De resultaten 1 tot 23 van 23 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Hardware review: OPPO BDT-101CI

    Hardware review: OPPO BDT-101CI

    Lees dit artikel

  2. #2
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Hele mooie review van een bijzonder apparaat.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  3. #3

    Standaard

    Leuke uitgebreide gebruikerservaring van deze wel te overwegen speler

    Laten we wel zijn..... waarom nam/nemen we een Oppo, ze staan/stonden bekent
    om hun uitstekende kwaliteit, goed beeld en geluid, en ook met de bediening en
    ondersteuning van de fabrikant is niets mis.

    Nog een reden waarom een Oppo wordt overwogen om aan te schaffen is dat
    hij vroeger regio- en zonevrij was, iets dat door de industrie de kop is ingedrukt,
    maar ze kunnen wel regio- en zonevrij geleverd worden..... iets dat voor vele
    kopers toch wel een belangrijk argument is om deze speler daarom mede aan
    te schaffen..... helaas mis ik in de gebruikerservaring daar toch wel wat over,
    ook hoe het wisselen van zone verloopt, en dat terwijl er nu reclame wordt
    gemaakt dat hij nu tijdelijk regio- en zonevrij geleverd wordt.

    Op dit moment heeft de Denon 3313 zo'n beetje hetzelfde prijskaartje en doet
    niet onder voor de Oppo..... al is het op gebied van de bediening een draak, als
    ik nu wat zou willen aanschaffen dan zou ik nog meer twijfelen tussen beiden,
    toen ik mijn Denon 3313 kocht was het duidelijk voor mij dat de Denon meer
    voors had tov de Oppo en dat hij regio/zonevrij nog duurder was dan de Denon
    en ook minder mogelijkheden had op gebied van streaming media, spelen van
    Netflix via de Denon is heel relaxed. Dat de Denon gratis regio/zonevrij te maken
    was, was een bonus die ik hier via het forum opdeed en waarschijnlijk nu ook
    de reden dat de Oppo 101 momenteel zonder extra kosten regio/zonevrij te verkrijgen is.

    Zeker als je een huidige Denon receiver hebt met Denon Link wordt het nog heel moeilijk
    om dan een keuze te maken tussen bijvoorbeeld de Oppo en de Denon en als ik Peptalk
    goed inschat, ook wel de Pioneer(al bestaat dat merk op zich helaas niet meer) met een
    model in dezelfde prijsklasse. De Denon heeft standaard al 2 HDMI uitgangen en ook een
    anologe stereo uitgang van hoge kwaliteit. De Denon met de bedieningssoftware van
    de Oppo..... ja dat zou voor mij het ideale apparaat zijn.... maar zo hebben ze allemaal
    wel wat.

    Leuke gebruikerservaring en het zou nog leuker geweest zijn met een paar gelijkwaardige
    apparaten tegelijkertijd vergeleken. toch is het net als bij deze gebruikerservaring weer
    de koper die uiteindelijk beslist wat hij neemt..... eerlijk is eerlijk, denk niet dat je met
    deze Oppo een slechte keus doet

    Dank je Michael, was leuk om weer eens een review op het forum te mogen lezen
    Have fun and enjoy your collection

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Leuke uitgebreide gebruikerservaring van deze wel te overwegen speler

    helaas mis ik in de gebruikerservaring daar toch wel wat over,
    ook hoe het wisselen van zone verloopt, en dat terwijl er nu reclame wordt
    gemaakt dat hij nu tijdelijk regio- en zonevrij geleverd wordt.
    DVD gaat automatisch

    Bluray eenvoudig via remote

  5. #5
    Glorious Member
    Registratie datum
    May 2009
    Woonplaats
    The Future's So Bright, I Gotta Wear Shades

    Standaard

    Mooie review Michael

    Wat bedoel je met 'eenvoudig' riny ? Denk dat het bij de recentere modellen toch iets ingewikkelder is dan bij mijn 'oude' BDP-93. Voor BD regio A volstaat als de speler uitstaat, blauwe knop, 1, power en speler staat in Regio A. Zelfde volgorde maar 2 voor Regio B en 3 voor Regio C. Die laatste nog nooit nodig gehad.
    Panasonic PX-P65VT60E | Marantz AV7005 | Marantz MM7055 | Marantz MM7025 | Oppo BDP-93 met Pro V2 Mod | Apple TV 4K | Focal Chorus 826V | 800CC | 806V | SR 800 V | BK XXLS 400FF


  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door StefaanD Bekijk bericht
    Mooie review Michael

    Wat bedoel je met 'eenvoudig' riny ? Denk dat het bij de recentere modellen toch iets ingewikkelder is dan bij mijn 'oude' BDP-93. Voor BD regio A volstaat als de speler uitstaat, blauwe knop, 1, power en speler staat in Regio A. Zelfde volgorde maar 2 voor Regio B en 3 voor Regio C. Die laatste nog nooit nodig gehad.
    3xdimmer - mute - en dan een nummer voor de zone

    niet echt ingewikkeld

  7. #7

    Standaard

    Het exemplaar wat ik nu nog thuis heb staan heeft geen regiomod. Daarom heb ik er gewoonweg niets over kunnen vermelden...
    LG OLED55E6V || Anthem MRX 720 || OPPO UDP-203 || Sony PS4 || Nvidia Shield

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door riny Bekijk bericht
    DVD gaat automatisch

    Bluray eenvoudig via remote
    Je moet de regio dus kiezen via je remote. Dat is altijd al zo geweest met die regiovrije mods.

    Het zou mooier zijn geweest als je via een code blu-ray regiovrij kon maken.

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door hstadman Bekijk bericht
    Je moet de regio dus kiezen via je remote. Dat is altijd al zo geweest met die regiovrije mods.

    Het zou mooier zijn geweest als je via een code blu-ray regiovrij kon maken.
    Nog mooier zou zijn als er helemaal geen regio's en zone's zouden zijn, dat alleen is
    al achterhaald door de techniek en de steeds kleiner wordende wereld.... gewoon weer
    iets kinderachtigs waar jantje of pietje weer wat extra's mee denkt te kunnen verdienen

    riny






    3xdimmer - mute - en dan een nummer voor de zone

    niet echt ingewikkeld
    Zo werkt het bij mijn 93 ook, bij de Denon is het wat bewerkelijker, je moet steeds
    een stukje software aanpassen om van zone te kunnen veranderen, DVD's gaan na
    1x aanpassen wel automatisch.

    Michael Hamers
    Het exemplaar wat ik nu nog thuis heb staan heeft geen regiomod. Daarom heb ik er gewoonweg niets over kunnen vermelden...
    MMmmm, net zoiets als bij de Blu ray reviews..... we krijgen altijd het "zuinige model" , vind dat altijd wel
    een beetje een gemiste kans van de leverancier, de kosten zullen het toch niet zijn lijkt mij.... maar goed,
    ik begrijp wel vaker dingen niet

    Wat ik nog vergeten was te vermelden waarom we een Oppo nemen/namen, de gunstige prijs/kwaliteitsverhouding,
    maar daar is momenteel met een wisselvallige markt wat minder over te roepen, maar als ik de tendens met
    die zielige kleine plastic apparaatjes van tegenwoordige zo zie....
    Have fun and enjoy your collection

  10. #10

    Standaard

    Gezien mijn toch nog niet zo oude Denon steeds meer kuren gaat vertonene, wordt de volgende een Oppo en dan deze of de 103 ...
    "A man's got to know his limitations", ...

  11. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Hombre Bekijk bericht
    Gezien mijn toch nog niet zo oude Denon steeds meer kuren gaat vertonene, wordt de volgende een Oppo en dan deze of de 103 ...
    Goed inventariseren wat je nodig hebt in een speler, maar welke je ook kiest, ze zijn beiden top.
    LG OLED55E6V || Anthem MRX 720 || OPPO UDP-203 || Sony PS4 || Nvidia Shield

  12. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Hombre Bekijk bericht
    Gezien mijn toch nog niet zo oude Denon steeds meer kuren gaat vertonene, wordt de volgende een Oppo en dan deze of de 103 ...
    Softwarematig op het gebied van luisteren naar de commando's van de AB zal
    je er zeker op vooruit gaan, ik heb zelf nog nooit zo'n eigenwijs apparaat gehad
    als mijn 3313 van Denon

    Ik kan je ontelbare voorbeelden geven van onvoorstelbaar domme fouten in de
    software van deze speler die het niet fijn maken om als leek met deze speler
    te moeten werken, maar jou als eigenaar hoef ik niets te vertellen

    Bij mij is het elke keer weer een verrassing of hij de lade dan wel of niet zal
    openen na het commando, heel vaak niet...... moet ik hem eerst uit zetten
    om daarna weer wel het laadje te kunnen openenen, gewoon te gek voor woorden,
    ook een hele heisa om van stereo naar multichannel te gaan bij SA-CD.
    In 90% van de gevallen zal hij vastlopen als je niet een bepaald ritueel volgt
    bij het overgaan van schijf- naar multimedia- gebruik.....

    Gelukkig ben ik een stuk geduldiger geworden de laatste jaren..... anders
    had ik allang het laadje uit de speler gerost en hem stevig in elkaar getrapt,
    zeldzame draken verdienen eigenlijk wel zo'n behandeling

    De Denon heeft het enkel overleefd omdat het beeld en geluid toch duidelijk van
    een iets hoger niveau zijn dan van mijn Oppo 93. Heb ook eens een speler
    van Pioneer gehad.... die kwam ook aardig in de buurt van de Denon op het gebied
    van eigenwijzigheid, die had nog beperktere mogelijkheden op het gebied
    van multimedia(de Denon heeft Netflix) en liep ook bij het minste of geringste
    vast, iets wat bij mijn Oppo 93 toch echt een zeldzaamheid is.

    Levensduur..... je schreef dat je Denon kuren vertoond... welke?? en nog niet
    zo oud is hoe oud?? Bij mij is het een zeldzaamheid als een speler het iets
    langer uithoud dan 2 jaar, dan zijn ze door intensief gebruik gewoon op, ook
    mijn Oppo 93 ging na iets meer dan 2 jaar stuk, er was met goed fatsoen
    geen DVD en CD meer mee af te spelen, is overigens keurig door JvB opgelost

    Ben benieuwd, wil overigens nog steeds graag een bezoek bij je brengen, kan
    eventueel de 3313 meenemen, staat boven op de Oppo 93 en is heel rap los
    te koppelen en mee te nemen.
    Have fun and enjoy your collection

  13. #13

    Standaard

    Aller eerst ik heb een Oppo en een Denon BD-speler die ikwisselend inzet voor audio en video.
    De Oppo is de oudste en de Denon de jongste. De Denon is uit2013.

    Het probleem van mijn Denon is dat hij regelmatig vastloopt. Oftewel de speler bevriest en accepteert geen commando’s meer van deafstandsbediening, maar ook niet via de front bediening. Als ik mazzel hebwerkt de aan/uit knop nog en moet ik de speler opnieuw starten, maar hetgebeurt ook dat hij fysiek van de stroomaf moet, dus de stekker eruit.

    Het vastlopen is soms spontaan tijdens het afspelen, somsbij het laden, maar ook na een pauze stand of resume.

    En inderdaad de Denon luistert slecht naar commando’s van deAB. Dit veroorzaakt ook vast lopers, want als je te snel verschillende ofherhaalde commando’s naar de Denon stuurt gaat het ook mis.

    Het lijkt wel of een deel van de problemen een buffer /geheugen probleem is want een stop of uitzet actie lost het vaak er (tijdelijk)op.

    Daarnaast heb ik de laatste tijd ook dat het beeld soms wathakkelt of in tijd verspringt met daarbij HDMI communicatie problemen, waardoorwel beeld maar geen geluid heb. Een paarkeer een nieuwe handshake is dan deoplossing.

    Ik vind dit ergerlijk en niet kunnen van een merk en in eenprijsklasse als deze.

    Pech voor Denon, want hierdoor raken ze mij als trouwe klantsinds de jaren ’70 kwijt.
    Plus ik schroom er niet voor om deze ergernis breeduit tedelen.


    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Leuke uitgebreide gebruikerservaring van deze wel te overwegen speler

    Laten we wel zijn..... waarom nam/nemen we een Oppo, ze staan/stonden bekent
    om hun uitstekende kwaliteit, goed beeld en geluid, en ook met de bediening en
    ondersteuning van de fabrikant is niets mis.

    Nog een reden waarom een Oppo wordt overwogen om aan te schaffen is dat
    hij vroeger regio- en zonevrij was, iets dat door de industrie de kop is ingedrukt,
    maar ze kunnen wel regio- en zonevrij geleverd worden..... iets dat voor vele
    kopers toch wel een belangrijk argument is om deze speler daarom mede aan
    te schaffen..... helaas mis ik in de gebruikerservaring daar toch wel wat over,
    ook hoe het wisselen van zone verloopt, en dat terwijl er nu reclame wordt
    gemaakt dat hij nu tijdelijk regio- en zonevrij geleverd wordt.

    Op dit moment heeft de Denon 3313 zo'n beetje hetzelfde prijskaartje en doet
    niet onder voor de Oppo..... al is het op gebied van de bediening een draak, als
    ik nu wat zou willen aanschaffen dan zou ik nog meer twijfelen tussen beiden,
    toen ik mijn Denon 3313 kocht was het duidelijk voor mij dat de Denon meer
    voors had tov de Oppo en dat hij regio/zonevrij nog duurder was dan de Denon
    en ook minder mogelijkheden had op gebied van streaming media, spelen van
    Netflix via de Denon is heel relaxed. Dat de Denon gratis regio/zonevrij te maken
    was, was een bonus die ik hier via het forum opdeed en waarschijnlijk nu ook
    de reden dat de Oppo 101 momenteel zonder extra kosten regio/zonevrij te verkrijgen is.

    Zeker als je een huidige Denon receiver hebt met Denon Link wordt het nog heel moeilijk
    om dan een keuze te maken tussen bijvoorbeeld de Oppo en de Denon en als ik Peptalk
    goed inschat, ook wel de Pioneer(al bestaat dat merk op zich helaas niet meer) met een
    model in dezelfde prijsklasse. De Denon heeft standaard al 2 HDMI uitgangen en ook een
    anologe stereo uitgang van hoge kwaliteit. De Denon met de bedieningssoftware van
    de Oppo..... ja dat zou voor mij het ideale apparaat zijn.... maar zo hebben ze allemaal
    wel wat.

    Leuke gebruikerservaring en het zou nog leuker geweest zijn met een paar gelijkwaardige
    apparaten tegelijkertijd vergeleken. toch is het net als bij deze gebruikerservaring weer
    de koper die uiteindelijk beslist wat hij neemt..... eerlijk is eerlijk, denk niet dat je met
    deze Oppo een slechte keus doet

    Dank je Michael, was leuk om weer eens een review op het forum te mogen lezen
    "A man's got to know his limitations", ...

  14. #14

    Standaard

    Wat is de levensduur van een oppo als je die dagelijks gebruikt? Langer dan die van de blu--ray spelers van andere merken?

  15. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door BASIL Bekijk bericht
    Wat is de levensduur van een oppo als je die dagelijks gebruikt? Langer dan die van de blu--ray spelers van andere merken?
    Ja.... dat heb ik mij als Oppo 93 eigenaar ook al eens afgevraagt, je wil natuurlijk een eerlijk
    antwoord en zoals bekent noem ik de beestjes bij de naam.

    Ik ben iemand die zijn speler(s) daadwerkelijk bijna iedere dag gebruik en dan ook vaak
    vele uren achter elkaar, apparaten staan niet in een gesloten kast en kunnen dan ook
    vrijelijk hun warmte kwijt.

    Mijn eerste Oppo was een DVD speler, toen gekocht met 3 jaar garantie, iets dat
    vertrouwen wekt, die speler is nog steeds inzetbaar, ook al gebruik ik hem niet
    meer.

    Ja, dan de Oppo 93, die ging stuk na 2 jaar en 2 maanden en nu geven ze van
    Oppo geen 3 jaar garantie meer. Deze speler is via JvB opgestuurd voor reparatie
    onder coulance, of te wel, deel kosten voor mij en een deel kosten voor JvB. Ik
    kreeg geen reparatie retour, doch wel een compleet nieuwe speler

    Kort antwoord op jouw vraag, je moet er geluk mee hebben, al heb ik er bij de huidige
    prut spelertjes die er in de winkels liggen weinig vertrouwen in, ze kosten vaak
    ook maar 1/10 van een Oppo. 10 prut spelertjes is 20 jaar is 800 euro, 1 Oppo 20 jaar?

    Ach het is maar een gedachten gang, wellicht hebben anderen betere ervaringen met
    hun Oppo, als ze die tenminste ook zo goed als dagelijks vele uren inzetten.

    Bedenk wel dat ik maar 1 ervaring ben, en onder coulance geholpen ben, ook daar
    zul je wel zelf op moeten aandringen, maar dat is met meer wat moeilijker zaken,
    je moet af en toe ook gewoon zelf je best doen.

    Voor niets gaat tegenwoordig alleen de zon nog maar op.....
    Have fun and enjoy your collection

  16. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door BASIL Bekijk bericht
    Wat is de levensduur van een oppo als je die dagelijks gebruikt? Langer dan die van de blu--ray spelers van andere merken?
    Normaal gesproken(afhankelijk van andere gebreken) hangt het af van de levensduur van je laser unit. Normaal gesproken gaan die bij intensief gebruik 3-8 jaar mee. Soms eerder, soms langer.
    Afhankelijk van de kwaliteit van de laser.
    Bij normaal gebruik zou het zeker 5-10 jaar mee moeten gaan, zo niet langer. Slechte kwaliteit lasers(goedkope prullen) gaan meestal zo rond de 2-3 jaar stuk.
    MTBF ligt meestal tussen de 10.000-50.000 uur. Dat is een indicatie van hoelang de laser unit ongeveer mee zou kunnen gaan.
    Extreme hitte(slechte warmte afvoer speler) en stof/rook kunnen de levensduur ook beïnvloeden.
    Branders(zoals in je pc) moeten intensiever branden dan je blu-ray laser unit, die slechts hoeft te lezen en dat slijt natuurlijk minder.

    Daar wat oudere spelers vaker wat betere laser units bevatten acht ik de kans groter dat die wat langer meegaan dan de huidige generatie laser units, die zo goedkoop mogelijk wordt geproduceerd.
    Vroeger hadden ze echte glazen ogen, die veel beter focussen dan de huidige plastic ogen( Philips pro en Plextor waren o.a. fabrikanten met echte glazen ogen).

    De Sony blu-ray laser unit van de PS3 bijvoorbeeld gaat gemiddeld maar 14 -20 maanden mee.

    De Oppo heeft een dual laser unit en kost zo'n 30-50 euro voor een vervanger.
    Laatst aangepast door hstadman : 19-08-2016 om 12:36

  17. #17

    Standaard

    Het lijkt mij dat Oppo geen goedkope prul in zijn spelers verwerkt, hoe dan ook kunnen zelfs de beste componenten defect raken maar die kans is natuurlijk veel kleiner.
    Mijn Oppo 93 is nu ruim vijf en een half jaar oud en nog altijd zo stabiel/betrouwbaar als nieuw
    Het probleem is dat de interne componenten wel van hoge kwaliteit zijn maar ook enigszins verouderd, zo heb ik bij Hunger Games:Mockingjay part 1 (UK) audio dropouts als ik deze via bitstream afspeel.
    Dit is een bekend probleem (en eigenlijk een fout van de disc) maar dit is echter niet op te lossen via een firmware update omdat een bepaalde chip in de speler hier niet meer geschikt voor is,....de opvolger (Oppo 103) schijnt dit probleem niet te hebben.

    Desondanks zal ik niet snel weer een budgetspeler aanschaffen, ondanks dat deze ook wel hun werk doen. Mij Oppo is naast mijn Pioneer Kuro de cornerstone van mijn HT
    UHD Blu-ray's: 244Blu-ray's: 1129DVD's: 226

  18. #18
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Mijn Oppo 93EU draait heel fanatiek foutloos vanaf begin 2011, dus inmiddels al vijf jaar van excessief gebruik. Ik heb flagship Onkyo's gehad die na drie jaar al afspeelproblemen kende, maar heb ook nog een van eerste Panasonics die op de slaapkamer staat en nog steeds werkt, maar niet veel gebruikt wordt. Al met al doet de Oppo gewoon dagelijks zijn ding zonder nukken... Maar geen een apparaat is natuurlijk hetzelfde...
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  19. #19

    Standaard

    Oppo maakt zelf geen laser units, die worden ingekocht. Sony en Lite-on maken laser units bijv.
    Ligt er maar net aan welk type laser unit zij gebruiken. Die van de PS3 van Sony schijnt erg slecht te zijn.Er veel gaan tussen de 14 en 20 maanden stuk.
    Ook veel laser units worden tegenwoordig in China gemaakt om de kosten te drukken.

    Het hoeft overigens niet eens de laser diode te zijn die het begeeft. Er zit ook nog een stukje elektronica achter de laser diode die het ook kan begeven.

    Ik acht de kans groter dat van een blu-ray speler van 80 euro de laser unit sneller kapot/op zal zijn dan die van een high end speler.
    De laser voor de oudere Oppo's zijn zo'n 30-50 euro per stuk. Die van de goedkope units beginnen vanaf een 10 euro.
    Je mag daar derhalve wel wat meer van verwachten.

    Je hebt echter geen garantie op een lang leven, ook high end spelers kunnen na een jaar/2 jaar kapot gaan.
    Laatst aangepast door hstadman : 19-08-2016 om 13:01

  20. #20

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door hstadman Bekijk bericht
    Normaal gesproken(afhankelijk van andere gebreken) hangt het af van de levensduur van je laser unit. Normaal gesproken gaan die bij intensief gebruik 3-8 jaar mee. Soms eerder, soms langer.
    Afhankelijk van de kwaliteit van de laser.
    Bij normaal gebruik zou het zeker 5-10 jaar mee moeten gaan, zo niet langer. Slechte kwaliteit lasers(goedkope prullen) gaan meestal zo rond de 2-3 jaar stuk.
    MTBF ligt meestal tussen de 10.000-50.000 uur. Dat is een indicatie van hoelang de laser unit ongeveer mee zou kunnen gaan.
    Extreme hitte(slechte warmte afvoer speler) en stof/rook kunnen de levensduur ook beïnvloeden.
    Branders(zoals in je pc) moeten intensiever branden dan je blu-ray laser unit, die slechts hoeft te lezen en dat slijt natuurlijk minder.

    Daar wat oudere spelers vaker wat betere laser units bevatten acht ik de kans groter dat die wat langer meegaan dan de huidige generatie laser units, die zo goedkoop mogelijk wordt geproduceerd.
    Vroeger hadden ze echte glazen ogen, die veel beter focussen dan de huidige plastic ogen( Philips pro en Plextor waren o.a. fabrikanten met echte glazen ogen).

    De Sony blu-ray laser unit van de PS3 bijvoorbeeld gaat gemiddeld maar 14 -20 maanden mee.

    De Oppo heeft een dual laser unit en kost zo'n 30-50 euro voor een vervanger.
    Harry, je bent 1 van die leden die voor mij een beetje geheimzinnig blijft, en ook een beetje
    geheimzinnig wil blijven..... ga je me nu vertellen dat je zelf uit ervaring spreekt als Oppo eigenaar,
    of vertel je nu een algemeen ervaring?

    Erg eerlijk/open ben je tot op heden niet geweest over de apparatuur die je gebruikt, je gaat
    me nu toch niet verbazen?

    Overigens zou het bij mijn Oppo gehandeld hebben over een chipboard met een fout en niet
    over de laser, terwijl ik zelf het idee had dat het de laser was omdat ik toen meldingen kreeg
    dat de speler de schijf niet herkende, het mag verder de pret niet drukken en als JvB ook
    keurig onder coulance wel erg snel optredende storingen net na de garantie periode blijft oppakken,
    dan is er nog steeds niets aan de hand.

    Het is 1 van de redenen dat ik met de HT gerelateerde zaken/ervaringen hier op het forum deel,
    het is mijn hobby en ik wil graag elkaar tot steun kunnen zijn, ook met ervaringen over levensduur
    en hoe de verkopers hun service na de verkoop blijven ondersteunen, mijn ervaring met JvB was
    positief, ook al moest ik zelf ook een redelijke bijdrage leveren, het is uiteindelijk allemaal wel
    allemaal goed op zijn pootjes terecht gekomen
    Have fun and enjoy your collection

  21. #21

    Standaard

    Bedankt voor jullie antwoorden. Ik heb die vraag hier gesteld omdat ik een regiovrij blu-ray wil kopen. Ofwel koop ik bij amazon.co.uk een panasonic bmp 360 voor ongeveer 270€ of deze oppo 101 bij JvB die een stuk duurder is. Welke van deze twee modellen zouden jullie mij aanraden?
    ik heb een blu-ray speler nodig alléén om schijfjes af te spelen, meer niet. Dan is de 103 niet nodig denk ik?

  22. #22
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Het antwoord op die vraag kun alleen jij beantwoorden natuurlijk. Alle spelers kunnen heel goed een Disc afspelen. Kwaliteitsverschil binnen een zelfde standaard zit hem altijd in de nuances. Wat vind jij belangrijk? Daarnaast is deze Oppo niet mijn Oppo en min of meer een bouwpakket. Dus ik durf niet te zeggen of hij de bijzondere naam van Oppo hoog houdt. Maar een Oppo is wel echt voor de liefhebber.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  23. #23

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door BASIL Bekijk bericht
    Bedankt voor jullie antwoorden. Ik heb die vraag hier gesteld omdat ik een regiovrij blu-ray wil kopen. Ofwel koop ik bij amazon.co.uk een panasonic bmp 360 voor ongeveer 270€ of deze oppo 101 bij JvB die een stuk duurder is. Welke van deze twee modellen zouden jullie mij aanraden?
    ik heb een blu-ray speler nodig alléén om schijfjes af te spelen, meer niet. Dan is de 103 niet nodig denk ik?
    • Gisteren, 18:46
      Claudio Santulli
      Het antwoord op die vraag kun alleen jij beantwoorden natuurlijk. Alle spelers kunnen heel goed een Disc afspelen. Kwaliteitsverschil binnen een zelfde standaard zit hem altijd in de nuances. Wat vind jij belangrijk? Daarnaast is deze Oppo niet mijn Oppo en min of meer een bouwpakket. Dus ik durf niet te zeggen of hij de bijzondere naam van Oppo hoog houdt. Maar een Oppo is wel echt voor de liefhebber.
    Ja, de 101 is een zogenaamde "transport" speler, maar dat wil alleen zeggen dat hij wat uitgekleed is
    en als je genoeg hebt aan een HDMI aansluiting, dan zal hij uitstekent voldoen.

    Ongeveer net zo duur als de 101, is de Denon 3313, een eigenwijze draak in de bediening, maar ook
    met uitstekend beeld en als je vrij recente Denon receiver hebt met Denon Link.... ook nog eens perfect geluid.
    Hij is voor DVD regiovrij te maken en voor Blu ray van zone te wisselen met een stukje software vanaf een USB stick,
    ook de Denon 3313 is een transport speler, al heeft die wel standaard 2 HDMI uitgangen en een analoge stereo uitgang.

    Er is wel wat meer keus, alleen..... zoals Claudio al zegt.... het is geheel aan jezelf wat je belangrijk vind,
    dat kan niemand voor iemand beslissen.
    Have fun and enjoy your collection

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •