Pagina 1 van 11 12345 ... LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 261 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Ultra HD Blu-ray Disc (4K)

    gaat dvd.nl ook 4k ultra hd blu-ray recensies en specs plaatsen?
    Laatst aangepast door Claudio Santulli : 12-06-2016 om 20:59 Reden: Titel wijziging

  2. #2
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Laten we zo zeggen.

    Ik heb zelf als enige van de crew een geschikte UHD TV. Maar er zijn nog maar twee UHD BD spelers die zeer slecht leverbaar zijn en een handjevol titels die veelal nog niet eens echt native 4K zijn. Hoe sneller dat zich ontwikkelt, des te sneller we dat ook meenemen als bijlage of unieke recensie. Maar er is meer dan dat. 80% procent van de UHD-tv's zijn niet geschikt of HDCP 2.2 compliant. 10% kan HDR 10 weergeven en maar één merk met de tegenhanger Dolby Vision. UHD BD wordt op het moment totaal niet gepromoot, nergens niet, niet op de tv en maar enkele websites die daar aandacht aan besteden en dan vooral buitenlandse zoals Blu-ray.com. Het wachten is vooral tot er keuze is in UHD BD spelers, titels en of wij de titels krijgen van de maatschappijen. Voordeel is dat ik meestal bloedfanatiek ben en als er een goede BD speler op de markt komt, wij dat zeker niet onder stoelen of banken zullen steken en je dat hier op het forum of zelfs in een recensie zal kunnen lezen.

    Kortom, verwacht niet morgen of overmorgen, maar zo gauw de mogelijkheid zich aandient zul je dat hier zeker kunnen lezen. Daarnaast zullen wij binnenkort wel een artikel in de geest van 'Alles over UHD BD, HDR en randzaken' gaan opstellen. Wij staan dus zeker stil bij de recente ontwikkelingen.
    Laatst aangepast door Claudio Santulli : 01-06-2016 om 01:57
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  3. #3

    Standaard

    Claudio, ik neem aan dat je bedoelt dat dvd.nl niet stil staat met de recente ontwikkelingen, maar dat er momenteel nog niks te reviewen valt.

    ik houd in ieder geval de site in de gaten.

  4. #4
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    In iets meer woorden...
    En uit die spraakwaterval blijkt dat ik het een goede vraag vind.

    Ik heb de 'perfecte' UHD BD van The Revenant in mijn handen, een UHD-scherm in aantocht en nog steeds mist er een schakel. Dat zijn best veel schakels voor een recensie.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  5. #5

    Standaard

    Ook ik heb al the revenant en bijna al de uitgebrachte uhd bluray.
    Deze zijn allemaal in hdr 10.
    Universal brengt deze zomer de eerste wave uit met dolby vision en hdr 10.
    We gaan mooie tijden tegemoet.

    Recensie zullen denk ik lang op zich laten wachten mede omdat ervoor hdr nog geen vaste standaard is.
    Native 4k en noem maar op zal allemaal nog moeten komen en veel zal afhangen van je beeldweergever.
    Ik persoonlijk kan niet wachten om uhd te kunnen gaan zien.

  6. #6
    Glorious Member
    Registratie datum
    Feb 2004
    Woonplaats
    Provincie Groningen

    Standaard

    Waar heb je gelezen dat Universal Pictures titels óók Dolby Vision krijgen? Denk dat Dolby Vision eerder een streaming ding is voor nu.

  7. #7

    Standaard

    Ik heb nu sinds 2 weken een 65 inch Sony die HDR10 ondersteund. Krijg als het goed is vrijdag of zaterdag de Panasonic DMP-UB900 binnen die mijn Oppo BDP93 gaat vervangen. Heb al een vijftal UHD films thuis liggen. Ben enorm benieuwd naar de kwaliteit van de speler en of het HDR ook echt wat toevoegd!
    Forrest Gump: Life is like a box of chocolate, you never know what you are gonna get...

  8. #8

    Standaard

    HDR zou je beter moeten kunnen zien dan UHD tov FHD denk ik.

    Vorige week heb ik overigens X-men gezien in IMAX laser en het beeld was verbluffend. Ik kon bij donkere stukken amper de rand van het doek zien. Daar was het doek dus vrijwel net zo donker als de donkere muur achter het doek. Daarnaast van de helderheid door de 3D-bril bijna gelijk als die zonder de bril. Deze zaken vielen mij meer op dan 4K tov 2K.
    The future is Blu

  9. #9

    Standaard

    Ik ben mij ook aan het oriënteren op 4k tv/speler. In iedergeval beginnen met 4k discs kopen mocht het mogelijk zijn. Deadpool of the revenant zal de eerste twee discs worden. Ik dacht dat ik het een beetje begon te begrijpen, zie ik opeens "hdr pro" bij samsung tv's. Is geen officiële standaard maar wel verwarrend. Het zal over een jaar wel duidelijk zijn of niet.

  10. #10

    Standaard

    Ik lees betreft het 4K verhaal het een en ander mee.. vooral in de hoop het goed te kunnen begrijpen en snappen wat het inhoud en wat er beter is t.o.v. de 'normale blu-ray' Oftewel, wat verandert er.
    Echter vind ik het allemaal nog best lastig te begrijpen of heb ik er nog wat vraagtekens bij. Is er niet ergens een goeie duidelijke uitleg te vinden van hoe of wat blu-ray tegenover 4K doet?

    - Waarom zou ik een 4K uitgave aanschaffen i.p.v. enkel de blu-ray uitgave?
    - Slim (lees: nodig) om nu al over te stappen of beter wachten met er in te gaan investeren, zowel in TV als de 4K uitgaven?
    - Wat is het verschil met 'normale' blu-ray, als je natuurlijk over het juist apparatuur beschikt? Ik heb zelf nog niets in 4K overigens.
    - Wat moet je je eigenlijk afvragen als je dik tevreden bent met je Samsung UE55H6640 149 CM + je normale blu-ray's, maar toch iemand bent die altijd interesse heeft in het nieuwe?

  11. #11

    Standaard

    Hetzelfde speelde bij mij toen Blu-ray op de markt kwam. Ook toen zag ik er helemaal niets in. Op mijn 37 inch 720p plasma was amper verschil in de Blu-ray weergave vs. de DVD-weergave te zien, met uitzondering van de ondertitels die op de Blu-ray een stuk strakker waren. Het verschil zag ik pas toen ik de 55 inch Samsung aanschafte voor mijn homecinema kamer en dat ik er dichterbij ging zitten (max. 2 meter afstand i.p.v. 3,5 - 4 m in de woonkamer.
    Ik ben momenteel met Full HD in het algemeen heel tevreden en verbaas me soms over de mooie scherpte, helderheid en kleuren. Ik kijk er geen TV-uitzendingen mee, want die zijn meestal maar 720i of 1080i.

    Ik zie in de winkels wel eens van die 4K-demofilmpjes, meestal zijn dat slow motion landschapsbeelden, draaien, maar dat is totaal niet representatief voor wat de gemiddelde kjiker thuis te zien krijgt. Vaak staan die TV-toestellen ook nog op de winkelstand, met overdreven contrast en omhooggeschroefde kleurweergave.

    Momenteel heb ik zelf geen enkele behoefte om in 4K te investeren. Mijn huidige toestel voldoet nog uitstekend en heb ik pas 2 jaar. Bovendien schijn je in de meeste gevallen pas enig verschil te gaan zien als je een flink formaat scherm neemt (vanaf 75 inch) en er anderhalve meter vanaf gaat zitten, zo heb ik wel eens begrepen. De overgang van Full HD naar UHD doet me een beetje denken aan die van CD naar SACD: een kleinere verbetering waarin alleen een kleine groep bereid is te investeren. En iedereen weet hoe het met SACD is afgelopen...

    Als ik jou was zou ik lekker bij Full HD blijven en eerst maar eens de ontwikkelingen afwachten. Bovendien betaal je nu toch de hoofdprijs voor alles (nieuwe Blu-ray-speler, nieuwe TV, nieuwe kabels, extra dure schijfjes).
    Over twee jaar zullen we weten of het aanslaat of een flop wordt.

    Nee, ik zelf heb meer interesse in OLED dan in UHD. Dat vind ik een veel interessantere ontwikkeling.
    Laatst aangepast door Marcel Hoeve : 02-06-2016 om 11:46
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  12. #12
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Wat vaak vergeten wordt is dat UHD BD naast hogere resolutie ook een betere helderheidschaal heeft en een veel hogere kleurdifferentiatie. Maar wat zegt dat precies?
    Helderheid wordt gemeten in Nit. Waar Rec.709 gradaties van 0 tot 100 kent, heeft Rec.2020 en Dolby Vision in theorie 16. 0000 gradaties. Dit ga je merken in alle kleuren die dicht bij wit en uiteraard zwart zijn. Wolken bij een helderblauwe hemel worden vaak een witte blob, waar UDH met HDR heel nauwkeurig alle gradaties van wit kan weergeven. Onze ogen kunnen wel miljarden gradaties van helderheid en kleuren waarnemen. Onze huidige TV's benutten dus maar een heel klein en marginaal deel van de mogelijkheden.

    Dolby Vision gaat verder dan HDR 10, omdat bij Rec.2020 geen helderheidinformatie aan kleuren wordt toegevoegd, Alleen meer kleuren. Dolby Vision combineert veel meer kleuren samen aan de helderheidinformatie van die kleuren. Het is dus niet de resolutie die het grootste verschil maakt, maar de veel betere en heldere gradaties van kleur en helderheid. Een OLED-scherm is natuurlijk wel het beste wat je nu kunt krijgen en dat gecombineerd met die technieken maakt het nog veel mooier. Dolby Vision moet ook wel al zo opgenomen zijn in de bron.

    Maar uiteraard heb ik op YouTube al wat 4K-filmpjes bekeken en man, wat ziet dat er 4K uit... op een gewoon 1080p-scherm???
    Laten we wel wezen, 1080p is echt een heel mooi formaat wat een schitterend plaatje laat zien, ik ben ook vooral voor OLED gegaan met wat bonussen.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  13. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Robintje Bekijk bericht

    - Waarom zou ik een 4K uitgave aanschaffen i.p.v. enkel de blu-ray uitgave?
    Als je de 4k bluray aanschaf dan krijg je de "normale" blu-ray erbij. Dus twee versies. Als de meerprijs ten op zichte van de bluray niet hoog is, kan je de 4k bluray aanschaffen. Ik vind 5 euro extra, te rechtvaardigen om de 4k te kopen. Mijn zus heeft een 3d tv/speler, dus ik kocht 3d bluray. 2d voor mij en zij kreeg de 3d. Op een gegeven moment kostte de 2d tien euro en de 3d bleef 30 euro kosten, toen ben ik gestopt en kocht ik alleen de 2d versie.

    Dus op die wijze heb ik geen probleem om de 4k bluray te kopen hoewel ik op dit moment geen 4k speler/tv in huis heb.
    Laatst aangepast door Dai : 02-06-2016 om 19:46

  14. #14
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Dit soort berichten zijn dan wel weer leuk!

    The 'Ghostbusters - Ultra HD Blu-ray' is RECOMMENDED!

    http://ultrahd.highdefdigest.com/323...busters4k.html
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  15. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Santulli Bekijk bericht
    Dit soort berichten zijn dan wel weer leuk!




    http://ultrahd.highdefdigest.com/323...busters4k.html
    Heb de nieuwste apparatuur er niet voor anders zou het een must-have zijn.

    Gelukkig is hij op Blu-ray [2014] ook geweldig.

  16. #16

    Standaard

    Ik heb al veel getest met de samsung uhd speler.
    De resolutie maakt niet direct het verschil van full hd naar 4k.
    Hdr ga je zien op welk formaat ook mede het uitgebreide kleurengamma.

    Veel hangt af van je beeldweergever, ik heb getest op een sony 4k hdr led en dit viel mij zwaar tegen omdat de tv automatisch in de hdr modus gaat met volle achtergrondverlichting dus ga je zeker banding en clouding zien.
    Je kunt dit dus niet veranderen want deze beeldinstelingen zijn locked.

    Mijn mening is hierom dat 4k hdr alleen tot zijn recht komt op een fald of oled maar daar zal ieder zelf moeten achterkomen

  17. #17

    Standaard

    Ik hoop dat het uitgebreidere kleurengamma wel subtiel gedaan wordt. Ik heb ooit een zogenaamde wide color gamut monitor van Dell gehad, maar dat vond ik een verschrikking. Rood, groen en blauw werden op die monitor extra benadrukt waardoor foto's er onwerkelijk uitzagen en gewoon niet meer goed te beoordelen waren, wat voor mij als enthousiast hobbyfotograaf een no-go was. De monitor was dan ook binnen de kortste keren weer weg. Nee, voor mij (voorlopig) geen wide color gamut scherm meer.
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  18. #18
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Dan hebben ze dat niet goed gedaan, want het zegt niet meer dan dat er meer kleuren zijn, niet dat kleuren veranderen. Waar je het ook merkt is bij halo's (gloed) en overgangen tussen kleuren. Soms kan je bijvoorbeeld bij een zonsondergang echt de ringen van kleuren onderscheiden. Of rond planeten waar het van daglicht naar het zwart van de ruimte gaat. Bij meer kleuren zou je dan een vloeiende overgang krijgen zonder waarneembare kleur'sprongen'.

    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  19. #19
    "A man's got to know his limitations", ...

  20. #20

    Standaard

    Ik hoop dat me Panasonic morgen komt. Hij is 3! keer uitgesteld haha. Goed geregeld bij Panasonic zeg ik


    Heb ook nog niks van HDR getest op me tv dus ben wel benieuwd hoe het eruit ziet. Ben verder zeer tevreden met me TV. Kocht nog geen Oled omdat die met gaming een hogere lag hebben nog steeds op de 65 inch schermen vooral, al komt de laatste wat meer binnen de perken.

    Heb al 5 UHDs liggen en verwacht morgen ook Deadpool daarbij en de hopelijk 2gratis Panasonic aktie films nog.
    Forrest Gump: Life is like a box of chocolate, you never know what you are gonna get...

  21. #21

    Standaard

    Heb de mijne bijna 2 maand geleden besteld.
    Wat ik heb gehoord komt einde deze maand weer een kleine partij .
    De meesten hiervan zijn ook al weer vergeven dus je kan er beter 1 reserveren.

    Iedereen was sceptisch tegenover uhd en panasonic kan de vraag geneens aan.
    Zo zie je maar weer.
    Hoop trouwens ook op de 2 gratis films maar dit is niet zeker als ze er nog bij zitten is mij verteld.

  22. #22
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Dat is eerder voorzichtigheid dan de hoge vraag. Of problemen met componenten. Aan de andere kant het is de enige die de moeite waard is.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  23. #23

    Standaard

    Dat lijkt mij ook,
    Dit is een goed gebouwde machine met genoeg aansluitingen, heel wat anders dan die crappy curved samsung.

  24. #24

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door pascal. Bekijk bericht
    Heb de mijne bijna 2 maand geleden besteld.
    Wat ik heb gehoord komt einde deze maand weer een kleine partij .
    De meesten hiervan zijn ook al weer vergeven dus je kan er beter 1 reserveren.

    Iedereen was sceptisch tegenover uhd en panasonic kan de vraag geneens aan.
    Zo zie je maar weer.
    Hoop trouwens ook op de 2 gratis films maar dit is niet zeker als ze er nog bij zitten is mij verteld.

    Ik heb de mijne ookal maanden geleden gepreorderd en zit bij de eerste uitlevering

    Ik sluit me overigens bij Claudio aan en denk dat het niet zozeer teveel vraag is maar meer een issue met componenten en / of te weinig geleverd



    De samsung is wel leverbaar zag ik, maar is geen optie na alle vergelijkingen gezien te hebben. Kom van een Oppo BDP-93 dus wel wel beetje kwaliteit, maar ik denk dat volgend jaar er toch weer een Oppo inkomt
    Forrest Gump: Life is like a box of chocolate, you never know what you are gonna get...

  25. #25

    Standaard

    En ja hoor, vertraagd naar 30 juni.
    Ga zelfs twijfelen om gewoon de Samsung te kopen al denk ik dat ik daar spijt van ga krijgen. Wordt een beetje moe van de zeer slechte levering van Panasonic....
    Forrest Gump: Life is like a box of chocolate, you never know what you are gonna get...

Pagina 1 van 11 12345 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •