De resultaten 1 tot 15 van 15 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Samsung UE55KS8000 of Sony KD55XD9305

    Komende maand ben ik van plan een nieuwe televisie aan te schaffen voor in mijn nieuwe huisje.
    4K is hierbij een must en richtprijs tussen €2000 en €2500.

    Zelf had ik onderstaande modellen gevonden, heeft één van jullie ervaring met deze modellen?

    Samsung UE55KS8000 en Sony KD55XD9305

    Ik hoor graag jullie advies!

  2. #2

    Standaard

    De Samsung is volgens mij nog maar net uit, dus er zullen maar weinigen zijn die dit model hebben. Zelf heb ik een vergelijkbaar model uit 2014 (de UE55F8000, één van de topmodellen uit dat jaar, alleen geen UHD) en ben daar nog steeds zeer tevreden over. Het enige minpunt - maar dat geldt voor alle LED-TV's - is de abominabele kjikhoek. Je moet er echt recht voor zitten voor het beste beeld. Ga je meer naar links of rechts zitten dan zie je kleur en contrast al minder worden. LED-TV's op basis van VA-panels zijn dus niet echt geschikt voor hoekopstellingen, in tegenstelling tot plasma en OLED. LED TV's met een IPS-panel hebben het probleem van de beperkte kijkhoek niet, maar daarvan zijn de zwartwaarden weer onder de maat, zo zegt men.
    De Sony's vind ik zelf qua kleurweergave niet zo denderend, dus ik zou persoonlijk de Samsung adviseren. Zelf heb ik de 49-inch versie op het oog voor evt. in de woonkamer. Maar ik zou eerst maar even de reviews afwachten, bijv. deze. Voordeel van de Samsung is wel dat niet zo'n lelijk en nutteloos gebogen scherm heeft.
    Laatst aangepast door Marcel Hoeve : 19-05-2016 om 21:00
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  3. #3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door djTheHague Bekijk bericht
    Komende maand ben ik van plan een nieuwe televisie aan te schaffen voor in mijn nieuwe huisje.
    4K is hierbij een must en richtprijs tussen €2000 en €2500.

    Zelf had ik onderstaande modellen gevonden, heeft één van jullie ervaring met deze modellen?

    Samsung UE55KS8000 en Sony KD55XD9305

    Ik hoor graag jullie advies!
    4K is een must...... wat is de kijkafstand?
    Waarom 55inch en niet groter of kleiner?
    Recht of krom scherm?
    Fratsen gewenst? (bijv. spraakcommando's voor volume)
    Nog interesse in 3D?
    Moet het een Sony of Samsung zijn?

    Niet dat ik zelf zo'n TV liefhebber ben.... kijk helemaal geen TV, maar zou toch
    wel een aantal wensen hebben, 2 modellen, een prijs en 1 afmeting zijn niet
    de moeite om advies over te geven.... fifty - fifty kans dat je goed zit

    Dit:



    zoek je niet, maar leuk te weten is dat het te koop is, maar €29.999,-- is geen weggevertje
    Have fun and enjoy your collection

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    4K is een must...... wat is de kijkafstand?
    Waarom 55inch en niet groter of kleiner?
    Recht of krom scherm?
    Fratsen gewenst? (bijv. spraakcommando's voor volume)
    Nog interesse in 3D?
    Moet het een Sony of Samsung zijn?

    Niet dat ik zelf zo'n TV liefhebber ben.... kijk helemaal geen TV, maar zou toch
    wel een aantal wensen hebben, 2 modellen, een prijs en 1 afmeting zijn niet
    de moeite om advies over te geven.... fifty - fifty kans dat je goed zit.
    Hierbij wat meer informatie:

    - Graag 55 inch omdat mijn vriendin geen grotere tv wil, kijkafstand is ongeveer 3,5 meter
    - Plat, heb niks met curved
    - Extra's niet nodig maar maakt niet uit als ze er wel op zitten
    - 3D is geen pre, kan me 3D Blu-ray's altijd nog op me oude tv kijken
    - Het liefst Sony of Samsung, tenzij je me ervan kunt overtuigen dat een model van een ander merk beter is voor ongeveer dezelfde prijs
    - HDR/HDCP is wel een must trouwens, ander heb ik (naar mijn eigen weten) straks niets aan de 4K Blu-ray's

  5. #5
    Super Member Avatar van geoffreyvanvugt
    Registratie datum
    Apr 2011
    Woonplaats
    Balconië - Plaatsje in Costa de Le Mere

    Standaard

    Ik heb deze nu sinds een paar dagen.. Ben verliefd.
    LG 55UF850V
    Marantz SR7011 * Marantz PM7003 * Sony UBP-X800 * LG 55UF850V * Optoma HD26 * Optoma DS-9092PWC
    Samsung Ziggo Horizon * Pro-Ject Debut III Esprit * Dune HD Solo Lite 4K * Custom Game/HTPC


    Front = Jamo Concert VII * Surround = Jamo Concert V * SurroundBack = Jamo Concert V
    Center = Jamo Concert II * Heights = Jamo 28 * Subwoofer = Jamo Sub 360 en Klipsch K-100SW


  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door geoffreyvanvugt Bekijk bericht
    Ik heb deze nu sinds een paar dagen.. Ben verliefd.
    LG 55UF850V
    Die heeft geen HDR ondersteuning als ik Tweakers moet geloven...

  7. #7
    Super Member Avatar van geoffreyvanvugt
    Registratie datum
    Apr 2011
    Woonplaats
    Balconië - Plaatsje in Costa de Le Mere

    Standaard

    Is daar niet een firmware voor??
    Ik wist het bestaan hier niet eens van dus ik vind het prima zo..
    Marantz SR7011 * Marantz PM7003 * Sony UBP-X800 * LG 55UF850V * Optoma HD26 * Optoma DS-9092PWC
    Samsung Ziggo Horizon * Pro-Ject Debut III Esprit * Dune HD Solo Lite 4K * Custom Game/HTPC


    Front = Jamo Concert VII * Surround = Jamo Concert V * SurroundBack = Jamo Concert V
    Center = Jamo Concert II * Heights = Jamo 28 * Subwoofer = Jamo Sub 360 en Klipsch K-100SW


  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door geoffreyvanvugt Bekijk bericht
    Is daar niet een firmware voor??
    Ik wist het bestaan hier niet eens van dus ik vind het prima zo..
    Nee, naar mijn weten moet de tv zelf dit ondersteunen en kan dit niet via firmware worden toegevoegd.

  9. #9
    Super Member Avatar van geoffreyvanvugt
    Registratie datum
    Apr 2011
    Woonplaats
    Balconië - Plaatsje in Costa de Le Mere

    Standaard

    Ik las ergens dat de LG 55UF860V (als dit het goede typenr is) wel een firmware hiervoor kreeg.
    Marantz SR7011 * Marantz PM7003 * Sony UBP-X800 * LG 55UF850V * Optoma HD26 * Optoma DS-9092PWC
    Samsung Ziggo Horizon * Pro-Ject Debut III Esprit * Dune HD Solo Lite 4K * Custom Game/HTPC


    Front = Jamo Concert VII * Surround = Jamo Concert V * SurroundBack = Jamo Concert V
    Center = Jamo Concert II * Heights = Jamo 28 * Subwoofer = Jamo Sub 360 en Klipsch K-100SW


  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door geoffreyvanvugt Bekijk bericht
    Ik las ergens dat de LG 55UF860V (als dit het goede typenr is) wel een firmware hiervoor kreeg.
    Zou misschien wel kunnen hoor maar als ik voor LG ga ga ik voor OLED, maar die zijn me op t moment nog iets te duur..

  11. #11
    Super Member Avatar van geoffreyvanvugt
    Registratie datum
    Apr 2011
    Woonplaats
    Balconië - Plaatsje in Costa de Le Mere

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door djTheHague Bekijk bericht
    Zou misschien wel kunnen hoor maar als ik voor LG ga ga ik voor OLED, maar die zijn me op t moment nog iets te duur..
    Oled bekijk ik over een jaartje of 5 a 6 wel. Nu inderdaad nog veel te duur en ook nog in de kinderschoenen. Ik wacht eerst de ontwikkelingen wel af. Tot die tijd ben ik zeer tevreden met mn LG.
    Marantz SR7011 * Marantz PM7003 * Sony UBP-X800 * LG 55UF850V * Optoma HD26 * Optoma DS-9092PWC
    Samsung Ziggo Horizon * Pro-Ject Debut III Esprit * Dune HD Solo Lite 4K * Custom Game/HTPC


    Front = Jamo Concert VII * Surround = Jamo Concert V * SurroundBack = Jamo Concert V
    Center = Jamo Concert II * Heights = Jamo 28 * Subwoofer = Jamo Sub 360 en Klipsch K-100SW


  12. #12

    Standaard

    4K 55inch TV en 3,5 meter als kijkafstand:



    Volgens het tabelletje zit je er dan wel iets te ver vanaf om er nog optimaal plezier van te kunnen
    hebben.

    De race om de resoluties.... fabrikanten willen graag verkopen, nuttig of niet, maakt ze niet uit en
    zolang de schoorsteen maar blijft roken blijven ze de mensen gek maken, vooral voor mensen
    die er gevoelig voor zijn en die niet "achter" willen blijven is dit koren op de molen van de fabrikanten.


    HDR:


    http://www.stuff.tv/features/why-its...hdr-television

    Nieuw en veelbelovend, maar de standaard staat nog niet geheel vast, eea is afhankelijk van
    het aanbod, bij deze techniek spelen de pixel aantallen een minder grote rol en is het ook bij
    de kleinere schermen al zichtbaar.


    Je hebt voor jezelf al een keuze gemaakt, maar Oled is ook al te koop vanaf zo'n 1500 euro:


    https://www.bol.com/nl/p/lg-55eg910v...4b6e1000008015

    Krijg je wel zo'n krom geval en het is niet 4K, maar wees eerlijk, op 3,5 meter zie je dat echt niet


    Er is heel veel te kiezen, en de TV waar Geoffrey heel blij mee is lijkt mij helemaal
    geen slechte keus, heel vriendelijk prijskaartje en er zit van alles op en aan.... ja
    geen HDR, maar dat is toch nog niet echt aan de orde en tegen de tijd dat dat echt gaat
    spelen, is de TV al kapot..... want heel veel vertrouwen heb ik in de degelijkheid, van de
    huidige TV's die de fabrikanten heden ten dage op de markt kwakken, niet echt.

    Zelf wacht ik het in Full HD met de beamer op mijn gemakkie af, het enige dat bij
    mij 4K en HDR klaar is, is mijn receiver en dat kwam alleen maar omdat de oude
    er gedeeltelijk mee nokte.... en dat al na 6 jaar

    Nee, de tijd dat TV's, zoals de aloude CRT's, zo'n 10 tot 20 jaar meegingen is
    definitief over, en dat is met de huidige ontwikkelingen nog niet eens zo gek,
    immers ook de prijzen zijn gedaald, een aantal jaren geleden kostte een 55inch
    Full HD Led met TFL backlight nog rond de 2500 euro en daar heb je nu een 4K
    met heel veel fratsen voor

    Geen voorstel dus voor een bepaalde TV, enkel iets..... van heb ik het nu allemaal
    echt nodig? Als ik de helft minder hoef te betalen.... mis ik dan ook de helft?

    Altijd lastig als je iets gaat aanschaffen, maar als je echt weet wat je wilt......
    wie houd je tegen..... op het formaat na dan
    Have fun and enjoy your collection

  13. #13

    Standaard

    Het is wellicht en beetje laat, maar ik heb de KS8000 (welliswaar de 49 inch), maar ik vind hem helemaal geweldig. Kleuren zijn fantastisch, geluid is voor een tv ook super (al betwijfel ik of iemand nog geluid luistert via de TV, maar het is iig mooi).
    Qua kijkhoek zie ik tot pak hem beet 80 graden geen verschil met er recht voor zitten. En ook het menu e.d. werkt lekker vlot. Ik ben helemaal fan van mijn Samsung.

  14. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door arjan_ufo Bekijk bericht
    Het is wellicht en beetje laat, maar ik heb de KS8000 (welliswaar de 49 inch), maar ik vind hem helemaal geweldig. Kleuren zijn fantastisch, geluid is voor een tv ook super (al betwijfel ik of iemand nog geluid luistert via de TV, maar het is iig mooi).
    Qua kijkhoek zie ik tot pak hem beet 80 graden geen verschil met er recht voor zitten. En ook het menu e.d. werkt lekker vlot. Ik ben helemaal fan van mijn Samsung.
    Jouw opmerking over de kijkhoek verbaast mij enigszins. Ik neem aan dat je de TV wel op de Movie-stand hebt staan en niet op Dynamic of Natural, want de Movie-stand geeft het meest natuurlijke beeld met het beste contrast en een nauwkeurige kleurweergave. Van de standen Dynamic en Natural moet je echt afblijven, want dat doet pijn aan je ogen.

    In reviews wordt de matige kijkhoek wel namelijk keer op keer vermeld:

    "Secondly, like its pricier cousin the KS9000, the KS8000 also comes with problems with viewing angles. We personally don’t think the angle viewing is as bad as some have claimed it to be but it’s certainly not great, with the TV’s non-IPS display panel causing a notable amount of color and contrast loss at wider off-center angles."

    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  15. #15

    Standaard

    O dat is wel bizar ja, ik zal als ik eraan denk even wat fotos uit verschillende hoeken maken.
    TV: LG OLED65G36LA
    Sound en Beeld: Samsung HW-Q990C


Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •