Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
De resultaten 26 tot 50 van 63 worden weergegeven.
  1. #26

    Standaard

    Ik heb nog een vraagje ik heb een Sony KD-49X8505B tv en deze gebruik ik samen met de Sony Blu-ray speler BDP-S6500 deze hebben beide 3D zou ik 1 van deze 3D functies moeten uitschakelen of werkt het samen?
    Kortom hoe zou ik dit het beste kunnen instellen? Weet iemand toevallig hier of de Sony Blu-ray speler BDP-S6500 actief of passief 3D is?
    Ik heb er helemaal geen verstand van & heb best het gevoel domme vragen te stellen, maarja wil het toch graag weten....

  2. #27

    Standaard

    Bij mijn installatie is het zo dat de TV automatisch naar 3D-weergave schakelt als ik een 3D-Blu-ray in mijn speler stop. De Blu-ray speler herkent ook of het een 3D Blu-ray is of een gewone Blu-ray. Tussen de Blu-ray speler en de TV zit bij mij ook nog een receiver. Daar hoef ik niets op in te stellen. Tussen de Blu-ray speler en de receiver en tussen de receiver en de TV zitten wel 2 HDMI-kabels. Meestal zet ik wel eerst de TV aan, dan de receiver en dan pas de Blu-ray speler, anders wil de HDMI-handshake wel eens mislukken en gaat de automatische omschakeling niet goed.

    Jouw Sony TV heeft passieve 3D.
    Laatst aangepast door Marcel Hoeve : 22-05-2016 om 21:43
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  3. #28

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Wim S. Bekijk bericht
    Ik heb nog een vraagje ik heb een Sony KD-49X8505B tv en deze gebruik ik samen met de Sony Blu-ray speler BDP-S6500 deze hebben beide 3D zou ik 1 van deze 3D functies moeten uitschakelen of werkt het samen?
    Kortom hoe zou ik dit het beste kunnen instellen? Weet iemand toevallig hier of de Sony Blu-ray speler BDP-S6500 actief of passief 3D is?
    Ik heb er helemaal geen verstand van & heb best het gevoel domme vragen te stellen, maarja wil het toch graag weten....
    Het is dom om geen vragen te stellen , als je wat vraagt wordt je wijzer..... als je tenminste een knap antwoord krijgt.

    Om Real 3D te kunnen kijken dienen zowel de speler als de TV over de mogelijkheid te beschikken om Real 3D
    weer te kunnen geven, tevens zijn er passieve of actieve brillen bij nodig, afhankelijk van welk systeem de TV gebruikt.
    Oh..... en je dient er ook 3D schijfjes of materiaal dat is opgenomen in 3D dat op een HDD of andere media staat
    voor te hebben.

    Mocht er een receiver tussen zitten, dan dient deze ook een geschikte HDMI daarvoor te hebben, of anders een
    speler met 2 uitgangen, 1 voor het beeld naar de TV en de andere uitgang voor het geluid naar de receiver.

    Bij TV's zijn er dan 2 verschillende manieren van weergeven, de passieve en de actieve manier, LG heeft voor zijn
    LCD modellen de passieve manier, de meeste andere fabrikanten gebruiken de actieve manier.

    Er is ook nog een soort van "nep" manier van 3D, die met de verschillende gekleurde brilletjes, dat werkt met
    elke KTV en speler, is alleen niet erg mooi. (anaglyphen).

    Mmm, ook belangrijk, je dient de beschikking te hebben over 2 gezonde ogen en niet iedereen kan goed
    tegen het kijken naar 3D, daar komt men al kijkend vanzelf achter

    Alles heel simpel samengevat, er zit soms wat meer aan vast, maar als je nog vragen hebt.... laat maar weten.
    Have fun and enjoy your collection

  4. #29

    Standaard

    Ik heb het nu wel zo´n beet je door, je hoeft geen 3D uit te zetten bij 1 van de apparaten, zowel niet bij de Tv als Blu-ray speler. (Eigenlijk ook best wel logisch omdat je ze beide nodig hebt).
    Bij mij geeft hij ook aan dat hij automatisch 3D signaal detecteert, dus de instellingen staan wat dat betreft goed. Mijn tv en Blu-ray speler heb ik aangesloten op mijn Bose v25 systeem, bij de laatste update is daar ook een 3D functie bij gekomen, ik zal binnenkort eens gaan kijken voor weer een nieuwe update aangezien dat ook alweer wat jaartjes geleden is. Ik was ook wel benieuwd of je je beeldinstellingen zo kan veranderen dat 3D er nog beter uit komt. Ook qua belichting in huis,kan je dan bv beter je gordijnen dicht doen, kortom komt het in schemering of donker beter uit?

    Ik heb onlangs wat filmpjes op 3D gezien via YouTube en daar had iemand een zwaard die echt totaal uit het beeld kwam, je had het gevoel de zwaard te kunnen aanraken! Ik begrijp nu wel dat dat bij animatie & film op 3D wat te veel is gevraagd?

  5. #30

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Wim S. Bekijk bericht
    Ik heb het nu wel zo´n beet je door, je hoeft geen 3D uit te zetten bij 1 van de apparaten, zowel niet bij de Tv als Blu-ray speler. (Eigenlijk ook best wel logisch omdat je ze beide nodig hebt).
    Bij mij geeft hij ook aan dat hij automatisch 3D signaal detecteert, dus de instellingen staan wat dat betreft goed. Mijn tv en Blu-ray speler heb ik aangesloten op mijn Bose v25 systeem, bij de laatste update is daar ook een 3D functie bij gekomen, ik zal binnenkort eens gaan kijken voor weer een nieuwe update aangezien dat ook alweer wat jaartjes geleden is. Ik was ook wel benieuwd of je je beeldinstellingen zo kan veranderen dat 3D er nog beter uit komt. Ook qua belichting in huis,kan je dan bv beter je gordijnen dicht doen, kortom komt het in schemering of donker beter uit?

    Ik heb onlangs wat filmpjes op 3D gezien via YouTube en daar had iemand een zwaard die echt totaal uit het beeld kwam, je had het gevoel de zwaard te kunnen aanraken! Ik begrijp nu wel dat dat bij animatie & film op 3D wat te veel is gevraagd?
    Het merendeel van de 3D films die ik gezien heb werken vooral in de diepte (het gevoel alsof je door een venster naar buiten kijkt) met enkele scenes of effecten die naar je toe komen. Persoonlijk vind ik dat ook het fijnste. Effecten die constant naar je toekomen vind ik eerder leuk in pretpark attracties die een 10-tal minuutjes duren.

  6. #31

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Wim S. Bekijk bericht
    Ik heb het nu wel zo´n beet je door, je hoeft geen 3D uit te zetten bij 1 van de apparaten, zowel niet bij de Tv als Blu-ray speler. (Eigenlijk ook best wel logisch omdat je ze beide nodig hebt).
    Bij mij geeft hij ook aan dat hij automatisch 3D signaal detecteert, dus de instellingen staan wat dat betreft goed. Mijn tv en Blu-ray speler heb ik aangesloten op mijn Bose v25 systeem, bij de laatste update is daar ook een 3D functie bij gekomen, ik zal binnenkort eens gaan kijken voor weer een nieuwe update aangezien dat ook alweer wat jaartjes geleden is. Ik was ook wel benieuwd of je je beeldinstellingen zo kan veranderen dat 3D er nog beter uit komt. Ook qua belichting in huis,kan je dan bv beter je gordijnen dicht doen, kortom komt het in schemering of donker beter uit?

    Ik heb onlangs wat filmpjes op 3D gezien via YouTube en daar had iemand een zwaard die echt totaal uit het beeld kwam, je had het gevoel de zwaard te kunnen aanraken! Ik begrijp nu wel dat dat bij animatie & film op 3D wat te veel is gevraagd?
    Ik ben gewend om in een zo donker mogelijke kamer te kijken met projecteren,
    velen vinden dat ongezellig en als je een gezin hebt is dat voor anderen natuurlijk
    storend als zij ook in het donker moeten zitten. Mensen met een beamer hebben
    er dan vaak ook nog een grootbeeld TV bij..... als pa en/of ma dan alleen zijn.... TV uit,
    beamer aan

    Met 3D wil je idd een zo donker mogelijke kamer, helemaal al de mensen die werken
    met een actief systeem, daar zijn de glazen van de bril al wat donkerder van.

    Daarom is bij een 4K systeem het passieve 3D helemaal zo slecht nog niet....
    maar ja de industrie moet ons zo nodig naaien met 4K Ultra schijven met
    tekort capaciteit waarop ze niet fatsoenlijk een 3D film kwijt kunnen en het
    daarom maar laten vallen.... prutsers.

    Oh ja.... blaas ook even die gezellige kaarsjes uit op de tafel voor je neus, is
    dat bij normaal TV kijken al aardig irrie, bij 3D stoort het uitermate.
    Have fun and enjoy your collection

  7. #32

    Standaard

    Als je iets wilt hebben waar het beeld uit het scherm komt, neem dan het menu van Despicable Me 2 met de minions....ik zweer dat ik een ballon in de kamer zie hangen. Beter heb ik dat effect nooit gezien.
    Voor mij gaat 3D trouwens ook om diepte en niet pop-up.

  8. #33

    Standaard

    Pop-up in mijn geval is leuk als het wat rustiger is en niet zo snel buiten het beeld komt.
    Star Wars The Force Awakens had een prachtige scene van een Star Destroyer die werkelijk boven het publiek hing.

  9. #34

    Standaard

    Ik ben toch wel onder de indruk van Disney's Beauty and the Beast. Ik had de reguliere uitgave sinds hij uitkwam en was zo benieuwd naar de 3D, dat ik die er los bijgekocht heb.

    Wat een ongelooflijke diepte in het beeld...poeh, ik had niet verwacht dat de 3D zo goed zou zijn.

  10. #35

    Standaard

    The Walk is ook een schitterende 3D ervaring, net als Life of Pi.
    Laatst aangepast door DVD Watcher : 23-08-2016 om 12:55

  11. #36

    Standaard

    De lawine scene uit Teenage Mutant Ninja Turtles is anders ook geweldig in 3D

  12. #37

    Standaard

    Heb net ook weer wat 3D blu-ray films gekocht nu ze goedkoop zijn €9,95 per stuk bij bol.com

    The wolverine 2014 unrated 2d en 3d
    X-Men: Days of Future Past 2D + 3D
    Avatar 2D + 3D + DVD
    Laatst aangepast door De_Hollander : 26-08-2016 om 21:50

  13. #38

    Standaard

    Gods of Egypt heeft ook mooie 3D effecten, alleen heeft de NL versie niet de goede beeldverhouding.
    De Duitse versie heeft een beeldformaat 2.40:1, en scherp beeld, maar de NL niet.
    De NL versie heeft het Beeldformaat 1.78:1 met weinig details.

    Op de tijd 1:48:45 uur veranderd de rechts/links naar links/rechts oog volgorde, waardoor de 3D niet meer klopt.
    De Ondertitels zijn ook niet in 3D, waardoor het soms erg hinderlijk is.

  14. #39

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVD Watcher Bekijk bericht
    The Walk is ook een schitterende 3D ervaring, ....
    Kan ik alleen maar be-amen. Gisteren bekeken, en ik was zeer onder de indruk. Niet iets voor mensen met hoogtevrees . 3D-effect was erg goed gedaan.
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  15. #40

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel Hoeve Bekijk bericht
    Kan ik alleen maar be-amen. Gisteren bekeken, en ik was zeer onder de indruk. Niet iets voor mensen met hoogtevrees . 3D-effect was erg goed gedaan.
    Binnekort maar eens aanschaffen dan, met mijn 3D revival op de OLED .

  16. #41

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    Binnekort maar eens aanschaffen dan, met mijn 3D revival op de OLED .
    Dan zou ik zeker hier eens kijken.
    https://www.zavvi.nl/blu-ray/offers/2-for-20-3d.list

  17. #42

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door socko Bekijk bericht
    Dan zou ik zeker hier eens kijken.
    https://www.zavvi.nl/blu-ray/offers/2-for-20-3d.list
    Bedankt voor de tip! Bij amazon was hij nog wat goedkoper, moest toch nog een paar bestellen .

  18. #43

    Standaard

    Qua films: Madagascar 3 (sublieme pop-out scenes - een paar keer de neiging gehad om te bukken bij naderende projectielen), Hugo (met prachtige 3D sfeerbeelden van het 19e eeuwse Parijs) en The Legend of Hercules (toch niet zo'n slechte film als de kritieken je willen doen geloven en met erg mooie 3D beelden - bijv. bij de scène in het meertje, met het camerastandpunt net boven het water!). En natuurlijk ook StarWars the Force Awakens (je mond valt af en toe open als het ruimteschip je huiskamer in lijkt te vliegen...)

    Verder nog aanraders: Imax Hubble 3D, Imax Deep Sea 3D (wel een beetje korte film), Earthflight 3D (indrukwekkende landschapsbeelden terwijl je met de vogels lijkt mee te vliegen) en Grand Canyon Adventure.

    Tenslotte nog niet gekeken, maar de 3D schijnt ook fenomenaal te zijn: 3D Rarities, een collectie van de mooiste 3D beelden van de laatste 30 jaar! (Blu-Ray enkel vanuit het buitenland te importeren).

  19. #44

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel Hoeve Bekijk bericht
    Kan ik alleen maar be-amen. Gisteren bekeken, en ik was zeer onder de indruk. Niet iets voor mensen met hoogtevrees . 3D-effect was erg goed gedaan.
    +1

  20. #45

    Standaard

    Zo, Everest 3D mag ook op het lijstje....echt prachtig!

  21. #46

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    Zo, Everest 3D mag ook op het lijstje....echt prachtig!
    Ik heb die vorig jaar in de bioscoop gezien en vond de 3D nogal teleurstellend. Beeld was erg donker, de kleuren een beetje flets, de scherpte matig en ook de dieptewerking viel me wat tegen. Ik ben actieve 3D gewend met een krasloze bril en een scherm met hoge helderheid. Dat miste ik allemaal tijdens de bioscoopvoorstelling. Gelukkig heb ik hier thuis ook de 3D-versie op Blu-ray liggen, dus misschien binnenkort maar eens kijken en vergelijken.
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  22. #47

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel Hoeve Bekijk bericht
    Ik heb die vorig jaar in de bioscoop gezien en vond de 3D nogal teleurstellend. Beeld was erg donker, de kleuren een beetje flets, de scherpte matig en ook de dieptewerking viel me wat tegen. Ik ben actieve 3D gewend met een krasloze bril en een scherm met hoge helderheid. Dat miste ik allemaal tijdens de bioscoopvoorstelling. Gelukkig heb ik hier thuis ook de 3D-versie op Blu-ray liggen, dus misschien binnenkort maar eens kijken en vergelijken.
    Nou, ik verzeker je dat ik al die punten die jij opnoemt niet herken Marcel. Vooral de diepte was erg goed bij de film, kijk bijvoorbeeld bij die shots van het landschap.
    Ik vond de 3D hier echt een verrijking van de film.

  23. #48

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    Nou, ik verzeker je dat ik al die punten die jij opnoemt niet herken Marcel. Vooral de diepte was erg goed bij de film, kijk bijvoorbeeld bij die shots van het landschap.
    Ik vond de 3D hier echt een verrijking van de film.
    Ik denk dat ik gewoon in de bioscoop een aantal slechte 3D-projecties heb meegemaakt, zowel IMAX als non-IMAX. 3D op mijn TV is gewoon vele malen mooier dan in de bioscoop. Kleur, scherpte, helderheid en zwartwaarden vielen mij bij al die films in de bioscoop gewoon tegen, alleen het grotere scherm had een toegevoegde waarde.Ik ga Everest in 3D op Blu-ray dan toch maar eens binnenkort bekijken.
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  24. #49

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel Hoeve Bekijk bericht
    Ik denk dat ik gewoon in de bioscoop een aantal slechte 3D-projecties heb meegemaakt, zowel IMAX als non-IMAX. 3D op mijn TV is gewoon vele malen mooier dan in de bioscoop. Kleur, scherpte, helderheid en zwartwaarden vielen mij bij al die films in de bioscoop gewoon tegen, alleen het grotere scherm had een toegevoegde waarde.Ik ga Everest in 3D op Blu-ray dan toch maar eens binnenkort bekijken.
    Dat heb ik ook hoor, 3D in de bios valt vaak wat tegen. Maar thuis nu niet meer .

  25. #50

    Standaard

    Blijf in ieder geval thuis genieten van 3D zolang het nog kan

Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •