Pagina 5 van 11 EersteEerste 123456789 ... LaatsteLaatste
De resultaten 101 tot 125 van 261 worden weergegeven.
  1. #101

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel Hoeve Bekijk bericht
    Nee hoor, in de woonkamer staat inderdaad nog een 37-inch Panasonic HD Ready-plasma uit 2007 die maar niet stuk wil en nog steeds een mooi plaatje geeft, met alle voordelen die de plasmatechniek brengt. Op de 'filmzolder' heb ik sinds twee jaar echter een mooie 55-inch Samsung waarop alle films gekeken worden. Deze Samsung is de Panasonic op bijna alle fronten voorbijgestreefd, met name op het gebied van helderheid, bewegingsweergave en scherpte. Zelfs de zwartwaarden zijn veelal beter. Allleen die kijkhoek, die is echt dramatisch. Maar dat geldt helaas voor alle moderne LED-TV's omdat fabrikanten maar stelselmatig blijven weigeren om modernere IPS-panels in te bouwen.
    Oke, ik begrijp het je bent anti MS en pro Apple
    Plus daarbij anti LED tv, welke overigeens helemaal niet bestaan. LED is namelijk slechts een soort achtrgrond verlichting, welke je ook nog eens in diverse variaties hebt.

    En IPS behoort ook tot die LCD reeks en heeft slechts een 7 graden grotere kijkhoek (177 ipv 170 bij mij tussen de IPS aan de PC en standaard in de woonkamer).

    Echter ik vraag me af wie in ... naam een film of serie van opzij wil bekijken...
    Maargoed ik behoor wsl tot de Obilix clan.
    Laatst aangepast door Hombre : 21-06-2016 om 11:36
    "A man's got to know his limitations", ...

  2. #102

    Standaard

    Aanvulling: IPS is ook een door LG gepaterteerde techniek en is dus alleen in de schermen terug te vinden die LG heeft geproduceerd of doorverkocht. (Samsung heeft een soort eigen variant)

    Deze IPS techniek is overigeen ook in maatje Marcel leverbaar
    http://www.lg.com/nl/televisies/lg-5...ra-hd-smart-tv
    Laatst aangepast door Hombre : 21-06-2016 om 12:10
    "A man's got to know his limitations", ...

  3. #103

    Standaard

    Independence Day UHD schijnt problemen te hebben, dus ook met UHD is het opletten.

    De UHD schijnt problemen te hebben zoals macroblocking zie http://forum.blu-ray.com/showthread....274385&page=27
    Zie ook de verwijzing http://cinefacts-forum.kino.de/24432...ml#post8413208

    Wat opvalt is dat de BD meer/beter contrast heeft, en de grain natuurlijker is op de BD dan de UHD.
    Men trek de conclusies dat x265 slecht(er) om kan gaan met grain + in de problemen raakt bij een (te) lage bitrate als deze UHD...
    Laatst aangepast door Hombre : 25-06-2016 om 13:14
    "A man's got to know his limitations", ...

  4. #104

    Standaard

    allebei pagina`s niet vindbaar...

  5. #105
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Denk dat je daar lid moet zijn.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  6. #106

    Standaard

    links werkend gemaakt
    "A man's got to know his limitations", ...

  7. #107

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Hombre Bekijk bericht
    Aanvulling: IPS is ook een door LG gepaterteerde techniek en is dus alleen in de schermen terug te vinden die LG heeft geproduceerd of doorverkocht. (Samsung heeft een soort eigen variant)

    Deze IPS techniek is overigeen ook in maatje Marcel leverbaar
    http://www.lg.com/nl/televisies/lg-5...ra-hd-smart-tv

    Sony heeft ook een eigen variant, en tevens ook ips panels in diverse 2016 schermen hoor?
    Forrest Gump: Life is like a box of chocolate, you never know what you are gonna get...

  8. #108

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door pretorian22 Bekijk bericht
    Sony heeft ook een eigen variant, en tevens ook ips panels in diverse 2016 schermen hoor?
    IPS is een uitvinding afkomstig uit het Duitse Fraunhofer instituut, maar ook Hitachi heeft de nodige IPS-patenten. Het is echter het Koreaanse LG dat via dochterbedrijf LG Display panelen verkoopt aan zo ongeveer ieder beeldschermmerk.

    Alleen landgenood Samsung neemt geen IPS(AH-IPS)-panelen (meer) af. Samsung ontwikkelde namelijk een eigen tegenhanger die wordt aangeduid als (AD-)PLS, wat staat voor Plane Line Switching. Dat werkt in grote lijnen op exact dezelfde manier als IPS en de fysieke eigenschappen en testresultaten van IPS en PLS-schermen zijn dan ook zeer vergelijkbaar.

    En ja deze PLS panelen zie je bij andere merken als o.a. bij Sony terug
    Laatst aangepast door Hombre : 03-07-2016 om 21:02
    "A man's got to know his limitations", ...

  9. #109

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door kristofke Bekijk bericht
    Voor alle duidelijkheid het gaat hier enkel om backcatalogus films waarvan de blu-ray al enige tijd is verschenen.

    Volgende Sony titels hebben enkel de UHD disc: Chappie, Hancock, Smurfs 2, Salt, Pineapple Express, Ghostbusters, Ghostbusters 2, Amazin Spider-Man 2, Labyrinth

    Volgende titels hebben wel een BD + UHD BD: 5th Wave, Concussion, Risen, Angry Birds Movie

    Op zich vind ik het niet bizar dat titels die reeds op BD zijn niet nogmaals in het doosje zitten om zo dubbele aankopen te moeten vermijden.

    Waar je wel over kan discussiëren is de prijs die dan lager moet zijn, momenteel is op vlak van inkoop gelijk of het nu één disc is of twee.

    In ieder geval is Sony wél diegene die de laagste prijs vraagt voor 4K, ik heb alle Sony titels kunnen verlagen naar 21,99 euro:

    https://www.tvserieshop.be/nl/speelf...u-ray-ultra-hd
    Heb even gekeken op deze site, komen er 4,99 Euro porto bovenop, kom ja niet zo vaak in Antwerpen om ze mee te nemen. Dus zo goedkoop is het ook weer niet, vele internetshops leveren vanaf boven de 20 Euro gratis en voor niks.
    Wat me meer interesseert is dat er bijvoorbeeld bij Salt staat dat deze verschijnt d.d. 6 juli, terwijl ik hem zondag in Brussel heb meegenomen, inderdaad iets duurder (31,99) maar dus al heb gekeken.
    Tja dan maar iets meer betalen, en inderdaad slechts èèn UBD in de Sony box, terwijl voor deze prijs er minimaal toch wel een BD en de digi code mag bijzitten, niet dat ik als ik de UBD kijk nog een BD wil zien, maar toch prijstechnisch gezien?

    O ja de Pana heeft een nieuwe software versie 1.17

  10. #110

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door dinandus Bekijk bericht
    inderdaad iets duurder (31,99) maar dus al heb gekeken. Tja dan maar iets meer betalen, en inderdaad slechts èèn UBD in de Sony box, terwijl voor deze prijs er minimaal toch wel een BD en de digi code mag bijzitten,
    In Engeland krijg je dat allemaal, incl Nederlandse ondertitels, wel voor 19,99 pond en wat verzendkosten.

  11. #111
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Als je Zack Snyder mag geloven moeten we dus wachten tot Dolby Vision op Ultra HD uitkomt, anders ervaar je niet zijn visie (of zijn verkooppraatje?).

    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  12. #112
    LG OLED 77c8- MARANTZ SR8012-CM Stufe 1-Marantz MM8807 CM-APPLE TV4K-Zidoo uhd2000-HORIZON NEXT-AUDIOMAAT SOCET 9 Inlets-JL Audio F113 v2 -2x SONUS FABER VENERE 3.0-2x SONUS FABER SONETTO WALL 1xSONUS FABER SONETTO CENTER 2-2xKEF ci161-nas ds1512+-5x10TB-AUDIOQUEST HDMI/POWERCORD/OPTICAL en ETHERNET

  13. #113
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Ja en nee.

    Onze televisie is wellicht geen 4K, maar 2K, Is het een misconceptie van de UHD marketingafdeling?

    Een quote uit een reply in dat topic.

    We need first to agree on the fundamental point that it is VERTICAL lines of resolution which is used to define the resolution of an image, and has been for decades.

    We called 480p, “480”, because of its 480 vertical lines of resolution.
    Same goes for 720p—720 lines of vertical resolution.
    Same even goes for 240, which was the VHS and previous television standard.
    We called 1080p, “1080”, because we were counting vertical lines of resolution.

    The same thing applies to what you wrote here:
    Digital Cinema “4k”: 4096×2160
    Ultra HD Home Video: 3840×2160

    Flipping the numbers around and placing Vertical resolution at the end (2160), and Horizontal resolution at the beginning (3840 or 4096), does not suddenly, magically, make your resolution 4K. Both of these are STILL 2K, because, again, video resolution has always been defined by lines of Vertical resolution, which in both cases is, 2160. 2K. 2000.

    It appears that the consumer market has been brainwashed and reprogrammed with new marketing nomenclature, and manipulated into believing a total lie as the new standard.
    Now suddenly, just because we flip V x H, to H x V, we have double the former resolution? Obviously, in widescreen format, the horizontal resolution is almost double that of the vertical. So if you flip the expression 1080 x 1920, around to 1920 x 1080, you can give the illusion of having “2K” resolution, but that is a cheap cheat, probably snuck in by marketing strategists. I call foul on this, based on decades of precedent. 1080 was always 1k, and doubling it to 2160 will only give you 2k, which is what UHD actually is.

    Regarding 1:1 pixel mapping.
    I was referring to significant pixel loss during actual playback between a UHD source device and a UHD television. Joe Kane talked about this at length on an AVS interview a few years ago. Because of the bandwidth limitations of HDMI, and fear that consumers would balk heavily at AGAIN having to repurchase all their equipment to get the video bandwidth needed to transmit the full video signal of UHD along with full audio, the decision was made to trim the source material by 10 or 12% to allow for passage through the insufficiently narrow HDMI 2 bandwidth. The content on UHD discs will actually be trimmed before passing to your television. Then either your player or TV has to rescale (read STREEETCH) the downgraded image to fit its full array of pixels. There will certainly be a loss of clarity due to this process, what to speak of the boarder information in your picture.
    This kind of crap is exactly why videophiles jubilantly switched from DVD to Blu Ray. No more 3:2 pull down, no more motion blur, jaggies and scaling artifacts. A true, 1:1 pixel presentation! Now, shot right back to hell by the new format.
    Maar een andere quote weerspreekt het.

    Digital Cinema 2K and now 4K and 8K has ALWAYS been based, unlike TV resolutions, on the HORIZONTAL resolution not the vertical resolution. And NO, the resolutions have NOT been reversed or “flipped” either.
    As to your comment about the 2160 resolution being double the 1080 resolution,
    1920 x 1080 = 2,073,600 pixels
    3840 x 2160 = 8,294,400 pixels
    8,294,400 divided by 2,073,600 = 4
    A UHD 2160p TV has exactly 4 times the amount of pixels as an HD 1080p TV.
    Om er achter te komen welke UHD BD je links moet laten liggen kan je het beste Google raadplegen.
    Laatst aangepast door Claudio Santulli : 29-06-2016 om 00:31
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  14. #114

    Standaard

    Als eerste ontstaat er de verwarring tussen Tv en bioscoop beeldverhouding aanduidingen.

    Een Tv heeft een 4x3 (=1:1.33) of 16x9 (1:1.78) formaat. En een bioscoop (even voor het gemak de grote getallen) is 1.85:1 en 2.35:1.
    Conclusie: beiden worden anders gedefinieerd.

    Als je de definitie gelijk trekt naar het horizontale 4:3 =dan 1.33:1 en 16:9 is dan 1.78:1

    Echter dan ben je er nog niet, want TV 1.78:1 is geen bioscoop 1.85:1, waardoor TV-HD ook GEEN 2K is !!!!!
    Idem is UHD geen 4K (ook al laat Marketing je dat denken).

    Dus:
    - HD is 1080x1920 of in bioscoop therm 1920x1080.

    - 2K bioscoop resolutie heeft een horizontale resolutie volgens Digital Cinema Initiatives (DCI) standard van 2048×1556.

    Zet je dit door naar de hogere resolutie, dan krijg je:
    - UHD 3840 x 2160 in 1.78:1
    - 4K 4096 x 3112 in 1.85:1


    Reken zelf maar uit hoeveel pixels dit zijn…
    Laatst aangepast door Hombre : 03-07-2016 om 21:04
    "A man's got to know his limitations", ...

  15. #115

    Standaard

    Nu er bij UHD veel over 2K en 4K DI in reviews wordt gesproken, is het misschien intersant om het stuk uit de link eens te lezen.

    Ik denk namelijk dat veel mensen niet weten wat een 2K DI betekent en maar wat papagaaien.

    Dit stuk helpt ook gelijk de mythe om zeep dat digitale cameras beter zijn en een hogerle resolutie dan 35mm en dat 35mm onvoldoende zou zijn voor 4K.
    Leuk om dit eens door te lezen hoe alles werkt.

    http://www.digital-intermediate.co.u...lutionsize.htm

    Bv de output van 35mm analoog naar bijvoorbeeld 4K en opslag naar digitaal 2K.
    Waarbij dan opmerkelijk veel compressie wordt toegepast, en ook nog wordt gedownscaled en dan weer geupscaled ???
    Laatst aangepast door Hombre : 03-07-2016 om 21:05
    "A man's got to know his limitations", ...

  16. #116

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door dinandus Bekijk bericht
    Heb even gekeken op deze site, komen er 4,99 Euro porto bovenop, kom ja niet zo vaak in Antwerpen om ze mee te nemen. Dus zo goedkoop is het ook weer niet, vele internetshops leveren vanaf boven de 20 Euro gratis en voor niks.
    Wat me meer interesseert is dat er bijvoorbeeld bij Salt staat dat deze verschijnt d.d. 6 juli, terwijl ik hem zondag in Brussel heb meegenomen, inderdaad iets duurder (31,99) maar dus al heb gekeken.
    Tja dan maar iets meer betalen, en inderdaad slechts èèn UBD in de Sony box, terwijl voor deze prijs er minimaal toch wel een BD en de digi code mag bijzitten, niet dat ik als ik de UBD kijk nog een BD wil zien, maar toch prijstechnisch gezien?
    Sorry maar gratis verzending bestaat niet. Alle winkels die gratis verzenden vanaf 20 euro hebben ook hogere prijzen voor alles wat rond de 20 euro zit. Voor de grote releases maken ze trouwens gewoon verlies op elke losse verkoop, hopende dat de klant er nog iets bijbesteld om er toch nog iets op te hebben. Dat moeten zij dan maar weten als ze met verlies willen verkopen. Ik kan die Sony 4K blu-rays ook gratis verzenden als ik er 26,99 euro voor vraag (Bol.com vraagt er 31,99 euro voor), misschien werkt dat beter want "gratis" vinden klanten leuk, maar dat ze gewoon bedrogen worden dat vind ik dan weer minder leuk. Als je er dan twee of drie koopt heb je gewoon twee of drie keer de verzendkosten betaald, terwijl die bij TVserieshop vanaf 50 euro ook gewoon "gratis" zijn zonder dat je dan die extra marge voor gratis verzenden die verkopers nemen drie keer hebt moeten betalen. Onze marge is kleinere door lagere prijzen, en we moeten er dus ook meer verkopen in één bestelling om de verzendkosten op ons te kunnen nemen.

    De uitleg over de hogere grens van 50 euro staat ook in de FAQ beschreven.

    TVserieshop heeft niet het doel om de nieuwe Bol.com te worden, en de nieuwe grote releases interesseren ons niet om deze aan een lagere prijs te verkopen als Media Markt of Bol.com als dat wil zeggen dat het met verlies moet. De markt is zichzelf kapot aan het maken en ik heb alvast geen zin in zelfdestructie, wij leggen onze focus op andere zaken. En we zien ook dat kopers wel begrijpen dat kopen bij TVserieshop voor meerdere titels in één bestelling vaak veel interessanter is dan bij Bol.com of Media Markt.

    Dat bepaalde winkels zich niet kunnen houden aan release datums, dat is al 20 jaar een discussie, fout van Sony om zo vroeg uit te leveren aan winkels. Media Markt doet het zo slecht dit jaar dat ze elke kans misbruiken om een sales advantage te hebben tov anderen.
    Laatst aangepast door kristofke : 09-07-2016 om 09:57

  17. #117

    Standaard

    Iemand een idee waar je lege zwarte 4K bluray cases kan kopen? Heb een bestelling ontvangen met één gekraakte case in. Ga hiervoor de shop niet lastigvallen maar zelf vervangen want dit is toch hoogstwaarschijnlijk de schuld van bPost.

  18. #118

    Standaard

    Ik zit me de afgelopen tijd wat beter, althans ik probeer, in te lezen over het 4K en alles erbij/eromheen.
    Ik weet eigenlijk van gekkigheid niet wat ik 'moet' doen.. wat ik wil weet ik wel maar of ik er goed aan doe weet ik eigenlijk niet.

    Op dit moment heb ik een Samsung UE55H6640 (MMS) 55 inch 400 Hz + Samsung HTF5500/XN 5.1 surround set + Playstation 4 waar ik zeer tevreden mee ben overigens.


    Ik wil binnenkort de PS4 Pro gaan halen ondanks dat ik nog geen TV met 4K en HDR ondersteuning heb hangen, ik heb vernomen dat de PS4 Pro het beeld toch wat weet te upscalen en het voor een LED TV ook nut heeft.
    Daarbij haal ik hem puur voor alvast te hebben en toekomst aangezien de volgende TV die ik binnenkort/ooit ga halen een 4K gaat worden.
    Nu zit ik alleen met heel wat vragen over het blu-ray gedeelte als ook TV + speler.. en dan vooral de vraag komt steeds terug: is het nodig? Is het slim om nu al te overstappen of is het beter nog een tijd wachten? Heeft blu-ray of 4K uberhaubt toekomst?

    Ik weet dat hier genoeg mensen op het forum zitten die genoeg verstand van het 4K gedeelte hebben en mij wellicht op korte termijn een nieuwe TV en/of speler met 4K (+ HDR) kunnen aanraden of wellicht beter zouden laten wachten, en waarom zou dat dan moeten zijn? Wanneer maak je de keuze om te zeggen dat je van BR naar 4K BR gaat overstappen en daarbij al het benodigde apparatuur gaat aanschaffen?
    Wat ook een optie is vraag ik me nu af: nu al de BR's die ik aanschaf in 4K kopen? Want er zit standaard bij de originele NL uitgaven NL ondertitels op en 4K BR + BR?

    Concreet gezegd: ik wil het wel, maar weet niet of ik er goed aan doe om binnen nu en zeg komend jaar over te stappen?
    Laatst aangepast door Robintje : 05-10-2016 om 11:21

  19. #119

    Standaard

    erschil PS4, Pro en Slim

    Deze tabel geeft alvast een handig overzicht met verschillen in prijs, releasedatum en mogelijkheden tussen de huidige PS4, de Pro en de Slim uitvoering. Verderop lees je meer.
    PS4 PS4 Slim PS4 Pro
    Prijs €233 (GooPlayStation4.nl) €299 €399
    Releasedatum 29-Nov 2013 15-Sep 2016 10-Nov 2016
    4K Gaming Nee Nee Ja
    4K Media Streaming Nee Nee Ja
    4K Blu-ray Nee Nee Nee
    HDR Ja (via firmware update) Ja (via firmware update) Ja
    PlayStation VR compatibel Ja Ja Ja

  20. #120

    Standaard

    de playstation pro is wel 4k gaming maar geen 4k blu ray....

  21. #121
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Robintje Bekijk bericht
    Ik zit me de afgelopen tijd wat beter, althans ik probeer, in te lezen over het 4K en alles erbij/eromheen.
    Ik weet eigenlijk van gekkigheid niet wat ik 'moet' doen.. wat ik wil weet ik wel maar of ik er goed aan doe weet ik eigenlijk niet.

    Op dit moment heb ik een Samsung UE55H6640 (MMS) 55 inch 400 Hz + Samsung HTF5500/XN 5.1 surround set + Playstation 4 waar ik zeer tevreden mee ben overigens.


    Ik wil binnenkort de PS4 Pro gaan halen ondanks dat ik nog geen TV met 4K en HDR ondersteuning heb hangen, ik heb vernomen dat de PS4 Pro het beeld toch wat weet te upscalen en het voor een LED TV ook nut heeft.
    Daarbij haal ik hem puur voor alvast te hebben en toekomst aangezien de volgende TV die ik binnenkort/ooit ga halen een 4K gaat worden.
    Nu zit ik alleen met heel wat vragen over het blu-ray gedeelte als ook TV + speler.. en dan vooral de vraag komt steeds terug: is het nodig? Is het slim om nu al te overstappen of is het beter nog een tijd wachten? Heeft blu-ray of 4K uberhaubt toekomst?

    Ik weet dat hier genoeg mensen op het forum zitten die genoeg verstand van het 4K gedeelte hebben en mij wellicht op korte termijn een nieuwe TV en/of speler met 4K (+ HDR) kunnen aanraden of wellicht beter zouden laten wachten, en waarom zou dat dan moeten zijn? Wanneer maak je de keuze om te zeggen dat je van BR naar 4K BR gaat overstappen en daarbij al het benodigde apparatuur gaat aanschaffen?
    Wat ook een optie is vraag ik me nu af: nu al de BR's die ik aanschaf in 4K kopen? Want er zit standaard bij de originele NL uitgaven NL ondertitels op en 4K BR + BR?

    Concreet gezegd: ik wil het wel, maar weet niet of ik er goed aan doe om binnen nu en zeg komend jaar over te stappen?
    Simpelweg gesteld is nu iets kopen voor straks nooit slim. Tegen de tijd dat je het wel gaat gebruiken zijn die zaken altijd beter en goedkoper. Een TV voor spellen die straks sporadisch in 4K en HDR komen is nu nog niet nodig. Of 4K echt doorbreekt blijft ook de vraag, maar dat het ooit de standaard wordt is duidelijk. Blu-ray's en streaming in 4K zijn er al, dus daarvan profiteer je, maar games worden toch vooral voor alle systemen gemaakt. Ze willen natuurlijk zo veel mogelijk verkopen. Playstation heeft nu al consoles zonder 4K en die moeten de games ook kunnen spelen. Ze zullen dus echt wel gaan schipperen. Eind volgend jaar komt de Scorpio en tot die tijd verwacht ik echt geen schokkende verbeteringen in games. Dus ook daar hoe langer je wacht des te beter het aanbod en de ontwikkelingen.. Niks zo frustrerend als de hardware in huis te hebben, maar er voorlopig nog niks mee te kunnen doen.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  22. #122

    Standaard

    Bedankt alvast voor bovenstaande reacties, wellicht ben ik zelf wat onduidelijk geweest maar betreft de PS4 was gewoon een los item t.o.v. 4K TV + 4k speler.
    Bedoelde ermee dat de PS4 4K games afspeelt en dus een 4K TV 'nodig' is wil je het maximale eruit halen en aangezien ik de PS4 ga halen komt dus het stukje naar voren wat ik met 4K TV en eventueel een 4K (surrond) speler zou moeten doen enz.

    Tel daarbij op dat ik dan ook aan 4K BR wil gaan beginnen daar waar ik nu nog enkel de normale BR's koop, of dat dan ook niet verstandig is om al de 4K te gaan kopen vanwege dat daar ook de normale BR in zit?

    Ik begrijp jullie maar het ging me dus niet om het game gerelateerde.. als het kan of iemand wat weet had liever antwoorden op de vragen die over 4K BR / TV / speler gaan

  23. #123
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Ik heb dus een 4K-televisie en volgende maand een UHD BD speler, althans zeer binnenkort. Ik koop af en toe ook al de UHD BD's , maar alleen als er geen 3D van is. Maar ook daar wacht ik mee. Het aanbod is dus beperkt, omdat veel ook in 3D is. De prijs echt consequent veels te duur is. Vrijwel alles is rond de dertig euro. Soms zelfs zonder de extra BD.

    Ik zeg altijd maar, beter een goed 1080p-scherm dan een matig 4K-scherm. 4K is mooi, maar 1080p is nog steeds erg goed. Dan betaal je dus dubbel voor iets wat soms suggestief is en nog helemaal niet op topniveau en uitgebalanceerde is. Wordt het HDR 10 of Toch Dolby Vision. Maar als je net zo als mij niet kan wachten en het niet erg vind om te investeren in je hobby, dan heb je maar een klein excuus nodig. Toch, de allergrootste sprong voor mijn was van plasma naar OLED en niet 1080p naar 4K.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  24. #124

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Hombre Bekijk bericht
    Als eerste ontstaat er de verwarring tussen Tv en bioscoop beeldverhouding aanduidingen.

    Een Tv heeft een 4x3 (=1:1.33) of 16x9 (1:1.78) formaat. En een bioscoop (even voor het gemak de grote getallen) is 1.85:1 en 2.35:1.
    Conclusie: beiden worden anders gedefinieerd.

    Als je de definitie gelijk trekt naar het horizontale 4:3 =dan 1.33:1 en 16:9 is dan 1.78:1

    Echter dan ben je er nog niet, want TV 1.78:1 is geen bioscoop 1.85:1, waardoor TV-HD ook GEEN 2K is !!!!!
    Idem is UHD geen 4K (ook al laat Marketing je dat denken).

    Dus:
    - HD is 1080x1920 of in bioscoop therm 1920x1080.

    - 2K bioscoop resolutie heeft een horizontale resolutie volgens Digital Cinema Initiatives (DCI) standard van 2048×1556.

    Zet je dit door naar de hogere resolutie, dan krijg je:
    - UHD 3840 x 2160 in 1.78:1
    - 4K 4096 x 3112 in 1.85:1


    Reken zelf maar uit hoeveel pixels dit zijn…
    Waar heb je deze informatie vandaan? Het strookt helemaal niet wat ik denk:

    TV
    Full-HD 1920*1080
    UHD 3840*2160

    Bioscoop
    2K Full frame 2048*1080
    2K Flat 1998*1080 (1,85:1)
    2K Scope 2048*858 (2,39:1)

    4K Full Frame 4096*2160
    4K Flat 3996*2160 (1,85:1)
    4K Scope 4096*1716 (2,39:1)
    The future is Blu

  25. #125

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Robintje Bekijk bericht
    Bedankt alvast voor bovenstaande reacties, wellicht ben ik zelf wat onduidelijk geweest maar betreft de PS4 was gewoon een los item t.o.v. 4K TV + 4k speler.
    Bedoelde ermee dat de PS4 4K games afspeelt en dus een 4K TV 'nodig' is wil je het maximale eruit halen en aangezien ik de PS4 ga halen komt dus het stukje naar voren wat ik met 4K TV en eventueel een 4K (surrond) speler zou moeten doen enz.

    Tel daarbij op dat ik dan ook aan 4K BR wil gaan beginnen daar waar ik nu nog enkel de normale BR's koop, of dat dan ook niet verstandig is om al de 4K te gaan kopen vanwege dat daar ook de normale BR in zit?

    Ik begrijp jullie maar het ging me dus niet om het game gerelateerde.. als het kan of iemand wat weet had liever antwoorden op de vragen die over 4K BR / TV / speler gaan
    Als ik het goed heb kun je met die nieuwe PS4 geen UHD BD discs afspelen, dus je zult later alsnog hiervoor een andere speler moeten kopen.
    Dus je hebt dan kortom nog geen speler en geen tv die de meerwaarde van de UHD discs kan benutten. Wat voor zin heeft het om ze dan al te kopen? Omdat je ze misschien over een paar jaar kunt afspelen?
    Ik zit in dezelfde boot en heb er wel over nagedacht, maar voorlopig vind ik 3D dan belangrijker dan een UHD disc die ik toch nog niet kan afspelen.

Pagina 5 van 11 EersteEerste 123456789 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •