsverschil
    maar het maakt meer dan goed

    omdat mijn receiver wel een 4k pass through heeft maar dus niet afspeelt
    gaat beeld via tv en geluid gewoon via de receiver
    en dat werkt prima

    gelukkig zater er genoeg hdmi poorten op de speler, dit had niet gekund met de samsung
    krijg ook de indruk dat geluid nu een stuk beter is dan bij mijn vorige sony 3d speler

    kortom , zeer blij

  23. #148

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door edwinvb Bekijk bericht

    gelukkig zater er genoeg hdmi poorten op de speler, dit had niet gekund met de samsung
    krijg ook de indruk dat geluid nu een stuk beter is dan bij mijn vorige sony 3d speler
    Je bedoelt waarschijnlijk dat de panasonic ook meer (component) aansluitingen heeft, want het heeft dezelfde aantal hdmi poorten met de samsung speler. Namelijk 2,voor audio en beeld.

  24. #149

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door bart22 Bekijk bericht
    Voor de liefhebbers van 4K:
    Bij Amazon.Fr hebben ze enkele titels in de aanbieding staan:

    Boxset met daarin San Andreas en Mad Max Fury Road voor 22,99€ (HIER te vinden)
    Boxset met daarin Batman v Superman Ultimate Edition en Man of Steel voor 22,99€ (HIER te vinden)
    Boxset met daarin Pan en The Lego Movie voor 22,99€ (HIER te vinden)
    Boxset met daarin Batman v Superman, Mad Max Fury Road, Creed, San Andres en The Lego Movie voor 44,99€ (HIER te vinden)
    Ik zag al steeds dezelfde 4K titels langskomen bij de "Te koop aangeboden" draadjes. Nu snap ik het .

  25. #150

    Standaard

    Zijn er andere studio's behalve de Hollywood studio's die 4k blurays uitbrengen? Ik heb nog niks kunnen ontdekken als het Europa of Azië betreft.

Pagina 6 van 11 EersteEerste ... 2345678910 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •