De resultaten 1 tot 23 van 23 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Videostreaming en Video on Demand stijgen explosief

    Videostreaming en Video on Demand stijgen explosief

    Lees dit artikel

  2. #2

    Standaard

    "Er worden steeds minder muzieknummers en films gekopieerd op dragers als computers, harde schijven en smartphones. Opslag wordt steeds meer vervangen door streaming. De thuiskopieregeling moet daarop worden aangepast"

    Geldstroom raakt op, omdat bij het streamen geen fysieke drager meer nodig is. Met andere woorden, we moeten het zo aanpassen dat wij alsnog geld kunnen incasseren. Heb ik het zo goed begrepen.

  3. #3

    Standaard

    Aan mij zullen ze vooralsnog geen cent verdienen. Ik heb nog nooit van mijn leven ook maar een minuut film 'gestreamd' of via Video On Demand bekeken, en dat wil ik graag zo houden zolang het kan. Dan moet eerst de beeld- en geluidskwaliteit flink omhoog wil ik daar überhaupt aan denken. En ik wil niet afhankelijk zijn van aanbieders die zomaar films of series uit hun catalogus verwijderen. Om niet te spreken van de talloze films die daarin meestal helemaal niet voorkomen, zoals arthouse films, films uit de jaren 50, 3D films e.d.
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  4. #4
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Het kan ook en en. Kopen wat je wilt hebben en stream wat je een keer wilt zien. De kwaliteit is echt niet slecht en beter dan de beste DVD. Daar namen nog niet zo lang genoegen mee. Niet dat ik je wil overtuigen en voor de collector is het not done en moeilijk uit te leggen, maar geeft het een jaar of vier en je hebt geen keus meer. Sterker nog, is er geen draagbaar medium meer groot genoeg. En tijd vliegt en zoals het artikel al zegt in korte tijd enorm populair en dat bepaalt de toekomst samen met de jeugd die geen bd of tv meer kijkt en alles op een 4" apparaat doet...
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  5. #5

    Standaard

    Toch vind ik dat het artikel het wat rooskleuriger stelt dan het in werkelijkheid is.
    Het klopt dat het aandeel streaming met 65% is gestegen. Maar als je het hele onderzoek bekijkt (zie de link in het artikel) dan zie je dat het aandeel in het vierde kwartaal van 2015 lager ligt dan in het 3e kwartaal.
    De groei is al heel sterk afgevlakt, en behalve Video on Demand zijn de overige diensten al minder in het 4e kwartaal dan in het 3e kwartaal.
    Ik zal niet beweren dat er dus weer toekomst is voor DVD en Blu-ray, maar het ziet er naar uit dat On Demand nu al over z'n absolute hoogtepunt heen is.
    Ik ben daarom nu al heel benieuwd naar de totaalcijfers over 2016. Ik geloof niet dat er dan nog zo'n hosanna nieuwsbericht gepresenteerd kan worden.
    Philadelphia Phillies: World Series Champions 2008, National League Champions 2009 & 2022 en National League East Champions 2010 & 2011

  6. #6

    Standaard

    Goeie analyse van Ludo!
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  7. #7
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Wellicht, maar ik denk dat het lijstje met dvd en blu-ray disc aankopen een nog grotere daling laten zien. Natuurlijk heeft alles zijn ups and downs, maar streaming staat nog steeds aan het begin van haar ontwikkeling en het medium disk is al fors uitgemolken. En ik denk dat diensten als YouTube niet meegenomen zijn, want dan kan je heel jeugdig Nederland meetellen. Eerst gaat iedereen iets proberen, zeker als het de eerste tijd gratis is, om daarna een terugval te krijgen. Dat is niet meer dan logisch. Het is inderdaad interessant om te zien hoe de ontwikkeling zich voortzet.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel Hoeve Bekijk bericht
    Aan mij zullen ze vooralsnog geen cent verdienen. Ik heb nog nooit van mijn leven ook maar een minuut film 'gestreamd' of via Video On Demand bekeken, en dat wil ik graag zo houden zolang het kan. Dan moet eerst de beeld- en geluidskwaliteit flink omhoog wil ik daar überhaupt aan denken. En ik wil niet afhankelijk zijn van aanbieders die zomaar films of series uit hun catalogus verwijderen. Om niet te spreken van de talloze films die daarin meestal helemaal niet voorkomen, zoals arthouse films, films uit de jaren 50, 3D films e.d.
    +1
    "Ash nazg durbatulûk, ash nazg gimbatul,
    ash nazg thrakatulûk, agh burzum-ishi krimpatul."

    Greetz, the Dude / Four-Star SafeTrader
    Last.fm | Filmlijst en -recensies | DVD Profiler

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel Hoeve Bekijk bericht
    Aan mij zullen ze vooralsnog geen cent verdienen. Ik heb nog nooit van mijn leven ook maar een minuut film 'gestreamd' of via Video On Demand bekeken, en dat wil ik graag zo houden zolang het kan. Dan moet eerst de beeld- en geluidskwaliteit flink omhoog wil ik daar überhaupt aan denken. En ik wil niet afhankelijk zijn van aanbieders die zomaar films of series uit hun catalogus verwijderen. Om niet te spreken van de talloze films die daarin meestal helemaal niet voorkomen, zoals arthouse films, films uit de jaren 50, 3D films e.d.
    +1

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Santulli Bekijk bericht
    Wellicht, maar ik denk dat het lijstje met dvd en blu-ray disc aankopen een nog grotere daling laten zien. Natuurlijk heeft alles zijn ups and downs, maar streaming staat nog steeds aan het begin van haar ontwikkeling en het medium disk is al fors uitgemolken. En ik denk dat diensten als YouTube niet meegenomen zijn, want dan kan je heel jeugdig Nederland meetellen. Eerst gaat iedereen iets proberen, zeker als het de eerste tijd gratis is, om daarna een terugval te krijgen. Dat is niet meer dan logisch. Het is inderdaad interessant om te zien hoe de ontwikkeling zich voortzet.
    Onderzoek gelezen? You Tube wordt meegerekend onder "Online Video", dus de VOD diensten, met zo'n 10 miljoen gebruikers.
    En ik ben het met je eens dat er niet zo snel een revival van DVD/BD zal komen. Die tijd is geweest.
    Maar het wordt pas echt een probleem als titels niet meer op fysieke drager en alleen via streaming worden uitgebracht.
    Dan ga ik me pas echt zorgen maken.
    Philadelphia Phillies: World Series Champions 2008, National League Champions 2009 & 2022 en National League East Champions 2010 & 2011

  11. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel Hoeve Bekijk bericht
    Aan mij zullen ze vooralsnog geen cent verdienen. Ik heb nog nooit van mijn leven ook maar een minuut film 'gestreamd' of via Video On Demand bekeken, en dat wil ik graag zo houden zolang het kan. Dan moet eerst de beeld- en geluidskwaliteit flink omhoog wil ik daar überhaupt aan denken. En ik wil niet afhankelijk zijn van aanbieders die zomaar films of series uit hun catalogus verwijderen. Om niet te spreken van de talloze films die daarin meestal helemaal niet voorkomen, zoals arthouse films, films uit de jaren 50, 3D films e.d.
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Dennis Oosterhuis Bekijk bericht
    +1
    Citaat Oorspronkelijk gepost door jeroeni Bekijk bericht
    +1
    Feitelijk oordeel je dus over iets dat je niet kent. De beeldkwaliteit is echt niet slecht meer (of je moet een brakke internetverbinding hebben natuurlijk).
    Series als Daredevil en Jessica Jones kun je zelfs alleen (op een legale manier) op netflix kijken. Er zijn series die streamend in betere kwaliteit (HD) beschikbaar zijn dan op een fysieke drager (SD).

    In de VS is netflix al bezig met het aanbieden van content in UHD kwaliteit. Je zal er niet omheen kunnen dat het de toekomst lijkt te zijn. De fysieke drager zal niet verdwijnen, maar ik verwacht dat bijvoorbeeld in Nederland het aanbod nog meer zal afnemen.

    Zoals Claudio al zegt, het kan ook en en zijn i.p.v. of. Ik blijf gewoon beide doen.

  12. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    Feitelijk oordeel je dus over iets dat je niet kent. De beeldkwaliteit is echt niet slecht meer (of je moet een brakke internetverbinding hebben natuurlijk).
    Series als Daredevil en Jessica Jones kun je zelfs alleen (op een legale manier) op netflix kijken. Er zijn series die streamend in betere kwaliteit (HD) beschikbaar zijn dan op een fysieke drager (SD).

    In de VS is netflix al bezig met het aanbieden van content in UHD kwaliteit. Je zal er niet omheen kunnen dat het de toekomst lijkt te zijn. De fysieke drager zal niet verdwijnen, maar ik verwacht dat bijvoorbeeld in Nederland het aanbod nog meer zal afnemen.

    Zoals Claudio al zegt, het kan ook en en zijn i.p.v. of. Ik blijf gewoon beide doen.

    In nederland wordt er ook al UHD content aangeboden op netflix.
    "Back? There is no back! There is only forward!"

  13. #13

    Standaard

    Maar hoe gaan die auteursrechtenorganisaties de "thuiskopieregeling" aanpassen? Bij streamen komt er geen kopie aan te pas.

  14. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    Feitelijk oordeel je dus over iets dat je niet kent. De beeldkwaliteit is echt niet slecht meer (of je moet een brakke internetverbinding hebben natuurlijk).
    Series als Daredevil en Jessica Jones kun je zelfs alleen (op een legale manier) op netflix kijken. Er zijn series die streamend in betere kwaliteit (HD) beschikbaar zijn dan op een fysieke drager (SD).

    In de VS is netflix al bezig met het aanbieden van content in UHD kwaliteit. Je zal er niet omheen kunnen dat het de toekomst lijkt te zijn. De fysieke drager zal niet verdwijnen, maar ik verwacht dat bijvoorbeeld in Nederland het aanbod nog meer zal afnemen.

    Zoals Claudio al zegt, het kan ook en en zijn i.p.v. of. Ik blijf gewoon beide doen.
    Mijn "+1" was eigenlijk meer gericht op zijn eerste en laatste twee zinnen. Ik heb namelijk via mijn zus en zwager al wat films op Netflix gezien, maar vanwege de punten die Marcel noemde zullen ze van mij geen geld krijgen. Ik blijf voorlopig lekker fysieke dragers kopen, ook al moet ik daardoor vaker importeren. Ik zie mezelf namelijk niet alleen als film/serieliefhebber, maar ook als verzamelaar.
    "Ash nazg durbatulûk, ash nazg gimbatul,
    ash nazg thrakatulûk, agh burzum-ishi krimpatul."

    Greetz, the Dude / Four-Star SafeTrader
    Last.fm | Filmlijst en -recensies | DVD Profiler

  15. #15
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Ludo Keeris Bekijk bericht
    Onderzoek gelezen? You Tube wordt meegerekend onder "Online Video", dus de VOD diensten, met zo'n 10 miljoen gebruikers.
    En ik ben het met je eens dat er niet zo snel een revival van DVD/BD zal komen. Die tijd is geweest.
    Maar het wordt pas echt een probleem als titels niet meer op fysieke drager en alleen via streaming worden uitgebracht.
    Dan ga ik me pas echt zorgen maken.
    Ah, ik was niet thuis en heb het vluchtig op mijn telefoon gelezen. Tekst in het plaatje onsteeg ff mijn vermogen tot zicht..
    Overigens denk ik niet dat je je zorgen hoeft te maken. Tegen die tijd dat het medium echt verdwenen is zijn wij waarschijnlijk naar de eeuwige jachtvelden verhuist. In theorie kan je nu - met enige moeite - nog cassettebandjes of een Discman op de kop tikken. Maar puur en alleen omdat wij er nog een sentimentele band mee hebben kan dat waardevol zijn. Tegelijkerheid wordt je uitgelachen door de jongere generatie. Die heeft daar niets meer mee, net als de jeugd nu en straks helemaal niks met DVD en Blu-ray Disc hebben. Ondanks dat ik een collector ben, ik mijn kids daarmee brainwash, kijken zij liever filmpjes op hun mobiel dan een bd. Daarnaast kijk ik bijvoorbeeld 1 film van twee uur, terwijl de jeugd de hele dag met hun mobiel bezig zijn. De enige reden dat online iets kijken geen toekomst heeft is als het internet verboden wordt. Films op medium en streaming in het geheel zijn gewoon twee totaal verschillende markten die je niet met elkaar moet vergelijken. Het is bijna naïef om te denken dat het zijn top heeft bereikt. Er zit nog genoeg groei, mogelijkheden en potentie in.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  16. #16
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Dennis Oosterhuis Bekijk bericht
    Mijn "+1" was eigenlijk meer gericht op zijn eerste en laatste twee zinnen. Ik heb namelijk via mijn zus en zwager al wat films op Netflix gezien, maar vanwege de punten die Marcel noemde zullen ze van mij geen geld krijgen. Ik blijf voorlopig lekker fysieke dragers kopen, ook al moet ik daardoor vaker importeren. Ik zie mezelf namelijk niet alleen als film/serieliefhebber, maar ook als verzamelaar.
    Ik ook hoor, ondanks ik vind dat uit principe iets niet doen jezelf een onnodige beperking opleggen is. Ik verzamel mijn hele leven al, maar door de wisselende mediums heb ik veel gedubbeldipped, dan wordt je steeds kritischer en zuiniger. Geschiedenis heeft de neiging zich te herhalen. Toppers wil ik hebben, maar steeds meer films hoef ik alleen maar een keer te zien. Maar jij hebt zo'n mooie verzameling en heel veel titels. Dat jij dat zegt is ook de meest logische zaak van de wereld.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  17. #17

    Standaard

    Series als Daredevil en Jessica Jones kun je zelfs alleen (op een legale manier) op netflix kijken
    >>> ja en ook op heel veel alternatieve mogelijkheden.
    HBO heeft dat probleem ook, maar die is slimmer en brengt zijn series ook fysiek een en GOT is ondanks de vele download, de meest verkochte serie

    De kwaliteit van Netfix is oke, ook in UHD. Maar dan moet je niet in het bezit zijn van een groter scherm (> 50" - projecteren laat ik even achterwege) en van een betere kwaliteit of op de correcte kijkafstand zitten. Dit heeft nl te maken met de zware compressie en de beschikbare bandbreedte.
    Maar dat zal in de toekomst wel beter worden. Daarnaast gaan we de keuze krijgen van meerdere audiostreams al AC-4 wordt geïmplementeerd.




    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    Feitelijk oordeel je dus over iets dat je niet kent. De beeldkwaliteit is echt niet slecht meer (of je moet een brakke internetverbinding hebben natuurlijk).
    Series als Daredevil en Jessica Jones kun je zelfs alleen (op een legale manier) op netflix kijken. Er zijn series die streamend in betere kwaliteit (HD) beschikbaar zijn dan op een fysieke drager (SD).

    In de VS is netflix al bezig met het aanbieden van content in UHD kwaliteit. Je zal er niet omheen kunnen dat het de toekomst lijkt te zijn. De fysieke drager zal niet verdwijnen, maar ik verwacht dat bijvoorbeeld in Nederland het aanbod nog meer zal afnemen.

    Zoals Claudio al zegt, het kan ook en en zijn i.p.v. of. Ik blijf gewoon beide doen.
    "A man's got to know his limitations", ...

  18. #18

    Standaard

    Een jaar geleden nog eens voor de grap gekeken op Netflix en toen hadden zij nog maar 2 van de 3 Batmans van Nolan er in staan.En zo was er wel meer van dat half werk.
    En in mij ogen ziet mijn Blu-ray er beter uit dan de Netflix versie en dat geld zeker ook voor geluid.

    Ze kunnen de pot op met die diensten.
    Laatst aangepast door jeroeni : 23-04-2016 om 10:55

  19. #19

    Standaard

    Voor series vind ik Netflix echt ideaal, en degene die ik echt goed vind koop ik wel op BD. Films kijk ik het liefdt op BD, want ik heb niets voor niets een hele HT set staan. Maar voor mensen die niet veel apparatuur in hun huis willen hebben is dit natuurlijk ideaal. Ik zie de meerwaarde wel van de dienst in en het zal nog zeker groeien. Denk dat als mn dochtertje wat ouder is dat het dan nog meer ideaal wordt.

  20. #20

    Standaard

    House of cards s4, better call saul s2 en daredevil s2 bekeken. Nu netflix opgezegd. Zo gaat dat bij mij. 2 a 3 maanden per jaar netflix is genoeg voor de exclusieve series.

  21. #21

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Hombre Bekijk bericht
    Series als Daredevil en Jessica Jones kun je zelfs alleen (op een legale manier) op netflix kijken
    >>> ja en ook op heel veel alternatieve mogelijkheden.
    En welke legale alternatieve mogelijkheden zijn dat dan? Ik hoor ze graag .

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Hombre Bekijk bericht
    HBO heeft dat probleem ook, maar die is slimmer en brengt zijn series ook fysiek een en GOT is ondanks de vele download, de meest verkochte serie
    GoT is natuurlijk wel een uitzondering. Netflix en Marvel zullen wel een deal gesloten hebben dat de content van de exclusieve series alleen op netflix te zien zijn (als lokkertje) en na een x aantal jaren wellicht fysiek uitkomen. Ik zit er in ieder geval op te wachten, ook voor de special features.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Hombre Bekijk bericht
    De kwaliteit van Netfix is oke, ook in UHD. Maar dan moet je niet in het bezit zijn van een groter scherm (> 50" - projecteren laat ik even achterwege) en van een betere kwaliteit of op de correcte kijkafstand zitten. Dit heeft nl te maken met de zware compressie en de beschikbare bandbreedte.
    Maar dat zal in de toekomst wel beter worden. Daarnaast gaan we de keuze krijgen van meerdere audiostreams al AC-4 wordt geïmplementeerd.
    Hoe groot bedoel je dan? Op mijn 65" tv (professioneel gekalibreerde Panasonic plasma, zelfde tv als Claudio) ziet het er prima uit op 3 meter afstand hoor. Ik gebruik het nu eigenlijk alleen voor series en af en toe den documentaire. De kinderen zijn de grootgebruikers, voor hun is het ideaal .

  22. #22

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Santulli Bekijk bericht
    Ah, ik was niet thuis en heb het vluchtig op mijn telefoon gelezen. Tekst in het plaatje onsteeg ff mijn vermogen tot zicht..
    Overigens denk ik niet dat je je zorgen hoeft te maken. Tegen die tijd dat het medium echt verdwenen is zijn wij waarschijnlijk naar de eeuwige jachtvelden verhuist. In theorie kan je nu - met enige moeite - nog cassettebandjes of een Discman op de kop tikken. Maar puur en alleen omdat wij er nog een sentimentele band mee hebben kan dat waardevol zijn. Tegelijkerheid wordt je uitgelachen door de jongere generatie. Die heeft daar niets meer mee, net als de jeugd nu en straks helemaal niks met DVD en Blu-ray Disc hebben. Ondanks dat ik een collector ben, ik mijn kids daarmee brainwash, kijken zij liever filmpjes op hun mobiel dan een bd. Daarnaast kijk ik bijvoorbeeld 1 film van twee uur, terwijl de jeugd de hele dag met hun mobiel bezig zijn. De enige reden dat online iets kijken geen toekomst heeft is als het internet verboden wordt. Films op medium en streaming in het geheel zijn gewoon twee totaal verschillende markten die je niet met elkaar moet vergelijken. Het is bijna naïef om te denken dat het zijn top heeft bereikt. Er zit nog genoeg groei, mogelijkheden en potentie in.
    Wat je daar noemt is wel waar. De jeugd kijkt alleen maar korte (YouTube)filmpjes, want langer kunnen ze hun aandacht er meestal niet bijhouden. Een film van 2,5 of drie uur trekken ze al helemaal niet, een aflevering van een TV-serie van maximaal 50 minuten gaat misschien nog net.
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  23. #23

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Dai Bekijk bericht
    Maar hoe gaan die auteursrechtenorganisaties de "thuiskopieregeling" aanpassen? Bij streamen komt er geen kopie aan te pas.
    Je hebt denk ik niet goed gelezen, want het is juist een pleidooi om die thuiskopieregeling af te schaffen danwel naar beneden bij te stellen. Als iedereen legaal streamt is wr geen reden voor een thuiskopieregeling.

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •