Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 63 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Welke 3D blu-ray's zijn nou echt de moeite waard!

    Ik ben nog niet echt zo onder de indruk van 3D blu-ray's, maar misschien heb ik de echt goede 3D films wel gemist.
    Nu is mijn vraag welke 3D blu-ray's zijn nou echt de moeite waard!

    Betreft animatie & films...

  2. #2

    Standaard

    Heb je hier wat aan?

    Het hangt er maar net van af wat je verwacht en hoe goed je TV 3D kan weergeven. Verwacht je altijd pop-out effecten dan kom je in 90% van de gevallen bedrogen uit. Veel 3D-films hebben maar een subtiel 3D-effect, maar wel met veel diepte erin. Persoonlijk vind ik Gravity één van de meest geslaagde 3D-films, zowel wat betreft het verhaal als de 3D-weergave. Koop in ieder geval geen 3D Blu-ray alleen maar voor het effect als het verhaal je verder niet aanspreekt.
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  3. #3
    Super Member Avatar van geoffreyvanvugt
    Registratie datum
    Apr 2011
    Woonplaats
    Balconië - Plaatsje in Costa de Le Mere

    Standaard

    Van sommige 3D blurays was ik ook nog niet echt onder de indruk. Na 10 minuten kijken zie je het niet meer. Tot dat ik passief 3D gezien heb. Wat een verschil.
    Dan spat het 3D er wel van af..
    Marantz SR7011 * Marantz PM7003 * Sony UBP-X800 * LG 55UF850V * Optoma HD26 * Optoma DS-9092PWC
    Samsung Ziggo Horizon * Pro-Ject Debut III Esprit * Dune HD Solo Lite 4K * Custom Game/HTPC


    Front = Jamo Concert VII * Surround = Jamo Concert V * SurroundBack = Jamo Concert V
    Center = Jamo Concert II * Heights = Jamo 28 * Subwoofer = Jamo Sub 360 en Klipsch K-100SW


  4. #4
    Super Member Avatar van geoffreyvanvugt
    Registratie datum
    Apr 2011
    Woonplaats
    Balconië - Plaatsje in Costa de Le Mere

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel Hoeve Bekijk bericht
    Heb je hier wat aan?
    Ben het lang niet met die lijst eens... Ik vind de MCU films qua 3D toch echt wel uitspringen. Die staan niet eens in dat rijtje. En de originele Jurassic Park is ook fantastisch.
    Marantz SR7011 * Marantz PM7003 * Sony UBP-X800 * LG 55UF850V * Optoma HD26 * Optoma DS-9092PWC
    Samsung Ziggo Horizon * Pro-Ject Debut III Esprit * Dune HD Solo Lite 4K * Custom Game/HTPC


    Front = Jamo Concert VII * Surround = Jamo Concert V * SurroundBack = Jamo Concert V
    Center = Jamo Concert II * Heights = Jamo 28 * Subwoofer = Jamo Sub 360 en Klipsch K-100SW


  5. #5

    Standaard

    Ik vind vooral dat sinds ik projecteer 3D veel beter tot zijn recht komt.
    Een groter scherm vind ik echt een meerwaarde bij 3D weergave.

    3D films die ik zelf heb en die ik een goede 3D beleving vind hebben zijn:

    - The Hobbit: the Desolation of Smaug
    - The Hobbit: The Battle of the Five armies
    - Tangled
    - Frozen
    - Terminator Genisys
    - Mad Max: Fury Road (Hier hebben ze het geluid bij de 3D versie wel in een minderwaardige versie op de schijf gezet)
    - How to Train Your Dragon 2
    - Captain America: The Winter Soldier
    - Guardians of the Galaxy
    - Transformers: Age of Extinction
    - X-Men: Days of Future Past
    - Edge of Tomorrow
    - 300: Rise of an Empire
    - Tron: Legacy


    Dit zijn zowat de eerste die me te binnenschieten. Waarschijnlijk vergeet ik er nu wel een deel die ik ook wel een leuke 3D beleving vond hebben.

  6. #6

    Standaard

    Bedankt voor de tips en die site daar heb ik zeker wel wat aan.
    Ik heb Pacific Rim besteld bij bol.com, die wou ik al graag en is nu 15,99 bij bol.com.

  7. #7

    Standaard

    Titanic, Avatar & Gravity zijn schitterende 3D films vind ik.

  8. #8

    Standaard

    Ik heb nu Finding Nemo 3D er voor, dat ziet er goed uit. Ik probeer nu de juiste/beste instellingen te vinden voor mijn tv de Sony KD-49X8505 te vinden.

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door geoffreyvanvugt Bekijk bericht
    Van sommige 3D blurays was ik ook nog niet echt onder de indruk. Na 10 minuten kijken zie je het niet meer. Tot dat ik passief 3D gezien heb. Wat een verschil.
    Dan spat het 3D er wel van af..
    Bijzonder. Ik heb juist de omgekeerde ervaring. Van passief 3D, zoals je in de bioscoop ziet, ben ik niet echt onder de indruk; van actief 3D, zoals mijn TV die weergeeft, daarentegen veel meer. Maar dat kan ook aan de bioscoopprojectie en de goedkope brilletjes liggen. De (3D-)films die ik in de bioscoop gezien heb zien er thuis op de TV vele malen beter uit. Over het algemeen zegt men dat actieve 3D een scherper, detailrijker beeld geeft, maar wel vermoeiender is voor de ogen.
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Wim S. Bekijk bericht
    Bedankt voor de tips en die site daar heb ik zeker wel wat aan.
    Ik heb Pacific Rim besteld bij bol.com, die wou ik al graag en is nu 15,99 bij bol.com.
    Pacific Rim is inderdaad een erg goede 3D-film. Het verhaal is een beetje ruk, maar voor de rest wel erg mooi in beeld gebracht.
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  11. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel Hoeve Bekijk bericht
    Pacific Rim is inderdaad een erg goede 3D-film. Het verhaal is een beetje ruk, maar voor de rest wel erg mooi in beeld gebracht.
    Ik ken de film en ondanks het verhaal ruk is, hou ik toch van dit soort films.

  12. #12
    Super Member Avatar van geoffreyvanvugt
    Registratie datum
    Apr 2011
    Woonplaats
    Balconië - Plaatsje in Costa de Le Mere

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel Hoeve Bekijk bericht
    Bijzonder. Ik heb juist de omgekeerde ervaring. Van passief 3D, zoals je in de bioscoop ziet, ben ik niet echt onder de indruk; van actief 3D, zoals mijn TV die weergeeft, daarentegen veel meer. Maar dat kan ook aan de bioscoopprojectie en de goedkope brilletjes liggen. De (3D-)films die ik in de bioscoop gezien heb zien er thuis op de TV vele malen beter uit. Over het algemeen zegt men dat actieve 3D een scherper, detailrijker beeld geeft, maar wel vermoeiender is voor de ogen.

    Passief 3D in de bios ben ik het helemaal met je eens. Maar dat vind ik ook van de active 3D in de bios..
    Marantz SR7011 * Marantz PM7003 * Sony UBP-X800 * LG 55UF850V * Optoma HD26 * Optoma DS-9092PWC
    Samsung Ziggo Horizon * Pro-Ject Debut III Esprit * Dune HD Solo Lite 4K * Custom Game/HTPC


    Front = Jamo Concert VII * Surround = Jamo Concert V * SurroundBack = Jamo Concert V
    Center = Jamo Concert II * Heights = Jamo 28 * Subwoofer = Jamo Sub 360 en Klipsch K-100SW


  13. #13

    Standaard

    Elke film die in 2.35:1 wordt gepresenteerd en het 3D effect gebruikt in 16:9 is een winnaar.
    Van alle Marvel films vind ik alleen Ant-Man er goed uit zien in 3D

    Daarnaast nog wat vergeten films die er goed uit zien, maar misschien minder zijn in verhaal of acteerwerk

    - Bait 3D (2012) indoor haaien film.
    - Pixels
    - Sammy's avonturen: De geheime doorgang (animatie film uit Europa)
    - Sammy 2 (het vervolg)

    Uiteindelijk films die in 3D zijn gefilmd zijn altijd goed om te zien.

  14. #14

    Standaard

    Ik vind recent The Martian en Everest ook erg goed. Van oudere films vind ik Top Gun zelf in 3D ook wel geinig.

  15. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rogier Burghout Bekijk bericht
    Ik vind recent The Martian en Everest ook erg goed. Van oudere films vind ik Top Gun zelf in 3D ook wel geinig.
    Top Gun vond ik in 3D inderdaad ook nog wel tof.

  16. #16
    Super Member Avatar van geoffreyvanvugt
    Registratie datum
    Apr 2011
    Woonplaats
    Balconië - Plaatsje in Costa de Le Mere

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door socko Bekijk bericht
    Elke film die in 2.35:1 wordt gepresenteerd en het 3D effect gebruikt in 16:9 is een winnaar.
    Van alle Marvel films vind ik alleen Ant-Man er goed uit zien in 3D
    Ik heb gister Iron-Man 3 in 3D gezien en ik was bijhoorlijk onder de indruk van het 3D. Ik zag veel meer 3D dan dat ik voorheen zag.
    Marantz SR7011 * Marantz PM7003 * Sony UBP-X800 * LG 55UF850V * Optoma HD26 * Optoma DS-9092PWC
    Samsung Ziggo Horizon * Pro-Ject Debut III Esprit * Dune HD Solo Lite 4K * Custom Game/HTPC


    Front = Jamo Concert VII * Surround = Jamo Concert V * SurroundBack = Jamo Concert V
    Center = Jamo Concert II * Heights = Jamo 28 * Subwoofer = Jamo Sub 360 en Klipsch K-100SW


  17. #17

    Standaard

    Prometheus vind ik geweldig in 3d. Hugo trouwens ook.

  18. #18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel Hoeve Bekijk bericht
    Bijzonder. Ik heb juist de omgekeerde ervaring. Van passief 3D, zoals je in de bioscoop ziet, ben ik niet echt onder de indruk; van actief 3D, zoals mijn TV die weergeeft, daarentegen veel meer. Maar dat kan ook aan de bioscoopprojectie en de goedkope brilletjes liggen. De (3D-)films die ik in de bioscoop gezien heb zien er thuis op de TV vele malen beter uit. Over het algemeen zegt men dat actieve 3D een scherper, detailrijker beeld geeft, maar wel vermoeiender is voor de ogen.
    Ik heb ook nog een 3d actieve bril gekocht van Sony omdat alles wat ik heb van Sony is tv/Blu-ray speler en ik het dan liefst bij dezelfde merk houd. Ik ben benieuwd naar het verschil van passief en een actieve bril.
    Welke 3D brillen gebruiken jullie over het algemeen, actief of passief, merk?

  19. #19

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel Hoeve Bekijk bericht
    Bijzonder. Ik heb juist de omgekeerde ervaring. Van passief 3D, zoals je in de bioscoop ziet, ben ik niet echt onder de indruk; van actief 3D, zoals mijn TV die weergeeft, daarentegen veel meer. Maar dat kan ook aan de bioscoopprojectie en de goedkope brilletjes liggen. De (3D-)films die ik in de bioscoop gezien heb zien er thuis op de TV vele malen beter uit. Over het algemeen zegt men dat actieve 3D een scherper, detailrijker beeld geeft, maar wel vermoeiender is voor de ogen.
    Geoffrey heeft nu een 4K TV en dan is passief wel HEEEEEEL erg mooi, het is minder met
    een Full HD TV, dan worden niet alle beeldlijnen voor beide beelden gebruikt, als je er dan
    te dicht bij zit zie je bijna de strepen tussen de lijnen, bij een 4K TV is dat niet het geval.
    heb het mogen meemaken op een 82inch 4K TV en was echt onder de indruk

    Dus ja, je hebt gelijk als je het hebt over Passief 3D bij een Full HD TV, dat vond ik ook wat minder.
    Have fun and enjoy your collection

  20. #20

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Wim S. Bekijk bericht
    Ik heb ook nog een 3d actieve bril gekocht van Sony omdat alles wat ik heb van Sony is tv/Blu-ray speler en ik het dan liefst bij dezelfde merk houd. Ik ben benieuwd naar het verschil van passief en een actieve bril.
    Welke 3D brillen gebruiken jullie over het algemeen, actief of passief, merk?
    De mensen met een LG LCD zullen passief gebruiken, de meeste andere merken gebruiken het actieve systeem.

    De meesten zullen een bril hebben van het merk van de TV of Beamer, maar een fijne wat grote goedzittende
    universele bril zal ook voldoen. Samsung en Pana hadden wat futuristische modellen, maar die voldeden niet,
    die lieten teveel licht aan de zijkanten en achterkant door, dat verstoorde het beeld.

    Zelf gebruik ik het grote model van Optoma, de kleine voldoet minder en moet eerder worden opgeladen.

    BTW, brillen met een batterijtje verdienen in mijn ogen de voorkeur, dat heeft naar mijn idee meer voordelen
    dan brillen met een accu die kapot kan gaan en vaak leeg is als je net wilt gaan kijken, batterijtjes zijn
    lang niet zo duur als je denkt, mits je er even de moeite voor neemt bij de aanschaf.
    Have fun and enjoy your collection

  21. #21

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Wim S. Bekijk bericht
    Ik heb ook nog een 3d actieve bril gekocht van Sony omdat alles wat ik heb van Sony is tv/Blu-ray speler en ik het dan liefst bij dezelfde merk houd. Ik ben benieuwd naar het verschil van passief en een actieve bril.
    Welke 3D brillen gebruiken jullie over het algemeen, actief of passief, merk?
    Dat hangt toch af of je TV actief of passief is. Je mag zo maar niet kiezen welke type bril je wilt gebruiken. Ik denk dat de meeste 3D schermen passief zijn. Ik heb een 3D actief plasma scherm van het merk Panasonic en ik ben er zeer tevreden over. En ondanks wat veel beweren, ik vind dat 3D actief niet vermoeiender is voor de ogen. Op het werk heb ik een 3D passief LCD scherm van het merk Panasonic en heb dus het verschil tussen die twee schermen kunnen testen. Ik heb toch liever het beeld van 3D actief dan van 3D passief.

  22. #22

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door bart22 Bekijk bericht
    Ik vind vooral dat sinds ik projecteer 3D veel beter tot zijn recht komt. Een groter scherm vind ik echt een meerwaarde bij 3D weergave.3D films die ik zelf heb en die ik een goede 3D beleving vind hebben zijn:- The Hobbit: the Desolation of Smaug- The Hobbit: The Battle of the Five armies- Tangled- Frozen- Terminator Genisys- Mad Max: Fury Road (Hier hebben ze het geluid bij de 3D versie wel in een minderwaardige versie op de schijf gezet)- How to Train Your Dragon 2- Captain America: The Winter Soldier- Guardians of the Galaxy- Transformers: Age of Extinction- X-Men: Days of Future Past- Edge of Tomorrow- 300: Rise of an Empire- Tron: LegacyDit zijn zowat de eerste die me te binnenschieten. Waarschijnlijk vergeet ik er nu wel een deel die ik ook wel een leuke 3D beleving vond hebben.
    Mee eens, via de TV had ik vaak vermoeide ogen en zo'n waas gevoel in het hoofd, niet echt koppijn....
    maar fit was anders. Hoe groter hoe fijner kijken en met een DLP projector komt 3D wel heel goed tot zijn recht,
    geen last van hoofdpijn en ook geen vermoeide ogen..... maar eerlijk is eerlijk, ik heb liever, als niet brildrager,
    geen bril op mijn neus, ben het niet gewend en je zult mij ook zelden of nooit met een zonnebril aantreffen om
    dezelfde reden.

    Heb bijna 300 Real 3D films, ze zijn allemaal op hun eigen manier wel goed in 3D, dat ligt idd dus ook aande manier
    waarop je er naar kijkt, met de Beamer is het gewoon fijn kijken, het maakt niet uit of een filmdan full screen is of balken
    heeft, al heeft met alles full screen wel mijn voorkeur, maar dat is gewoon persoonlijk en doet aan het 3D effect niets af.

    Ik heb maar een paar films die echt knudde zijn in 3D..... heb niet bijgehouden welke dat nu precies zijn, maar ook die heb
    je nodig om de betere meer te waarderen Oh.... ik moet er wel zin in hebben om een film in 3D te gaan kijken,
    ik kijk niet eens elke week in 3D, maar als ik er echt zijn in heb wel eens 3 achter elkaar.

    Tegen je zin kijken helpt ook niet mee om van een film te genieten, 3D kijken is voor mij geen must.

    Gewoon genieten van het genre waar je zelf van houd
    Have fun and enjoy your collection

  23. #23

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door BASIL Bekijk bericht
    Dat hangt toch af of je TV actief of passief is. Je mag zo maar niet kiezen welke type bril je wilt gebruiken. Ik denk dat de meeste 3D schermen passief zijn. Ik heb een 3D actief plasma scherm van het merk Panasonic en ik ben er zeer tevreden over. En ondanks wat veel beweren, ik vind dat 3D actief niet vermoeiender is voor de ogen. Op het werk heb ik een 3D passief LCD scherm van het merk Panasonic en heb dus het verschil tussen die twee schermen kunnen testen. Ik heb toch liever het beeld van 3D actief dan van 3D passief.
    Op het werk..... een Full HD of een 4K scherm?

    Op een 4K scherm was het echt prachtig..... wel een nadeeltje bij films
    die echt helemaal optimaal voor 3D gefilmd zijn, zoals bijvoorbeeld
    Judge Dredd, deze kan wel eens te licht van tint zijn omdat hij wat meer
    geoptimaliseerd was voor passief..... daar heb ik dacht ik in het verleden
    wat klachten over gelezen.

    Vond het zelf wel een schitterende film in 3D
    Have fun and enjoy your collection

  24. #24

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Op het werk..... een Full HD of een 4K scherm?
    Ik heb een Full HD op het werk.

  25. #25

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door BASIL Bekijk bericht
    Dat hangt toch af of je TV actief of passief is. Je mag zo maar niet kiezen welke type bril je wilt gebruiken. Ik denk dat de meeste 3D schermen passief zijn. Ik heb een 3D actief plasma scherm van het merk Panasonic en ik ben er zeer tevreden over. En ondanks wat veel beweren, ik vind dat 3D actief niet vermoeiender is voor de ogen. Op het werk heb ik een 3D passief LCD scherm van het merk Panasonic en heb dus het verschil tussen die twee schermen kunnen testen. Ik heb toch liever het beeld van 3D actief dan van 3D passief.
    Dat zou ik eigenlijk niet weten, bij mijn tv zaten 2 passieve brillen meegeleverd. Ik ga er dan ook maar vanuit dat mijn tv passief is, dus ik heb mijn bestelling eerst maar even geannuleerd.

Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •