Pagina 4 van 11 EersteEerste 12345678 ... LaatsteLaatste
De resultaten 76 tot 100 van 261 worden weergegeven.
  1. #76

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Santulli Bekijk bericht
    Dan is er voor ons potentiële UHD BD-kopers geen reden om zo'n titel al te kopen en de kans op succes kleiner lijkt me. Daarnaast is 24 Euro dan opeens veel duurder. Niet echt slim allemaal lijkt me, tenzij de prijs ook een stuk gunstiger is.
    Dit dus. Domme zet van Sony. Veel mensen willen al de 4K releases kopen om deze te hebben voor de toekomst, maar dan is het wel handig als voor die prijs de reguliere BD erbij zit om deze nu al te bekijken op hun gewone non-4K speler.

  2. #77

    Standaard

    Voor alle duidelijkheid het gaat hier enkel om backcatalogus films waarvan de blu-ray al enige tijd is verschenen.

    Volgende Sony titels hebben enkel de UHD disc: Chappie, Hancock, Smurfs 2, Salt, Pineapple Express, Ghostbusters, Ghostbusters 2, Amazin Spider-Man 2, Labyrinth

    Volgende titels hebben wel een BD + UHD BD: 5th Wave, Concussion, Risen, Angry Birds Movie

    Op zich vind ik het niet bizar dat titels die reeds op BD zijn niet nogmaals in het doosje zitten om zo dubbele aankopen te moeten vermijden.

    Waar je wel over kan discussiëren is de prijs die dan lager moet zijn, momenteel is op vlak van inkoop gelijk of het nu één disc is of twee.

    In ieder geval is Sony wél diegene die de laagste prijs vraagt voor 4K, ik heb alle Sony titels kunnen verlagen naar 21,99 euro:

    https://www.tvserieshop.be/nl/speelf...u-ray-ultra-hd
    Laatst aangepast door kristofke : 13-06-2016 om 11:49

  3. #78

    Standaard

    De nieuwe XBOX One S heeft een ingebouwde UHD drive en zou vanaf augustus voor 299 euro leverbaar moeten zijn.

    Dan zal een drive voor de pc rond die tijd ook wel beschikbaar zijn.

    Misschien heeft UHD Blu-Ray dan toch nog een toekomst...

  4. #79
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    En HDR-gaming. Ik zag het gisteren en dacht, nou ff wachten en die als tussenoplossing kopen en om te gamen natuurlijk.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  5. #80

    Standaard

    2 weken terug mijn Panasonic 65DXW904 en UB900ntvangen. 4 4K UHD HDR disks.
    Nu nog wat tijd om ze te gaan bekijken. Beeld van de TV is nog mooier dan mijn vorige 65-AX900

  6. #81

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rve5800 Bekijk bericht
    2 weken terug mijn Panasonic 65DXW904 en UB900ntvangen. 4 4K UHD HDR disks.
    Nu nog wat tijd om ze te gaan bekijken. Beeld van de TV is nog mooier dan mijn vorige 65-AX900
    Nou, dat mag wel voor zulke prijzen (zo rond de 5.000 euro!), terwijl die andere die je noemt nog maar net twee jaar oud is. Wat mankeerde er dan aan die andere? Dat was toch ook een topmodel van Panasonic?
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  7. #82

    Standaard

    Klopt, maar die had wat last van horizontale strepen en het panel moest vervangen worden. Dat was niet beschikbaar dus Panasonic besloot het toestel terug te betalen. Verder was er op dat model ook geen ondersteuning van VP9, dus geen Youtube UHD. Ik was daar uiteindelijk dus wel blij mee.

  8. #83

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rvvnr1 Bekijk bericht
    De nieuwe XBOX One S heeft een ingebouwde UHD drive en zou vanaf augustus voor 299 euro leverbaar moeten zijn.

    Dan zal een drive voor de pc rond die tijd ook wel beschikbaar zijn.

    Misschien heeft UHD Blu-Ray dan toch nog een toekomst...
    Losse UHD drives komen pas in 2017 beschikbaar.
    Maar dan heb je nog wel software/firmware nodig ter ondersteuning/herkenning in de pc en een programma om de UHD disc af te spleen.
    En dat ontbreekt ook nog.
    Let daarbij op dat 4K ondersteuning iets heel anders is dan UHD 4K ...

    Overigeens UHD drives voor de PC betekent helemaal niets voor UHD, want kijk eens hoe weinig BD drives er in 10+ jaar in het PC platvorm aanwezig is....
    "A man's got to know his limitations", ...

  9. #84

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Santulli Bekijk bericht
    En HDR-gaming. Ik zag het gisteren en dacht, nou ff wachten en die als tussenoplossing kopen en om te gamen natuurlijk.
    Ik had al bijna spijt van mijn ub900 reservering. De Xbox one S kost minder dan de helft hahaha. Al heb ik uiteraard ook de PS4 en normale Xbox one en kijk ik daar ook nooit Blu rays op.
    Dus idd als tussenoplossing en gamen in HDR misschien wel wat

    Maar hoop eigenlijk dat de Panasonic voor augustus er wel is
    Forrest Gump: Life is like a box of chocolate, you never know what you are gonna get...

  10. #85
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Ik verwacht dat als blijkt dat de Xbox een volwaardige UHD BD-ervaring biedt, de Panasonic's opeens heel snel los komen. Maar eigenlijk komt de Xbox die echt de moeite waard is pas in 2017. Ik ben wel benieuwd, het nieuws viel gisteren wel helemaal op zijn plek. Mijn allereerste HD-ervaring was ook via de xbox-HD DVD-add on. Dus best grappig als dat qua films nu ook weer zo is.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  11. #86

    Standaard

    Blijkbaar brengt Panasonic een tweede speler op de markt , in Japan in dit geval.

    http://www.areadvd.de/news/neuer-pan...ayer-dmp-ub90/

    Niet bekend is of deze ook in Europa zal verschijnen.....
    HT Gear : Samsung 75Q90R / Denon AVC-X6500R / Panasonic DP-UB9004 / AppleTV 4K 64GB

  12. #87

    Standaard

    Vandaag independence day binnen gekregen op 4k ultra hd,
    Deze is met dts x op uhd alleen.

  13. #88

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door pascal. Bekijk bericht
    Vandaag independence day binnen gekregen op 4k ultra hd,
    Deze is met dts x op uhd alleen.
    Vind het weer niet slim van ze..... de fans in de steek laten,
    nu is dit toch ouwe meuk die ik al heb op Blu ray en net
    als andere titels die ik al heb zal ik het zeker niet op 4K
    gaan kopen.

    Misschien leuk voor de starters in HT land, wat mij betreft
    kan die schijvenmaffia mij vergeten met deze praktijken.

    Nu was Independence Day wel een titel die wel kans had
    gemaakt, net zoiets als dat ik Dances With Wolves in
    een paar uitvoeringen heb, maar dubbeldippen is voor
    mij maar zeldzaamheid. Als de Blu ray nu ook nog had
    beschikt over DTS X.....

    Denk dat ze zo wel gaan rotzooien met de kwaliteit
    van het geluid op Blu ray...... slechter maken om dan
    te promoten dat het op UHD beter is....

    En maar zielig doen dat er zoveel gejat wordt.....

    Koop steeds minder en minder, ze hebben nog niet
    het fatsoen om knap op de hoezen of hun website te zetten
    wat voor audio tracks en subs etc etc ze op hun schijven
    zetten en die rommel moet je dan van ze kopen....

    Triest stelletje prutsers zijn het.
    Have fun and enjoy your collection

  14. #89

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Santulli Bekijk bericht
    Ik verwacht dat als blijkt dat de Xbox een volwaardige UHD BD-ervaring biedt, de Panasonic's opeens heel snel los komen. Maar eigenlijk komt de Xbox die echt de moeite waard is pas in 2017. Ik ben wel benieuwd, het nieuws viel gisteren wel helemaal op zijn plek. Mijn allereerste HD-ervaring was ook via de xbox-HD DVD-add on. Dus best grappig als dat qua films nu ook weer zo is.
    Die X box lijkt mij ook wel leuk, zeker totdat er betaalbare 4K beamers op
    de markt komen, kan ik de schijven al wel afdraaien, ook al is het dan
    niet in 4K.

    Een Oled gaat er denk ik toch niet komen, hoe lekker
    jullie mij ook proberen te maken met de berichten over
    het adembenemende mooie 3D

    Die Xbox zal het wel niet slechter gaan doen dan die rommel
    van Samsung op speler gebied, en al die aansluitingen
    heb je niet nodig als je HDMI hebt alleen...... wel een
    nadeel, er zit geen knappe AB bij
    Have fun and enjoy your collection

  15. #90

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Hombre Bekijk bericht
    Losse UHD drives komen pas in 2017 beschikbaar.
    Maar dan heb je nog wel software/firmware nodig ter ondersteuning/herkenning in de pc en een programma om de UHD disc af te spleen.
    En dat ontbreekt ook nog.
    Let daarbij op dat 4K ondersteuning iets heel anders is dan UHD 4K ...

    Overigeens UHD drives voor de PC betekent helemaal niets voor UHD, want kijk eens hoe weinig BD drives er in 10+ jaar in het PC platvorm aanwezig is....
    Nog een aanvulling en overdenking voor de PC.

    Ik heb een BD drive/brander in mijn PC die ook BD-XL die schijfjes tot 128 GB aankan.
    Dus waarom UHD weer een andere moeilijkere, ingewikkeldere en durdere standaard is om te produceren, schiet mij maar lek.

    Daarnaast zal je voor de UHD drive in de PC een nieuwe videokaart met HDMI 2.0a + HDCP 2.2 moeten aanschafen en eventueel een nieuwe monitor als je hem niet aan je 4K Tv hangt...
    Ik verwacht dat weinigen dit zullen gaan doen....
    "A man's got to know his limitations", ...

  16. #91

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Hombre Bekijk bericht
    Ik verwacht dat weinigen dit zullen gaan doen....
    En toch ben ik er daar eentje van...

    Zo ging t bij mij bij DVD, bij Blu-Ray en nu UHD Blu-Ray.

    Een nieuwe videokaart ben ik toch wel aan toe, hoe t zit met de huidige generatie weet ik niet maar degene die er nu aankomt zou gewoon die standaarden moeten ondersteunen.
    En de wens is er al een tijdje om over te gaan op een 27 of 28 inch monitor.
    Dus al met al vergt t dan alleen de extra investering van een UHD drive.

  17. #92
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    PC-liefhebbers zijn dat upgraden natuurlijk wel gewend. Het is al een jarenlange wedloop tussen games en hardware. En die hardware is continu in beweging. De kreet nu iets kopen en morgen alweer achterlopen is de PC-liefhebber niet vreemd. Een HT-liefhebber zal liever een dedicated speler willen gebruiken. De PC gebruikt meer stroom, maakt meer herrie en hangt niet altijd aan een groot scherm.

    Maar beide doelgroepen hebben sowieso al steeds minder met het medium disc. Ik denk dat de PC- of consolegamers wellicht nog een grotere doelgroep zullen zijn.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  18. #93

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Santulli Bekijk bericht
    Een HT-liefhebber zal liever een dedicated speler willen gebruiken.
    Een beetje HT liefhebber weet ook dat hij beter de eerste generatie(s) spelers over kan slaan. Was het niet vanwege het kostenplaatje dan wel vanwege alle nog aanwezige kinderziektes.
    Hoeveel Blu-Ray standaards hebben we niet gehad voordat het medium eindelijk volwassen was?
    Op een pc heb je hier veel minder last van dus dat is/was altijd een mooie start bij een nieuw formaat.

  19. #94
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Je hebt simpelweg slimme en minder slimme HT-liefhebbers. I'm still deciding.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  20. #95

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rvvnr1 Bekijk bericht
    ...
    Op een pc heb je hier veel minder last van dus dat is/was altijd een mooie start bij een nieuw formaat.
    Een Blu-ray (of UHD-disc) afspelen op een PC? Begin er niet eens aan! Spelers zijn in verhouding veel te duur en van matige kwaliteit, de software is matig, instabiel en onbetrouwbaar. Ik heb in mijn vorige PC (een Dell) 2x de Blu-ray speler moeten vervangen. Bovendien ben je aanwezen op commerciële software als PowerDVD en dan kun je alleen nog maar de duurste versie (Ultra) voor het afspelen van Blu-rays gebruiken. De helft van de Blu-rays weigerde dat programma echter af te spelen, door onbekende codecs of andere ingebouwde beveiligingsmeuk. En het leek erop dat het programma zelfs stopte met werken zodra er een nieuwe versie op de markt kwam, waardoor je gedwongen werd deze weer aan te schaffen. Nee, dan 100x liever een Blu-ray op de TV bekijken (groter en beter scherm) met een voortreffelijke en betrouwbare stand alone-speler van merken als Panasonic of Oppo.
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  21. #96

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel Hoeve Bekijk bericht
    Een Blu-ray (of UHD-disc) afspelen op een PC? Begin er niet eens aan! Spelers zijn in verhouding veel te duur en van matige kwaliteit, de software is matig, instabiel en onbetrouwbaar. Ik heb in mijn vorige PC (een Dell) 2x de Blu-ray speler moeten vervangen. Bovendien ben je aanwezen op commerciële software als PowerDVD en dan kun je alleen nog maar de duurste versie (Ultra) voor het afspelen van Blu-rays gebruiken. De helft van de Blu-rays weigerde dat programma echter af te spelen, door onbekende codecs of andere ingebouwde beveiligingsmeuk. En het leek erop dat het programma zelfs stopte met werken zodra er een nieuwe versie op de markt kwam, waardoor je gedwongen werd deze weer aan te schaffen. Nee, dan 100x liever een Blu-ray op de TV bekijken (groter en beter scherm) met een voortreffelijke en betrouwbare stand alone-speler van merken als Panasonic of Oppo.

    Tja, daar ben ik het niet mee eens. Maar misschien komt het omdatis niet z'n dure Dell of HP heb met allerlei vastgebakken hard- en software

    Wel aan mijn 3e speler toe (in 11 jaar tijd), maar dat heeft andere reden. De 1e was alleen een BDspeller, de 2e was ook een BD brander en de 3e is weer een BD brander, maar danmet hogere snelheden.

    Het niet in de PC afkunnen spelen is meestal een poging om tevoorkomen dat de schijf geript word, maar daar zijn eenvoudige"gratis" programmatjes voor om die te omzeilen. En dan ben je gelijktook af van de “user operation prohibitions” en upfront ads.

    En BD kijken op een groter scherm, jij hebt toch een 37" (die is slechts 10"groter dan mijn PC scherm)
    Laatst aangepast door Hombre : 19-06-2016 om 15:05
    "A man's got to know his limitations", ...

  22. #97

    Standaard

    Ik kan me ook niet herkennen in Marcel's betoog. Alles wat ik in de BD Drive van m'n Vaio heb gestopt werkte met de meegeleverde software en de drive wekt ook al meer dan 3 jaar. Maakt wel een pokke herrie, maar heb hem niet echt nodig met het aantal spelers wat ik heb staan inclusief de niet aangesloten
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  23. #98

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Hombre Bekijk bericht

    En BD kijken op een groter scherm, jij hebt toch een 37" (die is slechts 10"groter dan mijn PC scherm)
    Nee hoor, in de woonkamer staat inderdaad nog een 37-inch Panasonic HD Ready-plasma uit 2007 die maar niet stuk wil en nog steeds een mooi plaatje geeft, met alle voordelen die de plasmatechniek brengt. Op de 'filmzolder' heb ik sinds twee jaar echter een mooie 55-inch Samsung waarop alle films gekeken worden. Deze Samsung is de Panasonic op bijna alle fronten voorbijgestreefd, met name op het gebied van helderheid, bewegingsweergave en scherpte. Zelfs de zwartwaarden zijn veelal beter. Allleen die kijkhoek, die is echt dramatisch. Maar dat geldt helaas voor alle moderne LED-TV's omdat fabrikanten maar stelselmatig blijven weigeren om modernere IPS-panels in te bouwen.
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  24. #99

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door peptalk Bekijk bericht
    Ik kan me ook niet herkennen in Marcel's betoog. Alles wat ik in de BD Drive van m'n Vaio heb gestopt werkte met de meegeleverde software en de drive wekt ook al meer dan 3 jaar. Maakt wel een pokke herrie, maar heb hem niet echt nodig met het aantal spelers wat ik heb staan inclusief de niet aangesloten
    Ik kreeg bij mijn Blu-ray brander in de Dell geen extra software meegeleverd, en moest dat dus op een andere manier oplossen, bijv. door de aanschaf van een commercieel pakket als PowerDVD Ultra. En dat blijkt gewoon crapware te zijn. Als fervente Mac-gebruiker ben ik niet zo thuis in de Windows-wereld met alllerlei alternatieven hiervoor, want ik heb niet echt een hoge pet op van Windows-shareware die je op dat gebied (maar ook op andere gebieden) kunt vinden. Daar zit een hoop gepruts tussen, een uitzondering daargelaten.
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  25. #100

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel Hoeve Bekijk bericht
    Nee, dan 100x liever een Blu-ray op de TV bekijken (groter en beter scherm) met een voortreffelijke en betrouwbare stand alone-speler van merken als Panasonic of Oppo.
    Dat is t punt nu juist, die voortreffelijke, betrouwbare en gebruiksvriendelijke (nu met UHD schijnt t weer niet allemaal meteen plug-and-play te zijn) spelers laten altijd even op zich wachten bij de invoer van een nieuw medium. De eerste generatie(s) kan je beter overslaan.
    Dan is de PC een leuke eerste introductie en ja dan is PowerDVD niet t programma dat je moet hebben...

    De PC heeft bovendien als voordeel dat je relatief goedkoop met een programma als AnyDVD regiovrij kunt kijken en tevens geen last hebt van al die irritante kopierbeveiligingen etc.

Pagina 4 van 11 EersteEerste 12345678 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •