De resultaten 1 tot 6 van 6 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Marantz sr9600 met harman kardon beeldscherm en de wii

    Mijn vraag
    Ik heb een vraag.

    Wij hebben een beeldscherm van harman en kardon ooit onderdeel geweest van een home cinema set met receiver. De receiver hebben wij vervangen voor een marrantz sr9600.

    De Nintendo wii hadden wij altijd met behulp van een scart connector in het beeldscherm. Met behulp van de afstandsbediening van de hk konden we het kanaal op scart zetten en zo de wii spellen spelen.

    Nu is de afstandsbediening samen met de oude receiver verkocht en kunnen we het tv kanaal niet meer veranderen.
    Dus miss hier simpel als ik dacht we gebruiken de wii connector ( wit geel rood tulp ) in de marrantz receiver en zetten deze klaar op het juiste signaal. Helaas geeft de wii wel geluid maar geen beeld in welke input we deze ook stoppen. Vcr1 vcr2 ook de aux1 aansluiting op de voorzijde geeft wel geluid maar geen beeld.

    We hebben de wii elders getest en ook de draden. En daar werktt deze gewoon. Nu heb ik op internet gezien dat er ook een wii connector is met 5 tulpen eraan is dit een oplossing? Of proberen met een universele afstandsbediening of ik het beeldscherm weer op het scart kanaal kan zetten?

    Bij voorbaat dank voor de hulp :*)

  2. #2

    Standaard

    Simpel probleempje, makkelijk op te lossen..... maaaaaaaaaaaaaar.... te weinig info om te kunnen helpen.

    Heb meer info nodig over "een" beeldscherm van H&K, gaarne modelnummer en eventueel plaatjes van de
    aansluitingen en bedieningselementen op het scherm.


    Dus:

    Betere omschrijving/modelnummer scherm, eventueel met plaatjes aansluitingen en bedieningselementen.
    Gebruikte kabel waarmee de Marantz op het scherm is aangesloten.

    BTW,

    Het verbaast me dat er op het scherm geen bediening zou zitten waarmee je naar de gewenste ingang,
    of als het beeldscherm een TV betreft, het gewenste kanaal, kan gaan.
    Have fun and enjoy your collection

  3. #3

    Standaard

    Nee dat is inderdaad raar dat er nergens geen knopjes op het scherm zitten. Dat probleem is inmiddels opgelost met de app sure remote.

    Ik heb contact gehad met marrantz zelf en deze zegt ook de rgb tulp aansluiten op de kanalen en dan moet het opgelost zijn. Helaas ook de rgb kabel biedt geen oplossing. Tevens zeiden zij 's video tulp in op beeldscherm verbinden met monitor out tulp op de receiver. Helaas heb ik geen tulp voor 's video in het beeldscherm maaremco nog de ouderwetse ronde pluggen. Dus die kabel verbonden met de receiver in monitor out ook wederom geen beeld.

    De aansluiting via scart op het beeldscherm geeft wel beeld maar geen geluid. Ook hier diverse audio en in en uitgangen geprobeerd met de audio pluggen maar dan geen geluid.

    Het beeldscherm is via hdmi met de receiver verbonden.
    Ik kan geen product plaatje zien zonder het beeldscherm van de muur te halen. Daar hij is in mijn eentje te zwaar voor.

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door ChantalMusch Bekijk bericht
    Nee dat is inderdaad raar dat er nergens geen knopjes op het scherm zitten. Dat probleem is inmiddels opgelost met de app sure remote.

    Ik heb contact gehad met marrantz zelf en deze zegt ook de rgb tulp aansluiten op de kanalen en dan moet het opgelost zijn. Helaas ook de rgb kabel biedt geen oplossing. Tevens zeiden zij 's video tulp in op beeldscherm verbinden met monitor out tulp op de receiver. Helaas heb ik geen tulp voor 's video in het beeldscherm maaremco nog de ouderwetse ronde pluggen. Dus die kabel verbonden met de receiver in monitor out ook wederom geen beeld.

    De aansluiting via scart op het beeldscherm geeft wel beeld maar geen geluid. Ook hier diverse audio en in en uitgangen geprobeerd met de audio pluggen maar dan geen geluid.

    Het beeldscherm is via hdmi met de receiver verbonden.
    Ik kan geen product plaatje zien zonder het beeldscherm van de muur te halen. Daar hij is in mijn eentje te zwaar voor.
    Dank zo ver voor je toelichting

    Dit is wel een heel vreemd scherm.... ook geen enkel merk en modelnr. op de rand van het scherm?????

    Ik hoef geen product plaatje te zien, maar een foto(plaatje) van het scherm/monitor/TV is ook wel fijn.
    Een scherm van H&K (Harmon&Kardon) is voor mij al vreemd, ik heb ze nog nooit gezien, ik wist niet
    eens dat zij ook schermen in hun assortiment hebben, al zullen zij die waarschijnlijk dan wel niet zelf maken.

    Moet die app sure remote ook geen modelnummer weten om iets in te stellen?

    Sorry, dat ik je niet kan helpen, je verhaal is voor mij te warrig, tulp pluggen zijn rond en idd ook al heel oud, ouderwets zijn
    ze zeker nog niet, ze worden behalve voor analoog ook nog voor digitaal toegepast.

    Pluggen van de Wii zouden de Marantz in moeten gaan en er zou 1 tulp plug naar de TV kunnen gaan, maar die gele(composiet) kan zowel
    rechtstreeks op de TV worden aangesloten als wel via de receiver, al heeft dat weinig nut, de rode en witte iig wel met de receiver
    verbinden voor geluid.

    Scart.... ja dat is tegenwoordig wel heel erg ouderwets, tulp nog steeds niet en nog steeds volop in gebruik.
    Have fun and enjoy your collection

  5. #5

    Standaard

    Welkom op dit forum Chantal.

    De Wii kun je op 2 verschillende manieren met de SR9600 van Marantz verbinden nl. de composiet-(gele+witte+rode tulp) of component-video(2x rode+groene+blauwe+witte tulp). Voor het mooiste beeld heb je een component-video kabel nodig die alleen als accessoire te koop is. RGB via scart kan vaak alleen als de Wii rechtstreeks met de TV verbonden is, omdat receivers over het algemeen geen RGB kunnen verwerken. S(uper)-video is met de Wii niet mogelijk.

    Als het goed is heeft de TV een HDMI-ingang waarop eerste receiver van HK aangesloten was. Deze kun je gebruiken als ingang voor het beeld van de SR9600. In het menu van de SR9600 moet je er voor zorgen dat de mogelijkheid voor video-omzetting ("Video convert") ingeschakeld is en de ingang waarop je deze aangesloten hebt is toegewezen aan de bron die je daarvoor moet of wilt gebruiken. De SR9600 zal de compostiet-/component-video signalen omzetten naar HDMI zodat je het beeld van Wii op het scherm van de TV kan zien. Hoe je dit moet doen, kun je vinden in de gebruiksaanwijzing van de SR9600 die je evt. kunt downloaden.

    Heeft de TV wel een IR sensor, maar geen knoppen waarmee je deze kunt bedienen zonder afstandsbediening, dan kun je een Logitech Harmony afstandsbediening met display kopen. In de code-bibliotheek van deze afstandsbediening zijn de IR-codes voor de 'Digital Lounge 532' van HK te vinden waarmee je waarschijnlijk de TV kunt bedienen.

    Heeft de TV ook geen IR-sensor, dan kan het misschien via die van de SR9600.
    Laatst aangepast door Gerco Stuivenberg : 11-05-2016 om 22:15
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  6. #6
    NAD T758 | Pioneer DV-656A | Infinity Alpha 50, 20, center, Beta SW-12 | Sony CDP-XA20ES | Sony MDS-JE500 | Panasonic DMP-BDT370 | Panasonic TX-P42V20

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •